Kalajoelle koti?

muuttamassa

Millainen Kalajoki on asuinpaikkana perheelle, jossa murrosikäinen lapsi? Löytyykö harrastusmahdollisuuksia musiikin ja hevosten parista? Onko Kalajokilaiset sisäänlämpiäviä vai ovatko tottuneet uusiin ihmisiin vai seurataanko suurella kiinnostuksella toisten tekemisiä? suunnittelemme muuttoa sinne, että kerokaahan te, jotka asiasta jotain tiedätte. :)

7

623

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähtöisin

Kyllä kalajoelta harrastusmahdollisuuksia löytyy hevosten ja musiikin parissa.
      Kyllähän tuommoisilla pienillä paikkakunnilla aina vähä seurataan toisten tekemisiä, mutta ei se ainakaan mua koskaan ole haitannu mitenkään. Enemmän tuntuu oudolta tämä kaupungissa asuminen, kun ei juurikaan edes tunne naapureita vaikka on jo 4 vuotta asunu tässä samassa talossa.
      Ihan mukava ja rauhallinen paikka Kalajoki on asua. Talvella sielä on melko hiljaista, mutta kesällä sitte on enemmän elämää, kun ihmiset tulee särkille lomailemaan.

• maalaiselämää

Mikä sai lähtemään Kalajoelta?Olen itsekin maalta lähtöisin, tiedän sen reilun tuttuuden mitä kyläläiset tuntee toisiaan kohtaan, jonkinlaista huolenpitoa ja aitoa välittämistä yleensä mutta sitten on näitä juoruakkojakin...Perheemme on muuttamassa Kalajoelle rauhan ja luonnon vuoksi. sosiaalista elämää vietän työmaalla, että sitä vähemmän kaipaan naapurustosta. Siinä mielessä kaupunkilaiselämä sopii minulle kun saa olla täysin rauhassa niin halutessaan. Mutta kyllä minä naapurit tunnen ja joskus kyläillään. Kaupunkilaisiakin on monenlaisia. Hyvää joulun odotusta!

• lähtöisin
        maalaiselämää kirjoitti:

Mikä sai lähtemään Kalajoelta?Olen itsekin maalta lähtöisin, tiedän sen reilun tuttuuden mitä kyläläiset tuntee toisiaan kohtaan, jonkinlaista huolenpitoa ja aitoa välittämistä yleensä mutta sitten on näitä juoruakkojakin...Perheemme on muuttamassa Kalajoelle rauhan ja luonnon vuoksi. sosiaalista elämää vietän työmaalla, että sitä vähemmän kaipaan naapurustosta. Siinä mielessä kaupunkilaiselämä sopii minulle kun saa olla täysin rauhassa niin halutessaan. Mutta kyllä minä naapurit tunnen ja joskus kyläillään. Kaupunkilaisiakin on monenlaisia. Hyvää joulun odotusta!

Opinnothan ne vei armeijan jälkeen pois kalajoelta, mutta tuleehan sitä kuitenki sielä paljon käytyä, kun vanhemmat asuu kyllä kalajoella edelleen.

Hyvää joulun odotusta teillekkin!

• maalaiselämää
        lähtöisin kirjoitti:

Opinnothan ne vei armeijan jälkeen pois kalajoelta, mutta tuleehan sitä kuitenki sielä paljon käytyä, kun vanhemmat asuu kyllä kalajoella edelleen.

Hyvää joulun odotusta teillekkin!

Jos sieltä päin lähteneet ja siellä asuvat jättävät noin kivan vaikutelman, minustakin tulee kalajokinen. Varmaan reiluja suomalaisia.

• super
        maalaiselämää kirjoitti:

Jos sieltä päin lähteneet ja siellä asuvat jättävät noin kivan vaikutelman, minustakin tulee kalajokinen. Varmaan reiluja suomalaisia.

Ihana paikka,ukon vanhemmat asuvat siellä ja voisin muuttaa vaikka heti sinne.
        Rauhallinen ja immeiset ystävällisiä.
        Suosittelen

• lämpökynttilä
        super kirjoitti:

Ihana paikka,ukon vanhemmat asuvat siellä ja voisin muuttaa vaikka heti sinne.
        Rauhallinen ja immeiset ystävällisiä.
        Suosittelen

Meidän perheellä mökki Särkillä ja vietetään paljon aikaa siellä. Ihana paikka ja kiva käydä kylillä. Minä myös muuttaisin sinne, kun vain uskaltaisi ajatellen teinityttöjäni. Löytyisikö kavereita ja löytyykö harrastuksia? Mukava paikka kyllä, muutetaan porukalla kaikki "lapselliset" niin löytyy lapsille kavereita ;)

• En suosittele pieniä paikka...
        lämpökynttilä kirjoitti:

Meidän perheellä mökki Särkillä ja vietetään paljon aikaa siellä. Ihana paikka ja kiva käydä kylillä. Minä myös muuttaisin sinne, kun vain uskaltaisi ajatellen teinityttöjäni. Löytyisikö kavereita ja löytyykö harrastuksia? Mukava paikka kyllä, muutetaan porukalla kaikki "lapselliset" niin löytyy lapsille kavereita ;)

En pienelle paikkakunnalle muuttamista kyllä suosittele. Aluksi kaikki voi olla ok, mutta pian pienen paikan kuviot tulee liiankin tutuiksi...ihmiset tällaisissa paikossa päällepäin usein ystävällisiä, mutta pahaa puhutaan yleensä ihmisistä heti kun selän kääntää. Monen pienen paikkakunnan asukkaiden ongelma on että kun paikkakunnalla ei paljon tapahtumia ole, niin pitää alkaa puhua/keksiä juttuja muista ihmisistä. Jos on paksu nahka niin mikä ettei´!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4188
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3163
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      929
    6. 134
      921
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe