AUK:n välttäminen

aamukasanmadaltaja

Jos ei halua palvelusaikansa kaksinkertaistuvan, vaan 6 kk riittää, niin kannattaa tehdä seuraavaa:

-kieltäytyä vapaaehtoisesta huumetestistä
-tehdä älykkyys- ja johtajuustaitotesteissä välttävät tulokset
- tehdä kuntotesteissä, cooperin testeissä ym. välttävät tulokset
- tärkeimpänä: alusta asti johdonmukaisesti ilmoittaa ettei ole lainkaan kiinnostunut, kun kysytään halukkuutta AUK:hon/RUK:hon. Vähäinenkin epäröinti lasketaan jonkinmoiseksi kiinnostukseksi. Perusteena kannattaa käyttää opiskelu- tai työkiireitä joiden vuoksi siviiliin on palattava mahdollisimman pian.

5

1949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hana

ole oma itsesi.

• päin vittua

kokeet päin vittua, niin se on siinä.

• nisa

Minulle AUK oli vain positiivinen kokemus, opin toimimaan ihmisten johtajana ja näitä opittuja kykyjä pystyn nykyään myös soveltamaan siviiliammatissani.
      Sain myös anteeksi koulua varten tarvittavia työharjoittelukuukausia AUK:n ansiosta.

Ei kannata leimata itseään tyhmemmäksi kuin onkaan; se kostautuu varmasti tulevaisuudessa, jos et pelaa reilua peliä itsesi kanssa. Kuusi kuukautta ei todellakaan ole mikään maailmanloppu ja on kokemisen arvoinen kokemus !

• Diipadaaba

Olen kyllä samoilla linjoilla jälkimmäisen kappaleen kanssa. On kuitenkin turhaa mielestäni kuvitella että AUK jotenkin korvaisi työelämässä saavutetun kokemuksen. Kyllä ihan oikea työkokemus on arvokkaampaa ja kiinnostaa osaajaa hakevaa yritystäkin. Ihmisten johtaminen on suurimmaksi osaksi vuorovaikutusta, jota kyllä opetetaan muuallakin.

• että jos

Sellainen asia on myös hyvä muistaa, että puolustusvoimat kirjaa kaikki tulokset ja tekemättä jättämiset, vemppapäivät yms kansioihin.

Kun tekee ittestään pellen, voi myöhemmin vituttaa, jos alkaa tehdä mieli hakea vaikka esim rauhanturvapalvelukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 536
      8762
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3738
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2241
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      174
      1306
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      976
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      814
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      51
      790
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      764
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      762
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      667
    Aihe