Perjantai ilta menossa,kävin ostamassa 80 cm sypressin ,tuohon oven ulkopuolelle,kun kanervat olivat jo ajat sitten loppuneet.Kysyisin,tietääkö joku,voiko se olla tuossa ulkona,vai onko se sisällä pidettävä.Olisi pitänyt kysyä,siellä liikkeessä,mutta,kun on sama pää kesät talvet,niin minkäs teet.Nyt se on hyvän näköinen,ajattelin laittaa siihen valot.Netistä täytyy etsiä tietoa.Kävin tyttären kanssavähän isommassa kaupassa,pitäis olla askelmittari,niin näkis,kuinka monta km tulee käveltyä,kyllä on pitkä,ennenkuin menen uudestaan.Rauhallista viikonloppua kaikille,jotka tätäkin töherrystä lukevat!
Joulunalus aikaa vietetään.....
15
3989
Vastaukset
- mummeli
Minun mielestä sybressi ei kestä pakkasta,se on etelan kasveja.Muuten se on tietääkseni oikein rakkauden puu.Rakastavaiset laittavat oksan päänsä päälle ja suutelevat sen alla.Olimme joulun aikaan Stenerifalla mieheni kanssa,siellä myyjät kertoivat.Kokeilimme tosi on.Onnea on riittänyt
- Tyynentyttö
Havupuuhan se on ja aiomme tänne sisälle joulupuuksi sellaisen ostaa.Pieneen huoneeseen ei oikein kuusi sovi.Onko teillä jollakin muovikuusi?Sanoin miehelleni että hommataan tuonne parvekkeelle muovikuusi ei sitä sieltä oikeasta erota.Jos se sypressi antaisi joulun hajua.Mökille viemme oikean kuusen.Siellähän sitä joulua vietetään.
Muuten eikös ne suudelmat vaihdette mistelin oksien alla? - Riitta
Tyynentyttö kirjoitti:
Havupuuhan se on ja aiomme tänne sisälle joulupuuksi sellaisen ostaa.Pieneen huoneeseen ei oikein kuusi sovi.Onko teillä jollakin muovikuusi?Sanoin miehelleni että hommataan tuonne parvekkeelle muovikuusi ei sitä sieltä oikeasta erota.Jos se sypressi antaisi joulun hajua.Mökille viemme oikean kuusen.Siellähän sitä joulua vietetään.
Muuten eikös ne suudelmat vaihdette mistelin oksien alla?on, jonka alla joulun aikaan suudellaan aviomistä, sulhasta tai poikaystävää.
Amerikkalainen perinne.
Sypressi merkitsee enemmänkin luopumista,elämänmuutosta ja jotenkin ikävämpiä asioita kuin misteli. - a-woman1
Tyynentyttö kirjoitti:
Muuten eikös ne suudelmat vaihdette mistelin oksien alla?Ostin muovikuusen, koska olen astmaatikko. Oikeassa kuusessa on miljoonittain pieneliöitä. Eihän se tuoksu kuin vähän muoville, mutta paremman puutteessa välttää...:(. Laitan siihen niin paljon hopeapalloja, ettei paljon muovisia oksia näy (melkein kuin Amerikassa). Koska olen aaton ja joulupäivän poikani perheessä oikean kuusen äärellä, kelvannee tuo muovinen. Ulos laitan linnuille oikean pikkukuusen ruokintapaikan lähelle. Jos jonakin jouluna olen täällä kotona, uhmaan kohtaloa ja hankin oikean (pienen edes) kuusen, koska sen tuoksu tuo joulun taloon!
a-woman1 kirjoitti:
Ostin muovikuusen, koska olen astmaatikko. Oikeassa kuusessa on miljoonittain pieneliöitä. Eihän se tuoksu kuin vähän muoville, mutta paremman puutteessa välttää...:(. Laitan siihen niin paljon hopeapalloja, ettei paljon muovisia oksia näy (melkein kuin Amerikassa). Koska olen aaton ja joulupäivän poikani perheessä oikean kuusen äärellä, kelvannee tuo muovinen. Ulos laitan linnuille oikean pikkukuusen ruokintapaikan lähelle. Jos jonakin jouluna olen täällä kotona, uhmaan kohtaloa ja hankin oikean (pienen edes) kuusen, koska sen tuoksu tuo joulun taloon!
Muistelen, että jollakin hajustefirmalla olisi kuusenhajuinen ilmanraikastin - hätätilassa mänty.
Pikkuisen kun kuuseen ruiskauttaa, ei astmakaan hakkaa päälle.- Katleija
Tyynentyttö kirjoitti:
Muuten eikös ne suudelmat vaihdette mistelin oksien alla?Pitää tuoda viikkoa ennen muovikuusi vintiltä parvekkeelle tuulettumaan. Kun sen kauniisti koristaa, niin kyllä se ihan nätti joulukoriste huoneessa on ja helppokin. Yhdestä sun toisesta asiastahan sitä vanhana joutuu luopumaan. Tämä nyt on niitä iisimpiä luopumisia että elävän kuusen muoviseen vaihtaa. Saahan sen kuusen hinnalla jo sen kinkun.
vaarivaari kirjoitti:
Muistelen, että jollakin hajustefirmalla olisi kuusenhajuinen ilmanraikastin - hätätilassa mänty.
Pikkuisen kun kuuseen ruiskauttaa, ei astmakaan hakkaa päälle.Onhan kuusen tuoksu tärkeä,
mutta ei niin tärkeä.
- joku lappunen
oli mukana siinä ruukussa. Olen joskus ostanut sellaisen pienen parvekkeelle (ei ollut ikkunalaseja vielä) ja sanottiin kaupassa, että se on aivan kuin kataja, että kastella sitä ei saa. Jos siinä on valmiina isohko astia, niin eiköhän se pysy hyvänä. Nyt on ollut niin lämmintä vielä. Tosi pakkaskelien tultua, niin en tiedä miten selviävät. Aikansa kestää ja kauniita ne ainakin ovat. Onnea toivotan!
- Helena04 ejk.
minäkin ostin puutarhamyymälästä lasitetulle parvekkeelleni viikko sitten. Kysyin myyjältä säilymistä. Hän kertoi, että kyllä sen pitäisi säilyä vihreänä talven yli, mutta ei siitä enää keväällä ole luontoon istutettavaksi. Tai sitten pitäisi styroxilla suojata ruukku vahvasti.
- Pääsky64
viikkotolkulla kulkemaan isoja tavaratoloja,ei paljon ostettu,mutta siellä pallomeri ja "rampulilaiset".En monesti semmosiin halua.
Ikeakin tvaroja ja käytäviä,joita ei tarvitse eikä kannata rahdata pohjoiseen.
Mutta näin ettei kaikki toisetkaan siellä kauan viihtyneet .
Sukulaismiehen piti näyttää myös Jumbo Jetti.
Vastustin sinne menoa mutta ei muuta vaihtoehtoa.
Kävelimme käytävät päästä päähän ja kahville tosi hyvät ja halvat kahvit.
Itäkeskus siellä menisi kaikki aika .Löysin sieltä pikkujouluvaatteet joita menen jo toista kertaa testaamaan.Tänää tropiikkin,huomenna kiannan kuohuihin.
Kuoron penkkin jäi kultahilettä uudesta puserosta.
Kunhan tulee ensiviikko saan mennä kotimetsään kuulostelemaan hämärää ja hiljaisuutta.
Isäntkin lihoi kolme kiloa hesassa ja nyt jo laihtui takaisin,meillä vain laihtuu on niin kovat hommat.
Tässä myös höpötystä kun alkaa niin ei loppua tule.Olen tänään treenannut senioritansseissa ja kohta lähdetään lisää tanssimaan. Minulla on kottikärryssä ulkovarastossa kuusenoksia, joilla aion koristella kotiini joulun. Sommittelen havuja itsetehtyihin kukka-asetelmiin. Salin pöydälle teen niistä "joulukuusen", jonka koristelen olkienkeleillä. Ehkä hieman punaista mukaan.
Huonesypressi on kaunis joulupuu. Siitä on paljon iloa. Talvella sen paikka on sisätiloissa. Kesällä se viihtyy ulkona.
Ja kasvaa uudeksi joulupuuksi taas seuraavaksi jouluksi.- MUMMELI1
Mistelin oksan alla pussataan ,ei sypressin.
Minä sain joulukukan mukana joku vuosi sitten jonkin ikivihreä havupuun .Istutin sen kukka penkkiin ja nyt se on jo n 70cm.En tiedä nimeä .
Väärään paikkaan tuli kun ajattelin ,ettei se menesty talven yli ,mutta nyt en uskalla siirtääkään olkoon siinä.
- laiskis1
Kuusta emme hanki emmekä muitakaan oksia.
Vaimo ripustaa varmaan jonkun himmelin ja olkipukin.
Valotontut ikkunaan. Siinä se on.
Samoin joululahjukset. Itse en ole koskaan ostanut kenellekään joululahjuksia. Muulloin kyllä.
Vaimo hoitaa tämän lahjuspuolen myös.
Aikanaan hän oli sitä mieltä, että minun olisi pitänyt ostaa hänelle jotain. Parin joulun alla sanoin, että osta itsellesi mitä haluat ja/tai tarvitset. Mistä minä voin tietää?
Hyvin hän on tämän asian hoitanut! Monena jouluna meillä on ollut kataja joulukuusen asemasta.
Kaupunkiasunnossa se ei vienyt niin paljon tilaa kuin kuusi olisi vienyt.
Sähköjohdot saa hyvin piiloon, mutta voi miten pistävä juttu joulukataja onkaan kun on aika riisua se ja heittää pois! Piikit ovat kuivuneet huoneenlämmössä teräviksi neuloiksi.
Kerran kun olimme tuoneet katajan sisälle ja aloimme karsia alimpia oksia pois, niin katajan sisässä oli linnunpesä! Poikani, joka oli pieni, halusi laittaa pesään pikkuisia tonttuja.
Nykyään minulla on muovikuusi, eikä sitä oikeasta erota. Joulun jälkeen taitan sen läjään kuin sateenvarjon ja pistän laatikkoon odottelemaan seuraavaa joulua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1004482- 272385
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1082184- 2002179
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4061903- 1691493
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1001269Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.321075Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72976Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?79850