Mustat läiskät kielessä???

hatam

Tapasin päivällä uuden sakemannituttavuuden, noin vuoden ikäisen uroksen, johon meidän neiti valeraskaudestaan ihastui sydänjuuriaan myöten. Rupesi jopa leikkimään, jota harvoin tässä vaiheessa tekee kenenkään kanssa.
Mutta asiaan; tämän uuden tuttvuuden omistaja kyseli multa koiransa kielessä olevia mustia läiskiä. Minulla on jokaisella sakulla ollut samanlaisia, tälläkin, mutta en millään muista mitä ne ovat. Sen tiedän että ne jotenkin kuuluu tuohon rotuun ja että ne eivät ole vaarallisia, mutta onko tuollaisia muilla roduilla ja mitä ne loppujen lopuksi ovat.
Kertokaapa, jotta voin sitten myöhemmin päteä kun taas tavataan.

17

11313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rotikalla

oli kans musta täplä kielessä. Kai se on jonkun sortin luomi???

• hatam

ei ole mitenkään edes koholla vaan aivan kielen mukainen mutta musta läiskä.

• Lorppakorva
        hatam kirjoitti:

Ei ole luomi.Tummatläiskät kielessä ovat pigmenttiläiskiä.Niitä on monissa koiraroduissa ja varsinkin voimakas pigmenttisissä koirissa ne ovat tavallisia.Kulkevat nähtävästi jollain tapaa suvussa?
        Vaaleat läiskät taas ovat tod.näk. sienen aiheuttamia mutta ne on jo eri asiaa.
        Pigmenttiläiskät eivät ole vaarallisia eivätkä häiritse koiraa.

• eihän
        hatam kirjoitti:

luomet aina kohollaan oo.

• hatam
        eihän kirjoitti:

luomet aina kohollaan oo.

mutta kyllä se yleensä koskettaessa tuntuu erottuvan muusta ihosta.
        Tässä ei ole mitään erilaisuutta paitsi väri.

• Shirie

ku me ei missään "piireissä" kuljeta ja luultiin, jotta meidän neitosella on omasta takaa korvatatskan ja sirun lisäksi kielimerkki. No onpahan kieli kuvattu hyvin. Kait se on edes yksilöllinen? Yleensä ottaen mun tsäkällä veikaten, se täplä on joka karvaturrilla samassa kohtaa ...

• Lorppakorva

En ole kahta samanlaista nähnyt.Sun tuurilla tietysti on.Ei ole ollenkaan harvinainen,ja joillakin roduilla tavallinen.On toki rotuja joilla ei näitä ole.
        Onhan joillakin ihmisilläkin karttakieli!

• hatam
        Lorppakorva kirjoitti:

En ole kahta samanlaista nähnyt.Sun tuurilla tietysti on.Ei ole ollenkaan harvinainen,ja joillakin roduilla tavallinen.On toki rotuja joilla ei näitä ole.
        Onhan joillakin ihmisilläkin karttakieli!

jokaisella mun sakulla ne läiskät ovat olleet erilaisia ja eri paikoissa kieltä.
        Mutta kiitos!
        On mukavaa taas saada sanoa tietävänsä, kun on täältä kysellyt.

• Shirie
        hatam kirjoitti:

jokaisella mun sakulla ne läiskät ovat olleet erilaisia ja eri paikoissa kieltä.
        Mutta kiitos!
        On mukavaa taas saada sanoa tietävänsä, kun on täältä kysellyt.

Elä lyö edes sarkasmilla nyt. Se uuninluukku mielessäni vielä, ja siittä keittotaidot, ja siittä pullat ...

Ja sinähän tiesit, että läiskiä on, minä en tiennyt edes sitä ... joten oikeastaan voisi sanoa, että opin sinulta jotakin. Kovasti nöyränä ja kiitollisena tiedosta täällä.

• hatam
        Shirie kirjoitti:

Elä lyö edes sarkasmilla nyt. Se uuninluukku mielessäni vielä, ja siittä keittotaidot, ja siittä pullat ...

Ja sinähän tiesit, että läiskiä on, minä en tiennyt edes sitä ... joten oikeastaan voisi sanoa, että opin sinulta jotakin. Kovasti nöyränä ja kiitollisena tiedosta täällä.

Mitä ihmettä, minä enkeliäni?
        Ei pois se minusta.
        Mutta tämä oli oikeasti arvokas tieto. Muistan kyllä siitä joskus kauan sitten lukeneeni. Olisikohan ollut niitä aikoja kun sulle vaihdettiin vaippoja?

• Shirie
        hatam kirjoitti:

Mitä ihmettä, minä enkeliäni?
        Ei pois se minusta.
        Mutta tämä oli oikeasti arvokas tieto. Muistan kyllä siitä joskus kauan sitten lukeneeni. Olisikohan ollut niitä aikoja kun sulle vaihdettiin vaippoja?

ja seuraavaksi kai korvantaustat märkänä??

Pidättäydyn arvokkaasti mistään isommista tunteenpurkauksista ja totean kuivasti, jotta lähellä edessä ovat kahden lapsen äidillä ja istumatyöläisellä vaippa-ajat (näyttäisin kieltä, jos näytöllä voisin - arvokkaasti kylläkin).

• hatam
        Shirie kirjoitti:

ja seuraavaksi kai korvantaustat märkänä??

Pidättäydyn arvokkaasti mistään isommista tunteenpurkauksista ja totean kuivasti, jotta lähellä edessä ovat kahden lapsen äidillä ja istumatyöläisellä vaippa-ajat (näyttäisin kieltä, jos näytöllä voisin - arvokkaasti kylläkin).

on kahden lapsen äiti. Ja istumatyöläinenkin, ja sanon sitä silti kakaraksi.

• Shirie
        hatam kirjoitti:

on kahden lapsen äiti. Ja istumatyöläinenkin, ja sanon sitä silti kakaraksi.

kielen näyttämiseltä, mutta hyväksytään - hyväksytään pitkin hampain. Pidänhän minäkin kaikkia itseäni nuorempia kakaroina ... mikä on väärin ja harhaluulo, sillä Siperia on opettanut, jotta kannattaa ensin kuunnella ja sitten vasta arvioida. Mitäs tuohon sanot?

• on sukellus alaspain. Eli minun tapauksessani, mahalleni kovalla rytinällä lattialle ilman kierteitä.
      Muut hyppää ponnulta makopritsin suoraan veteen.

• hatam

Tamperelaista tietämättömyyttäni. Arvasinkin ettei se mikään sänky ole.

• Shirie
        hatam kirjoitti:

Tamperelaista tietämättömyyttäni. Arvasinkin ettei se mikään sänky ole.

Kuittaustani ... osaan nauttia sellaisista hetkistä, joten paluu maan pinnalle ei tunnu enää niin kauhistuttavalta ... ;)

• Labradori

Meidän labradorinnoutaja noutajalla on musta läikky kielessä kun ostettiin se niin ei ollut sitä vielä silloin ja sitten tuli siinä kesällä se ja nyt tuli uudestaan🤔

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4631
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2618
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2435
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2433
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1817
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1631
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1315
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82