Mitenkäs koiravero "toimii"

LauraM

En tiedä koiraverosta oikeastaan mitään muuta kuin sen, että paikkakunnalla, jossa opiskelen ja jossa olen kirjoilla, se on 50€, kun taas kotipaikkakunnalla, jossa vietän kaikki viikonloput ja lomat ym. se on 0€. Miten ihmeessä hoidan tämän asian kun saan koiran? Pitäisikö siitä tehdä ilmoitus johonkin ja kuinka sitä maksamista edes valvotaan?
En millään viitsisi maksaa 50€ kaupungille, jossa vietän kuitenkin vain muutaman päivän viikossa, enkä lomia, kuten kesää, ollenkaan.

10

1718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmoitusta

Koiravero on turhaa rahastusta. En käsitä miksi sitä yleensäkään pitäisi maksaa, ei kissoistakaan tai hamstereista mitään makseta. Itse en maksaisi sitä, muuten saisikin maksaa jatkuvasti kun hölmöläiset keksivät uusia lisäveroja.

• minä

Itse en kolmesta rekustani ole ilmoitusta tehnyt. Jos joku niistä ilmottaa johonkin ja meille tulee lasku niin maksan sen tietysti, mutta en ala itse itselleni laskuja hankkimaan. Muutenkin tulee ihan riittämiin. ;)

• Rifkele

Näissä kaupungeissa, joissa koiravero vielä on olemassa, sillä kustannetaan kaupungin eläinlääkärin kuluja, joka siis täten ON halvempi käyttäjälle, kuin yksityinen klinikka. Samoin kaupungeissa on usein yleisimpien koirantalutusreittien varrella koiran ulosteille tarkoitettuja isoja roskiksia. Kaupunki, josta muutin aikoinani ei tuntenut koiraveroa, mutta siellä olikin koirankakat pitkin ja poikin viheriöitä. Nykyisessä kotipaikassani vero on ja kaupunki on yllättävän siisti tältä osin. Minä tein kyllä ilmoituksen omasta koirastani. Tuskin sitä kukaan kyllä ihmeemmin valvoo, omantunnon kysymys lähinnä ja asennevalinta.

• ...

Silloin kun itse olin opiskelija, ei tarvinnut vaihtaa kirjoja opiskelupaikkakunnalle. Eli voisitko vaihtaa kirjat takaisin kotipaikkakunnalle. En tiedä onko laki muuttunut, mutta opiskelun takia ei tarvi vaihtaa kirjoja opiskelupaikkakunnalle. Näin säästyisit laillisesti veron maksamiselta.

Itse tosin olen maksanut vain yhdestä koirasta. Meillä on kolme.

• ...

Meillä päin valvoo veroa sitä varten palkatut tarkastajat. Saattaapi seurata autolla perässä kotiin kun olet koirien kanssa lenkillä.

Jos haluat veron maksaa niin sitten kaupungille ilmoitus.

Mutta paras vaihtoehto opiskelijalle siis on tuo kirjojen vaihto takaisin kotiin.

• LauraM

Sitä siis todella valvotaan. Enpäs ole koskaan kuullutkaan! Pitääpä sitten vielä miettiä asiaa. =)

• perässäni

eipä turhamaisemmin voisi verovaroja tuhlata, kuin koiraverojen tarkastajien palkkoihin! huh huh!

• tyhmyyteesi...

Jos pidät sitä räksyäs vain muutaman päivän sivistyneessä kunnassa, jossa vero peritään, niin kannattaa miettiä tarviitko sitä ollenkaan. Ja kyllä sitä valvotaan. Seuraavan kerran kun taas jätät ne jätökset naapurien vaivoiksi ja fiksut ihmiset ilmoittavat tekosistasi poliisille, niin verokin tulee maksuun moninkertaisena, joka on sulle oikein.

• LauraM

Kannattaisi varmaan sinunkin hankkia oma räksy, niin saisit ainakin jotain sisältöä selvästikin ankeaan elämääsi! =)

• minä-

"Koirailmoituksen myöhästymisestä tai laiminlyönnistä peritään veronkorotus ja muutosilmoituksen laiminlyönnistä laiminlyöntimaksu. Koiravalvontaa tullaan suorittamaan koko kaupungin alueella."
      näin kuopiossa... että vaikka sitä veroa peritään, niin kyllä täälllä niitä kakkoja maasa löytyy, ja ehkä pari sellaista roskista olen nähnyt keskustassa. ja yhden ainakin hyvän koirapuiston tiedän. yhdessä taas on niin matalat aidat että koira hyppää yli.
      mutta kaipa se on pakko se vero maksaa, täällä tietysti suurimmasta päästä sen 50 euroo.. :S

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      80
      4486
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4381
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3729
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3423
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2947
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2654
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2632
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      1983
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1718
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      95
      1253
    Aihe