Tuontiautojen ruostesuojaus

Jaakko

Minkälaisia kokemuksia on lähinnä saksantuontiautojen ruostesuojauksesta verrattuna ns. suomiautoihin? Kiinnostaisi lähinnä kokemukset Mersuista ja Bemareista. Onko tullut nopeastikin ruosteongelmia jos ei ole suojattu Suomessa maahantuonnin yhteydessä?

9

6881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BMW 530D

      Itse suojasin oman BMWni (vm -99) heti maahantuonnin jälkeen. Parempihan ruostetta on torjua ennen kuin sitä ilmenee. Ruostesuojausfirman mies totesi, että tällaiset BMW:t on kyllä jo tehtaalla hyvin suojattuja.

      Tosin ruosteen ilmeentymisessä on merkeillä isoja eroja. siitähän on tilastoja eri lehdissä ollut. Kolleegallani on "Suomi" E-Mersu vm 2000. Hänellä on ollut ongelmia takaluukun ruostumisen suhteen. Ovat kuulemma korjanneet takuuseen.

      • Ainakin Bemarit

        Olin ostamassa Suomi-autoa Bmw 523 1996, mutta se oli kyllä niin hapettunut, että sai jäädä liikkeeseen. Saman ikäisissä tuontiautoissa ei ole löytynyt ruostetta, joten pakko se on suojata!


    • realisti

      Audit on suojattu jo tehtaalla siihen malliin, ettei tarvitse ruosteita miettiä.

      Se on autonvalintakysymys !

      • niin...

        Niin, ja toiset autot on tehty jo tehtaalla niin, että niihin ei tarvitse upottaa vähän väliä tuhatta euroa jakopään remonttiin.

        Samassa yhteydessä on tietenkin ihan pakko Audiin uusia vesipumput ja suurinpiirtein kaikki mahdollinen, joka toisissa autoissa kestää koko auton iän.

        Myös bensakoneen kulutus osataan toisissa isoissa autoissa tehdä niin, että se jää alle 9l/100km, toisin kuin Audissa, joka hörppii reilusti yli kympin, vaikka ollaan muka niin eteviä tekniikassa että...

        Se on autonvalintakysymys!


      • katella

      • luulin

        Ja siiten ostin audin. Sinkin vahvuus ei ole kuulemma mikrometriäkään.


      • Veikko

        Valitettavasti sinkityskään ei ole ratkaissut autojen korien ruostumista. Kun auton kori liikkuu syntyy sinkitykseen hiushalkeamia ja siitä menee vesi, suola sinkityksen ja pellin väliin ja sinkitys irtoaa levyinä. Autossa syntyy myös galvaanisia ilmiöitä joka kuluttaa
        sinkkikerrosta. Johtuu siitä että autossa on paljon sähköisiä laitteita.
        Sinkitys saattaa olla tietyissä tilanteissa autossa jopa hunompi keino torjua ruostetta kuin
        täydentävä ruosteenestokäsittely.
        Sinkitys hidastaa ruostumista, ei estä sitä tapahtumasta.


      • Torspo123
        Veikko kirjoitti:

        Valitettavasti sinkityskään ei ole ratkaissut autojen korien ruostumista. Kun auton kori liikkuu syntyy sinkitykseen hiushalkeamia ja siitä menee vesi, suola sinkityksen ja pellin väliin ja sinkitys irtoaa levyinä. Autossa syntyy myös galvaanisia ilmiöitä joka kuluttaa
        sinkkikerrosta. Johtuu siitä että autossa on paljon sähköisiä laitteita.
        Sinkitys saattaa olla tietyissä tilanteissa autossa jopa hunompi keino torjua ruostetta kuin
        täydentävä ruosteenestokäsittely.
        Sinkitys hidastaa ruostumista, ei estä sitä tapahtumasta.

        Kannattaisi varmaan perehtyä tuohon sinkitykseen hiukan tarkemmin!!!


    • Kalle

      Toin vuonna 2002 BMW 525 Saksasta, auto on vm.1997. Vein sen välittömästi ruosteenestokäsittelyyn. Auto oli ruosteeton, liikeen arvio oli että auto oli huomattavasti parempikuntoinen kun vastaava "Suomi" auto.
      Autothan tulevat samalta linjalta Saksassa.
      Olosuhteet Skandinaviassa vaan ovat sellaiset, että autot eivät kestä suolakylpyjä jos niihin ei
      tehdä ruosteenestokäsittelyä joka valitettavasti
      lopetettiin 1987 autojen maahantuonnin yhteydessä Hangossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe