Koulussa/työssäkäynnistä

väsynyt

Miten teillä muilla sujuu töissä tai koulussakäynti?
Itselläni todettu vaikea masennus, tuntuu ettei millään jaksaisi lähteä kouluun, possaoloja kertynyt todella paljon..
Mistä olette saaneet apua jaksamiseen?

4

435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi masentunut opiskelija

hitusen siedettävämpää ja saivat minunkin tapauksessani opiskelujani haittanneen poissaolokierteen lakkaamaan...

• käynyt

koulussa tai töissä yli kolmeen vuoteen

• lallalii

Lukiossa olen ollut. Ei kamalasti poissaoloja. Mitä nyt terapiassa ollessa ja lääkärissa (olen paljon sairaana). Sitä vaan pakottaa itsensä. En uskalla syödä masennus lääkkeitä. Olen kuullut niin paljon kauhutarinoita niistä. En kykenisi käymään koulua/ tekemään mitään muutakaan jos söisin. Sitä kokoajan masentaa, itkettää ja ahdistaa... Mutta päivä kerrallaaan edetään. Ja parempi parantua ilman lääkkeitä, terapia on paras hoito keino. Itselläni todettu masennus ja paniikkihäiriö.

• ei kannata

väkisin raahautua kouluun tai opiskelemaan. Ehdit sitten myöhemminkin, opiskelupaikka tai koulu pysyy kyllä tallella. Tietysti on kurjaa sitten olla muita vanhempi.

Tämän olen oppinut oman vaikean masennukseni kanssa. Jos olet vielä peruskoulussa, saat varmasti sovittua asioista, kun keskusttelette niistä avoimesti vanhempiesi, opettajiesi ja hoitavien henkilöiden kanssa kaikki yhdessä, että miten järjestäisitte koulunkäyntisi. Heillähän on vaitiolovelvollisuus.

Pidäthän huolen siitä, että saat apua: säännöllistä lääkitystä ja vielä tärkeämpi on säännöllinen (vähintään viikottaiset) keskustelut. Niistä saisit voimia. Ja ystävien kanssa keskustelu. Säännöllinen ulkoilu on auttanut minua, aluksi vaikka 15 min kerrallaan ellei enempää jaksa. Tosin se voi täyttyä jo koulumatkoistakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      67
      4479
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3749
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      109
      3363
    4. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    5. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      21
      1906
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      87
      1175
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      90
      929
    8. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      895
    9. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      125
      892
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      807
    Aihe