Mitäs nuoret sanoisivat, jos päätettäisiin koulu-univormun käytöstä?
Vähentäisikö se koulukiusaamista vaatteitten takia, jos sekä rikkaat että köyhät tulisivat kouluun samanlaisissa vaatteissa?
Kaikilla ei ole varaa ostella merkkivaatteita, varsinkaan yksinhuoltajavanhemmilla.
Koulu-univormu?
7
990
Vastaukset
- jakewild
En muista tapauksia joissa jotakuta oltais kiusattu vaatteidensa takia... Mut tää tuntuis rangaistukselta n.98% koululaisista joilla ei oo mitään tekemistä kiusaajilla tai kiusatuilla.
Uniformut vaan poistaa yksilöllisyyttä ja lisää sellasta tunnetta jossa kaikki on samanlaisia. Ei hyvä ei hyvä...univormu olisi kätevä kun ei tarvitsisi katsella ja olla kateellinen kavereille merkkivaatteista...
Ja eikö muotivaatteet tee kaikista aikalailla samannäköisiä?
Pointti on siinä että nuoret haluavat käyttää merkkivaatteita, jotka ovat älyttömän kalliita verrattuna samanarvoisiin (merkittömiin) tuotteisiin.- vaari
Katselehan ympärillesi - koulun piha on täynnä tiettyihin tyylisuuntiin kuuluvia joukkoja. Eikö se ole uniformu. Roikkuuko sinun housusi? Onko sinulla kettinkejä lanteilla? Käytätkö "aina" tuulipukua? Pukeudutko mustiin?....
- PeraPervo
MdK-MdK kirjoitti:
univormu olisi kätevä kun ei tarvitsisi katsella ja olla kateellinen kavereille merkkivaatteista...
Ja eikö muotivaatteet tee kaikista aikalailla samannäköisiä?
Pointti on siinä että nuoret haluavat käyttää merkkivaatteita, jotka ovat älyttömän kalliita verrattuna samanarvoisiin (merkittömiin) tuotteisiin.Kätsän lisäksi sexy, kannatetaan koulupukupakkoa ehdottomasti!
- Kata
vaari kirjoitti:
Katselehan ympärillesi - koulun piha on täynnä tiettyihin tyylisuuntiin kuuluvia joukkoja. Eikö se ole uniformu. Roikkuuko sinun housusi? Onko sinulla kettinkejä lanteilla? Käytätkö "aina" tuulipukua? Pukeudutko mustiin?....
Ollessani nyt Englannissa vaihdossa olen huomannut todella hyvin mita se koulupuku todella tarkoittaa: mustat housut tai hame, valkoinen kauluspaita, koulun oma kravatti, sisitit kengat seka musta puvun paallystakki. Se ei todellakaan vastaa teidan skotti minuhameitanne, paljastavaa kauluspaitaa tai muutakaan.
Tunnen olon kiusaantuneeksi kun minut pakotetaan kayttamaan tietynlaisia vaatteita, mahtumaan tiettyyn muottiin.
Tunnen etten ole vapaa ilmaisemaan itseani tai nayttamaan mahdollisimman hyvalta silloin kun minusta silta tuntuu. Vaikka hameeni onkin taalla lyhyt ja housut kireat, en usko nayttavani yhta hyvalta kuin nayttaisin lempi paidassani.
Lisaksi koulupuku tekee kamalan kuilun opettajan seka oppilaan valille, ei ole enaa ystavallista tunentta luokassa joka tuntuu nyt lampimalta muistolta.
Vastutstan koulupukuja, ei kaikilla ole varaa merkkivaatteisiin, ei kaikilla ole isoja rintoja ja hyvaa persetta, ei kaikilla ole kauniita kasvoja tai komeita piirteita. Mutat niinhan se elama on aina mennyt enka ymmarra, tarkoittaako tama etta koulusysteemin pitaa alkaa nahda tyota sen eteen etta kaikki olisivat saman arvoisia, nakoisia seka oloisia, joteti ketaan voitaisi syyttaa erilaisuudesta?
Eiko erilaisuus olekkin juuri se elaman suola? Enko mina olekkin juuri niin hyvannakoinen ja hauska sellaisena kuin mina nyt olen ja juuri sen takia miten mina kayttaydyn tai puen itseni joka paiva?
Miksi meilta pitaisi ryostaa oikeus kayttaa omia vaatteitamme? Kata kirjoitti:
Ollessani nyt Englannissa vaihdossa olen huomannut todella hyvin mita se koulupuku todella tarkoittaa: mustat housut tai hame, valkoinen kauluspaita, koulun oma kravatti, sisitit kengat seka musta puvun paallystakki. Se ei todellakaan vastaa teidan skotti minuhameitanne, paljastavaa kauluspaitaa tai muutakaan.
Tunnen olon kiusaantuneeksi kun minut pakotetaan kayttamaan tietynlaisia vaatteita, mahtumaan tiettyyn muottiin.
Tunnen etten ole vapaa ilmaisemaan itseani tai nayttamaan mahdollisimman hyvalta silloin kun minusta silta tuntuu. Vaikka hameeni onkin taalla lyhyt ja housut kireat, en usko nayttavani yhta hyvalta kuin nayttaisin lempi paidassani.
Lisaksi koulupuku tekee kamalan kuilun opettajan seka oppilaan valille, ei ole enaa ystavallista tunentta luokassa joka tuntuu nyt lampimalta muistolta.
Vastutstan koulupukuja, ei kaikilla ole varaa merkkivaatteisiin, ei kaikilla ole isoja rintoja ja hyvaa persetta, ei kaikilla ole kauniita kasvoja tai komeita piirteita. Mutat niinhan se elama on aina mennyt enka ymmarra, tarkoittaako tama etta koulusysteemin pitaa alkaa nahda tyota sen eteen etta kaikki olisivat saman arvoisia, nakoisia seka oloisia, joteti ketaan voitaisi syyttaa erilaisuudesta?
Eiko erilaisuus olekkin juuri se elaman suola? Enko mina olekkin juuri niin hyvannakoinen ja hauska sellaisena kuin mina nyt olen ja juuri sen takia miten mina kayttaydyn tai puen itseni joka paiva?
Miksi meilta pitaisi ryostaa oikeus kayttaa omia vaatteitamme?nimittäin se että täällä meillä päin on elämä aika rankkaa joillekin nuorille, joita syrjitään ja halveksitaan pukeutumisensa takia.
Tarkemmin sanottuna sen takia, ettei heillä ole vara ostaa kalliita merkkivaatteita.
Ongelma ehkä ei ole niin vakava pienillä maaseutukylillä, mutta kaupunkipaikoissa saa varmasti kuulla miten mahdottomalta näyttää vaatteissaan!
Kuinka kivalta tuntuu nuoresta olla porukan ulkopuolella vaan sen takia ettei vanhemmilla ole varaa ostaa kalliita vaatteita?
Yksi ratkaisu asiaan olisi univormu.
Kukaan ei pystyisi haukkumaan kavereita vaatetuksen takia, jos kaikilla olisi samanlaiset rytkyt päällä!
- seksikkäitä
laittakaa vaikka hakusanaksi "seifuku" niin tulee tosi upeita japanilaisia koulupukuja. Ostaisin itelleni jos olis vaan varaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651606
- 104931
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16615ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;188428- 26419
