Olemmeko sittenkään katsoneet oikeaa kuvaa?
2 Kor 3 : 18
18 Me kaikki, jotka kasvot peittämättöminä katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kirkkauden kaltaisiksi, kirkkaudesta kirkkauteen. Tämän saa aikaan Herra, joka on Henki.
Olemmeko muuttuneet Kristuksen kirkkauden kaltaisiksi? Olemmeko sittenkään katsoneet oikeaa kuvaa?
Sitä kuvaa mitä katselemme, muutumme sen kuvan kaltaisiksi. Olemmeko katsoneet sitä mikä on vielä vajaata? Raamatun kirjoittajista voimme nähdä tämän vajaan, mutta oliko se sitä mitä piti katsoa. Eikö nämä kertomukset olleet varoittavia esimerkkejä valvomattomuudesta, jolloin katseemme olisi pitänyt kiinnittyä yhä kovemmin Kristukseen, joka on ainoa täydellinen?
Silloin kun vihollinen ei voi enää kyseenalaistaa Kristuksen olemassaoloa niin se vaihtaa taktiikkaa houkuttelemalla katsomaan väärää kuvaa. Vaikka anteeksi saaminen on välttämätöntä, niin meidän ei pitänyt jäädä katsomaan ihmistä ja sen omia mahdollisuuksia. Tätä kuvaa katselemalla itsekin muutumme vajaiksi.
Kun sanomme ettei se ole mahdollista, niin silloin katselemme tätä väärää kuvaa, jossa katsomme ihmistä. Jeesus sanookin, ihmiselle se on mahdotonta mutta Jumalalle kaikki on mahdollista.
Ei liha ja veri peri taivasten valtakuntaa, mutta tässäkin taas katsomme ihmistä, ja jos jäämme katsomaan sitä niin muutumme enintään sen kuvan kaltaiseksi, mitä katsomme. Katsomalla vajaata muutumme itsekin vajaiksi, ja katsomalla Kristusta saamme muuttua myös itse kohti täydellisyyttä.
Silloin kun katseemme ei enää hapuile olemme kokonaan siellä minne olimme matkalla, taivastenvaltakunnassa. Sillä sekunnin katse väärään paikkaan pudottaa meidät takaisin maan pinnalle.
Tämän elämän lainalaisuuksien edessä sanomme usein, herää todellisuuteen, mutta tämä todellisuus on sittenkin vaan pelkkä verho, koska kaikki on kiinni katseesta mihin katsomme.
Tämä 2 Kor 3 : 18 on pikkujoululahja Kristukselta niille jotka haluavat ottaa sen vastaan. Minä ainakin kiitän Jumalaa tästä sanasta ja rukoilen että se saisi myös vaikuttaa sydämessä.
Olemmeko sittenkään katsoneet oikeaa kuvaa?
56
1812
Vastaukset
- Syntisäkki Surkea
Me emme koskaan muutu Krituksen kirkkauden kaltaiseksi tässä elämässä.
Aivan niinkuin Jeesus ratsasti Jerusalemiin aasin varsan päällä, se oli nuori, eikä koskaan kantanut kuormia, eikä sillä ollut kukaan muu koskaan ratsastanut.
Sellainen on uusi ihminen, uusi luomus, joka ei synny lihasta, vaan vedestä ja Hengestä.
Mukana varsan rinnalla kulki kuitenkin myös vanha aasi, ikeen alaisena ollut tamma.
Se on vanha ihmisemme, synnin kuormien rasittama, niitä se kantaa elämänsä loppuun saakka, sillä se on ikeen alainen.
Näin se nämä kaksi kulkevat mukana hautaan asti.
Vanhasta ihmisestä ei koskaan tule pyhää ja synnitöntä.
Meidän vanhurskautemme ei ole synnittömyyden tai pyhyyden ansiota, vaan se on lahja armosta.
Meidän vanhurskautemme on hyväksi lukemista =
toinen on tullut ja maksanut ja kärsinyt velkavankeuden puoletamme. Sellaisessa velkavangissa itsessään ei ole mitään pyhyyttä.- Esa T
>Me emme koskaan muutu Krituksen kirkkauden kaltaiseksi tässä elämässä.<
Emme muutukkaan jos katselemme sitä vanhaa ihmistä, sillä me muutumme sen kuvan kaltaiseksi mitä katselemme.
Jos muuttuminen kuitenkin kiinnostaa, niin silloin ei ole muuta mahdollisuutta kuin katsoa Kristusta. Sillä mitään muuta virheetöntä ei ole olemassa. - xerox
Esa T kirjoitti:
>Me emme koskaan muutu Krituksen kirkkauden kaltaiseksi tässä elämässä.<
Emme muutukkaan jos katselemme sitä vanhaa ihmistä, sillä me muutumme sen kuvan kaltaiseksi mitä katselemme.
Jos muuttuminen kuitenkin kiinnostaa, niin silloin ei ole muuta mahdollisuutta kuin katsoa Kristusta. Sillä mitään muuta virheetöntä ei ole olemassa.käännös 1938; 2. Kor. 3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
Tunnustuskirjat;
Näin me, kuten (Kol. 3:10) Paavali sanoo, "synnymme uudesti Jumalan tuntemukseen" ja katsellessamme Jumalan (2. Kor. 3:18) kirkkautta me "muutumme saman kuvan kaltaisiksi", toisin sanoen meissä viriää todellinen Jumalan tuntemus, niin että meissä on todellinen jumalanpelko ja me todella luotamme siihen, että hän pitää meistä huolta ja kuulee rukouksemme. Tämä uudestisyntyminen on kuin iankaikkisen elämän alkua, niin kuin Paavali (Room. 8:10) sanoo: "Jos Kristus on tiessä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden jne." - muukalainen 4
eipä se meidän oma aatamimme voi sen paremmaksi tulla, mutta se uusi luomus jonka Jeesus on saanut meissä synnyttää sen tulee kasvaa ja kehittyä. Raamatusta yksi kohta, missä mm. kehoitetaan tulemaan pyhäksi, 1Piet1:13-25; Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä. Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte, vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi. Sillä kirjoitettu on:" olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".
Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan, hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten, jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan. Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä, te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti".
Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu. - Syntisäkki Surkea
xerox kirjoitti:
käännös 1938; 2. Kor. 3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
Tunnustuskirjat;
Näin me, kuten (Kol. 3:10) Paavali sanoo, "synnymme uudesti Jumalan tuntemukseen" ja katsellessamme Jumalan (2. Kor. 3:18) kirkkautta me "muutumme saman kuvan kaltaisiksi", toisin sanoen meissä viriää todellinen Jumalan tuntemus, niin että meissä on todellinen jumalanpelko ja me todella luotamme siihen, että hän pitää meistä huolta ja kuulee rukouksemme. Tämä uudestisyntyminen on kuin iankaikkisen elämän alkua, niin kuin Paavali (Room. 8:10) sanoo: "Jos Kristus on tiessä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden jne."Minä tunnen jäsenissäni toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan, sanoo Paavali.
Syntinen mies hänkin. - Esa
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
Minä tunnen jäsenissäni toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan, sanoo Paavali.
Syntinen mies hänkin.Me kaikki uskovat varmasti tunnemme tämän lihan taistelun Henkeä vastaan, ja tiedämme että se jatkuu loppuun asti.
Jos jäämme katsomaan Paavalia tai jotain toista ihmistä niin voimme muuttua enintään sen kuvan kaltaiseksi. Siksi meidän on katsottava Kristusta joka oli täydellinen. Apostoleista profeetoista ja opettajista yms. tulisi katsoa vain sitä mikä heissä on täydellistä, sillä siinä Kristus on saanut muuttua elämäksi heissä.
Katsomalla syntiä pysymme itsekkin syntisinä, mutta katsomalla täydellistä saamme itsekkin muuttua sen kuvan kaltaisiksi.
Jos opettajamme kääntää katseensa väärään suuntaan, niin voimme oppia siitä varoittavana esimerkkinä, jolloin katseemme pitäisi kiinnittyä yhä tiukemmin Kristukseen.
Pieni lapsikin katsoo vanhempiaan rakastaen heitä, vaikka aina ei olisi siihen edes luonnollista aihetta. Ja niin kauan kuin tämä lapsi katsoo tätä täydellistä hän pysyy onnellisena ja viattomana. Mutta kasvaessaan tämä lapsi usein alkaa näkemään vanhemmissa myös vikoja ja samalla hänen onnellinen ja viaton loiste alkaa himmetä. - Esa
xerox kirjoitti:
käännös 1938; 2. Kor. 3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
Tunnustuskirjat;
Näin me, kuten (Kol. 3:10) Paavali sanoo, "synnymme uudesti Jumalan tuntemukseen" ja katsellessamme Jumalan (2. Kor. 3:18) kirkkautta me "muutumme saman kuvan kaltaisiksi", toisin sanoen meissä viriää todellinen Jumalan tuntemus, niin että meissä on todellinen jumalanpelko ja me todella luotamme siihen, että hän pitää meistä huolta ja kuulee rukouksemme. Tämä uudestisyntyminen on kuin iankaikkisen elämän alkua, niin kuin Paavali (Room. 8:10) sanoo: "Jos Kristus on tiessä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden jne.">Uudestisyntyminen on kuin iankaikkisen elämän alkua,<
Taivasten valtakunta alkaa jo täällä ajassa, sanotaankin usko ja toivo lakkaa mutta rakkaus menee yli kuoleman virran.
Ei ole myöskään turhaan sanottu, etsikää sitä mikä on katoamatonta ja pysyy. Silloin saamme jo tässä elämässä satakertaisesti ja iankaikkisesti taivaassa. Näin meille on kaksinkertaisesti annettu Herran kädestä.
- Aamen !
Tosi hyvän muistutuksen toit esiin. Näin on käynyt, lihallisiin, ihmismielen mukaisiin tulkinoihin on ns. "kristikansa" uskonut ja heidän kuvaamaa, eli näin vääristettyä Jeesusta katsonut. "Totisesti"
- Heikot enää nyyhkii
Pyhän Loistavan Lihan Eriseura kokoontuu.
Päivittäin Suomi24:ssa Esa-vanhimman ympärille.
Onnistunutta porukkaa. Korkeat tunnelmat ja tunteet.
Apostoli Paavalikaan ei ole siinä seurakunnassa yhtään mitään, katsoi näet väärään suuntaan kun huomasi syntisyytensä. - muukalainen 4
Heikot enää nyyhkii kirjoitti:
Pyhän Loistavan Lihan Eriseura kokoontuu.
Päivittäin Suomi24:ssa Esa-vanhimman ympärille.
Onnistunutta porukkaa. Korkeat tunnelmat ja tunteet.
Apostoli Paavalikaan ei ole siinä seurakunnassa yhtään mitään, katsoi näet väärään suuntaan kun huomasi syntisyytensä.sanojasi. Onko soveliasta tuolla tavalla puhua? Ihminen on kyllä läpikotaisin synnin saastuttama. Helposti me voimme närkästyä ja pahat ajatukset voivat tulla mieleen, mutta emme me saa niitä ruveta hautomaan mielessämme, vaan ne tulee syntinä laittaa pois. Ei meidän liha täällä voi paremmaksi tulla, mutta jos sinä olet puettu Jeesuksen lahja vanhurskauden pukuun sinä olet syntynyt uudesti ylhäältä joten sinua ei pidä hallitseman vanha minä vaan se uusi joka on Jumalasta syntynyt. Kun Jumala on saanut synnyttää uuden elämän, niin se on tarkoitettu myös kasvamaan. Tämä kasvu ei voi tapahtua ilman Jumalan sanan leipää, siksi ei ole yhdentekevää mitä sanaa olet kuuntelemassa. Ystävät kalliit tämä on totta, Jumalan sana voi synnyttää vain ja ainoastaan oikean uskon, ja Jumalan sanan Raamatun kuulossa voimme kasvaa oikeassa uskossa. Älkää elätkö valheessa, älkää antako oman lihan, synnin ja sielujen vihollisen enää itseänne pettää. Tiedän itse mitä on kun nämä ovat saaneet pettää, kun olen elänyt valheessa. Rukoilen puolestanne.
Heikot enää nyyhkii kirjoitti:
Pyhän Loistavan Lihan Eriseura kokoontuu.
Päivittäin Suomi24:ssa Esa-vanhimman ympärille.
Onnistunutta porukkaa. Korkeat tunnelmat ja tunteet.
Apostoli Paavalikaan ei ole siinä seurakunnassa yhtään mitään, katsoi näet väärään suuntaan kun huomasi syntisyytensä.Pois pilkka ja ilkeät sanat teidän suustanne. Väärä lähestymistapa, menee liikaa henkilöön. Tämäntapaisten ei pitäisi elää, mutta jääköön varoittavana esimerkkinä.
- Lunastetti
muukalainen 4 kirjoitti:
sanojasi. Onko soveliasta tuolla tavalla puhua? Ihminen on kyllä läpikotaisin synnin saastuttama. Helposti me voimme närkästyä ja pahat ajatukset voivat tulla mieleen, mutta emme me saa niitä ruveta hautomaan mielessämme, vaan ne tulee syntinä laittaa pois. Ei meidän liha täällä voi paremmaksi tulla, mutta jos sinä olet puettu Jeesuksen lahja vanhurskauden pukuun sinä olet syntynyt uudesti ylhäältä joten sinua ei pidä hallitseman vanha minä vaan se uusi joka on Jumalasta syntynyt. Kun Jumala on saanut synnyttää uuden elämän, niin se on tarkoitettu myös kasvamaan. Tämä kasvu ei voi tapahtua ilman Jumalan sanan leipää, siksi ei ole yhdentekevää mitä sanaa olet kuuntelemassa. Ystävät kalliit tämä on totta, Jumalan sana voi synnyttää vain ja ainoastaan oikean uskon, ja Jumalan sanan Raamatun kuulossa voimme kasvaa oikeassa uskossa. Älkää elätkö valheessa, älkää antako oman lihan, synnin ja sielujen vihollisen enää itseänne pettää. Tiedän itse mitä on kun nämä ovat saaneet pettää, kun olen elänyt valheessa. Rukoilen puolestanne.
Ihminen on syntinen ja pyhä samalla kertaa, paradoksi se on, ei sitä järki voi sulattaa.
Ei kyllä sitäkään että pienin onkin suurin ja suurin on pienin.
Jos synti olisikin siinä, että vain tietoiset väärintekomme olisivat syntiä, niin se olisi kokonaan eri asia. Näin monet ikävä kyllä edelleen uskovat. Monet uskovat ettei perisyntiä ole, tai jos on ollutkin, niin Kristus on poistanut sen. Perisynti on kuitenkin olemuksessamma pysyvä, ja pois ottamatta.
Se että Kristus on syntimme maksanut, ei poista tätä tosiasiaa. Turmelus on riisunut meistä oman kykymme pelastua tekojemme kautta.
Jumalalle kun kelpåaa ainoastaan täydellinen.
Synti on siis ihmisessä olevaisena. (Keho, psyyke, mieli, tunteet, mieliteot, himot ja halut, so. kaikki mikä on syntynyt siittösolun ja munasolun hedelmöittyessä).
Ihminen ei voi pelastua välttelemällä tiettyjä tekoja, ja terkemällä tiettyjä tekoja, sekin on nimittäin syntiä, se on omavanhurskautta, synneistä pahinta lajia.
Ihmisen on synnyttävä KOKONAAN uudesti Hengestä.
Mutta yllätys yllätys, lihamme ei synnykään uudesti. Sillä ajatuksella kovin moni on kuitenkin vietellyt itsensä omaan vanhurskauteen.
Mutta Henki joka eläväksi tekee on Kristuksesta.
Henki pyrkii ohjaamaan (uudestisyntymättömän) ja siksi kuolemaan tuomitun kehomme toimintoja.
Silloin en olekaan enää minä itse, VAAN KRISTUS MINUSSA.
Taivaaseen me pääsemme silloin jos olemme uskon ja Pyhän Kasteen kautta puettuina Kristuksen vanhurskaudella. Silloin Jumala lukee Poikansa ansion meidän ansioksemme. Tätä kutsutaan Raamatussa vanhurskauttamiseksi. - muukalainen 4
Lunastetti kirjoitti:
Ihminen on syntinen ja pyhä samalla kertaa, paradoksi se on, ei sitä järki voi sulattaa.
Ei kyllä sitäkään että pienin onkin suurin ja suurin on pienin.
Jos synti olisikin siinä, että vain tietoiset väärintekomme olisivat syntiä, niin se olisi kokonaan eri asia. Näin monet ikävä kyllä edelleen uskovat. Monet uskovat ettei perisyntiä ole, tai jos on ollutkin, niin Kristus on poistanut sen. Perisynti on kuitenkin olemuksessamma pysyvä, ja pois ottamatta.
Se että Kristus on syntimme maksanut, ei poista tätä tosiasiaa. Turmelus on riisunut meistä oman kykymme pelastua tekojemme kautta.
Jumalalle kun kelpåaa ainoastaan täydellinen.
Synti on siis ihmisessä olevaisena. (Keho, psyyke, mieli, tunteet, mieliteot, himot ja halut, so. kaikki mikä on syntynyt siittösolun ja munasolun hedelmöittyessä).
Ihminen ei voi pelastua välttelemällä tiettyjä tekoja, ja terkemällä tiettyjä tekoja, sekin on nimittäin syntiä, se on omavanhurskautta, synneistä pahinta lajia.
Ihmisen on synnyttävä KOKONAAN uudesti Hengestä.
Mutta yllätys yllätys, lihamme ei synnykään uudesti. Sillä ajatuksella kovin moni on kuitenkin vietellyt itsensä omaan vanhurskauteen.
Mutta Henki joka eläväksi tekee on Kristuksesta.
Henki pyrkii ohjaamaan (uudestisyntymättömän) ja siksi kuolemaan tuomitun kehomme toimintoja.
Silloin en olekaan enää minä itse, VAAN KRISTUS MINUSSA.
Taivaaseen me pääsemme silloin jos olemme uskon ja Pyhän Kasteen kautta puettuina Kristuksen vanhurskaudella. Silloin Jumala lukee Poikansa ansion meidän ansioksemme. Tätä kutsutaan Raamatussa vanhurskauttamiseksi.ihminen on syntinen ja pyhä. Mutta jos Jeesus ei ole sinun Sydämessäsi et sinä voi silloin olla pyhä, vaan sinä olet ainoastaan syntinen. Jos Jeesus on sydämesi Herra sinä olet armahdettu syntinen, mutta silloin synnin ei pidä enää sinua vallitseman. Siitä on kysymys saako sinua hallita synti, vai Jeesus sydämelläsi. Itse emme todellakaan voi mitään tehdä, kaiken me voimme Hänessä Jeesuksessa joka meitä vahvistaa.
- Esa
Heikot enää nyyhkii kirjoitti:
Pyhän Loistavan Lihan Eriseura kokoontuu.
Päivittäin Suomi24:ssa Esa-vanhimman ympärille.
Onnistunutta porukkaa. Korkeat tunnelmat ja tunteet.
Apostoli Paavalikaan ei ole siinä seurakunnassa yhtään mitään, katsoi näet väärään suuntaan kun huomasi syntisyytensä.>Apostoli Paavalikaan ei ole siinä seurakunnassa yhtään mitään, katsoi näet väärään suuntaan kun huomasi syntisyytensä.<
Ei ole hyötyä pelkästään huomata syntisyyttään jos ei ole aikomusta tehdä myös parannusta.
Pyhähenki paljastaa synnin mutta antaa myös voiman parannukseen.
Paavali kyllä sortui katsomaan joskus väärään suuntaan, mutta se oli meille varoittavana esimerkkinä, että me katsoisimme Kristusta yhä tiukemmin.
Jos katsomme Paavalia, niin voimme enintään muuttua Paavalin kaltaiseksi, ei oppilas voi olla opettajaansa suurempi. Jos taas katsomme aina Kristusta, joka oli ainoa täydellinen, niin mekin muutumme silloin Hänen kuvansa kaltaiseksi.
Katsomalla vihollista, muutumme vihollisen kuvan kaltaiseksi ja katsomalla vajaata muutumme itsekkin vajaaksi. Katsomalla itseään, emme muutu miksikään, mutta peiliin katsomalla näemme kuitenkin mitä kuvaa olemme katselleet.
Pieni lapsi katsoo tätä maailmaa Jumalan silmin, vaikka maailmassa ei ole pelkästään hyvää, ja siksi puhdas Jumalan kuva heijastuu tästä lapsesta. Kasvaessaan lapsi kuitenkin usein alkaa näkemään, myös näitä vihollisen kasvoja ja samalla tämä puhdas Jumalan kuva alkaa himmetä hänessä itsessään. - Esa T
vihne kirjoitti:
Pois pilkka ja ilkeät sanat teidän suustanne. Väärä lähestymistapa, menee liikaa henkilöön. Tämäntapaisten ei pitäisi elää, mutta jääköön varoittavana esimerkkinä.
>Pois pilkka ja ilkeät sanat teidän suustanne.<
Tätä raamatunpaikkaa ei varmaan koskaan julisteta liikaa, ja auttakoon Jumala että se oikein syöpyisi sydämmiimme.
Ne sanat mitä suustamme päästämme ulos, näkyy myös aina omassa peilissä, joten on myös tärkeää muistuttaa ja varottaa niistä.
>Jääköön varoittavana esimerkkinä.<
Uskon että raamattuunkin on talletettu niitä valvomattomuuden hetkiä juuri varoittavana esimerkkinä toisille.
Siunausta ja hyvää joulunaikaa sinulle. T. Esa T - Syntinen ja armahdettu
Esa kirjoitti:
>Apostoli Paavalikaan ei ole siinä seurakunnassa yhtään mitään, katsoi näet väärään suuntaan kun huomasi syntisyytensä.<
Ei ole hyötyä pelkästään huomata syntisyyttään jos ei ole aikomusta tehdä myös parannusta.
Pyhähenki paljastaa synnin mutta antaa myös voiman parannukseen.
Paavali kyllä sortui katsomaan joskus väärään suuntaan, mutta se oli meille varoittavana esimerkkinä, että me katsoisimme Kristusta yhä tiukemmin.
Jos katsomme Paavalia, niin voimme enintään muuttua Paavalin kaltaiseksi, ei oppilas voi olla opettajaansa suurempi. Jos taas katsomme aina Kristusta, joka oli ainoa täydellinen, niin mekin muutumme silloin Hänen kuvansa kaltaiseksi.
Katsomalla vihollista, muutumme vihollisen kuvan kaltaiseksi ja katsomalla vajaata muutumme itsekkin vajaaksi. Katsomalla itseään, emme muutu miksikään, mutta peiliin katsomalla näemme kuitenkin mitä kuvaa olemme katselleet.
Pieni lapsi katsoo tätä maailmaa Jumalan silmin, vaikka maailmassa ei ole pelkästään hyvää, ja siksi puhdas Jumalan kuva heijastuu tästä lapsesta. Kasvaessaan lapsi kuitenkin usein alkaa näkemään, myös näitä vihollisen kasvoja ja samalla tämä puhdas Jumalan kuva alkaa himmetä hänessä itsessään.Esa:
>Apostoli Paavalikaan ei ole siinä seurakunnassa yhtään mitään, katsoi näet väärään suuntaan kun huomasi syntisyytensä.<
Ei ole hyötyä pelkästään huomata syntisyyttään jos ei ole aikomusta tehdä myös parannusta.
----------
On Esalta jäänyt jotain ratkaisevaa tajuamatta, jos ei syntisyyden havaitsemien Paavalillakaan riitä!!!
Eikö ollut Paavalilla aikomusta tehdä parannusta!!
Esa, sinun Pyhän Kirkkaan Lihan oppisi on kaukana apostoli Paavalin ja Pietarin opettamasta uskosta ja kristillisyydestä. - Esa
Syntinen ja armahdettu kirjoitti:
Esa:
>Apostoli Paavalikaan ei ole siinä seurakunnassa yhtään mitään, katsoi näet väärään suuntaan kun huomasi syntisyytensä.<
Ei ole hyötyä pelkästään huomata syntisyyttään jos ei ole aikomusta tehdä myös parannusta.
----------
On Esalta jäänyt jotain ratkaisevaa tajuamatta, jos ei syntisyyden havaitsemien Paavalillakaan riitä!!!
Eikö ollut Paavalilla aikomusta tehdä parannusta!!
Esa, sinun Pyhän Kirkkaan Lihan oppisi on kaukana apostoli Paavalin ja Pietarin opettamasta uskosta ja kristillisyydestä.>On Esalta jäänyt jotain ratkaisevaa tajuamatta, jos ei syntisyyden havaitsemien Paavalillakaan riitä!!! <
Syntisyyden havaitseminen ei vielä yksinään mitään auta. Meidän tulee myös tehdä parannus sen mukaan missä Pyhähenki paljastaa syntisyyden.
Pyhänhengen tehtävä on näyttää mitä milloinkin tarvitsemme, milloin parannusta ja milloin jotain muuta. Jos Henki näyttää synnin, niin silloin on parannuksen paikka ja jos Henki ei nuhtele mistään niin silloin ollaan täysin vapaita tekemään jotain muuta.
Jos itse tai joku muu on mielestäsi sokea näkemään itseään, niin muista että pyhityksen tekee aina Pyhähenki. Toisten tuomitseminen ei kuulu meille ihmisille, vaan Jumalalle.
Voit nuhdella jos Henki siihen kehoittaa, mutta kaikki siitä eteenpäin ei ole enää sinun tehtäväsi.
Haluan sanoa tällä että tuntiessasi oman syntisyyden, on myös tehtävä parannus, ja parannuksen tehtyään ei ole enää sitä syntiä. Jos Pyhähenki ei paljasta jossakin toisessa asiassa syntiä niin syntisyyttä ei tule enää katsella.
Jos katsomme tätä vajautta niin myös muutumme vajaiksi, mutta jos katsomme aina Kristusta niin myös muutumme Häntä katsellessa Hänen kuvansa kaltaiseksi. Omasta peilistä voit tarkistaa mitä kuvaa olet katsellut.
>Eikö ollut Paavalilla aikomusta tehdä parannusta!! <
Varmasti oli, ja se tulee myös selvästi Paavalin puheista selväksi. esim. Vaeltakaa hengen älkääkä lihan mukaan. Kuolettakaa lihan työt Hengen avulla. Riisukaa vanha ihminen päältänne ja pukeutukaakaa uuteen luomukseen Kristuksessa. Yms. - Syntisäkki Surkea
Esa kirjoitti:
>On Esalta jäänyt jotain ratkaisevaa tajuamatta, jos ei syntisyyden havaitsemien Paavalillakaan riitä!!! <
Syntisyyden havaitseminen ei vielä yksinään mitään auta. Meidän tulee myös tehdä parannus sen mukaan missä Pyhähenki paljastaa syntisyyden.
Pyhänhengen tehtävä on näyttää mitä milloinkin tarvitsemme, milloin parannusta ja milloin jotain muuta. Jos Henki näyttää synnin, niin silloin on parannuksen paikka ja jos Henki ei nuhtele mistään niin silloin ollaan täysin vapaita tekemään jotain muuta.
Jos itse tai joku muu on mielestäsi sokea näkemään itseään, niin muista että pyhityksen tekee aina Pyhähenki. Toisten tuomitseminen ei kuulu meille ihmisille, vaan Jumalalle.
Voit nuhdella jos Henki siihen kehoittaa, mutta kaikki siitä eteenpäin ei ole enää sinun tehtäväsi.
Haluan sanoa tällä että tuntiessasi oman syntisyyden, on myös tehtävä parannus, ja parannuksen tehtyään ei ole enää sitä syntiä. Jos Pyhähenki ei paljasta jossakin toisessa asiassa syntiä niin syntisyyttä ei tule enää katsella.
Jos katsomme tätä vajautta niin myös muutumme vajaiksi, mutta jos katsomme aina Kristusta niin myös muutumme Häntä katsellessa Hänen kuvansa kaltaiseksi. Omasta peilistä voit tarkistaa mitä kuvaa olet katsellut.
>Eikö ollut Paavalilla aikomusta tehdä parannusta!! <
Varmasti oli, ja se tulee myös selvästi Paavalin puheista selväksi. esim. Vaeltakaa hengen älkääkä lihan mukaan. Kuolettakaa lihan työt Hengen avulla. Riisukaa vanha ihminen päältänne ja pukeutukaakaa uuteen luomukseen Kristuksessa. Yms.Kuten arvelinkin, Esa on kokonaan tämän
ansiosidonnaisen uskonnäkemyksensä vanki.
Siksi kannanototkin ovat teoreettisia kehäpäätelmiä. Mitään emme voi.
Paavali ja Pietari ovat olleet syntisiä.
Sen pitäisi kelvata Esallekin esimerkiksi.
Samalla syntisiä ja vanhurskaita.
Vanhurskaita siksi, että syntisenä uskovat itsensä armahdetuksi.
Siksi ei Paavalikaan lähtenyt Esan tavoin Pyhän Lihan tielle, vaan tyytyi Jumalan ilmoitukseen:
"tyydy minun armooni, minä olen heikoissa väkevä"
Kiitos Esa teorioistasi, mutta edelleenkin uskon
sinua enemmän apostoleihin.
"Näin syntisenä Herra, mun täytyy taivaltaa,
kanssasi tietä taivaan, perille kulkea".
Näin sanoi muuten Daavidkin; "sinä olet minun oikealla puolellani..". Ei pyhän Daavidin oikealla puolella, vaan syntisen Daavidin turvana.
Mikä siis teki Daavidista sellaisen, että hän oli mies Jumalan mielen jälkeen?
Lihansa pyhittäminenkö? - Syntisäkki Surkea
Esa kirjoitti:
>On Esalta jäänyt jotain ratkaisevaa tajuamatta, jos ei syntisyyden havaitsemien Paavalillakaan riitä!!! <
Syntisyyden havaitseminen ei vielä yksinään mitään auta. Meidän tulee myös tehdä parannus sen mukaan missä Pyhähenki paljastaa syntisyyden.
Pyhänhengen tehtävä on näyttää mitä milloinkin tarvitsemme, milloin parannusta ja milloin jotain muuta. Jos Henki näyttää synnin, niin silloin on parannuksen paikka ja jos Henki ei nuhtele mistään niin silloin ollaan täysin vapaita tekemään jotain muuta.
Jos itse tai joku muu on mielestäsi sokea näkemään itseään, niin muista että pyhityksen tekee aina Pyhähenki. Toisten tuomitseminen ei kuulu meille ihmisille, vaan Jumalalle.
Voit nuhdella jos Henki siihen kehoittaa, mutta kaikki siitä eteenpäin ei ole enää sinun tehtäväsi.
Haluan sanoa tällä että tuntiessasi oman syntisyyden, on myös tehtävä parannus, ja parannuksen tehtyään ei ole enää sitä syntiä. Jos Pyhähenki ei paljasta jossakin toisessa asiassa syntiä niin syntisyyttä ei tule enää katsella.
Jos katsomme tätä vajautta niin myös muutumme vajaiksi, mutta jos katsomme aina Kristusta niin myös muutumme Häntä katsellessa Hänen kuvansa kaltaiseksi. Omasta peilistä voit tarkistaa mitä kuvaa olet katsellut.
>Eikö ollut Paavalilla aikomusta tehdä parannusta!! <
Varmasti oli, ja se tulee myös selvästi Paavalin puheista selväksi. esim. Vaeltakaa hengen älkääkä lihan mukaan. Kuolettakaa lihan työt Hengen avulla. Riisukaa vanha ihminen päältänne ja pukeutukaakaa uuteen luomukseen Kristuksessa. Yms.Kerropas nyt vielä pari asiaa.
- Oliko syntiään valittavalla Paavalilla jäänyt
parannus tekemättä?
- Millainen se parannus on sinun mielestäsi,
jonka valvovan kristityn pitää tehdä? - Esa
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
Kerropas nyt vielä pari asiaa.
- Oliko syntiään valittavalla Paavalilla jäänyt
parannus tekemättä?
- Millainen se parannus on sinun mielestäsi,
jonka valvovan kristityn pitää tehdä?>- Oliko syntiään valittavalla Paavalilla jäänyt
parannus tekemättä?<
Paavali kertoo kyllä lihan ja Hengen taistelusta, mutta ei mistään syntisyydestä valita, päinvastoin hän kertoo aina Kristuksesta. Esim. Ketä päästää minut tästä kuoleman ruumiista. Kiitos Jeesus Kristus...
Kumpaa katsot tätä vajaata kuoleman ruumista tai täydellistä Jeesusta. No muutut sen mukaan itsekkin, ja peilistä voit tarkastaa kumpaa olet katsonut.
>- Millainen se parannus on sinun mielestäsi,
jonka valvovan kristityn pitää tehdä?<
Tulisi katsoa aina Kristusta ja pysyä aina Kristuksessa. Kaikki muut tiet johtavat vajauteen joka näkyy peilistä kun menee sen eteen.
Jeesus sanoo, jos juot siitä lähteestä mitä minä ammennan et janoa enää ikinä, ja muutut itse sen veden lähteeksi.
Sano miten tämä on mahdollista, jos tarjoat jonkun muun tien mitä kerroin? - selittää
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
Kerropas nyt vielä pari asiaa.
- Oliko syntiään valittavalla Paavalilla jäänyt
parannus tekemättä?
- Millainen se parannus on sinun mielestäsi,
jonka valvovan kristityn pitää tehdä?ystävällisesti ja rauhallisesti tämän paikan. Kor. 4 17.-24
Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa:älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa,
nuo, jotka pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä aatumuksen tähden,
ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa.
Mutta näin te ette ole opineet Kristusta tuntemaan,
jos muutoin olette Hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkin totuus on Jeesuksessa:
että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
ja uudistua mielenne hengeltä
ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja puhyyteen.
Siis mitä tarkoittaa, että teidän tulee panna pois. ja tulee uudistua, ja pukea päällenne. Nämä vaikuttavat aika voimakkailta kehoituksilta,
miltei käskyiltä. - Esa
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
Kuten arvelinkin, Esa on kokonaan tämän
ansiosidonnaisen uskonnäkemyksensä vanki.
Siksi kannanototkin ovat teoreettisia kehäpäätelmiä. Mitään emme voi.
Paavali ja Pietari ovat olleet syntisiä.
Sen pitäisi kelvata Esallekin esimerkiksi.
Samalla syntisiä ja vanhurskaita.
Vanhurskaita siksi, että syntisenä uskovat itsensä armahdetuksi.
Siksi ei Paavalikaan lähtenyt Esan tavoin Pyhän Lihan tielle, vaan tyytyi Jumalan ilmoitukseen:
"tyydy minun armooni, minä olen heikoissa väkevä"
Kiitos Esa teorioistasi, mutta edelleenkin uskon
sinua enemmän apostoleihin.
"Näin syntisenä Herra, mun täytyy taivaltaa,
kanssasi tietä taivaan, perille kulkea".
Näin sanoi muuten Daavidkin; "sinä olet minun oikealla puolellani..". Ei pyhän Daavidin oikealla puolella, vaan syntisen Daavidin turvana.
Mikä siis teki Daavidista sellaisen, että hän oli mies Jumalan mielen jälkeen?
Lihansa pyhittäminenkö?>Näin sanoi muuten Daavidkin; "sinä olet minun oikealla puolellani..". Ei pyhän Daavidin oikealla puolella, vaan syntisen Daavidin turvana.
Mikä siis teki Daavidista sellaisen, että hän oli mies Jumalan mielen jälkeen?
Lihansa pyhittäminenkö? <
Daavid Hengen vaikutuksessa ollessaan sanoo, Herra sanoi minun Herralleni, istu minun oikealle puolelleni ....
Eikö tässä ole Jumala sanomassa Kristukselle istu minun oikealle puolelleni? Kristus oli Daavidin Herra ja Jumala oli Kristuksen Herra.
Daavid piti Kristusta Herrana, eikö silloin Daavid sen vuoksi ollut mies Jumalan mielen jälkeen?
Tämä paikka Herra sanoi minun Herralleni oli hatusta heitetty, mutta tarkistan sen jos on tarpeen. - Lasse-setä
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
Kerropas nyt vielä pari asiaa.
- Oliko syntiään valittavalla Paavalilla jäänyt
parannus tekemättä?
- Millainen se parannus on sinun mielestäsi,
jonka valvovan kristityn pitää tehdä?Seitsemännen luvun jälkeen seuraa kahdeksas. Se kannattaa lukea ajatuksella läpi, moni asia saa vastauksensa.
- on selkeää
Lasse-setä kirjoitti:
Seitsemännen luvun jälkeen seuraa kahdeksas. Se kannattaa lukea ajatuksella läpi, moni asia saa vastauksensa.
tekstiä tämä. Minun ymmärtääkseni tämäkin kirje on kirjotettu kristityille, siis kastetuille uskoville, Pyhän Hengen saaneille. Kuitenkin nänä jakeet ovat täynnä kehoituksia siitä kuinka eletään uudenlaista elämää Kristuksen seuraajana.
Olen vain lueskellut näitä kirjoituksia täälä ja kovasti kinaatte tästäkin asiasta. Miksi paavali on näin kovasti näistä asioista kirjoittanut. - Esa
selittää kirjoitti:
ystävällisesti ja rauhallisesti tämän paikan. Kor. 4 17.-24
Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa:älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa,
nuo, jotka pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä aatumuksen tähden,
ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa.
Mutta näin te ette ole opineet Kristusta tuntemaan,
jos muutoin olette Hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkin totuus on Jeesuksessa:
että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
ja uudistua mielenne hengeltä
ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja puhyyteen.
Siis mitä tarkoittaa, että teidän tulee panna pois. ja tulee uudistua, ja pukea päällenne. Nämä vaikuttavat aika voimakkailta kehoituksilta,
miltei käskyiltä.>Siis mitä tarkoittaa, että teidän tulee panna pois. ja tulee uudistua, ja pukea päällenne. Nämä vaikuttavat aika voimakkailta kehoituksilta,
miltei käskyiltä.<
Kaikki synti tulee laittaa pois, ei voi siis jättää mitään, mutta Pyhähenki on pyhittäjämme, joka paljastaa synnin ja antaa myös halun ja voiman parannuksen tekemiseen. Jos Henki ei nuhtele mistään, niin silloin on jonkun toisen asian aika.
Uudistua ja pukea päällenne tarkoitetaan Kristusta.
Lailla itsellään ei ollut voimaa elää sen mukaan mitä se vaati, mutta Jumala ei vaatinut mahdottomia antaessaan lain, vaan Hän antoi myös Kristuksen joka on Jumalan voima. - Selittelijä
selittää kirjoitti:
ystävällisesti ja rauhallisesti tämän paikan. Kor. 4 17.-24
Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa:älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa,
nuo, jotka pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä aatumuksen tähden,
ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa.
Mutta näin te ette ole opineet Kristusta tuntemaan,
jos muutoin olette Hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkin totuus on Jeesuksessa:
että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
ja uudistua mielenne hengeltä
ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja puhyyteen.
Siis mitä tarkoittaa, että teidän tulee panna pois. ja tulee uudistua, ja pukea päällenne. Nämä vaikuttavat aika voimakkailta kehoituksilta,
miltei käskyiltä.Voit sie selittäjä ite selittää:
Mitä on pankaa pois?
Miten panet pois? - kysyä
Selittelijä kirjoitti:
Voit sie selittäjä ite selittää:
Mitä on pankaa pois?
Miten panet pois?Miksi sinä nimität minua selittelijäksi, se kuulostaa jotenkin häijyltä. Jos ei ole nitään ilkeetä, minusta tuntui vain. En ole aikaisemmin kirjoittanut koko palstalla. En myöskään ole selittelijä. Kysyin aivan rehellisesti.
- iustus et peccator
on selkeää kirjoitti:
tekstiä tämä. Minun ymmärtääkseni tämäkin kirje on kirjotettu kristityille, siis kastetuille uskoville, Pyhän Hengen saaneille. Kuitenkin nänä jakeet ovat täynnä kehoituksia siitä kuinka eletään uudenlaista elämää Kristuksen seuraajana.
Olen vain lueskellut näitä kirjoituksia täälä ja kovasti kinaatte tästäkin asiasta. Miksi paavali on näin kovasti näistä asioista kirjoittanut.Kuka elää uudenlaista elämää? Vanha ihminenkö?
Milloin se on tullut kristityksi sinulla?
Kyllä Paavali on eri linjoilla kun Esa.
Kun sanoo: "En minä vaan synti, joka minussa asuu".
Tekojen vanhurskaudessa on tietysti mahdotonta tällaista hyväksyä. Siinä ajatellaan, että synti asuu vaan hetkellisesti, kun on tullut "valvomattomuus"ja heikon uskon hetki.
Se on tilapäinen ilmiö, kunnes se sitten käydään taas sunnuntaina korjaamassa ja panemassa pois.
Kyllä Paavali on toista mieltä, hänhän myöntää, että hänen jäsenissään asuu toinen laki, joka sotii hänen mielensä lakia eli Pyhää Henkeä vastaan. Sehän on pysyvä olotila. Siksi uskonpuhdistuksen aikana protestanttien iskulause katolilaisten edustamaa pyhityksen oppia vastaan oli "samalla vanhurskas ja syntinen".
Ongelmanahan ei ole synti, vaan epäusko eli epäluottamus Jumalaan.
Kumpaa se teidän vanhurskautenne on?
- Hiomista ja yrittämistä ja hetkisten tekosyntien
välttämisestä koituvaa onnentunnetta?
Kuvitelmaa siitä, että Jumala sitten on
armelias, juuri siksi. Olette pyhiä.
- Turvaamista syntisenä Jumalaan sellaisena kuin
ihminen kaikkineen on: syntisenä, kadotuksen
ansaitsevana, ilman ehtoja. Luottavaisena.
- Onko vanhurskautenne perustus siis synnittömyys
ja oikea poispaneminen ja "parannuksentekijänä
ahkeroiminen"?
---
Minä en luota teidän oppiinne.
Minä uskon, että vanhurskaus on hyväksi lukemista,
ei pyhänä olemista ja sen perusteella hankittua.
Se on kokonaan toinen mies, joka on elänyt sen uuden elämän. Täydellisesti.
Ehkä joku teistä täällä pystyy samaan, - sinä hauska kaveri
iustus et peccator kirjoitti:
Kuka elää uudenlaista elämää? Vanha ihminenkö?
Milloin se on tullut kristityksi sinulla?
Kyllä Paavali on eri linjoilla kun Esa.
Kun sanoo: "En minä vaan synti, joka minussa asuu".
Tekojen vanhurskaudessa on tietysti mahdotonta tällaista hyväksyä. Siinä ajatellaan, että synti asuu vaan hetkellisesti, kun on tullut "valvomattomuus"ja heikon uskon hetki.
Se on tilapäinen ilmiö, kunnes se sitten käydään taas sunnuntaina korjaamassa ja panemassa pois.
Kyllä Paavali on toista mieltä, hänhän myöntää, että hänen jäsenissään asuu toinen laki, joka sotii hänen mielensä lakia eli Pyhää Henkeä vastaan. Sehän on pysyvä olotila. Siksi uskonpuhdistuksen aikana protestanttien iskulause katolilaisten edustamaa pyhityksen oppia vastaan oli "samalla vanhurskas ja syntinen".
Ongelmanahan ei ole synti, vaan epäusko eli epäluottamus Jumalaan.
Kumpaa se teidän vanhurskautenne on?
- Hiomista ja yrittämistä ja hetkisten tekosyntien
välttämisestä koituvaa onnentunnetta?
Kuvitelmaa siitä, että Jumala sitten on
armelias, juuri siksi. Olette pyhiä.
- Turvaamista syntisenä Jumalaan sellaisena kuin
ihminen kaikkineen on: syntisenä, kadotuksen
ansaitsevana, ilman ehtoja. Luottavaisena.
- Onko vanhurskautenne perustus siis synnittömyys
ja oikea poispaneminen ja "parannuksentekijänä
ahkeroiminen"?
---
Minä en luota teidän oppiinne.
Minä uskon, että vanhurskaus on hyväksi lukemista,
ei pyhänä olemista ja sen perusteella hankittua.
Se on kokonaan toinen mies, joka on elänyt sen uuden elämän. Täydellisesti.
Ehkä joku teistä täällä pystyy samaan,Miksi sinä heti tulkitsit minut omanvanhurskaaksi yrittäjäksi. Kysyin vain ihan puhtaasta mielenkiinnosta asiaa, joka mieltä askarruttaa. Olisin halunnut saada ymmärrystä ja rauhallista keskustelua, sinä syytit heti, miksi. Raamatusta vain lueskelin näitä. Olen myös joskus kuullut jonkun vanhan saarnaajan sanovan, että Jumalan armo kuuluu syntiselle, mutta ei synnin tekijälle ja niissä eläjille.Ajattelin, että tästä paikasta löytyisi jotain siihenkin selitystä. Täälä ei näköjään kaivata tyhniä ja ymmärtämättömiä.
- muukalainen 4
iustus et peccator kirjoitti:
Kuka elää uudenlaista elämää? Vanha ihminenkö?
Milloin se on tullut kristityksi sinulla?
Kyllä Paavali on eri linjoilla kun Esa.
Kun sanoo: "En minä vaan synti, joka minussa asuu".
Tekojen vanhurskaudessa on tietysti mahdotonta tällaista hyväksyä. Siinä ajatellaan, että synti asuu vaan hetkellisesti, kun on tullut "valvomattomuus"ja heikon uskon hetki.
Se on tilapäinen ilmiö, kunnes se sitten käydään taas sunnuntaina korjaamassa ja panemassa pois.
Kyllä Paavali on toista mieltä, hänhän myöntää, että hänen jäsenissään asuu toinen laki, joka sotii hänen mielensä lakia eli Pyhää Henkeä vastaan. Sehän on pysyvä olotila. Siksi uskonpuhdistuksen aikana protestanttien iskulause katolilaisten edustamaa pyhityksen oppia vastaan oli "samalla vanhurskas ja syntinen".
Ongelmanahan ei ole synti, vaan epäusko eli epäluottamus Jumalaan.
Kumpaa se teidän vanhurskautenne on?
- Hiomista ja yrittämistä ja hetkisten tekosyntien
välttämisestä koituvaa onnentunnetta?
Kuvitelmaa siitä, että Jumala sitten on
armelias, juuri siksi. Olette pyhiä.
- Turvaamista syntisenä Jumalaan sellaisena kuin
ihminen kaikkineen on: syntisenä, kadotuksen
ansaitsevana, ilman ehtoja. Luottavaisena.
- Onko vanhurskautenne perustus siis synnittömyys
ja oikea poispaneminen ja "parannuksentekijänä
ahkeroiminen"?
---
Minä en luota teidän oppiinne.
Minä uskon, että vanhurskaus on hyväksi lukemista,
ei pyhänä olemista ja sen perusteella hankittua.
Se on kokonaan toinen mies, joka on elänyt sen uuden elämän. Täydellisesti.
Ehkä joku teistä täällä pystyy samaan,ollenkaan Roomalaiskirjeen kahdeksatta lukua? Se on Jumalan Sanaa.
- Esa
iustus et peccator kirjoitti:
Kuka elää uudenlaista elämää? Vanha ihminenkö?
Milloin se on tullut kristityksi sinulla?
Kyllä Paavali on eri linjoilla kun Esa.
Kun sanoo: "En minä vaan synti, joka minussa asuu".
Tekojen vanhurskaudessa on tietysti mahdotonta tällaista hyväksyä. Siinä ajatellaan, että synti asuu vaan hetkellisesti, kun on tullut "valvomattomuus"ja heikon uskon hetki.
Se on tilapäinen ilmiö, kunnes se sitten käydään taas sunnuntaina korjaamassa ja panemassa pois.
Kyllä Paavali on toista mieltä, hänhän myöntää, että hänen jäsenissään asuu toinen laki, joka sotii hänen mielensä lakia eli Pyhää Henkeä vastaan. Sehän on pysyvä olotila. Siksi uskonpuhdistuksen aikana protestanttien iskulause katolilaisten edustamaa pyhityksen oppia vastaan oli "samalla vanhurskas ja syntinen".
Ongelmanahan ei ole synti, vaan epäusko eli epäluottamus Jumalaan.
Kumpaa se teidän vanhurskautenne on?
- Hiomista ja yrittämistä ja hetkisten tekosyntien
välttämisestä koituvaa onnentunnetta?
Kuvitelmaa siitä, että Jumala sitten on
armelias, juuri siksi. Olette pyhiä.
- Turvaamista syntisenä Jumalaan sellaisena kuin
ihminen kaikkineen on: syntisenä, kadotuksen
ansaitsevana, ilman ehtoja. Luottavaisena.
- Onko vanhurskautenne perustus siis synnittömyys
ja oikea poispaneminen ja "parannuksentekijänä
ahkeroiminen"?
---
Minä en luota teidän oppiinne.
Minä uskon, että vanhurskaus on hyväksi lukemista,
ei pyhänä olemista ja sen perusteella hankittua.
Se on kokonaan toinen mies, joka on elänyt sen uuden elämän. Täydellisesti.
Ehkä joku teistä täällä pystyy samaan,>Kyllä Paavali on eri linjoilla kun Esa.<
2 Kor 3:18 on Paavalin kirjoittama, mistä tämä keskustelu alkoi. Lue edes se yksi jae uudelleen ja jatketaan sitten keskustelua, jos olet vielä eri mieltä. - iustus et peccator
Esa kirjoitti:
>Kyllä Paavali on eri linjoilla kun Esa.<
2 Kor 3:18 on Paavalin kirjoittama, mistä tämä keskustelu alkoi. Lue edes se yksi jae uudelleen ja jatketaan sitten keskustelua, jos olet vielä eri mieltä.Jumalan sana on kokonaisuus, eikä yksi irrallinen jae.
Olethan täällä netissä aivan työksesi Paavalin kristillisyydennäkemystä vastaan.
Pelkään, että sinä olet enemmän niitä hurmahenkisyyden kannattajia. - Esa T
iustus et peccator kirjoitti:
Jumalan sana on kokonaisuus, eikä yksi irrallinen jae.
Olethan täällä netissä aivan työksesi Paavalin kristillisyydennäkemystä vastaan.
Pelkään, että sinä olet enemmän niitä hurmahenkisyyden kannattajia.>Jumalan sana on kokonaisuus, eikä yksi irrallinen jae.
Olethan täällä netissä aivan työksesi Paavalin kristillisyydennäkemystä vastaan.<
Miten voin olla Paavalin näkemystä vastaan jos kopioin hänen omia lauseita?
Jumalan sana on todellakin kokonaisuus johon kuuluu myös tämä Kristuksen täydellinen puoli. Ja löytyy paljon muitakin raamatunpaikkoja missä sanotaan että muutumme sen mukaan mitä katsomme.
Stefanuksesta sanottiin kun häntä vietiin kivitettäväksi, että hänen kasvonsa muuttuivat kuin enkelin kasvoiksi. Hän oli sanonut kivittäjien edessä, Isä anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät. Stefanus katsoi tätä maailmaa enkelin silmin, ja näki silloin sen kauneuden, ja hänen oma ulkomuotonsa samalla muuttui.
Pienistä lapsista näemme tämän saman joka päivä, itku ja nauru tulee peräkkäin, sen mukaa miten he tätä maailmaa katsovat.
Miksi Paavali kiitti Jumalaa piestynä ja kahleissa vankilassa, eikö tämä yksittäinen jae ollut muuttunut silloin elämäksi? Hän ei katsonut itseään, vaan Kristusta ja samalla tuli maanjäristys jossa kahleet irtosi ja vankilan ovet aukeni.
Koko raamattu on täynnä kertomuksia miten katsomalla uskossa näkymättömään tapahtui mitä ihmeellisempiä asioita. Jeesus katsoi Jumalan silmin tätä maailmaa ja se katse oli suurempi todellisuus kuin tämä inhimillinen maailma. Hän käveli vedenpäällä, oli 40 vuorokautta syömättä ja juomatta, ei päästänyt ääntä suustaan kun Hänet ristiinnaulittiin, paransi kaikki sairaat yms.
Ja Markus sanoo, "17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat." Uskossa pitää katsoa Kristusta eikä itseään sillä muuten epäusko valtaa meidät.
Voin jatkaa näillä esimerkeillä loputtomasti missä pyhät katsoivat uskolla Kristusta josta seurasi sitä mikä ei ollut ihmiselle mahdollista, mutta Jumalalle on. - Syntisäkki Surkea
Esa T kirjoitti:
>Jumalan sana on kokonaisuus, eikä yksi irrallinen jae.
Olethan täällä netissä aivan työksesi Paavalin kristillisyydennäkemystä vastaan.<
Miten voin olla Paavalin näkemystä vastaan jos kopioin hänen omia lauseita?
Jumalan sana on todellakin kokonaisuus johon kuuluu myös tämä Kristuksen täydellinen puoli. Ja löytyy paljon muitakin raamatunpaikkoja missä sanotaan että muutumme sen mukaan mitä katsomme.
Stefanuksesta sanottiin kun häntä vietiin kivitettäväksi, että hänen kasvonsa muuttuivat kuin enkelin kasvoiksi. Hän oli sanonut kivittäjien edessä, Isä anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät. Stefanus katsoi tätä maailmaa enkelin silmin, ja näki silloin sen kauneuden, ja hänen oma ulkomuotonsa samalla muuttui.
Pienistä lapsista näemme tämän saman joka päivä, itku ja nauru tulee peräkkäin, sen mukaa miten he tätä maailmaa katsovat.
Miksi Paavali kiitti Jumalaa piestynä ja kahleissa vankilassa, eikö tämä yksittäinen jae ollut muuttunut silloin elämäksi? Hän ei katsonut itseään, vaan Kristusta ja samalla tuli maanjäristys jossa kahleet irtosi ja vankilan ovet aukeni.
Koko raamattu on täynnä kertomuksia miten katsomalla uskossa näkymättömään tapahtui mitä ihmeellisempiä asioita. Jeesus katsoi Jumalan silmin tätä maailmaa ja se katse oli suurempi todellisuus kuin tämä inhimillinen maailma. Hän käveli vedenpäällä, oli 40 vuorokautta syömättä ja juomatta, ei päästänyt ääntä suustaan kun Hänet ristiinnaulittiin, paransi kaikki sairaat yms.
Ja Markus sanoo, "17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat." Uskossa pitää katsoa Kristusta eikä itseään sillä muuten epäusko valtaa meidät.
Voin jatkaa näillä esimerkeillä loputtomasti missä pyhät katsoivat uskolla Kristusta josta seurasi sitä mikä ei ollut ihmiselle mahdollista, mutta Jumalalle on.On pakko sanoa, että se usko, josta Esa puhuu, ei ole samaa uskoa, josta Paavali puhuu.
Kopioiminen, mitä se sitten todistaa. Eihän usko ole kopiossa vaan sydämessä.
Esan rakennelmasta puuttuu tärkein, eli kulmakivi Kristus.
Näin ollen, siinä käy Jeesuksen sanoin: "Vedet tulivat ja sysäsivät sitä huonetta, ja katso, sen lankeemus oli suuri...".
Olen tuonut esiin, että Paavali puhuu syntisyydestään, paljastaa siis olevansa syntinen.
Esalle tällainen usko ei riitä, vaan hänen mielestään on "tehtävä parannus".
Tällä tavalla se näiden tradition varassa ontuvien kristittyjen kanssa on, kun tunnetaan oma syntisyys, on "tehtävä parannus". Paino on sanalla tehtävä.
He siis puhuvat uskosta, mutta tarkoittavat kuitenkin töitä. Näin heissä asuu tekojen perkele.
Heille ei siis apostolinaan puhe tai uskonkokemus riitä!
Mitä syntinsä tuntevalle pitää sanoa?
Huutaa parannustako?
Ei!
Pitää sanoa: USKO Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut.
Siinä ei ole sanakaan töitä eikä vaatimusta.
Minun täytyy surulla huomauttaa, ettei Esalla ole ollut katuvalle sanaakaan Jumalansanaa. Ainoastaan tuomio: "Katso peiliin" - vaikka asiaa oikein kysyttiin.
Peiliä on siis minulle näytetty, kysymisenkin jälkeen.
No, kenelle tahansa on peilistä näkyvä turmelus huono ruokapöytä. Pitäisi olla sellaiselle muuta tarjotavaa.
Mitäs tarjoat, jollei ole muuta. Ymmärrän siis teitä.
---------
Kun evankeliumi on hylätty, on menetetty myös Kristus. - Esa
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
On pakko sanoa, että se usko, josta Esa puhuu, ei ole samaa uskoa, josta Paavali puhuu.
Kopioiminen, mitä se sitten todistaa. Eihän usko ole kopiossa vaan sydämessä.
Esan rakennelmasta puuttuu tärkein, eli kulmakivi Kristus.
Näin ollen, siinä käy Jeesuksen sanoin: "Vedet tulivat ja sysäsivät sitä huonetta, ja katso, sen lankeemus oli suuri...".
Olen tuonut esiin, että Paavali puhuu syntisyydestään, paljastaa siis olevansa syntinen.
Esalle tällainen usko ei riitä, vaan hänen mielestään on "tehtävä parannus".
Tällä tavalla se näiden tradition varassa ontuvien kristittyjen kanssa on, kun tunnetaan oma syntisyys, on "tehtävä parannus". Paino on sanalla tehtävä.
He siis puhuvat uskosta, mutta tarkoittavat kuitenkin töitä. Näin heissä asuu tekojen perkele.
Heille ei siis apostolinaan puhe tai uskonkokemus riitä!
Mitä syntinsä tuntevalle pitää sanoa?
Huutaa parannustako?
Ei!
Pitää sanoa: USKO Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut.
Siinä ei ole sanakaan töitä eikä vaatimusta.
Minun täytyy surulla huomauttaa, ettei Esalla ole ollut katuvalle sanaakaan Jumalansanaa. Ainoastaan tuomio: "Katso peiliin" - vaikka asiaa oikein kysyttiin.
Peiliä on siis minulle näytetty, kysymisenkin jälkeen.
No, kenelle tahansa on peilistä näkyvä turmelus huono ruokapöytä. Pitäisi olla sellaiselle muuta tarjotavaa.
Mitäs tarjoat, jollei ole muuta. Ymmärrän siis teitä.
---------
Kun evankeliumi on hylätty, on menetetty myös Kristus.>Pitää sanoa: USKO Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut. <
Tämä on totta, mutta mitä usko on, se on sen näkemistä uskolla mihin uskot. Voit siis uskoa ihan mihin tahansa oikeaan tai väärään.
Ok. sanoit usko Jeesukseen, Voit nähdä tästäkin Jeesuksesta monta puolta. Minä olen, tie, totuus, elämä, kivi, leijona, lammas, karitsa, uhri, kuningaiden kuningas, sotaväen päällikkö, tuomari, puolustaja, yms.
Voit nähdä tämän Jeesuksen roikkumassa ristillä, tai tulemassa takaisin täydessä loistossa enkelien ympäröimänä. Johannes näki näyssä Jeesuksen tulevan takaisin ja silloin ihmiset rukoilivat että vuoret kaatuisivat heidän päälleen,joka peittäisi sen kirkkauden mikä Jeesuksesta lähti. Se oli paljon auringonvaloa kirkkaampi yms.
Katsotaan sitten pelastusta mikä luvattiin, tästä uskomisesta. Voit tässäkin luottaa taivaspaikkaan jonka näet sitten joskus viimeisen tuomion jälkeen, miten kävi. Tai voit heti mennä peilin eteen ja katsoa kuinka paljon Kristus on saanut sinusta kasvualustaa.
Peiliä on vaikea puhua itselleen tyhjäksi,sillä se kyllä paljastaa kumpi on saanut kasvaa minä tai Kristus. Se samalla näyttää kumpi on heikko ja kumpi on väkevä, olenko minä se vahva vai onko se vahva Kristus. Olenko minä heikko vai onkos se heikko Kristus. Se mikä on vahva tulee kyllä siitä peili kuvasta silmille, ja heikko pysyy piilossa. - muukalainen 4
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
On pakko sanoa, että se usko, josta Esa puhuu, ei ole samaa uskoa, josta Paavali puhuu.
Kopioiminen, mitä se sitten todistaa. Eihän usko ole kopiossa vaan sydämessä.
Esan rakennelmasta puuttuu tärkein, eli kulmakivi Kristus.
Näin ollen, siinä käy Jeesuksen sanoin: "Vedet tulivat ja sysäsivät sitä huonetta, ja katso, sen lankeemus oli suuri...".
Olen tuonut esiin, että Paavali puhuu syntisyydestään, paljastaa siis olevansa syntinen.
Esalle tällainen usko ei riitä, vaan hänen mielestään on "tehtävä parannus".
Tällä tavalla se näiden tradition varassa ontuvien kristittyjen kanssa on, kun tunnetaan oma syntisyys, on "tehtävä parannus". Paino on sanalla tehtävä.
He siis puhuvat uskosta, mutta tarkoittavat kuitenkin töitä. Näin heissä asuu tekojen perkele.
Heille ei siis apostolinaan puhe tai uskonkokemus riitä!
Mitä syntinsä tuntevalle pitää sanoa?
Huutaa parannustako?
Ei!
Pitää sanoa: USKO Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut.
Siinä ei ole sanakaan töitä eikä vaatimusta.
Minun täytyy surulla huomauttaa, ettei Esalla ole ollut katuvalle sanaakaan Jumalansanaa. Ainoastaan tuomio: "Katso peiliin" - vaikka asiaa oikein kysyttiin.
Peiliä on siis minulle näytetty, kysymisenkin jälkeen.
No, kenelle tahansa on peilistä näkyvä turmelus huono ruokapöytä. Pitäisi olla sellaiselle muuta tarjotavaa.
Mitäs tarjoat, jollei ole muuta. Ymmärrän siis teitä.
---------
Kun evankeliumi on hylätty, on menetetty myös Kristus.se "teko" että meiltä kysytään, tahdommeko me. Ei kukaan (ei Jumalakaan) voi meille mitään antaa jos emme tahdo ottaa vastaan. Tuosta parannuksen "teosta", niin kysyisin syntisäkiltä onko siis oikein esim. "kansankirkkomme" toiminta, kun se julistaa kaikille katumattomille, suruttomille ihmisille; teidän syntinne ovat anteeksi annetut, menkää herran rauhaan?
- Syntisäkki Surkea
Esa kirjoitti:
>Pitää sanoa: USKO Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut. <
Tämä on totta, mutta mitä usko on, se on sen näkemistä uskolla mihin uskot. Voit siis uskoa ihan mihin tahansa oikeaan tai väärään.
Ok. sanoit usko Jeesukseen, Voit nähdä tästäkin Jeesuksesta monta puolta. Minä olen, tie, totuus, elämä, kivi, leijona, lammas, karitsa, uhri, kuningaiden kuningas, sotaväen päällikkö, tuomari, puolustaja, yms.
Voit nähdä tämän Jeesuksen roikkumassa ristillä, tai tulemassa takaisin täydessä loistossa enkelien ympäröimänä. Johannes näki näyssä Jeesuksen tulevan takaisin ja silloin ihmiset rukoilivat että vuoret kaatuisivat heidän päälleen,joka peittäisi sen kirkkauden mikä Jeesuksesta lähti. Se oli paljon auringonvaloa kirkkaampi yms.
Katsotaan sitten pelastusta mikä luvattiin, tästä uskomisesta. Voit tässäkin luottaa taivaspaikkaan jonka näet sitten joskus viimeisen tuomion jälkeen, miten kävi. Tai voit heti mennä peilin eteen ja katsoa kuinka paljon Kristus on saanut sinusta kasvualustaa.
Peiliä on vaikea puhua itselleen tyhjäksi,sillä se kyllä paljastaa kumpi on saanut kasvaa minä tai Kristus. Se samalla näyttää kumpi on heikko ja kumpi on väkevä, olenko minä se vahva vai onko se vahva Kristus. Olenko minä heikko vai onkos se heikko Kristus. Se mikä on vahva tulee kyllä siitä peili kuvasta silmille, ja heikko pysyy piilossa.Mikä lienee porukkasi ja seurakuntasi?
Lienet jehovantodistaja, mormoni tai muu vastaava. Niin epätodellista filosofiaa on
tekstisi.
Kristinoppia se ei ole.
Minun uskoni ei perustu peilikuvaan eikä siihen, miten Kristus on saanut kasvaa.
Minun uskoni perustuu Jumalan lupaukseen siitä, että Hän on minut armahtanut.
Siksi voin laulaa lasten tavoin:
"Jeesus mua rakastaa, Raamattu sen todistaa, vaikka olen heikkokin, hoitaa mua hellimmin.." - Syntisäkki Surkea
muukalainen 4 kirjoitti:
se "teko" että meiltä kysytään, tahdommeko me. Ei kukaan (ei Jumalakaan) voi meille mitään antaa jos emme tahdo ottaa vastaan. Tuosta parannuksen "teosta", niin kysyisin syntisäkiltä onko siis oikein esim. "kansankirkkomme" toiminta, kun se julistaa kaikille katumattomille, suruttomille ihmisille; teidän syntinne ovat anteeksi annetut, menkää herran rauhaan?
Ei se siitä parane, että kahdella nimimerkillä selittää asioita, joita ei riittävästi ymmärrä.
Kirjoituksesi:
En viitsi otta tuollaiseen kantaa, aivan arvotonta roskapuhetta. Perustuu ahtaaseen laholaisfantasiaan.
Suuria itsestäsi luulet, jos pystyt kirkossa tai kotoa käsin saarnan kuulijoista jokaisesta sanomaan, katuuko joku syntejään vaiko ei.
Sinun Jumalasikin näyttää olevan vain jonkunlainen apulaisjohtaja tai kenties osastopäällikkö.
Minun Jumalani ja Isäni on sentään kaikkivaltias taivaassa ja maan päällä. - mahtaa
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
Ei se siitä parane, että kahdella nimimerkillä selittää asioita, joita ei riittävästi ymmärrä.
Kirjoituksesi:
En viitsi otta tuollaiseen kantaa, aivan arvotonta roskapuhetta. Perustuu ahtaaseen laholaisfantasiaan.
Suuria itsestäsi luulet, jos pystyt kirkossa tai kotoa käsin saarnan kuulijoista jokaisesta sanomaan, katuuko joku syntejään vaiko ei.
Sinun Jumalasikin näyttää olevan vain jonkunlainen apulaisjohtaja tai kenties osastopäällikkö.
Minun Jumalani ja Isäni on sentään kaikkivaltias taivaassa ja maan päällä.meinata se, että Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, vieläkö se mitenkään näkyy, vai onko se syntiinlankeemuksessa kokonaan tuhoutunut. Entä eikö Jeesuksen ristinkuolema vaikuttanut mitään, olen jostan kuullut, että se on jotain ennalleen asettamista. Ja vielä onko se ennalleen asetettu ihminen jollain tavalla näkymätön osa meissä, jonka Jumala vain näkee.
- muukalainen 4
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
Ei se siitä parane, että kahdella nimimerkillä selittää asioita, joita ei riittävästi ymmärrä.
Kirjoituksesi:
En viitsi otta tuollaiseen kantaa, aivan arvotonta roskapuhetta. Perustuu ahtaaseen laholaisfantasiaan.
Suuria itsestäsi luulet, jos pystyt kirkossa tai kotoa käsin saarnan kuulijoista jokaisesta sanomaan, katuuko joku syntejään vaiko ei.
Sinun Jumalasikin näyttää olevan vain jonkunlainen apulaisjohtaja tai kenties osastopäällikkö.
Minun Jumalani ja Isäni on sentään kaikkivaltias taivaassa ja maan päällä.suutuit? Ensinnäkin kirjoitan ainoastaan tällä yhdellä nimimerkillä. Toisekseen en ole väittänytkään olevani viisas, Jumalan armosta olen se mikä olen, mutta ei se mitä minä olen voi tyhjäksi tehdä Jumalan sanaa. Jumala sanoo sanassaan monta kertaa: "tehkää parannus" johon kuuluu se että saatte uskoa syntinne anteeksi. Mitä tulee tuohon katumiseen tai katumattomuuteen niin eipä sitä todellakaan toinen ihminen tiedä miten on toisen ihmisen sydämen tila. Mutta Raamatussa sanotaan hedelmistään puu tunnetaan... Minkäkaltaiset hedelmät ovat näkyvissä? Lopuksi se Jumala johon minä turvaan jota minä tahdon palvella on meidän Luojamme, Taivaallinen Isä joka Raamatussa ilmoittaa tahtonsa tien.
- Syntisäkki Surkea
muukalainen 4 kirjoitti:
suutuit? Ensinnäkin kirjoitan ainoastaan tällä yhdellä nimimerkillä. Toisekseen en ole väittänytkään olevani viisas, Jumalan armosta olen se mikä olen, mutta ei se mitä minä olen voi tyhjäksi tehdä Jumalan sanaa. Jumala sanoo sanassaan monta kertaa: "tehkää parannus" johon kuuluu se että saatte uskoa syntinne anteeksi. Mitä tulee tuohon katumiseen tai katumattomuuteen niin eipä sitä todellakaan toinen ihminen tiedä miten on toisen ihmisen sydämen tila. Mutta Raamatussa sanotaan hedelmistään puu tunnetaan... Minkäkaltaiset hedelmät ovat näkyvissä? Lopuksi se Jumala johon minä turvaan jota minä tahdon palvella on meidän Luojamme, Taivaallinen Isä joka Raamatussa ilmoittaa tahtonsa tien.
Tässä hyvä kohta
Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
-------------------
Room. 7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan ..
.. *synti, joka minussa asuu*.
Room. 7:21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että..
...*paha riippuu minussa kiinni*;
Room. 7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
Room. 7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja ....
...*pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.*
********************************************
Nyt pitää aina muistaa se, että mikään kohta Raamatussa ei sodi toista kohtaa vastaan.
******************************************** - Lasse-setä
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
Tässä hyvä kohta
Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
-------------------
Room. 7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan ..
.. *synti, joka minussa asuu*.
Room. 7:21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että..
...*paha riippuu minussa kiinni*;
Room. 7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
Room. 7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja ....
...*pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.*
********************************************
Nyt pitää aina muistaa se, että mikään kohta Raamatussa ei sodi toista kohtaa vastaan.
********************************************Näyttää sotivan. Mielestäsi synnin voima voittaa kaiken, näinhän tuo on tulkittava.
Minun mielestäni Jumala on Kaikkivaltias ja Jeesus on ottanut pois synnin ja Pyhä Henki johdattaa kaikkeen totuuteen. - Syntisäkki Surkea
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
Ei se siitä parane, että kahdella nimimerkillä selittää asioita, joita ei riittävästi ymmärrä.
Kirjoituksesi:
En viitsi otta tuollaiseen kantaa, aivan arvotonta roskapuhetta. Perustuu ahtaaseen laholaisfantasiaan.
Suuria itsestäsi luulet, jos pystyt kirkossa tai kotoa käsin saarnan kuulijoista jokaisesta sanomaan, katuuko joku syntejään vaiko ei.
Sinun Jumalasikin näyttää olevan vain jonkunlainen apulaisjohtaja tai kenties osastopäällikkö.
Minun Jumalani ja Isäni on sentään kaikkivaltias taivaassa ja maan päällä.Ihmettelen Lasse-sedän kommenttia tuossa alempana.
Onnea vaan sinne Setä Lassen tupaan.
Olet näköjään jo ylösnoussut synnittömänä.
Minä tuossa vaan koetin Pietarin ja Paavalin opetuksia muistella. Menivät tunnustamaan syntisyyttään. - Lasse-setä
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
Ihmettelen Lasse-sedän kommenttia tuossa alempana.
Onnea vaan sinne Setä Lassen tupaan.
Olet näköjään jo ylösnoussut synnittömänä.
Minä tuossa vaan koetin Pietarin ja Paavalin opetuksia muistella. Menivät tunnustamaan syntisyyttään.onnitteluista kiitos!Room 6.
1. Mitä me tähän sanomme? Onko meidän jatkuvasti tehtävä syntiä, jotta armo tulisi yhä suuremmaksi?
2. Ei tietenkään. Kun kerran olemme kuolleet pois synnistä, kuinka voisimme edelleen elää siinä?
Room 6.
15. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
16. Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
1.Joh:
6. Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
1. Joh 3:
8. Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
9. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
10. Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.
Tämä kaikki on kirjoitettuna raamatussa. - Lasse-setä
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
Ihmettelen Lasse-sedän kommenttia tuossa alempana.
Onnea vaan sinne Setä Lassen tupaan.
Olet näköjään jo ylösnoussut synnittömänä.
Minä tuossa vaan koetin Pietarin ja Paavalin opetuksia muistella. Menivät tunnustamaan syntisyyttään.Emmekö saakkaan omistaa Jeesuksen Kristuksen pyhyyttä ja puhtautta ilmaiseksi? Pitääkö meidän katsoa todella vain itseämme?
Vaikka kultakirjaimilla kirjoittaisimme Room 7. niin se ei muuta sitä tosiasiaa, että Paavali jatkaa uskonvanhurskauden kirkastamista heti kahdeksannesta luvusta alkaen.
Uskon, joka omistaa kaikki lupaukset ja kaiken puhtauden ja pyhyyden , armosta Kristuksen tähden.
Näin uskon. - Syntisäkki Surkea
Lasse-setä kirjoitti:
Emmekö saakkaan omistaa Jeesuksen Kristuksen pyhyyttä ja puhtautta ilmaiseksi? Pitääkö meidän katsoa todella vain itseämme?
Vaikka kultakirjaimilla kirjoittaisimme Room 7. niin se ei muuta sitä tosiasiaa, että Paavali jatkaa uskonvanhurskauden kirkastamista heti kahdeksannesta luvusta alkaen.
Uskon, joka omistaa kaikki lupaukset ja kaiken puhtauden ja pyhyyden , armosta Kristuksen tähden.
Näin uskon.Ei emme me itseämme katso!!
Sinä katsot ja ihastut?
Me katsomme Kristukseen, uskomme alkajaan ja päättäjään. Hän on pyhyytemme ja lain täyttäjä meissä. - Syntisäkki Surkea
Lasse-setä kirjoitti:
onnitteluista kiitos!Room 6.
1. Mitä me tähän sanomme? Onko meidän jatkuvasti tehtävä syntiä, jotta armo tulisi yhä suuremmaksi?
2. Ei tietenkään. Kun kerran olemme kuolleet pois synnistä, kuinka voisimme edelleen elää siinä?
Room 6.
15. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
16. Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
1.Joh:
6. Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
1. Joh 3:
8. Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
9. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
10. Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.
Tämä kaikki on kirjoitettuna raamatussa.Onnittelen.
Toisilla se onnistuminen lisää vahvuuden tunnetta.
Olet ilmeisesti tuon kaiken täyttänyt ja tehnyt jo nuoruudestasi asti. - muukalainen 4
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
Tässä hyvä kohta
Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
-------------------
Room. 7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan ..
.. *synti, joka minussa asuu*.
Room. 7:21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että..
...*paha riippuu minussa kiinni*;
Room. 7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
Room. 7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja ....
...*pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.*
********************************************
Nyt pitää aina muistaa se, että mikään kohta Raamatussa ei sodi toista kohtaa vastaan.
********************************************näin se on, mutta niinkuin Room.7 luvun alkutekstissä on sanottu "Kristuksen omat ovat hänen kuolemansa kautta vapautetut laista. Lain kautta paljastuu ihmiselle synnin valta, hänessä syntyy taistelu mielen lain ja synnin lain välillä, mutta synnin laista ja vallasta hän ei omin voimin pääse voitolle, vaan hänen täytyy turvautua Kristukseen. Eikö tämäkin osoita että emme voi mitenkään puolustaa syntiä. Emme voi missään muodossa suosia syntiä, se on kertakaikkiaan laitettava pois. Room.7:23 jakeen alaviitteenä on 1Piet.2:11 Rakkaani, niinkuin outoja ja muukalaisia minä kehoitan teitä pidättymään lihallisista himoista, jotka sotivat sielua vastaan, (jatkan vielä seuraavan jakeen sanoin),ja vaeltamaan nuhteettomasti pakanain keskuudessa, että he siitä, mistä he parjaavat teitä niinkuin pahantekijöitä, teidän hyvien tekojenne tähden, niitä tarkatessaan, ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä. Vielä toinen alaviite tuohon Room.7:23 on Jaak.4:1 Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne? ( jatkan vielä seuraavilla jakeilla) Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano. Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne. Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo:"Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"? Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan:"Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon". Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset. Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi. Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa. Näin on Jumalan sana eikä hän turhaan ole näitä sanonut. Ystävät, jos tahdomme Jumalan palvelijoita olla niin olkaamme sitä koko sydämestämme, eikä puolittain, koska Jumala tahtoo meidät kokonaan ,"puolikkaita" hän ei tunne.
- Syntisäkki Surkea
muukalainen 4 kirjoitti:
suutuit? Ensinnäkin kirjoitan ainoastaan tällä yhdellä nimimerkillä. Toisekseen en ole väittänytkään olevani viisas, Jumalan armosta olen se mikä olen, mutta ei se mitä minä olen voi tyhjäksi tehdä Jumalan sanaa. Jumala sanoo sanassaan monta kertaa: "tehkää parannus" johon kuuluu se että saatte uskoa syntinne anteeksi. Mitä tulee tuohon katumiseen tai katumattomuuteen niin eipä sitä todellakaan toinen ihminen tiedä miten on toisen ihmisen sydämen tila. Mutta Raamatussa sanotaan hedelmistään puu tunnetaan... Minkäkaltaiset hedelmät ovat näkyvissä? Lopuksi se Jumala johon minä turvaan jota minä tahdon palvella on meidän Luojamme, Taivaallinen Isä joka Raamatussa ilmoittaa tahtonsa tien.
Omaa vanhurskautta opetat jatkuvasti.
Täytyy näet sanoa, ettei perkele meistä meidän vastustuksemme takia pakene, vaikka sitaattisi niin väittääkin.
Jumalan työ se on.
Vapahtajahan käskee rukoilla ja pyytää voimaa Isältä. - muukalainen 4
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
Omaa vanhurskautta opetat jatkuvasti.
Täytyy näet sanoa, ettei perkele meistä meidän vastustuksemme takia pakene, vaikka sitaattisi niin väittääkin.
Jumalan työ se on.
Vapahtajahan käskee rukoilla ja pyytää voimaa Isältä.minä tuon julki omaa vanhurskauden oppia, niin mitä oppia sinä levität? Tällaisia väitteitä ja kyselyjä voimme tehdä loputtomiin. Mutta jos Raamattu Jumalan sana saa kokonaan olla "jalkaisi lamppu" valaisemassa tietäsi niin tällaisilla väitteillä ja kyselyillä ei olisi enää sijaa. Mutta toki on eri asia se, että jos näkee Raamatun valossa jonkun olevan väärässä, niin silloin tulee ojentaa. Minä tiedän ja olen varma siitä, että Jeesuksessa minulla on kaikki, kaiken minä voin hänessä Jeesuksessa joka minua vahvistaa.
- Esa
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
Omaa vanhurskautta opetat jatkuvasti.
Täytyy näet sanoa, ettei perkele meistä meidän vastustuksemme takia pakene, vaikka sitaattisi niin väittääkin.
Jumalan työ se on.
Vapahtajahan käskee rukoilla ja pyytää voimaa Isältä.>Omaa vanhurskautta opetat jatkuvasti.
Täytyy näet sanoa, ettei perkele meistä meidän vastustuksemme takia pakene, vaikka sitaattisi niin väittääkin. <
Ei kelpaa pietarin sanat, eikä kelpaa kenenkään muunkaan. Uskallatko pyytää Jumalaa koettelemaan uskosi?
Ei siinä ole muuta riskiä kuin joudut silloin luopumaan siitä mikä ei ole Jumalasta. - xerox
Lasse-setä kirjoitti:
onnitteluista kiitos!Room 6.
1. Mitä me tähän sanomme? Onko meidän jatkuvasti tehtävä syntiä, jotta armo tulisi yhä suuremmaksi?
2. Ei tietenkään. Kun kerran olemme kuolleet pois synnistä, kuinka voisimme edelleen elää siinä?
Room 6.
15. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
16. Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
1.Joh:
6. Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
1. Joh 3:
8. Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
9. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
10. Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.
Tämä kaikki on kirjoitettuna raamatussa.1. Joh. 1:8 Syntien tunnustaminen ja sovitus
Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.
1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
1. Joh. 1:10 Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä.
1. Joh. 2:1 Rakkaat lapset! Kirjoitan tämän teille, jotta ette tekisi syntiä. Jos joku kuitenkin syntiä tekee, meillä on Isän luona puolustaja, joka on vanhurskas: Jeesus Kristus.
1. Joh. 2:2 Hän on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman.
- Syntisäkki Surkea
Kiitos, mielelläni luovun kaikesta siitä, mikä ei ole Jumalasta.
En silti usko sinun teologiaasi pätkääkään, Esa.
Se on tekojen oppia.- Esa T
>Kiitos, mielelläni luovun kaikesta siitä, mikä ei ole Jumalasta.<
On kirjoitettu että toisten opettajat tuomitaan muita ankarammin. ja myös että Jumala puhdistaa ensin Leevin pojat, ja tuomio alkaa Herran huoneesta.
Rukoilen puolestasi, koska annoit Jumalalle luvan puhdistaa väärän pois.
Kuulkoon Jumala tämän, "Kiitos, mielelläni luovun kaikesta siitä, mikä ei ole Jumalasta", pyyntösi Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Ja tulkoon Herran henki nyt päällesi ja polttakoon kaiken sen pois mikä ei ole Jumalasta. Punnitkoon Pyhä Jumala sinun opetuksesi sen sanan mukaan mitä on kirjoitettu, Aamen.
"Herra kuljettaa minua oikeaa tietä, Hänen nimensä kunnian tähden." - ppppppppppppp
Esa T kirjoitti:
>Kiitos, mielelläni luovun kaikesta siitä, mikä ei ole Jumalasta.<
On kirjoitettu että toisten opettajat tuomitaan muita ankarammin. ja myös että Jumala puhdistaa ensin Leevin pojat, ja tuomio alkaa Herran huoneesta.
Rukoilen puolestasi, koska annoit Jumalalle luvan puhdistaa väärän pois.
Kuulkoon Jumala tämän, "Kiitos, mielelläni luovun kaikesta siitä, mikä ei ole Jumalasta", pyyntösi Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Ja tulkoon Herran henki nyt päällesi ja polttakoon kaiken sen pois mikä ei ole Jumalasta. Punnitkoon Pyhä Jumala sinun opetuksesi sen sanan mukaan mitä on kirjoitettu, Aamen.
"Herra kuljettaa minua oikeaa tietä, Hänen nimensä kunnian tähden."Jassoo, jäätköhän itse nakuilijaksi, jos kaikki palaa pois?
- åååååååååå
ppppppppppppp kirjoitti:
Jassoo, jäätköhän itse nakuilijaksi, jos kaikki palaa pois?
öööööööööööööööö!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071009- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4899Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812