Vaniljanhaju :P

Yves Rocher

Onko muita jotka tulevat pahoinvoivaksi vaniljan (esanssi) hajusta? Kaikkein kamalinta on se Yves Rocherin keltaisessa pallossa oleva imelä litku, jonka hajusta meinaan aina laatata.

Minulla on pari sukulaista jotka käyttivät sitä, (teinejä). Kamalaa oli, kun jouduin olemaan niiden kanssa samassa autossa. Sanoin kyllä heti niille, että en kestä tuota katkua, näyttivät tietysti loukkaantuneilta. Aloin pikkuhiljaa muuttumaan pahoinvoinnista vihreäksi, oli pakko pysähtyä oksentamaan. Kummasti kyllä myöhemmin vaihtoivat (ihan muuten vaan) vähän hienostuneempaan tuoksuun :)

5

1479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katovuosi

Minä tulen pahoinvoivaksi ja saan hengenahdistusta appelsiinin ja paistetun pekonin hajuista. Kamalaa.

• Hajusteintolerantti

Olen saanut vanilliinisokerista nokkosrokon, leivoin itse mansikkapiiraan. Opin välttämään. Vaniljatanko on OK, se on luonnontuote, vanilliinisokeri on syntetisoitu.
      Ruotin Shenetin sivulla infoa ruotsiksi:
      http://www.shenet.se/ravaror/vanillin.html

Hajusteissa käytetyt 'vanillin' ja 'etylvanillin' ovat myös synteettisiä.
      Reaktio voi olla allergiaa tai yliherkkyyttä.
      Ruotsalaisella sivulla kerrotaan eri valmistusmenetelmistä, ns. raaka-aine voi olla herkistävä (eugenol, isoeugenol).

Paras välttää!
      Mainitsemassasi 'Yves Rocherin' tuotteessa on muitakin hajusteraaka-aineita, jotka voivat lisänä pahentaa reaktiotasi.
      Sisältöä ei tiedä, kun ei ole tuoteselostetta.
      Mainoksiin ei kannata uskoa, niissä luodaan mielikuvia, totuus on ihan muuta.

Luin Ilta-Lehden nettiversiosta:
      Seksikkäät syystuoksut
      Artikkelissa mm. lueteltiin mitä ihania raaka-aineita sisältävät, kuten myskiä ja ambraa.
      Ja edelleen:

Myski: tiibetiläisen myskihirviuroksen kivespussin rauhaserite

Juu, onhan se, mutta sitä ei käytetä. Myskihirvet olisivat kuolleet sukupuuttoon jo aikapäivää sitten, jos hajusteiden myski olisi peräisin myskihäriltä. Kyllä myski on nykyään synteettistä. Sen terveydelle haitallisista vaikutuksista on julkaistu monta tutkimusta.
      Pari myskiä AETT ja Ambrette kiellettiin/EU, kun riippumattomissa tutkimuksissa oli koe-eläimillä ilmennyt myrkyllisyys hermostolle. Molemmat ehtivät olla käytössä kymmeniä vuosia, eikä EU pitänyt mitään kiirettä kiellolla. Hajustevalmistan esityksestä sallittua enimmäispitoisuutta ensin vähennettiin, lopulta käyttö lopetettiin ja kiellettiin.

Hengitystievaikutuksista ei ole tietoa, ei tarvitse testa. Keskushermostovaikutuksia ei tutkita. Testauksen suorittaa (ihoherkistyminen, mahd. ärsytys) patentin omistaja. Kukaan ei valvo.

Toivoa sopii että sukulaisteinit eivät sairastu.
      Kukaan ei tiedä, kuka sairastuu (herkistyy).
      Mitä suurempi altistus, sitä suurempi todennäköisyys saada oireita myöhemmin elämässään.
      Tai sitten ei.
      Atoopikkona olen aina ollut 'yliherkkä' voimakkaille tuoksuille, mutta niitä ei pääse pakoon kodin ulkopuolella. Joudumme hengittämään passiivisesti.

• Ei toimi

Hei !

Elimistösi on liian hapan. Syöt happoja muodostavia ruokia tai ruoka-aineita, elintoimintasi kärsivät siitä. Sinun pitää kiinnittää huomiota syömisiisi ja hankkia tietoa emäsylijäämäisestä ravinnosta. Noista vaivoista pääsee kyllä eroon.

• Nimetön

Minulla tulee myös vaniljanhajusteista ankara päänsärky ja huono olo!

• yökötys

yököttää....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      215
      2846
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      127
      2736
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      78
      1783
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1342
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      64
      1324
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      866
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      833
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      833
    Aihe