Talopakettien hintoja

Touhu Possu

Aloha!

Voisiko joku rakentaja valistaa, että missä hinnoissa liikkuu talopaketit, joiden valmiusaste on sisustusvalmis (=ostajan tehtäväksi jää pinnat ja kalusteet)?

8

2905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rekkamies_

      Omatalo vai Puutalo? Mikä malli? Paljonko neliöitä? Autotallia tai autokatosta?

      • Touhu Possu

        Valmistajalla ei nyt niinkään väliä. Pitäisi saada jotain vertailua avaimet käteen paketeille.
        Neliöitä sellaiset 160-180 ja huoneita 5 kt bastu autokatos.


      • luuteri
        Touhu Possu kirjoitti:

        Valmistajalla ei nyt niinkään väliä. Pitäisi saada jotain vertailua avaimet käteen paketeille.
        Neliöitä sellaiset 160-180 ja huoneita 5 kt bastu autokatos.

        Avainkoti, designtalo noin 180t€ - 200 t€.
        Älvsbytalo 130t€.
        Autotalli varmaan jotain 10t€ siihen päälle.


      • Ei helvetti sentään
        Touhu Possu kirjoitti:

        Valmistajalla ei nyt niinkään väliä. Pitäisi saada jotain vertailua avaimet käteen paketeille.
        Neliöitä sellaiset 160-180 ja huoneita 5 kt bastu autokatos.

        Mitenkä olet ajatellut käytännössä saada vertailun tehtyä runkopaketin ja avaimet käteen talon suhteen, kun talotkin saavat mielestäsi olla vertailussa erillaisia, kokoisia ja tyylisiä. Noinhan se vertailu osaavasti tehdään ;D Mitä pirua haluat siinä "vertailussa" selvittää. Ainostaan siinä selviää kuinka hyvä mielikuvitus sinulla on, eli kuinka edulliseksi arvoitat "vastaavat" tuotteet ja työt kun "itse" ne hankkii ;D


      • Touhu Possu
        Ei helvetti sentään kirjoitti:

        Mitenkä olet ajatellut käytännössä saada vertailun tehtyä runkopaketin ja avaimet käteen talon suhteen, kun talotkin saavat mielestäsi olla vertailussa erillaisia, kokoisia ja tyylisiä. Noinhan se vertailu osaavasti tehdään ;D Mitä pirua haluat siinä "vertailussa" selvittää. Ainostaan siinä selviää kuinka hyvä mielikuvitus sinulla on, eli kuinka edulliseksi arvoitat "vastaavat" tuotteet ja työt kun "itse" ne hankkii ;D

        No otetaan esimerkiksi D-talojen kaksikerroksinen malli Vihtori leveällä yläkerralla perusvarustuksella 188 donaa muutoksia 10 donalla = 198 donaa.

        Jos pikaisesti laskee, niin 50-60 donaa laitetaan kalustukseen, niin paljonko maksaa sisustusvalmis talopaketti tähän päälle? Toimittajalla ei ole niinkään väliä toistaiseksi, pääasia on että saisi jotain referenssiä laskentaan ja näkisi hieman onko oman kanssa puuhastelu erotuksen arvoinen.


    • maallikko

      5h, k, sauna, khh, kerrosala 154m2, sisutusvalmis plus (kosteat tilat eristetty) 130000€ (avaimet käteen-valmiina (147000€), ilman kosteuseristyksiä 125000. Aika kallista, sanon minä.

      • on oltava jotain

        "pikku" pimeää, eli ai kyllä ole valmis talo. Mutta noinhan "maallikot" asiaa tulkitsevat, teettävät sitten sillä kalliimmalla tavalla ;D Ihan ite ja kuitenkin loppujen lopuksi teettävät sitten järjettömään hintaan pimeillä ukoilla, ilman takuuta totta kai ;D Sitten elvistellään täällä kuinka halvaksi tuli, kun ei ole kuittia on summatkin jäänyt laskelmista pois. Hieno homma.


      • maallikko
        on oltava jotain kirjoitti:

        "pikku" pimeää, eli ai kyllä ole valmis talo. Mutta noinhan "maallikot" asiaa tulkitsevat, teettävät sitten sillä kalliimmalla tavalla ;D Ihan ite ja kuitenkin loppujen lopuksi teettävät sitten järjettömään hintaan pimeillä ukoilla, ilman takuuta totta kai ;D Sitten elvistellään täällä kuinka halvaksi tuli, kun ei ole kuittia on summatkin jäänyt laskelmista pois. Hieno homma.

        asennuksineen, kyllä jokaisen rakentajan pitäisi sen verran viitsiä ottaa selvää että tajuaa kokonaiskustannusten sisältävän paljon muutakin kuin pelkän talopaketin (vaikka kokonaan asennettunakin) Kyllä koko projektille kertyy hintaa kun pitää tuon 150t euron lisäksi maksaa kaikki luvat, maatyöt, perustukset, suunnitelmat, valvonnat jne. jne. Eli kyllä minusta tuolla paketilla on jo aika paljon hintaa, kun itse rakentaen teemme kymmenen neliöä isomman samaan hintaan alusta loppuun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe