On hyväpalkkaista työtä.
Componenta
20
12136
Vastaukset
- TULEE
IKKUNOISTA JA OVISTA :)
- ex-työntekijä
On muuten harvinaisen paska firma. Työsuojeluasiat on 20 vuotta jäljessä ja eräällä componentan valimolla oli moni kännissä usein - työnjohtajasta lähtien. Eikä kyllä ollut palkassakaan kovin kehumista työmäärään nähden. Työ oli helvetin raskasta ja paskasta. Se ei kyllä haitannut, mutta työsuojeluasioiden laiminlyönti ja toisten jatkuva juopottelu haittasivat työntekoa siinä määrin, että koin paremmaksi etsiä muuta työtä. Ja löysinkin.
Nimimerkillä "Otin lopputilin Componentasta". - hah
ex-työntekijä kirjoitti:
On muuten harvinaisen paska firma. Työsuojeluasiat on 20 vuotta jäljessä ja eräällä componentan valimolla oli moni kännissä usein - työnjohtajasta lähtien. Eikä kyllä ollut palkassakaan kovin kehumista työmäärään nähden. Työ oli helvetin raskasta ja paskasta. Se ei kyllä haitannut, mutta työsuojeluasioiden laiminlyönti ja toisten jatkuva juopottelu haittasivat työntekoa siinä määrin, että koin paremmaksi etsiä muuta työtä. Ja löysinkin.
Nimimerkillä "Otin lopputilin Componentasta".Se on niin että et kestä tosimiesten töitä ja palkka on hyvä!!
- heh heh
hah kirjoitti:
Se on niin että et kestä tosimiesten töitä ja palkka on hyvä!!
Noh, elämässä voi myös pyrkiä eteenpäin. Tai voihan sitä jämähtää paikalleen niihin tosimiesten töihin pienellä palkalla ja jäädä 50-vuotiaana sairaseläkkeelle - jos haluaa.
- toinen vaan
hah kirjoitti:
Se on niin että et kestä tosimiesten töitä ja palkka on hyvä!!
"Se on niin että et kestä tosimiesten töitä ja palkka on hyvä!!"
Se on kyllä kuule niin, että sinusta ei ole mihinkään muuhun kuin moisiin paskahommiin pienellä palkalla (jota luulet hyväksi). Siinä tulet olemaan loppuikäsi. Sinun kykysi eivät tule koskaan riittämään mihinkään parempaan. Niin se on. - m40v
Rahaa voi saada myös helpolla jos osaa neuvotella liksan oikein, Componenta on siinä hyvä.
- Kroko
toinen vaan kirjoitti:
Se on kyllä kuule niin, että sinusta ei ole mihinkään muuhun kuin moisiin paskahommiin pienellä palkalla (jota luulet hyväksi). Siinä tulet olemaan loppuikäsi. Sinun kykysi eivät tule koskaan riittämään mihinkään parempaan. Niin se on.Eiköhän se ole niin, että jokainen tekee mitä tykkää ja mikä on paskahommaa sen määrittelee jokainen ihan itse. Mistäs tiedät kenenkään kirjoittajan palkkaa? Ja mistäs tiedät kenenkään kirjoittajan kykyjen riittävyyttä? Taidat olla vain turhanpäiväinen höpöttäjä.
- toinen taas
Kroko kirjoitti:
Eiköhän se ole niin, että jokainen tekee mitä tykkää ja mikä on paskahommaa sen määrittelee jokainen ihan itse. Mistäs tiedät kenenkään kirjoittajan palkkaa? Ja mistäs tiedät kenenkään kirjoittajan kykyjen riittävyyttä? Taidat olla vain turhanpäiväinen höpöttäjä.
"Eiköhän se ole niin, että jokainen tekee mitä tykkää ja mikä on paskahommaa sen määrittelee jokainen ihan itse. Mistäs tiedät kenenkään kirjoittajan palkkaa? Ja mistäs tiedät kenenkään kirjoittajan kykyjen riittävyyttä? Taidat olla vain turhanpäiväinen höpöttäjä."
Kun olin töissä Componentalla niin ei siitä työstä kyllä kukaan pitänyt. Kaikkia vitutti armottomasti koko touhu, mutta muutakaan ei ollut. Tavan nyrkkipajaa enemmän siellä kyllä saa, mutta ei siellä nyt niin ihmeelliset palkat ole. Ja valimotyöntekijöiden palkat kyllä tiedän varsin hyvin, koska käytössä on urakkapalkkaus.
Componentan Karkkilan valimolle kuuluu olevan vaikeuksia saada porukkaa töihin, koska valimotyö nyt sattuu olemaan mitä se on, eikä siitä taatusti kukaan tykkää oikeasti. Joutuupahan vaan olemaan moisessa laitoksessa töissä olosuhteiden pakosta, kun ei muutakaan ole. Aika moni ajattelee homman vain väliaikaiseksi siihen asti, että löytyy muuta.
Ohessa vielä pieni lainaus:
"Valimotyö terveydelle raskainta
Valimotyö on osoittautunut terveydelle vaarallisimmaksi laajassa metallityön vaikutuksia koskevassa Työterveyslaitoksen tutkimuksessa. Tutkimukseen on otettu mukaan terveystiedot yhteensä lähes 18 000:lta valimoiden, metallituoteteollisuuden sekä sähköteknisen teollisuuden työntekijältä.
Valimotyöhön hakeutuivat keskimääräistä paremmassa kunnossa olevat työntekijät, mutta työ alkoi rasittaa jo 25-vuotiaiden miesten terveyttä. Lanne- ja ristiselkäkivut ja iskiassärky ja myöhemmin niska-hartiaseudun kiputilat ajavat työntekijät hakeutumaan raskaasta valimotyöstä keskiraskaaseen metallituoteteollisuuteen. Terveyden menettäneet vaihtoivat alaa 25-44 vuoden iässä. Valimotyöntekijät joutuivat työkyvyttömiksi liikuntasairauksien takia enemmän kuin muut."
Että en minä nyt ihan omiani höpötä. - pera.p.
toinen taas kirjoitti:
"Eiköhän se ole niin, että jokainen tekee mitä tykkää ja mikä on paskahommaa sen määrittelee jokainen ihan itse. Mistäs tiedät kenenkään kirjoittajan palkkaa? Ja mistäs tiedät kenenkään kirjoittajan kykyjen riittävyyttä? Taidat olla vain turhanpäiväinen höpöttäjä."
Kun olin töissä Componentalla niin ei siitä työstä kyllä kukaan pitänyt. Kaikkia vitutti armottomasti koko touhu, mutta muutakaan ei ollut. Tavan nyrkkipajaa enemmän siellä kyllä saa, mutta ei siellä nyt niin ihmeelliset palkat ole. Ja valimotyöntekijöiden palkat kyllä tiedän varsin hyvin, koska käytössä on urakkapalkkaus.
Componentan Karkkilan valimolle kuuluu olevan vaikeuksia saada porukkaa töihin, koska valimotyö nyt sattuu olemaan mitä se on, eikä siitä taatusti kukaan tykkää oikeasti. Joutuupahan vaan olemaan moisessa laitoksessa töissä olosuhteiden pakosta, kun ei muutakaan ole. Aika moni ajattelee homman vain väliaikaiseksi siihen asti, että löytyy muuta.
Ohessa vielä pieni lainaus:
"Valimotyö terveydelle raskainta
Valimotyö on osoittautunut terveydelle vaarallisimmaksi laajassa metallityön vaikutuksia koskevassa Työterveyslaitoksen tutkimuksessa. Tutkimukseen on otettu mukaan terveystiedot yhteensä lähes 18 000:lta valimoiden, metallituoteteollisuuden sekä sähköteknisen teollisuuden työntekijältä.
Valimotyöhön hakeutuivat keskimääräistä paremmassa kunnossa olevat työntekijät, mutta työ alkoi rasittaa jo 25-vuotiaiden miesten terveyttä. Lanne- ja ristiselkäkivut ja iskiassärky ja myöhemmin niska-hartiaseudun kiputilat ajavat työntekijät hakeutumaan raskaasta valimotyöstä keskiraskaaseen metallituoteteollisuuteen. Terveyden menettäneet vaihtoivat alaa 25-44 vuoden iässä. Valimotyöntekijät joutuivat työkyvyttömiksi liikuntasairauksien takia enemmän kuin muut."
Että en minä nyt ihan omiani höpötä.Vittuako valitat, ne tekee ketkä jaksaa sillä selvä vaikka se ei mukavinta työtä oiskaan, jotainhan sitä on leipänsä eteen tehtävä, rahan takia yleensä töissä käydään
- minä taas
pera.p. kirjoitti:
Vittuako valitat, ne tekee ketkä jaksaa sillä selvä vaikka se ei mukavinta työtä oiskaan, jotainhan sitä on leipänsä eteen tehtävä, rahan takia yleensä töissä käydään
"Vittuako valitat, ne tekee ketkä jaksaa sillä selvä vaikka se ei mukavinta työtä oiskaan, jotainhan sitä on leipänsä eteen tehtävä, rahan takia yleensä töissä käydään"
Mitäs itse riehut? Taitaa ottaa valimotyö päähän? - Ex valunpuhdistaja
toinen vaan kirjoitti:
Se on kyllä kuule niin, että sinusta ei ole mihinkään muuhun kuin moisiin paskahommiin pienellä palkalla (jota luulet hyväksi). Siinä tulet olemaan loppuikäsi. Sinun kykysi eivät tule koskaan riittämään mihinkään parempaan. Niin se on.Puhut vähän, mutta asiaa! En suosittele paikkaa kenellekkään en edes ensimmäiseksi työpaikaksi.
- bommer
mut kyllä saa painaa
- meislaaja
Ex valunpuhdistaja kirjoitti:
Puhut vähän, mutta asiaa! En suosittele paikkaa kenellekkään en edes ensimmäiseksi työpaikaksi.
kovaa työtähän se on
- hermostunut
bommer kirjoitti:
mut kyllä saa painaa
joo.... siitä vaan terveys myymään. jos kiinnostas? ja mikäs tässä on duunis ollessa kun siinä samalla avautuu mahdollisuus opiskella uusia kieliä olemalla kuuntelu-oppilaana! nm.miks minä olla tälä,mine ei ymmärtä. että sellaista.
- järki mänöö
hermostunut kirjoitti:
joo.... siitä vaan terveys myymään. jos kiinnostas? ja mikäs tässä on duunis ollessa kun siinä samalla avautuu mahdollisuus opiskella uusia kieliä olemalla kuuntelu-oppilaana! nm.miks minä olla tälä,mine ei ymmärtä. että sellaista.
johan osaa olla olo kuin kultaisella kuuskyt luvulla! no onneks ukit on onnellisia.... sit kun niillä vielä seisois?
- Anonyymi
Pakkoko palkka nykyään?
- Anonyymi
Paljonko
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko
10e/h jos saa niin on huippu palkka siinä firmassa. Toki lisäs tulee vittuilu ja terveys ongelmat
- Anonyymi
18 erkkiä tunnissa
- Anonyymi
Näinköhän?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139