Mä olen 27-vuotias nainen. Olen kärsinyt 10-20 vuotta pahoista ilmavaivoista, jotka haittaavat sosiaalista elämää. Aamulla en syö mitään, jotta pystyisi olemaan töissä tai koulussa. Iltasella tulee syötyä ja yö sitten valvottua usein, kun maha on kamalan kipeä. Ripulia ei ole, mutta ummetusta välillä. Lääkärille en ole asiaa valittanut, koska en usko saavani apua. Käytän päivittäin maitohappobakteereita ja Cuplatonkapseleita yliannostuksella. Vähän auttaa. Mä olen ihan väsynyt tähän tilanteeseen. Aina kun syö jotain hyvää niin pierettää ihan hirveesti, sitä ilmaa vaan tulee, tulee ja tulee. Ja hirveä haju. Taidan lopettaa syömisen kokonaan. Mikä ihme siellä mahassa on? Maito aiheuttaa oireita, mutta ilman maitoakin ilmavaivat ovat pahoja. Olen havainnut seuraavien ruoka-aineiden aiheuttavan vaivoja ja vältän niitä: Maidot, jogurtit, tumma leipä, tuorejuustot, mansikat, kirsikat, kaali, punajuuri, kananmuna, jäätelö, soija, mandariinit, omenat, suklaat, lakritsit, kaikki karkit, majoneesi, sipuli, herneet... En vaan jaksa enää.
Ilmapallo
4
715
Vastaukset
- APU
ITSELLÄNI OLI SAMALAINEN TILANNE .SITTEN OIVALSIN, ETTÄ SOKERI ALKAA KÄYMÄÄN VATSASSA
ILTAA KOHDEN. mITÄ ENEMMÄN SÖIN SOKERIPITOISIA TUOTTEITA, SITÄ PULLUKAMPI VATSA ILLALLA OLI.
Siis suoranainen sokeri pois.Kahvista vaikka aloitat, laita hermesetasta kahviin.
Minua kyllä on auttanut ja painokin putosi sopiviin mittoihin. - Tapu
Tunnen hyvin nuo oireet ja ymmärrän tilanteesi. Maitotuotteet kannattaa jättää kokonaan pois. Itselläni on samanlainen vaiva joka joskus yltyy hyvin pahaksi. Silloin olen kokonaan syömättä noin vuorokauden, mikä yleensä auttaa.
- Niina
Tuo kuullostaa aivan itseni tilanteelta. Maha ollut enemmän tai vähemmän sekaisin reilut kymmenen vuotta. Laktoosi-intoleranssi on ja myöskin refluksiongelma, mutta siinä sivussa tuo maha tuntuu reagoivan negatiivisesti kaikkeen mitä syön. Ja se myöskin reagoi stressiin ja jännitykseen tosi selkeästi. Tymperintä tässä on se että tuo maha aiheuttaa sitä stressiä ja jännitystä kun en oikein osaa luottaa siihen millään tavalla ja todellakin olen väsynyt tähän ainaiseen "mahan mukaan tanssimiseen". Oonkin tässä ajatellut hakeutumista psykologian pariin tämän ongelman takia. Olen lukenut että esim. kognitiivinen terapia voi auttaa asennoitumaan mahaan kevyemmin. Eli tuolloin ei siis pidä kaikkea mahan toimintaa negatiivisena eikä muutenkaan enää mieti mahaa kaiken aikaa. Onko kellään kokemusta tällaisesta terapiasta?
- Suvituuli
Itselleni ilmavaivoja aiheuttaa allergiat ja laktoosi-intoleranssi. Jälkimmäinen aiheuttaa pahoja hajuhaittoja.
Jos vaivasi ovat noin vaikeita, mikä estää juttelemasta lääkärin kanssa?
Tuli vielä mieleen, et voisko olla keliakiaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603679- 473679
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062841Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv512569Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211609- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261