sydämen tykytykset

riesana

Kumma vaiva: kun menen illalla vuoteeseen (nukkumaan), alkaa melko usein sydän tykyttää hullun lailla, jumpse tuntuu patjaa vasten voimakkaana. Varsinkin silloin, jos olen syönyt illalla jotain, ei siis kuitenkaan mitään ruoka-annoksia.

Liittyisivätköhän nämä vaihtari-vaivoihin, ne on nyt ollu vuoden verran? Geeliä olen käyttänyt suurinpiirtein tuon ajan.
Onko muilla?

10

20994

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaivaa riittää vaihtareissa

ja minulla auttaa mangnesium tabletti 1 pv jotenkin,mutta ne on hankalia ja tuntuu että ei saa hengitettyä.

• tosi hyvin ....

Otan illalla 4 tabua Magnesan B-vitamiinia, kaksi helokkia(aamupäivällä 2 myöskin), seleeniä 1, kalaöljykapselia 2 kpl. Magnesium rauhoittaa sydäntä ja muutenkin rauhoittaa uneen.
        Sinulle, *vaivaa riittää vaihtareissa*, sinulla taitaa olla ahdistusta, jos tulee tuollainen tunne, ettet saa hengitettyä? Tai sitten raskas olo, joka johtuu aivan muusta. Onko sinulla katsottu kilppariarvot? Nyt on ollut kirjoituksia, että kaikilta keski-ikäisiltä naisilta pitäisi ottaa myöskin kilpparilabrakokeet, koska kilpparioireet ovat aika samanlaisia kuin vaihdevuosioireet. Miulla tulee heti sellainen tunne, etten saa hengitettyä, jos kilppariarvoni menevät liikaa joko liika- tai vajaatoiminan puolelle.

• vaivaa riittää
        tosi hyvin .... kirjoitti:

Otan illalla 4 tabua Magnesan B-vitamiinia, kaksi helokkia(aamupäivällä 2 myöskin), seleeniä 1, kalaöljykapselia 2 kpl. Magnesium rauhoittaa sydäntä ja muutenkin rauhoittaa uneen.
        Sinulle, *vaivaa riittää vaihtareissa*, sinulla taitaa olla ahdistusta, jos tulee tuollainen tunne, ettet saa hengitettyä? Tai sitten raskas olo, joka johtuu aivan muusta. Onko sinulla katsottu kilppariarvot? Nyt on ollut kirjoituksia, että kaikilta keski-ikäisiltä naisilta pitäisi ottaa myöskin kilpparilabrakokeet, koska kilpparioireet ovat aika samanlaisia kuin vaihdevuosioireet. Miulla tulee heti sellainen tunne, etten saa hengitettyä, jos kilppariarvoni menevät liikaa joko liika- tai vajaatoiminan puolelle.

tietää että voi johtua kilpirauhasesta,ihmettelen kun olen jotenkin hidas ja henki meinaa loppua jo pienestä ponnistuksesta jopa kävellessä.Pitää mennä tutkimuksiin.

• auttaa tosin hyvin....
        vaivaa riittää kirjoitti:

tietää että voi johtua kilpirauhasesta,ihmettelen kun olen jotenkin hidas ja henki meinaa loppua jo pienestä ponnistuksesta jopa kävellessä.Pitää mennä tutkimuksiin.

Kilpparisairaus hoitamattomana *saattaa* olla jopa vaarallistakin. Näin jostain luin. Kait kun sydänoireet tulevat loppujen lopuksi ihan kamaliksi, kuten miullakin ehti tulla, koska lääkärit hoitivat psyykkisesti sairaana. Ja muutenkin, sisäelimiin käy ja monta muuta tautia laukaista.

• Nita
        auttaa tosin hyvin.... kirjoitti:

Kilpparisairaus hoitamattomana *saattaa* olla jopa vaarallistakin. Näin jostain luin. Kait kun sydänoireet tulevat loppujen lopuksi ihan kamaliksi, kuten miullakin ehti tulla, koska lääkärit hoitivat psyykkisesti sairaana. Ja muutenkin, sisäelimiin käy ja monta muuta tautia laukaista.

tykytyksiä ja muljahduksia jo kuusi vuotta. Alkoivat samalla kuin muutkin vaihtarioireet.
        Olen käyttänyt erilaisia hormonihoitoja mutta ei apua niistä.Käynnyt sydäntutkimuksissa ja otettu kilppariarvot ei mitään löydy.Aikaisemmin ennen vaihtareita oli kylllä silloin tällöin muljahduksia, mutta ei läheskään näin paljon että nykyään tulee yöllä tykytyskohtauksia vähän väliä pahimillaan.Lääkärit eivät ole osannut selittää mistä johtuu tällainen.

• Oletko.....
        Nita kirjoitti:

tykytyksiä ja muljahduksia jo kuusi vuotta. Alkoivat samalla kuin muutkin vaihtarioireet.
        Olen käyttänyt erilaisia hormonihoitoja mutta ei apua niistä.Käynnyt sydäntutkimuksissa ja otettu kilppariarvot ei mitään löydy.Aikaisemmin ennen vaihtareita oli kylllä silloin tällöin muljahduksia, mutta ei läheskään näin paljon että nykyään tulee yöllä tykytyskohtauksia vähän väliä pahimillaan.Lääkärit eivät ole osannut selittää mistä johtuu tällainen.

.. kokeillut Magnesiumia, usein Magnesiumin puutteesta tulevat sydämen tykytykset. Kannattaa ainakin kokeilla, jollet ole vielä. Mieluimmin illalla otettuna, rauhoittavat, tai sitten yhden aamupäivällä, loput ennen nukkumaan menoa. Siis sellaisia, joita otetaan useampi päivässä, jos ottaa sen koko määrän, mitä purkissa on suositus. Tuloksen huomaa aika nopsaan. Eivätkä ole niin kamalan kalliitakaan.
        Eilö sinulle ole määrätty esim. vaikka Propralia niihin, jotka rauhoittavat sydäntä?

• vielä...
        Oletko..... kirjoitti:

.. kokeillut Magnesiumia, usein Magnesiumin puutteesta tulevat sydämen tykytykset. Kannattaa ainakin kokeilla, jollet ole vielä. Mieluimmin illalla otettuna, rauhoittavat, tai sitten yhden aamupäivällä, loput ennen nukkumaan menoa. Siis sellaisia, joita otetaan useampi päivässä, jos ottaa sen koko määrän, mitä purkissa on suositus. Tuloksen huomaa aika nopsaan. Eivätkä ole niin kamalan kalliitakaan.
        Eilö sinulle ole määrätty esim. vaikka Propralia niihin, jotka rauhoittavat sydäntä?

Haluaisin vielä kysyä, millaiset olivat kilpparilabrakokeiden tulokset, eli TSH ja T4V? Koska lääkärit liikaa tuijottavat niihin arvoihin, eivätkä oireisiin. TSH mieluimmin lähellä yhtä.

• Nita
        vielä... kirjoitti:

Haluaisin vielä kysyä, millaiset olivat kilpparilabrakokeiden tulokset, eli TSH ja T4V? Koska lääkärit liikaa tuijottavat niihin arvoihin, eivätkä oireisiin. TSH mieluimmin lähellä yhtä.

betasalpaaja. Syönnyt jo kuusi vuotta. Magnesiumiakin olen kokeillut Kilppariarvoista en tiedä, kun lääkäri vaan sanoi puhelimessa että ovat normaalit.Magnesiumia voisin ehkä kokeilla uudestaan kun olen syönnyt niitä aika epäsäännöllisesti kun minusta ei ollut mitään apua niistä.

• näin mulla
        Nita kirjoitti:

betasalpaaja. Syönnyt jo kuusi vuotta. Magnesiumiakin olen kokeillut Kilppariarvoista en tiedä, kun lääkäri vaan sanoi puhelimessa että ovat normaalit.Magnesiumia voisin ehkä kokeilla uudestaan kun olen syönnyt niitä aika epäsäännöllisesti kun minusta ei ollut mitään apua niistä.

auttaa juuri tuohon tykytykseen sydämessä ja kun illalla otan,nukun kun tukki!Myös lihas-särky häviää.

• Nita
        näin mulla kirjoitti:

auttaa juuri tuohon tykytykseen sydämessä ja kun illalla otan,nukun kun tukki!Myös lihas-särky häviää.

täytyy kokeilla uudestaan. Minulla on myös Simvastatiniä korkeata kolesterolia varten. Ei kai haittaa jos ottaa samanaikaisesti. Simvastatiniä pitää myös ottaa illalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4078
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe