Mitenkäs koiravero "toimii"

LauraM

En tiedä koiraverosta oikeastaan mitään muuta kuin sen, että paikkakunnalla, jossa opiskelen ja jossa olen kirjoilla, se on 50€, kun taas kotipaikkakunnalla, jossa vietän kaikki viikonloput ja lomat ym. se on 0€. Miten ihmeessä hoidan tämän asian kun saan koiran? Pitäisikö siitä tehdä ilmoitus johonkin ja kuinka sitä maksamista edes valvotaan?
En millään viitsisi maksaa 50€ kaupungille, jossa vietän kuitenkin vain muutaman päivän viikossa, enkä lomia, kuten kesää, ollenkaan.

10

1604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmoitusta

      Koiravero on turhaa rahastusta. En käsitä miksi sitä yleensäkään pitäisi maksaa, ei kissoistakaan tai hamstereista mitään makseta. Itse en maksaisi sitä, muuten saisikin maksaa jatkuvasti kun hölmöläiset keksivät uusia lisäveroja.

      • minä

        Itse en kolmesta rekustani ole ilmoitusta tehnyt. Jos joku niistä ilmottaa johonkin ja meille tulee lasku niin maksan sen tietysti, mutta en ala itse itselleni laskuja hankkimaan. Muutenkin tulee ihan riittämiin. ;)


    • Rifkele

      Näissä kaupungeissa, joissa koiravero vielä on olemassa, sillä kustannetaan kaupungin eläinlääkärin kuluja, joka siis täten ON halvempi käyttäjälle, kuin yksityinen klinikka. Samoin kaupungeissa on usein yleisimpien koirantalutusreittien varrella koiran ulosteille tarkoitettuja isoja roskiksia. Kaupunki, josta muutin aikoinani ei tuntenut koiraveroa, mutta siellä olikin koirankakat pitkin ja poikin viheriöitä. Nykyisessä kotipaikassani vero on ja kaupunki on yllättävän siisti tältä osin. Minä tein kyllä ilmoituksen omasta koirastani. Tuskin sitä kukaan kyllä ihmeemmin valvoo, omantunnon kysymys lähinnä ja asennevalinta.

    • ...

      Silloin kun itse olin opiskelija, ei tarvinnut vaihtaa kirjoja opiskelupaikkakunnalle. Eli voisitko vaihtaa kirjat takaisin kotipaikkakunnalle. En tiedä onko laki muuttunut, mutta opiskelun takia ei tarvi vaihtaa kirjoja opiskelupaikkakunnalle. Näin säästyisit laillisesti veron maksamiselta.

      Itse tosin olen maksanut vain yhdestä koirasta. Meillä on kolme.

    • ...

      Meillä päin valvoo veroa sitä varten palkatut tarkastajat. Saattaapi seurata autolla perässä kotiin kun olet koirien kanssa lenkillä.

      Jos haluat veron maksaa niin sitten kaupungille ilmoitus.

      Mutta paras vaihtoehto opiskelijalle siis on tuo kirjojen vaihto takaisin kotiin.

      • LauraM

        Sitä siis todella valvotaan. Enpäs ole koskaan kuullutkaan! Pitääpä sitten vielä miettiä asiaa. =)


      • perässäni

        eipä turhamaisemmin voisi verovaroja tuhlata, kuin koiraverojen tarkastajien palkkoihin! huh huh!


    • tyhmyyteesi...

      Jos pidät sitä räksyäs vain muutaman päivän sivistyneessä kunnassa, jossa vero peritään, niin kannattaa miettiä tarviitko sitä ollenkaan. Ja kyllä sitä valvotaan. Seuraavan kerran kun taas jätät ne jätökset naapurien vaivoiksi ja fiksut ihmiset ilmoittavat tekosistasi poliisille, niin verokin tulee maksuun moninkertaisena, joka on sulle oikein.

      • LauraM

        Kannattaisi varmaan sinunkin hankkia oma räksy, niin saisit ainakin jotain sisältöä selvästikin ankeaan elämääsi! =)


    • minä-

      "Koirailmoituksen myöhästymisestä tai laiminlyönnistä peritään veronkorotus ja muutosilmoituksen laiminlyönnistä laiminlyöntimaksu. Koiravalvontaa tullaan suorittamaan koko kaupungin alueella."
      näin kuopiossa... että vaikka sitä veroa peritään, niin kyllä täälllä niitä kakkoja maasa löytyy, ja ehkä pari sellaista roskista olen nähnyt keskustassa. ja yhden ainakin hyvän koirapuiston tiedän. yhdessä taas on niin matalat aidat että koira hyppää yli.
      mutta kaipa se on pakko se vero maksaa, täällä tietysti suurimmasta päästä sen 50 euroo.. :S

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      304
      2755
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      105
      2148
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      81
      1631
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      183
      1502
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1318
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1215
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe