Langaton ulkolämpömittari

kijhjn

Ostin Polon ja siinä ei ole ulkolämpömittaria. Tarvikkeenahan noita saa edullisesti, mutta ei viitsisi piuhoja vedellä. Toimiikohan nuo kotikäyttöön tarkoitetut langattomat mittarit autossa normaalisti, vai ottaako ne jostain häiriöitä? Kellään kokemusta?

8

13469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cortooba

      Eikö semmoinen järkyttävän kokoinen hökötys ole melko ruma auton kojetaulussa

    • lukema

      Moi!

      Muistelen joskus Motonetissa myydyn auton ulkolämpömittaria, jonka näyttönä toimi RDS-radion näyttö. Mieltäni jäi hiukan vaivaamaan tomintaperiaate. Oliko siinä todella heikko lähetin, jonka signaalia RDS-radio sitten tulkitsi? Oli aika arvokas, joten ei kiinnostanut sillä erää.

      • Japi

        tapa on ostaa piuhalla oleva mittari ja vetää se piuha oven tiivisteen alitse johonkin lokasuojan sisään. Ei ota ajoviimasta niin paljon virhettä.
        Mutta onkos kellää tietoo kun mittari näyttää nolla-asteissa yli kymmentä pakkasta. Voiko mittaria kalibroida tai muuttaa sen vastusta tai resistanssia tai jotain. Se kun on autoon sisäänrakennettu, niin ei viittis purkaakaan.


      • Ekana kirjoittanut
        Japi kirjoitti:

        tapa on ostaa piuhalla oleva mittari ja vetää se piuha oven tiivisteen alitse johonkin lokasuojan sisään. Ei ota ajoviimasta niin paljon virhettä.
        Mutta onkos kellää tietoo kun mittari näyttää nolla-asteissa yli kymmentä pakkasta. Voiko mittaria kalibroida tai muuttaa sen vastusta tai resistanssia tai jotain. Se kun on autoon sisäänrakennettu, niin ei viittis purkaakaan.

        Jep, ostin ja asensin viikonloppuna asennusoluita ottaen piuhallisen mittarin juuri mainitsemallasi tavalla. Hintaa tuli alle 20 euroa ja lämpömittarin valot sopii vielä hyvin auton siniseen mittarivalaistukseen. Mittarissa on sisälämpökin, niin näkee talvella kuinka huurussa munat on.


      • lämpömittari
        Japi kirjoitti:

        tapa on ostaa piuhalla oleva mittari ja vetää se piuha oven tiivisteen alitse johonkin lokasuojan sisään. Ei ota ajoviimasta niin paljon virhettä.
        Mutta onkos kellää tietoo kun mittari näyttää nolla-asteissa yli kymmentä pakkasta. Voiko mittaria kalibroida tai muuttaa sen vastusta tai resistanssia tai jotain. Se kun on autoon sisäänrakennettu, niin ei viittis purkaakaan.

        Ajoviima aiheuttaa muka virhettä sun mittariin?


      • bbc
        Ekana kirjoittanut kirjoitti:

        Jep, ostin ja asensin viikonloppuna asennusoluita ottaen piuhallisen mittarin juuri mainitsemallasi tavalla. Hintaa tuli alle 20 euroa ja lämpömittarin valot sopii vielä hyvin auton siniseen mittarivalaistukseen. Mittarissa on sisälämpökin, niin näkee talvella kuinka huurussa munat on.

        Mistä ostit lämpömittarin . Kiinostaa, jospa laittaisi semmosen itsekkin.


      • ilmiö
        lämpömittari kirjoitti:

        Ajoviima aiheuttaa muka virhettä sun mittariin?

        jos anturi on kastunut eli märkä ja siihen puhalletaan ilmaa alkaa lämpötila laskea näin käy myös auton lämpötila anturille.

        Ilman kosteuden voi mitata itse kun on seuraavat välineet,vettä, lämpömittari, harsoa tai wc paperia, kylmäilma puhallin esim. hiusten kuivaaja kylmäpuhalluksella. Harso kostutetaan vedellä ja lt-anturi kääritään siihen sitten puhalletaan ilmaa siihen ja luetaan lämpötila joho laski, tästä saadaan taulukkoa apuna käytten ilman kosteus. Esim keväällä sitten näkee kastepisteen ja tietää tuleeko halla yöllä vai ei, paleltuuko omenen kukat vai ei.


      • ostos

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1298
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      955
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe