lumiesteet hinta?

tuhmajamppa

Paljonko lumiesteistä loivaan konesaumakattoon (2 putkinen)kannattaa maksaa? On kuin ostaisi mustalaiselta hevosta, kun hintoja olen kysellyt. kierrellään ja kaarrellaan ja annetaan hemmetinmoinen hinta. Kuinka rautaputki voi maksaa 30 eur metri?

61

58907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakennustarkastaja

Tasakattoisen talon lumiesteet maksaa tuon 30 €/jm asennettuna. Harjakattoisen paljon vähemmän.

• Ironmind

Lumiesteiden hinta on yleensä paikoillaan. Silloin kun firman tiedot on rekisterissä kunnossa ja muutaman yhteydenoton jälkeen tekee päätöksen.
        Maalaisjärki on käyttöä varten. Vertaan "rakennustarkastajan" mieltä tasakattoiseen laitettavista lumiesteistä. Se vasta on kallista kun tarpeettomasti virittelee ylimääräisiä ripellyksiä katolleen.

• apus apus

voisitko kertoa mitä virkaa tasakatolla on lumiesteistä,yleensäkin olen lumiesteitä vastaan,antaa lumen tulla alas,niin katto pysyy puhtaana,itse asensin muutama vuosi sitten lumiesteet,mutta olen harkinnut niiden poistamista tarpettomana.

• katolta tippunut
        apus apus kirjoitti:

voisitko kertoa mitä virkaa tasakatolla on lumiesteistä,yleensäkin olen lumiesteitä vastaan,antaa lumen tulla alas,niin katto pysyy puhtaana,itse asensin muutama vuosi sitten lumiesteet,mutta olen harkinnut niiden poistamista tarpettomana.

pitää olla vielä jotain esteitä että lumet eivät omineen tulisi katolta alas. Onhan yhtä tyhmää kääntää sadevesitynnyri ylösalaisin sateen sattuessa.

• t, huoltom
        apus apus kirjoitti:

Ota pois vaan, jolloin vakuutusyhtiösi viimeistään pesee kätensä mahdollisista korvauksista jäämöhkäleen päähänsä saaneen omaisten korvausvaatimuksista. Lumiesteet harjakatoille on keksitty syystä. Metrihinta vaihtelee, mutta hintansahan kaikella. Jos kirpasee liikaa niin asenna itse kunhan vaan asennat. Vaikka olisi omakotitalosta kysymys niin kannat vastuun räystään alla lojuvasta tajuttomasta postimiehestäkin. Se siitä säästöstä. Tunge postimies kaivoon ennenkuin virkoaa niin ei tarvitse maksaa korvauksia epäsuorasti aiheuttamastasi vammasta.
        t, huoltom

• Pepelemoko
        t, huoltom kirjoitti:

Ota pois vaan, jolloin vakuutusyhtiösi viimeistään pesee kätensä mahdollisista korvauksista jäämöhkäleen päähänsä saaneen omaisten korvausvaatimuksista. Lumiesteet harjakatoille on keksitty syystä. Metrihinta vaihtelee, mutta hintansahan kaikella. Jos kirpasee liikaa niin asenna itse kunhan vaan asennat. Vaikka olisi omakotitalosta kysymys niin kannat vastuun räystään alla lojuvasta tajuttomasta postimiehestäkin. Se siitä säästöstä. Tunge postimies kaivoon ennenkuin virkoaa niin ei tarvitse maksaa korvauksia epäsuorasti aiheuttamastasi vammasta.
        t, huoltom

Jos ripustan katolle lumiesteen. Siihen seinän kohdalle. No, taitaa se lumi pysyä sitten siellä katolla.
        Onko sellaista vakuutusta, että saan varman korvauksen jos kuitenkin saan päähäni jäänkokkareen.
        Kun jumalauta sieltä kumminkin jotain putoaa.
        Vai onko sittenkin parasta olla kulkematta räystään alla. Kyllä elämä on vaikeaa.
        Joutuu tekemään valintoja.

• Anonyymi

Mistähän tähän nyt tuo "tasakattoisen" talon lumieste tuli ? Mahtaakohan moista olla myynnissä, samaisen herran kommentti 30e/m ASENNETTUNA ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Tuo hinta on suunnilleen pelkän lumiesteen hinta asennus . Netti rauta tms. kyllä löytyy hinnat kaikille kattotyypeille (en tarkoita tasakattoa;) vaan esim. tiilikuvioinen pelti) helpot itsekin asentaa. Asennus yleensä todella paljon ylihinnoiteltu.

Ilman lumiestettä talo ? Kaikkeahan sitä voi omalle talolle tehdä - korvaako vastuu vakuutus tms. mahdollisia vahinkoja, pudonneista lumista, vaikkapa auton päälle ?

• osia varsinkin

asennus on kallista. Halvalla niitä eii myy kukaan.

• tuhmajamppa

En tarvitse mitään asennuspalvelua. Saan ne pultit ja mutterit kyllä itsekin kiinni. Siis metrihintaa ilman asennusta tarkoitan.

Halvalla ei saa mitään, mutta ehkä kohtuuhinnalla kuitenkin.

• hinta

sinkitty lumieste kahdella putkella 15 € metri..putken halkaisija 27 mm ja jalat saumaan puristamalla, EI ruuveilla pellin läpi!!!!!

• tuhmajamppa

Tuo kuullostaa kohtuuhinnalta, mistä voisi hakea?

• eetuliisa

Kerro nyt ihmeessä, että mistä niitä saa tuohon suht kohtuuhintaan?

• avk-pelti
        eetuliisa kirjoitti:

Kerro nyt ihmeessä, että mistä niitä saa tuohon suht kohtuuhintaan?

[email protected]

• avkpelti

• asentanut

Voi ruuvata myös katosta läpi, kunhan laittaa kumitiivistystä ja kittiä väliin. Läpiruuvausta käytetään niillä leveysasteilla kun lunta tulee 80 cm talvessa.
        Ruuvitkaan eivät saa olla mitä sattuu, suosin lvi -ruuveja tai läpipulttausta kuumasinkityillä. Lumiesteraudoissa olisi hyvä olla hammastettu kiinnitysvaste, jolloin kiinnipurevuus on lujempi.

• korjannut
        asentanut kirjoitti:

Voi ruuvata myös katosta läpi, kunhan laittaa kumitiivistystä ja kittiä väliin. Läpiruuvausta käytetään niillä leveysasteilla kun lunta tulee 80 cm talvessa.
        Ruuvitkaan eivät saa olla mitä sattuu, suosin lvi -ruuveja tai läpipulttausta kuumasinkityillä. Lumiesteraudoissa olisi hyvä olla hammastettu kiinnitysvaste, jolloin kiinnipurevuus on lujempi.

Ei ikinään pellin läpi. Kestää vuoden tai kaksi ja sitten vuotaa. Jokaiselle katolle on omat kiinnitykset ja jopa tiilikuvioisiin saa nykyään hyvin suunniteltuja kiinnikkeitä.

• katosta
        korjannut kirjoitti:

Ei ikinään pellin läpi. Kestää vuoden tai kaksi ja sitten vuotaa. Jokaiselle katolle on omat kiinnitykset ja jopa tiilikuvioisiin saa nykyään hyvin suunniteltuja kiinnikkeitä.

Saattaapihan tuo olla aikalailla katon materiaalsita kiinni. Peltikattoon ei yleensä muutama hyvin tiivistetty reikä lisää haittaa, kun kattopellitkin tapaavat olla läpiruuveilla tai -nauloilla kiinni.

• linkistä
      • Minäpä

Äkkiä laskettuna näyttäisi maksavan n. 30 euroa/metri tuon linkin firmallakin.

• Masa33
        Minäpä kirjoitti:

Minä tilasin tollasesta osoitteesta kuin; http://www.rakennusmestarit.com
        3metriä maksoi asennettuna 80euroa!
        kiinnikkeet mukaan lukien. Eli n. 26e/m, hinta siis asennuksineen, putkineen ja kiinnikkeineen. Tosin tilasin 4 kappaletta noita 3metrin settejä, mutta metri hinnaksi jäi tuo. Kannattaa ehdottomasti kysellä.

-Matti

• Ihmetelijä
        Masa33 kirjoitti:

Minä tilasin tollasesta osoitteesta kuin; http://www.rakennusmestarit.com
        3metriä maksoi asennettuna 80euroa!
        kiinnikkeet mukaan lukien. Eli n. 26e/m, hinta siis asennuksineen, putkineen ja kiinnikkeineen. Tosin tilasin 4 kappaletta noita 3metrin settejä, mutta metri hinnaksi jäi tuo. Kannattaa ehdottomasti kysellä.

-Matti

Ei se nyt kovin kohtuulliselta vaikuta jos homma tehdään muun kattotyön yhteydessä. Pointti on nykyisin siinä, että esim. parinsadan neliön katon tiilet ( mikä kattotyyppinä on hinta/ikä/asennushelppous/arvostus/huolto ym. syistä ylivoimaisen paras materiaali)saa samalla hinnalla kuin muutaman metrin lumiesteet tai kulkutikkaat.

Kyseessä lisätarvikkeissa onkin ovela harhautus, kuten ns. lisätöissäkin. Nehän saa maksaa melkein mitä vaan kunhan saadaan halvalla varsinainen katto.

• Masa
        Ihmetelijä kirjoitti:

Ei se nyt kovin kohtuulliselta vaikuta jos homma tehdään muun kattotyön yhteydessä. Pointti on nykyisin siinä, että esim. parinsadan neliön katon tiilet ( mikä kattotyyppinä on hinta/ikä/asennushelppous/arvostus/huolto ym. syistä ylivoimaisen paras materiaali)saa samalla hinnalla kuin muutaman metrin lumiesteet tai kulkutikkaat.

Kyseessä lisätarvikkeissa onkin ovela harhautus, kuten ns. lisätöissäkin. Nehän saa maksaa melkein mitä vaan kunhan saadaan halvalla varsinainen katto.

Ei mulle kattoremppaa tehtykkään, vain piipun pellitys ja lumiesteet ja noi kulut piipulle silloiksiko niitä sanotaa?!
        Pyysin tarjousta parilta muultakin yritykseltä. Hinnat oli aika tasoissa, mutta joku piti valita ja hyvä tuli.

-Matti

• tony
        Minäpä kirjoitti:

kysäses tuolta, http://www.kattomestarit.com/

• Piitu33
        tony kirjoitti:

kysäses tuolta, http://www.kattomestarit.com/

Luvattiin tulla katteleen. Vieläkin kattellaan. Kesällä soittelin uudestaan ja sanottiin ettei pikkuhommat kiinnosta ja että ottakaa yhteyttä paikallisiin rännimiehiin. Se siitä palvelusta.

• Topitub
        Piitu33 kirjoitti:

Luvattiin tulla katteleen. Vieläkin kattellaan. Kesällä soittelin uudestaan ja sanottiin ettei pikkuhommat kiinnosta ja että ottakaa yhteyttä paikallisiin rännimiehiin. Se siitä palvelusta.

Meilläkin käytiin kattomassa mutta tarjousta ei koskaan tullut saati asentajia vaikka niin sovittiin.
        Onko hyvää asentajaa kenelläkään suositella? Kohde olisi janakkalan tervakoskella. Mitenkähän lienee hinnat lumiesteillä tänä päivänä? Tämä viestiketju kun on aloitettu näemmä jo 6 vuotta sitten.
        Topi

• laitoin

6m 30euroo ,ite asensin ja hain tutulta peltisepältä

• ostit sellaiset

pellistä prässätyt. kait ostit siihen alapuolelle sellaisen jäykistäjälistan(kulmaraudan-näköisen). muuten sun lumieste on keväällä alaviistossa mallissa.

• Katto huoltomies

Miettikääpä sitä kun meette niitä lumiesteitä ite rakentelee et niihin ei tule minkään valtakunnan vakuutuksia. Yleensä niitä ei kukaan tajua edes laittaa oikein päin ihan siitä syystä ettei tiedä milloin ne on oikeinpäin. Sitte kun niihin tulee ekat lumet niin ne on maassa muidenki lumien seassa tai ollaan kiristetty liian tiukalle eikä olla tajuttu että se lumi painaa sen verran että se repii lumiesteet kattoineen päivineen.

Se on pieni hinta mitä noista joutuu maksaa kun niihin tulee samalla takuut mukaan.

• Arjen iloa...

Vaikka alkuperäinen viesti on vanha niin nyt täytyy mainostaa. Oli minullakin lumiesteen hankinta edessä. Tutkiskelin nettiä ja varauduin jo "30€/m" kustannuksiin. Sitten soitin valitsemaani firmaan ja 18 tuntia myöhemmin oli kotipihalleni toimitettu 3 m mustaa, kaksiputkista lumiestettä neljällä kannakkeella. Lumiesteen mukana oli lasku = 46€!! Myyjää en ole koskaan tavannut, en ennen enkä jälkeen toimituksen. Ja tavara tuli Esa Hakala Oy:tä ja paikkakuntana on Kälviä.

• vaikka täältä

www.kattovaruste.fi

• jr
        vaikka täältä kirjoitti:

www.kattovaruste.fi

www.rannimies.fi

• esikatto sulaksi
        jr kirjoitti:

www.rannimies.fi

[email protected]
        räätälöidysti lumet alas

sulatus ja kattoturvatuotteet valtakunnallisesi
        yhteistyökumppanilta kattoremontit
        kokonaisvaltaisesti avaimet käteen

• Oulun seudulla
        esikatto sulaksi kirjoitti:

[email protected]
        räätälöidysti lumet alas

sulatus ja kattoturvatuotteet valtakunnallisesi
        yhteistyökumppanilta kattoremontit
        kokonaisvaltaisesti avaimet käteen

Lumiesteet asennettuna Vesivekin kautta Limigassa (n. 35 km Oulusta) 37 EUR/m (sis. alv). Työllä on kuulemma joku takuu, niin kuin se lienee kaikilla. Näin sanoi www.alukouru.fi

• pekkak.
        Oulun seudulla kirjoitti:

Lumiesteet asennettuna Vesivekin kautta Limigassa (n. 35 km Oulusta) 37 EUR/m (sis. alv). Työllä on kuulemma joku takuu, niin kuin se lienee kaikilla. Näin sanoi www.alukouru.fi

itse tilasin lumiesteet Etelä-Suomen Kouru- ja kattoturva oy:ltä viime syksynä, hinta oli muistaakseni 35€/m asennettuna tiilikatolle, 2 putkinen lumieste mustana. työssä ei valittamista, homma kävi nopeasti ja siististi. Antavat tavaralle 15v.takuun sekä työlle 3v.takuun.
        En tiedä muista mutta itselleni ainakin tärkeämpää on laadukas asennus kuin hinta, tai toki sekin hieman ratkaisee mutta vesikatto on kumminkin talon tärkein osa ja ei sitä viitsi huonolla työllä pilata.
        Kyseistä firmaa voin kyllä suositella.

• mmmmmmmmi
        pekkak. kirjoitti:

itse tilasin lumiesteet Etelä-Suomen Kouru- ja kattoturva oy:ltä viime syksynä, hinta oli muistaakseni 35€/m asennettuna tiilikatolle, 2 putkinen lumieste mustana. työssä ei valittamista, homma kävi nopeasti ja siististi. Antavat tavaralle 15v.takuun sekä työlle 3v.takuun.
        En tiedä muista mutta itselleni ainakin tärkeämpää on laadukas asennus kuin hinta, tai toki sekin hieman ratkaisee mutta vesikatto on kumminkin talon tärkein osa ja ei sitä viitsi huonolla työllä pilata.

www.rannikauppa.fi

• JOni121
        pekkak. kirjoitti:

Niin ja kun kerran laatua halusit, niin halusit sitten ehdottomasti "Heiltä" koska "Heillä" on laadukkaat tuotteet ja laadukas työn jälki. hohhoi... hahhah. =)

• kones.

Kuopion rännikauppa myy 23€ jm oppipojankuja 7

• lumieste
      • koumi

Minä ostin hyvälaatuiset mustaksi maalatut lumiesteet Siilinjärveläisestä liikkeestä maksoi 15 metriä
        5 x 3 yhteensä 340 € metrihinta 22.60 € ja olen tyytyväinen tavaraan.
        Asennuksessa meni vajaa 2 tuntia työkaluja kaksi 13 mm avainta.

• vk
        koumi kirjoitti:

Minä ostin hyvälaatuiset mustaksi maalatut lumiesteet Siilinjärveläisestä liikkeestä maksoi 15 metriä
        5 x 3 yhteensä 340 € metrihinta 22.60 € ja olen tyytyväinen tavaraan.
        Asennuksessa meni vajaa 2 tuntia työkaluja kaksi 13 mm avainta.

Ei noilla hinnoilla kuitilla ole ainakaan tehneet verotarkastajan varmaan kiinnostui noista hinnoista ja tekijöistä.
        Ei olisi varaa enää avaimia ostaa uusia tilalle noilla hinnoilla.

• km
        vk kirjoitti:

Ei noilla hinnoilla kuitilla ole ainakaan tehneet verotarkastajan varmaan kiinnostui noista hinnoista ja tekijöistä.
        Ei olisi varaa enää avaimia ostaa uusia tilalle noilla hinnoilla.

http://www.kattotarvike.com
        Toimitti kotiin ja paketissa ymmärrettävät ohjeet. Lumiesteen saa aika helposti paikoilleen, jos ei nyt aivan avuton ole.

• mökkiläiset hirvensa

etelä savossa 30€/m lehtisaaren dekanex oy toimitti meille lumiesteet

• lumiukko55

Lumiesteet edullisesti Uudellamaalla.www.kourupalvelu.net

• KatsoinJoo

Kävin katsomassa tuolta sivulta eikä ollut edullista.

• Arakno-tekniikka

Lumiesteitä valitessa kannattaa selvittää vähän materiaalia mistä tehty. On halpojakin lumiesteitä, mutta usein roskaraudasta tehtyjä jotka ajavat suht saman asian kuin vähän tukevammin räystäälle kiinnitetty lakritsapatukka. Sitten on vielä korroosion sietokyky, kuinka paksu ja luotettava on maalin alla oleva sinkitys.

Erikseen ostettuna 30€ metriltä maalatusta profiili- tai putkiesteestä ei kuulosta mitenkään kalliilta jos itse tuote on laadukas ja sisältää kannattimet, lähemmäs ehkä jo epäilyttävän edullista, vaikken mitenkään tarkoita enkä halua ketään mustanmaalata. Jokainen hinnoitelkoot tuotteensa omien mittapuitten mukaan. (Oletan puhuttavan arvonlisäverollisista hinnoista)

Mitä asennuksiin tulee niin esim. konesaumakatoille pystyy helposti asentamaan itse, työkaluna yksi yleensä 13 mm lenkkiavain. Aihetta pään raapimiseen saattaa tulla eteen siinä vaiheessa kun kysytään mihin ja miksi. Yleensä ei ole kovin järkevää vain roiskasta jotain estettä jonnekin, vaan on otettava huomioon mahdollisia lumikuorman aiheuttamia paineita rakenteisiin, esteen tyypin tuoman turvan riittävyyttä ja tarpeita, sekä rakennusmääräyksiä.
      Tässä vaiheessa tulee tärkeäksi osaava suunnittelu joka valitettavasti usein jää täysin toissijaiseksi mitä tulee kattoturvatuotteisiin.

• petonen1

J-Kourukulma myy 30 euroa m tarvikkeena.

• Lumieste

Kymppikourulta saa edullisesti. 30 euroa makso peltikatolle lumiesteet metri. Ei oo järkeä siihen hintaan lähtä pomppiin ite katolle. www.kymppikouru.fi

• Tiko

Motonet ja hong kong yms marketit tulee myyntiin edullisia lumiesteitä tee se itse asentajille

• Lumieste
        Tiko kirjoitti:

Motonet ja hong kong yms marketit tulee myyntiin edullisia lumiesteitä tee se itse asentajille

vesikourut.fi myy 19.66 jm verkkokaupasta.

• Kulo Lumieste
        Lumieste kirjoitti:

vesikourut.fi myy 19.66 jm verkkokaupasta.

Yks kaveri asensi minulle Kulo Lumiesteet liimaamalla konesaumakatolle, hinnaksi tuli 22,6 Euroa metri sis alv 24%, ei tullut reikiä kattoon ja hyvin on toiminut, voin suositella. Kaverin yhteystiedot [email protected]
        Työnosuus oli vielä eritelty jonka sain vähentää verotuksessa kotitalousvähennyksenä.

• Lumieste

Lumiesteet metallista edullisesti.
      www.max-team.fi

• veikryyp

Sika kallis!! Ostan lumiesteet ihan jostain muualta!

• H.Ämäläinen

Oletko pärjäillyt viimeiset yhdeksän vuotta ilman lumiesteitä ?? Josko seuraavat kymmenen menisi samalla lailla. Hinnat ainakin ovat ihan jotain muuta kuin 2005.

• lumiesteet

Mistähän sais täällä Oulussa kestävimmät ja huolella laitetut lumiesteet omakotit.peltikatolle ja tikapuut...entiset tuli ryminällä alas vaikka ns.ammattilaiset ne laittoivat:(

• Näiltä

Kourutek

• Lapua

Osta suoraan tehtaalta ilman välikäsiä

Piristeel Oy
      Teollisuustie 5, 62100 Lapua
      Google Map
      Puh 06 433 8800
      piristeel(at)piristeel.fi

Palvelua arkisin klo 8.00–16.00.

• lumimiess

Ainakin https://kodinplaza.fi/ mukaan lumiesteet maksavat asennettuna sen 20-40 euroa metriä kohden. Riippuu vähän minkälainen kate ja tuleeko enemmän kerralla. Jotenkin aika naiivia olisi ajatella että jos yritys matkustaisi asiakkaan mökille 100 km suunta ja asennuttaisi 3 metrin lumiesteen 60 eurolla. Eihän siinä jäisi mitään käteen. Joka tapauksessa kannattaa pyytää ainakin 2-3 tarjousta niin hinta asettuu kohdalleen.

• Anonyymi

Edullisimmin lumiesteet saa, kun asentelee itse.
      Tilaa suoraan kotipihaan https://tikaskauppa.fi/

Meiltä saatte mukaan aina myös kaikki kiinnitysruuvit.
      Tällöin mukana on aina ne ruuvit, joilla valmistaja on testannut lumiesteet kestämään oikeat kuormat.

• Anonyymi

JSA kouru soitat niin saat varmasti oikean hinnan asennettuna kattoturvatuotteille ja sadevesivermeille

• Anonyymi

Raudan hinta on nyt 3xkertainen kahdenvuoden takaisiin hintoihin👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 474
      6949
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2521
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      219
      2498
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      143
      1791
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1708
    6. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1123
    7. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1115
    8. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      60
      1113
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1032
    10. Ei lumous lopu koskaan

Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      62
      930
    Aihe