hei vaan kaikille

minä

Ollaan tässä suunnitelemassa talon rakennusta ja hieman hinta tietoa tarvittaisiin.
Eli n. 120m, 1 ½ kerroksinen.
Perheestä löytyy esim. putkimies ja perustuksien tekijä.
Paljonko suurinpiirtein eri valmistajilla hinta olisi?

9

967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on muka perheessä

joku joka selviäisi noista hommista ;D

• kannattaa

Rakentaminen hiljeni juuri. Talofirmojen tilauskirjat tyhjenevät 2-3 kk menee.

Maltti on nyt valttia.

Odottaminen palkitaan.

• Miksi tilauskirjat tyhjenee ??

Odottaminen tulee luultavimmin vain kalliimaksi.

• kysyntä loppuu
        Miksi tilauskirjat tyhjenee ?? kirjoitti:

Odottaminen tulee luultavimmin vain kalliimaksi.

Koronnosti pysäytti asunto- ja talokaupan.

2-3 kk odotuksella voi säästää paljon, jopa 30%.

• maallikko

Onnea rakentamispäätöksen johdosta! Nyt on edessä sitten kymmenien tuntuen tiedon etsintä. Etsikää ensin itsellenne mieluinen talomalli, muutoksineen kaikkineen. Kaikki talotehtaat ovat valmiita tekemään talonne, toisaalta kaikkien talokirjoista löytyy aikalailla vastaavat mallit kun osaa etsiä. Sieltä löyty myös hintatietoa, noin surinpiirtein. Esim. Jukka-talon Huoippkotimallistosta on helppo etsiä malli joka lähinnä vastaa omaanne ja suunta-antavan tiedon näkee suoraan hinnastosta. Mutta se hinta on toki vain suuntaa-antava. Lopulliset kustannukset projektille riippuvat teistä itsestänne, mutta keskiarvo on tuo paljonpuhuttu "talopaketinhinta kertaa kolme." Jotkut alittavat tuon, monet ylittävät.

• torppa tulossa

mutta varatkaa rahaa 160 000 euroa ja tontin hinta päälle. Alkuun pääsette Kastellin 50 000 euron talopaketilla.

• juuuuuuuuuuuu

Onko tontti jo? Minkälaisen talon tontille saa rakentaa? Meille tuli Herrala 129. Paketti on kallis mutta valmiusaste suuri. Koska meillä tuli alakerta teetätettynä oli tää paketti OK: Eli kun asennettu elementtirunko 2 pv ja tiilikate 1 pv pääsee laittaa lämmöt päälle ja kuivattamaan perustuksia lattiavalua varten. (kattolementeissä on villat valmiina). Kyllä erilaisia paketteja saa alkaen 10 t€ aina 200 t€. Hinta valiettavasti meinaa suoraan puuttuvien materiaalien ja työn määrää. So. joudut itse hankkii ja tekee tontilla.

• minä

Kiitos kaikille vastanneille :)
        talon rakennus näillä näkymin alkaisi ensi keväänä/kesällä eli ei vielä mikään kamala kiire ole :) tontti on jo katottu, kauppoja ei vielä lyöty lukkoon. Helpottaa kyllä hurjasti kun perheestä löytyy näitä rakennusmiehiä, mutta tuntuu kummalliselle kun esim. vaajatalon sivustoilta ei löydy minkäänlaista hinta tietoa..

• juuuuu
        minä kirjoitti:

Kiitos kaikille vastanneille :)
        talon rakennus näillä näkymin alkaisi ensi keväänä/kesällä eli ei vielä mikään kamala kiire ole :) tontti on jo katottu, kauppoja ei vielä lyöty lukkoon. Helpottaa kyllä hurjasti kun perheestä löytyy näitä rakennusmiehiä, mutta tuntuu kummalliselle kun esim. vaajatalon sivustoilta ei löydy minkäänlaista hinta tietoa..

Jos iso rakennusala ja saa sijoittaa rakennuksen korkeimmalla hyvälle perustalle (moreeni) niin OK.
        Tehkää mielummin yksitasoratkaisu. Vaaja on kuten Herrala kallis, mutta laadukas. Hyvä olisi jos vastaavalla mestarillanne olisi kokemusta eri talopaketeista. Työtä riittää suurelementtitaloissakin hirveesti vaikka vasara pysyisikin kädessä. Kokemusta on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      17
      11123
    2. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      80
      10241
    3. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      49
      4304
    4. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      4007
    5. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      10
      3988
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      35
      3786
    7. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      57
      3679
    8. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      41
      3523
    9. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      53
      3213
    10. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      2935
    Aihe