Lumikola

Paras

Minkähän merkkinen mahtaa olla markinoiden kaikilta ominaisuuksiltaan "paras" lumikola.Mikä kauppaketju myy ja mihin hintaan.Tietenkin osin makuasia.

40

36927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masa

      ostin tollasen, jämäkkä runko/ei notku, "ajoasento" hyvä

      • minä

        Onkos Fiskarilaisissa muitakin kuin lasten malleja. Niisä perus rautakauppakolissa kun ei löydy aisassa pituutta tarpeeksi.


      • Nimetön
        minä kirjoitti:

        Onkos Fiskarilaisissa muitakin kuin lasten malleja. Niisä perus rautakauppakolissa kun ei löydy aisassa pituutta tarpeeksi.

        Olisiko aihetta valittaa kuluttajavirastoon siitä, että kaikki myytävänä olevat lumikolat on suunniteltu saman pituiselle käyttäjälle, n. 160cm pitkälle.


      • DrKuksmörjare
        Nimetön kirjoitti:

        Olisiko aihetta valittaa kuluttajavirastoon siitä, että kaikki myytävänä olevat lumikolat on suunniteltu saman pituiselle käyttäjälle, n. 160cm pitkälle.

        Totta puhut, itse olen melkein pari metriä pitkä ja kaikki tähän asti vastaantulleet lumikolat ovat olleet hirveitä käyttää, joutuu aivan kumarassa työntämään ja saa vain selkänsä kipeäksi.


      • kolaaja 184cm/52v
        DrKuksmörjare kirjoitti:

        Totta puhut, itse olen melkein pari metriä pitkä ja kaikki tähän asti vastaantulleet lumikolat ovat olleet hirveitä käyttää, joutuu aivan kumarassa työntämään ja saa vain selkänsä kipeäksi.

        kolan varsi on lantion korkeudella, ja sitä työnnetään koko vartalolla, eikä käsillä. Jos työskennellään kädet sydämen yläpuolella, vert. ylöspäin naulaaminen(vasaralla) kädet väsyvät todella nopeasti.


    • lapio

      osta lumilapio,kolaa ei jaksa kukaan täysjärkinen repiä hangessa,ainakaan räpäskälumessa.lapio on katevämpi/kevyempi vaikka kerralla saa vähemmän.

      • selvästi huomaa ettet

        ole oikeita lumitöitä koskaan tehnyt.
        En ole havainnutkaan että kolan raskaus on
        järjestä kiinni. Kyllä siihen lihaksia(kin) tarvitaan.
        Kun niitä löytyy niin helppoa on.

        >osta lumilapio,kolaa ei jaksa kukaan täysjärkinen
        >repiä hangessa,ainakaan räpäskälumessa.lapio on
        >katevämpi/kevyempi vaikka kerralla saa vähemmän.


      • Kallion Raudoittaja
        selvästi huomaa ettet kirjoitti:

        ole oikeita lumitöitä koskaan tehnyt.
        En ole havainnutkaan että kolan raskaus on
        järjestä kiinni. Kyllä siihen lihaksia(kin) tarvitaan.
        Kun niitä löytyy niin helppoa on.

        >osta lumilapio,kolaa ei jaksa kukaan täysjärkinen
        >repiä hangessa,ainakaan räpäskälumessa.lapio on
        >katevämpi/kevyempi vaikka kerralla saa vähemmän.

        Kyllä se niin on, että Voima se on joka jyllää lumitöissäkin! Ennen nuorempana sitä kuvitteli, että lumen kolaaminen on tekniikkalaji, mutta nyt kun tuota voimaa, niin on tullut ihan toisiin aatoksiin...

        Sitäpaitsi: lumi on kevyttä kuljetettavaa, sanovat automiehetkin!


    • ammattikolaaja

      mikolla minä kolaan 8h päivässä

      • Nimetön

        Minkäs mittainen Mikon kättäjä on? Kaikissa kolissa tuntuu olevan sama aisan korkeus. Paras työntö olisi olan korkeudelta hieman etukumarassa ja siitä alas pinamalla liuuttaminen. Eikös?


      • lumikolia?
        Nimetön kirjoitti:

        Minkäs mittainen Mikon kättäjä on? Kaikissa kolissa tuntuu olevan sama aisan korkeus. Paras työntö olisi olan korkeudelta hieman etukumarassa ja siitä alas pinamalla liuuttaminen. Eikös?

        Itsekin olen etsiskellyt sellaista aikuisten mallia lumikolista, vastaantulleet Fiskars ja Masi ovat ok nuoskalumelle mutta pakkaslumen kolaukseen auttamatta liian pieniä.


    • joku

      minun mielestäni paras lumikola on masi,se on halpa, vain 50euroa.

      • Josefiina81

        Luin juuri lehdestä että taittovartinen Fiskarsi ei ole muuta kuin autoilijan mieleen. Käytössä ne muovisalvat menevät varmasti rikki. Muutenkin Fiskarsin tuotteet eivät kovasti kehuja saaneet. Joten yksinkertaisesti Masilla hommat onnistuu! Ja siitä aisan pituudesta... Se ei ole ollenkaan huono juttu että ne on naisille suunniteltu!


      • jokujk39

        En muista kuinka vanha on kolani,on ihan hyvä mutta muovi on jo käytössä kulunut ja hiukan on sivu jo auki.
        Tuli mieleeni että ruuveilla kiinnitetyn osan voisi vaihtaa koska galvanoitu työntövarsi on vielä hyvä. Kysyin tästä tutulta rautakauppiaalta joka kertoi että unohda koko juttu.
        Voisin tilata näitä valmistajalta isommankin erän ja kauputa niitä tutuille ja asiakkaille.


    • polygrafi

      Moi,

      Ostin perus Fiskars lumikolan 12_2009 ja sen aisan vasemman puoleinen taitekohta antoi periksi jo 02_2010 eikä välissä ehtinyt olemaan edes suojakelejä eli lanailin paritalon pihassa vain pakkaslunta.

      O-profiili meni hieman lyysyyn ja tämän jälkeen kola ei kestä enää muuta kuin peruspakkaslumen työntöä.

      Taitekohdan pitäisi olla ehdottomasti jotenkin vahvistettu, mutta arvatkaapa oliko näin Fiskarsin kolassa?

      Kävin myyjäliikkeessä tiedustelumassa takuuasiaa, koska ainakin minun mielestä lumikolan tulisi kestää enemmän kuin 3kk, mutta myyjäliike (Tarjoustalo) kertoi, että he eivät hoida Fiskarsien takuuasioita lainkaan, vaan kehoittivat minua olemaan yhteydessä suoraan Fiskarsiin.

      Todella hienoa toimintaa eli tässä tapauksessa myyjäliike vain myy tuotteen ja korjaan pienen katteen ja tämän jälkeen asiakas saa painaa viallisen lumikolan kanssa kylillä etsimässä Fiskarsin asiakaspalvelupistettä :)

      Seuraava kola ei ole todellaan rimpula Fiskars vaan luultavasti Masi yms.

      • kolamikko

        mikko on hyvä (paras)


      • on se yks v prk

        Jep jep. Ostettiin taloyhtiölle kaksi masi nova kolaa ja kestivät kaks päivää. Aisa anto kummassakin periksi ihan perus lumikasaa siirrellessä. Täyttä roskaa ja sikakalliiseen hintaan. En todellakaan suosittele. Seuraavaksi katsotaan miten k-rauta selvittää takuu-asioita. Kyllä nyt 80e lumikolan pitäisi kestää enemmän kuin kaksi päivää.


      • thewraith--

        se masi ei ole mikään sanoohan se nimikin jo se on tarkoitettu köyhille se on halvalla tehty ei hyvä turha edes uneksia siitä kyllä se fiskars vie voiton kyllähän sen nyt jo silmällä näkee mikä on parempi


    • 562566

      aikuiste kola on ihan ok, lastenversio on sensijaan sellainen, etti sitä pysty lapsi, tai edes aikuinen lykkäämään kuin jäällä, aiinä on niin terävä, ja ottavainen alumiininen "terä", että kola on "susi". Tehdas ei mitään ole vastannut, vaikka olen sinnekin asiasta palutteen laittanut.

      • 2-metrinen

        kaikki kolat mitä olen kokeillut, ovat polvillaan työnnettäviä, milloin markkinoille saadaan säädettävällä aisalla oleva kola vai pitääkö sekin itse tehdä?


      • kolaaja
        2-metrinen kirjoitti:

        kaikki kolat mitä olen kokeillut, ovat polvillaan työnnettäviä, milloin markkinoille saadaan säädettävällä aisalla oleva kola vai pitääkö sekin itse tehdä?

        Ostin itse juuri Novan hintaan 55,90 Kotkasta ja hyvin on toiminut. Aika outo juttu tuo aisa. Varmasti yksilötapaus


      • moroikkt
        2-metrinen kirjoitti:

        kaikki kolat mitä olen kokeillut, ovat polvillaan työnnettäviä, milloin markkinoille saadaan säädettävällä aisalla oleva kola vai pitääkö sekin itse tehdä?

        huutonetis joku myy lokarin lumikolaa metrisellä työleveydellä. moro


    • riski .....

      osta MIKKO lumikola se sopii ainakin meitä'n muijalle ja myös minulle.on hyvä ja vahva kola

      • Fiskarssi

        Vanha kolani pöllittiin pihasta joten eikun k-rautaan hakemaan uutta. Ajattelin investoida kalleimpaan joten fiskarssin iso kola sai uuden omistajan. Kallishan se oli melkein 90e mutta ajattelin sitä loppuiän investointina.

        Järkytys oli melkoinen kun aloin tekemään lumitöitä.Kärkiosa on niin terävä että se tökkäsi sentin välein lumeen. Jos taas et pitänyt kärkeä maata vasten jäi muutama sentti lunta auraamatta. Puoli tuntia yritin paskan kanssa touhuta, kunnes meni hermot ja viskasin sen tallin taakse lojumaan. Lainasin naapurilta puolet halvempaa Masi-kolaa joka toimii kuin unelma.

        Laitoin asiasta palautetta fiskarssille ja kysyin kenelle ja mihin käyttöön kyseinen "partahöylä" on tehty, ei ainakaan omakotitalon lumitöihin. Älkää hyvät ihmiset vaan ostako moista saastaa ja vielä älyttömään hintaan.

        Luonnollisesti fiskars ei vastannut mitenkään rekkulaani.


      • Colaaja

        Ja se tökkääminenhän on juuri terävyydestä kiinni. En yhtään ihmettele mikseivät vastanneet, nauroivat vaan ääliön valitukselle.


    • Paras alumiinikola:.

      .

      Mistähän niitä mahtaisi löytää näiden lelumuovikolien sijaan???

      .

      • thewraith--

        masi paska taitaa olla sukua mikko ja matti lumikolille samaa halpaa laatua


    • Tomster69

      Maailmankaikkeuden paskin lumikola on Mikko-lumikola! Sillä ei ole mitään tekemistä lumenluonnin kanssa. Joka muuta väittää, ei ole koskaan koskenutkaan toiseen lumikolaan. Se puree maahan järkyttävän kovaa täysin väärän kulmansa vuoksi. Kolan oikean liukukulman saavuttaa vasta polvenkorkeudelta, jolloin lumen työntäminen kinoksen päälle onnistuu vasta kun aisa on maassa kiinni. Paska, paska, paska!!! En huoli vaikka ilmaiseksi saisi...eikä tuostakaan kaverin hankkimasta pääse eroon, kuin kaatopaikalle kuskaamalla.

      • Lunta_kolalla

        Mikko 80cm JATKOAISALLA on aivan loistava lumikola. Vanhan kanssa joutui liki 190cm karju köykkimään selän kipeäksi, ja kyllä vitutti. Tuosta mikosta on kaksi mallia, jossa ilmeisesti Talkkari-versiossa on höyläävä (tökkäävä) terä, joka varmaan on hyvä asfaltille tai jääkentälle, tässä "tavallisessa on ilmeisesti pyöreämpi terä joka on hyvä sepelipihallemme. Aisan mutkan saa kaikkiaan neljään asentoon, josta varmaan löytyy hyvä. Minulla yläasennossa mutka eteenpäin, ja ai että on sopiva. Hyvä tuolla on työntää vallillekin, tai siirtää kauemmas kun ei tarvitse köykkiä. Uskomatonta, miten ergonomisesti äijälle sopiva kola helpottaa lumitöitä. Vanha ketju, mutta eiköhän tuota lunta vielä tule lisää.. kokeilemaan sentään kerkisin. harmittaa ainoastaan se, ettei jo aikoja sitten tullut kunnollista hankittua.. ;)

        Lähiseudun kaupoissa tuota ei ollut, satkun verran kotiin kannettuna. Ehkä arvokas, mutta ei noita tarvinne joka vuosi ostella

        http://www.ikh.fi/fi/lumikola-80cm-mikko-jatkovar-eluk80j


      • Anonyymi
        Lunta_kolalla kirjoitti:

        Mikko 80cm JATKOAISALLA on aivan loistava lumikola. Vanhan kanssa joutui liki 190cm karju köykkimään selän kipeäksi, ja kyllä vitutti. Tuosta mikosta on kaksi mallia, jossa ilmeisesti Talkkari-versiossa on höyläävä (tökkäävä) terä, joka varmaan on hyvä asfaltille tai jääkentälle, tässä "tavallisessa on ilmeisesti pyöreämpi terä joka on hyvä sepelipihallemme. Aisan mutkan saa kaikkiaan neljään asentoon, josta varmaan löytyy hyvä. Minulla yläasennossa mutka eteenpäin, ja ai että on sopiva. Hyvä tuolla on työntää vallillekin, tai siirtää kauemmas kun ei tarvitse köykkiä. Uskomatonta, miten ergonomisesti äijälle sopiva kola helpottaa lumitöitä. Vanha ketju, mutta eiköhän tuota lunta vielä tule lisää.. kokeilemaan sentään kerkisin. harmittaa ainoastaan se, ettei jo aikoja sitten tullut kunnollista hankittua.. ;)

        Lähiseudun kaupoissa tuota ei ollut, satkun verran kotiin kannettuna. Ehkä arvokas, mutta ei noita tarvinne joka vuosi ostella

        http://www.ikh.fi/fi/lumikola-80cm-mikko-jatkovar-eluk80j

        Samaa mieltä. Jatkoaisalla oleva Mikko talkkari ollut käytössä 5 vuotta ja tällainen 196 senttinen köriläs lykkii sillä mielellään ilman selkäkipuja ja tänä talvena sitä onkin saanut tehdä ihan kiitettävästi. Pitäisi tosin ostaa jo uusi kun nykyisen muovikuuppa on osittain kulunut puhki. Viime keväänä taisi mennä kun osittain oli jo piha hiekalla kun siirtelin isompia kinoksia muualle sulamaan.


    • Colamies

      Mikä en selkääni rasita, kyllä Bacardikola on paras!

    • Anonyymi

      Masi lumikolista korkeus löytyy kolan tiedoista.
      Mikko lumikolissa on normaali korkeus 93cm ja jatkovarrellisissa 110cm.
      Fiskars ei ilmoittele lumikolan aisan korkeutta vaan on käytävä itse toteamassa liikkeissä..

    • Anonyymi

      Ongelma koskettaa tietysti vain meitä yli 190 senttisiä koplaajia, mutta säädettävä aisan korkeus olisi paikallaan vaikka lihaskunto olisikin hyvä.

    • Anonyymi

      Mikähän on tämän talven valikoimasta kestävä kola? Masin uutta Nova max prota kokeilin mutta hetkessä vääntyi mutkalle. Ei siis sovellu raskaan lumen siirtelyyn! Mikä malli kestää kovempaakin rasitusta?

    • Anonyymi

      Olen 190 cm pitkä ja kolailen jostain halpatavarakaupasta kymmenkunta vuotta sitten ostamallani maalatulla metallikolalla. Tuntematonta merkkiä, mitoitus kohdallaan toisin kuin Fiskarseissa.

      Tuo kola alkaa jo kärsiä eikä uusia metallisia ei juuri näy. Biltema näyttäisi oleva ainoa tarjoaja. Metallikola ei muovisen tapaan kellu lumen lumen päällä vaan asettuu itse oikealla korkeudelle. Maalattu pinta liukuu vähintään yhtä hyvin kuin muovi. Muinaiset metallikolat olivat galvanoitua peltiä ja ne tökkivät kostealla lumella.

      • Anonyymi

        Kolan metallisella työntökahvalla pitää olla riittävästi korkeutta ja hyvässä asennossa.

        Olen muovikoliin laittanut joskun uuden huulilevyn hieman vahvemmasta pellistä ja isoilla niiteillä pysyy suorassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolan metallisella työntökahvalla pitää olla riittävästi korkeutta ja hyvässä asennossa.

        Olen muovikoliin laittanut joskun uuden huulilevyn hieman vahvemmasta pellistä ja isoilla niiteillä pysyy suorassa.

        Aisa tietysti oikeampi nimitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aisa tietysti oikeampi nimitys.

        Fiskarsin pitäisi kertoa selvästi aisojen mitat ja tehdä kahta kokoa vähintään.


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä nämä omasta mielestään hurjan pitkät juipelot oikein valittavat?

      Miten te luulette työntävänne kolaa jos saatte aisan johonkin olkapään korkeudelle?

      Aisan pitäisi olla monta metriä pitkä jotta saa työnnettyä oikeassa asennossa olan korkeudelta.

      https://www.masitools.fi/fi/tuotteet/ammattilaisille/masi-iso-talkkari-lumikola/

      Tuossa yllä kohtuullinen kola, tuolla olen työnnellyt sellaiset 2000 - 3000 neliötä tauotta kerralla. Siinä sen verran kolattavaa, että saavat tulla "hujoppikarjut" suorittamaan perässä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      93
      6738
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2676
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      80
      1931
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1477
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe