316 Compact -kokemuksia??

germany

Haussa kaksi vaihtoehtoa: 1)nuorekas laatuauto jonka ylläpitokulut ei olisi kauheat, tähtäimessä tällöin vm-97-98 BMW 316i Compact...ertokaapa, onko asialinen peli. Kestääkö? Onko heikkoja/tutkittavia erityiskohteita? Onko neloskone kestävämpi kuin surullisenkuuluisa kuutonen (kansiong)?? Tilat compactissa riittäisivät minulle, ja olen lähdössä just koeajamaan yhtä yksilöä. Eli kokemuksianne, kiitos!

Vaihtoehto 2) on sitten eriluonteinen mukavuuspainotteinen auto, Mersun C tai viimeinen W124-versio dieselinä -toki luonne erilainen bemuun verrattuna.

Tosin ajokilsoja tulee vuoteen vain noin 20 tkm joten laadukas bensa-BMW tolla mallilla olis ykkösvaihtoehto.

Japsit on teknisesti kestäviä myös, mutta se heppoisuuden tunne, se heppoisuus...

11

5175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Polle

Mietipä vielä kerran tuo autontarpeesi. Compactin tilat ovat todella isot auton kokoon nähden, mutta niiden käytettävyys sucks.

Kokeilepas myös ihan oikeaa pikku bemaria, eli sedan mallin E36:a. Huomaat helposti erot ajettavuudessa. Compact tuntuu sedanin jälkeen pikkuautolta...

• J

Ja kun kokeilet 320 niin ei enää tee mieli ajaa "mopokoneella"

• germany
        J kirjoitti:

Ja kun kokeilet 320 niin ei enää tee mieli ajaa "mopokoneella"

...Bemarin kestävyydestä nimenomaan tuolla koneella ja korimallilla. Olen tarkkaan miettinyt asiaa ja minun 2 hengen perheelle riittää Compact, ja sen ulkonäkö -makuasioita- on mielestäni astetta menevämpi kuin sedanissa. Kone 1,6 siksi, että mm.vakuutuskulut ovat korkeammat isompikoneisessa, samoin kaupunkikulutus. Tunnustan toki sen että 2-litranen on hauskempi...

Mutta: siis kokemuksia kestävyydestä ja ominaisuuksista mallia Compact omistaja-asteella, kiitos!! :)

• Polle
        germany kirjoitti:

...Bemarin kestävyydestä nimenomaan tuolla koneella ja korimallilla. Olen tarkkaan miettinyt asiaa ja minun 2 hengen perheelle riittää Compact, ja sen ulkonäkö -makuasioita- on mielestäni astetta menevämpi kuin sedanissa. Kone 1,6 siksi, että mm.vakuutuskulut ovat korkeammat isompikoneisessa, samoin kaupunkikulutus. Tunnustan toki sen että 2-litranen on hauskempi...

Mutta: siis kokemuksia kestävyydestä ja ominaisuuksista mallia Compact omistaja-asteella, kiitos!! :)

Itselläni on siis sedan,mutta parilla kaverilla on ollut Compact. Kestäneet ovat hyvin, mutta ainakin vanhemmassa -94 takatuenta päästi auton perän ikävästi "nuljumaan" terävissä toispuoleisissa kuopissa, sekä tiekarhun urissa. Tuota samaa olen aistinut omassanikin, mutta lievempänä. Tosin uudemmassa -98 oli sport-alusta. Ura- ja tuuliherkkiä toki ovat kaikki 300-sarjalaiset, mutta se ei ole vika, vaan ikävä ominaisuus. Sateisella mukulakivikadulla Compact on tosi kiva vietävä! ;)

• jami
        germany kirjoitti:

ensimmäisissiä compacteissahan alusta peräisin e30:stä,joten kannattaa varautua liukkaaseen perään sekä yllättää kuskin usein

• Keke

Ensiksi täytyy korjata se, että BMW:n "uusissa" kuutoskoneissa ei ole kansiongelmia. Ongelmat painottuivat e30 sarjan koneisiin ja niissäkin vika löytyi yleensä ratin takaa... Uudemmat kuutoset on autopiireissä nostettu maailman parhaiden moottorien kerhoon. Compactin 1.6l M43 kone on kestävä. Ei ole ainakaan kukaan valittanut kone rikkoja. (omaa kokemusta 120tkm asti sedanilla) Minäkin suosittelisin silti ennemmin sedanin ostoa. Compactin perä on paljon kevyemmän tuntoinen ja vaatii ehdottomasti ASC:in.

• ...

Auttaako se?

• Kalle

onko tietoa alkuperäisen bmw 316 compact cd-soittimesta? onko helppo vaihtaa nykyaikaisempaa soittimeen?

• Porsas11

Minulla ollut aikoinaan 316 compacti n.5v ja olin erittäin tyytyväine!
      Ei ongelmia.

Soitin on helppo vaihtaa nykyaikaiseen.

• Ari5

Minkäköhän hintaset vakuutukset näissä on?

• Bemaristi -68

Moi!
      Jos ostat combactin, niin 1,9 koneella kannattaa ostaa. Jos vaihtoehto on 1,6. . Kulutus varsib kohtuullinen. Etupallonivelet näissä on kulutus tavara kuten 3-sarjan bemareissa muissakin. Veljelläni oli Combact 1,9 316i. Itselläni on ollu E46 316i -99, 325i -01, kummatkin sedaneita ja nyt E91 320i -06.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6059
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4095
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4021
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3823
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2978
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2577
    7. 41
      2445
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2262
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1859
    Aihe