Tämä on vähän tyhmä kysymys, mutta kummastelen erästä asiaa. Nimittäin, jo jonkin aikaa on kaulan kohdalla tuntunut oudon "kuristavalta", sellaiselta kuin jokin painaisi siihen koko ajan ja limaakin erittyy vaikka kuinka paljon.
Vuosia kestäneiden kammioperäisten rytmihäiriöiden takia sitten on tullut käytyä lääkärissä useaankin otteeseen, jolloin kilpirauhasta on tunnusteltu ja verikokeidenkaan mukaan ei ole mitään vikaa kilpirauhasessa. Olen kyllä laihtunut entisestään, hikoilen usein kummasti, noita rytmihäiriöitä on vaikka kuinka paljon ja pituuskasvukin oli nuorempana huima, mutten lihonnut yhtään. Jos silloin epäiltiin, että kyse olisi kilpirauhasen liikatoiminnasta.
En siis tajua mistä oikein on kysymys. Voiko kilpirauhas-vika olla jotenkin "salassa", ettei sitä tiedä vaikkapa ilman röntgenkuvausta, vaikka verikokeen mukaan olisikin toisin?
Kaulaa kuristaa
5
2141
Vastaukset
- tietää...
Muistatkos yhtään mitkä kilppari arvosi ovat? (TSH, T4-V)
- Rapu
ja hikoilutti yms, löytyi imusolmukesyöpä.
- samanlaista
mulla oli vähän samanlaista fiilistä, mutta muistaakseni ei tuota limantuloa.
En kestänyt (enkä vieläkään) esim poolopaitoja tai mitään mikä on niinkuin kaulassa kiinni.
Kuristava fiilis voi olla myös psyykkistä. Mutta ihan mahdollista että kilpparin toiminnasta.Mulla oli viitearvojen sisällä lippariarvot, sain pienimmän lääkeannoksen ja olo koheni.
Lekurille! - kk78
Noi on ahdistusoireita,
KERRON LISÄÄ, jos kiinostaa. - tuleh.kilppis
kymmenien vuosien kokemuksella minulla on kurkussa kuristustunne ja aivan kuin neula pistäisi.kaikki johtuu kilpirauhastulehduksesta.flunssan jälkeen tilanne on aina pahenpi ja kurkkukipu kannattaa hoitaa kunnolla.siis tohtorille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455170Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1241653Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151559Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "501456- 141225
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4113081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171047No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol221020Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771008Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60837