Olen

hairahtanut

nuoruudessani,ja saanut lapsen.Nykyisessä perheessä minulla on 3 lasta.
Tästä hairahduksesta on aikaa 14 vuotta ja Äiti ilmoitti ettei halua olla koskaan missään tekemisissä kanssani.
En ole ollut missään tekemisissä entisen kanssa,enkä tyttäreni kanssa.
Nyt minulla on pojat 12,3.5,ja2v
Näiden kanssa olen elänyt synnytyksestä saakka ja aion elää vastakin.
Ihmettelen vaan suomen lainsäädäntöä,että perijänä kaikki myös tämä hairahdus on tasaveroisia.
Tämän hairahduksen suhteen ei ole edes yhteishuöltajuutta ja ex-kin on ollut pitkään jo naimisissa.
Lapsi kutsuu myös ex:nmiestä isäksi.
Siksi ihmettelenkin miksi kaksi hyvätuloista palkansaajaa on velvollisia perimään minulta elatusmaksuja kun itsellä ei ole mitkään isot tulot ja on talovelat ja emäntä kotona lasten kanssa...

6

1291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nnnn

Tämä "hairahdus" on yhtä paljon sinun lapsesi, kuin muut myöhemmin syntyneet. Eihän lapselta voi kieltää perimisoikeutta, sen takia että sinä haluaisit niin, kyseessä on lapsen oikeus!

Ps. EI kannata harrastaa seksiä, jos ei halua lapsia.

• myös elättäjä

Sinähän olet lapsen siittänyt, ei kukaan muu.

• hairahtanut

Kysymys koskeekin sitä,miksi minun on pakko maksaa tuntemattomasta ihmisestä sitä johon omalla perheellä on kolminkertaiset varat?!?!

• didi74

En tiedä, mutta luulen.. Jos uusi mies adoptoi lapsesi, niin silloin sinä menetät oikeudet ja velvollisuudet?

• hairahtanut
        didi74 kirjoitti:

En tiedä, mutta luulen.. Jos uusi mies adoptoi lapsesi, niin silloin sinä menetät oikeudet ja velvollisuudet?

Tiedän että näin on käytäntö,mutta valitettavasti niin ei ole kohdallani käynyt...

• qwerty

Sinä vastaat lapsesta koska olet mies ja siksi lähtökohtaisesti syyllinen kaikkeen. Suomessa äidillä on tässä suhteessa täysi valta. Hän voi kieltää sinulta kaikki tapaamiset ja kiistää sinut lapseltasi. Hän voi hankkia uuden isin lapselle. Sinun tehtävänäsi on olla kupattavana niin kauan kun eukko niin haluaa. Rahat eivät välttämättä mene edes lapselle, vaan niillä voidaan hankkia esim. rentouttava romanttinen lomamatka ex-eukolle ja hänen uudelle könsikkäälleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      64
      4231
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4181
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      107
      2900
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      55
      2782
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1989
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1669
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      109
      1343
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1271
    Aihe