Eva Biaudet on

kaksinaismoralisti

Eva Biaudet kirjoittaa nettisivullaan näin:

"Miksi lapsen saaminen adoption kautta on vähemmän tärkeää eikä kosketa kunnan palvelujen ydintä, samoin tavoin kuin hedelmöityshoidot, keinohedelmöitys tai biologinen synnytys? Miksi kansainvälinen adoptio luokitellaan jopa ylellisyydeksi mutta kotimainen adoptio lastensuojeluksi?

-- poistettu välitekstiä --

En esitä olevani puolueeton – olen adoptio fanaatikko (melkein). Muu olisi minun tapauksessani outoa. Elämäni tärkeimmät "ydin-tapahtumat" ovat tulleet kaupungin tarjoamien palvelujen kautta. Minulla on neljä rakasta lasta. Kolme olen saanut sosiaalitoimen adoptiopalvelujen kautta ja yhden lapsen terveydenhuollon palvelujen kautta. (Kotona synnyttäminen ei kuulemma olisi minun tapauksessa ollut mahdollista). Kaikista olen yhtä kiitollinen ja kaikkien kohdalla kaupungin palvelut olivat minulle yhtä välttämättömiä!"

Miksi Eva Biaudet hankki vielä neljännen lapsen biologisesti, jos hän kerran on adoptiofanaatikko ja adoptio on niin mahtava tapa saada lapsia? Ensimmäisen miehen kanssa hänellä on kolme adoptiolasta (kaksostytöt kotimaasta ja poika Kolumbiasta) ja toisen miehen kanssa hänellä on biologinen poika.

Epäilen, että Eva Biaudet on kärsinyt lapsettomuudesta ensimmäisessä avioliitossaan samoin kuin noin 80% suomalaisista adoptiovanhemmista. Tämän puolesta puhuu myös se, että kotimaisen adoptiolapsen saavista kaikki ovat lapsettomuudesta kärsiviä aviopareja. Oletetaan, että Biaudet olisi jo ensimmäiset lapsensa saanut biologisesti. Olisiko hän silloin lainkaan adoption puolesta puhuva tai adoptiofanaatikko kuten hän itse sanoo?

P.S. Mitenköhän onkin mahdollista, että juuri ruotsinkielisen poliitikon perheeseen on sijoitettu kotimaassa syntyneet kaksoset adoptioon? Kaksosia kun ei ole sen jälkeen eli melkein 15 vuoteen tullut yhtään. Ei varmaan ennen sitäkään niitä erityisen paljon ollut adoptioon tyrkyllä.

12

4820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??????

      Eeva B:n neljäs lapsi oli ns. yllätyslapsi, asia oli aikonaan joka lehden palstalla. Samoin lehdistä on saanut lukea hänen ja hänen ensimmmäisen miehensä lapsettomuusongelmista. Kyllä sinun olisi nämä faktat pitänyt tietää jos kerta olen niin kiinnostunut Eeva B:n asioista.

      • niinniin

        Niinniin yllätyslapsi... Kukas sen voi todistaa? Meidänkin perhetutuille tuli juuri miehen tahdon vastaisesti yllätyslapsi esikoisena, kun äiti on jo 36v. Onkohan ihan aikuisten oikeasti yllätys molemmille vanhemmille?

        E.B:n etunimi muuten kirjoitetaan yhdellä eellä. Kyllähän sinun se pitäisi tietää ;)


    • Evan taustoihin

      Kaksostytöt Eva sai miehensä kanssa, kun oli kansainvälisessä prosessissa. Ei siis ollenkaan odottanut saavansa lapsia kotimaasta.

      Toki Eva on kärsinyt biologisesta lapsettomuudesta. Jos hänen tarinansa kiinnostaa, niin suosittelen lukemaan kirjan "Lapsi suoraan sydämeeni". Siinä on myös Evan tarina.

      • kerro lisää

        Kiinnostais tietää et miten just Evalle miehineen tarjottiin kaksostyttöjä kotimaasta. Eikö täällä sattunu olemaan muita sopivia vanhempia . (Tietty vaikka kieli on voinu olla valinta peruste). Ite oon joutunu eri kieliseen perheeseen kuin bioäitini ja SIITÄ OLEN IKÄNI KATKERA: mulle ei ees lapsena kerrottu sitä, VAIKKA ADOvanhemmaht tiesi sen. olis voinut ruotsin opiskelu olla kiinnostavampaa ja nyt olis helpompi puhuu pikkuveljien kans.

        En oo lukenut tuota aikuisten adoptiosatukirjaa kun jo nimi kuulostaa niin auvoiselta. Pelkkää iloa ja riemuuhan tää aodptio on :(


      • vierailija
        kerro lisää kirjoitti:

        Kiinnostais tietää et miten just Evalle miehineen tarjottiin kaksostyttöjä kotimaasta. Eikö täällä sattunu olemaan muita sopivia vanhempia . (Tietty vaikka kieli on voinu olla valinta peruste). Ite oon joutunu eri kieliseen perheeseen kuin bioäitini ja SIITÄ OLEN IKÄNI KATKERA: mulle ei ees lapsena kerrottu sitä, VAIKKA ADOvanhemmaht tiesi sen. olis voinut ruotsin opiskelu olla kiinnostavampaa ja nyt olis helpompi puhuu pikkuveljien kans.

        En oo lukenut tuota aikuisten adoptiosatukirjaa kun jo nimi kuulostaa niin auvoiselta. Pelkkää iloa ja riemuuhan tää aodptio on :(

        En usko, että muiden bio-ja adoptiolapset ovat sinulta pois. Antaa kaikkien kukkien kukkia!


      • Trurh

        Mies lähti heti lätkimään tajuttuaan minkä kanssa oli tekemisissä.


      • yksplus yks

        oudolta jos he jo olivat ulkomaan jonossa että miten he saivat lapset kotimaasta.molemmisssa jonoissahan ei voi olla...


    • Äly hoi

      Miksi kohdistat oman pahan olosi sinulle tuntemattomaan henkilöön?
      Eikö sinun kannattaisi käydä läpi omia ongelmiasi omien adoptiovanhempiesi kanssa?
      Siitähän tässä on kyse!

      • äly hoi

        Pieni lisäys edelliseen,olen itse yrittänyt tummien kanssa lasta onnistumatta.


    • jihfoeiqdhfoqwih

      kaksosia on tullut adoptioon tuonkin jälkeen. Ei joka vuosi, mutta aina muutaman vuoden välein. Ei ne kaksoset biolapsellisillakaan niin yleisiä ole, samassa suhteessa niitä tulee adoptioon kuin bioperheisiinkin.

      • ¨åpoiuytgfdsa

        Jaa-a. Jossain Pelan virallisessa lähteessä kyllä ihan todettiin, ettei kotimaan puolelta ole kaksosia tullut adoptioon ainakaan heidän kauttaan todellakaan kuin yli 10 vuotta sitten. Tästä tiedosta on kyllä jo muutamia vuosia niin, että Pelan kautta on toki sen jälkeen voinut tulla kotimaisia kaksosia adoptioon, mutta en todellakaan usko, että niitä parin vuoden välein tuppaa adoptioon. Kuntien kauttakin adoptoidaan, mutta paljon vähemmän kuin Pelan kautta. En usko, että adoptoitavaksi tulee kovin useita kaksosia kotimaasta. Ei niitä tule ulkomailtakaan adoptoiden Suomeen kovin monia. Muutamat kaksoset on tulleet ulkomailta Suomeen. Bioraskauksissa kaksoset ovat yleistyneet lapsettomuushoitojen myötä. Pielkät Clomifen-lääkkeet lisäävät kaksosraskauden todennäköisyyttä muista hoidoista puhumattakaan. Myös muut nykyään käytetyt lääkkeet ja lisäravinteet (mm. urheilijoilla) saattavat lisätä kaksosraskauksien määrää. Bioperheisiin syntyvät kaksoset ovat usein (ei tietty aina) erittäin toivottuja. Bioperheiden kaksosmääriä ei siis mitenkään voi verrata adoptiokaksosten määriin.


      • millamatleena
        ¨åpoiuytgfdsa kirjoitti:

        Jaa-a. Jossain Pelan virallisessa lähteessä kyllä ihan todettiin, ettei kotimaan puolelta ole kaksosia tullut adoptioon ainakaan heidän kauttaan todellakaan kuin yli 10 vuotta sitten. Tästä tiedosta on kyllä jo muutamia vuosia niin, että Pelan kautta on toki sen jälkeen voinut tulla kotimaisia kaksosia adoptioon, mutta en todellakaan usko, että niitä parin vuoden välein tuppaa adoptioon. Kuntien kauttakin adoptoidaan, mutta paljon vähemmän kuin Pelan kautta. En usko, että adoptoitavaksi tulee kovin useita kaksosia kotimaasta. Ei niitä tule ulkomailtakaan adoptoiden Suomeen kovin monia. Muutamat kaksoset on tulleet ulkomailta Suomeen. Bioraskauksissa kaksoset ovat yleistyneet lapsettomuushoitojen myötä. Pielkät Clomifen-lääkkeet lisäävät kaksosraskauden todennäköisyyttä muista hoidoista puhumattakaan. Myös muut nykyään käytetyt lääkkeet ja lisäravinteet (mm. urheilijoilla) saattavat lisätä kaksosraskauksien määrää. Bioperheisiin syntyvät kaksoset ovat usein (ei tietty aina) erittäin toivottuja. Bioperheiden kaksosmääriä ei siis mitenkään voi verrata adoptiokaksosten määriin.

        Kaksosraskauden ovat riskiraskauksia, joissa noin puolissa lapset syntyvät keskosina. Riski lapsen/lasten kuolemalle tai äidin komplikaatiolle on muutenkin paljon suurempi kuin yksösraskauksissa.

        Varmasti kaksoset ovat toivottuja jos sellaiset sattuu saamaan, mutta en usko, että kovinkaan moni erityisesti toivoisi kaksosia (jos olisi varaa valita) mm. riskien vuoksi.

        (niin ja tämähän ei tosiaan liity mitenkään adoptioon)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe