AUK:n välttäminen

aamukasanmadaltaja

Jos ei halua palvelusaikansa kaksinkertaistuvan, vaan 6 kk riittää, niin kannattaa tehdä seuraavaa:

-kieltäytyä vapaaehtoisesta huumetestistä
-tehdä älykkyys- ja johtajuustaitotesteissä välttävät tulokset
- tehdä kuntotesteissä, cooperin testeissä ym. välttävät tulokset
- tärkeimpänä: alusta asti johdonmukaisesti ilmoittaa ettei ole lainkaan kiinnostunut, kun kysytään halukkuutta AUK:hon/RUK:hon. Vähäinenkin epäröinti lasketaan jonkinmoiseksi kiinnostukseksi. Perusteena kannattaa käyttää opiskelu- tai työkiireitä joiden vuoksi siviiliin on palattava mahdollisimman pian.

5

2032

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hana

ole oma itsesi.

• päin vittua

kokeet päin vittua, niin se on siinä.

• nisa

Minulle AUK oli vain positiivinen kokemus, opin toimimaan ihmisten johtajana ja näitä opittuja kykyjä pystyn nykyään myös soveltamaan siviiliammatissani.
      Sain myös anteeksi koulua varten tarvittavia työharjoittelukuukausia AUK:n ansiosta.

Ei kannata leimata itseään tyhmemmäksi kuin onkaan; se kostautuu varmasti tulevaisuudessa, jos et pelaa reilua peliä itsesi kanssa. Kuusi kuukautta ei todellakaan ole mikään maailmanloppu ja on kokemisen arvoinen kokemus !

• Diipadaaba

Olen kyllä samoilla linjoilla jälkimmäisen kappaleen kanssa. On kuitenkin turhaa mielestäni kuvitella että AUK jotenkin korvaisi työelämässä saavutetun kokemuksen. Kyllä ihan oikea työkokemus on arvokkaampaa ja kiinnostaa osaajaa hakevaa yritystäkin. Ihmisten johtaminen on suurimmaksi osaksi vuorovaikutusta, jota kyllä opetetaan muuallakin.

• että jos

Sellainen asia on myös hyvä muistaa, että puolustusvoimat kirjaa kaikki tulokset ja tekemättä jättämiset, vemppapäivät yms kansioihin.

Kun tekee ittestään pellen, voi myöhemmin vituttaa, jos alkaa tehdä mieli hakea vaikka esim rauhanturvapalvelukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      120
      2452
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      40
      1622
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      653
      1066
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      993
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      972
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      98
      926
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      885
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      81
      749
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      33
      736
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      71
      718
    Aihe