Jos ei halua palvelusaikansa kaksinkertaistuvan, vaan 6 kk riittää, niin kannattaa tehdä seuraavaa:
-kieltäytyä vapaaehtoisesta huumetestistä
-tehdä älykkyys- ja johtajuustaitotesteissä välttävät tulokset
- tehdä kuntotesteissä, cooperin testeissä ym. välttävät tulokset
- tärkeimpänä: alusta asti johdonmukaisesti ilmoittaa ettei ole lainkaan kiinnostunut, kun kysytään halukkuutta AUK:hon/RUK:hon. Vähäinenkin epäröinti lasketaan jonkinmoiseksi kiinnostukseksi. Perusteena kannattaa käyttää opiskelu- tai työkiireitä joiden vuoksi siviiliin on palattava mahdollisimman pian.
AUK:n välttäminen
5
1947
Vastaukset
- Hana
ole oma itsesi.
- päin vittua
kokeet päin vittua, niin se on siinä.
- nisa
Minulle AUK oli vain positiivinen kokemus, opin toimimaan ihmisten johtajana ja näitä opittuja kykyjä pystyn nykyään myös soveltamaan siviiliammatissani.
Sain myös anteeksi koulua varten tarvittavia työharjoittelukuukausia AUK:n ansiosta.
Ei kannata leimata itseään tyhmemmäksi kuin onkaan; se kostautuu varmasti tulevaisuudessa, jos et pelaa reilua peliä itsesi kanssa. Kuusi kuukautta ei todellakaan ole mikään maailmanloppu ja on kokemisen arvoinen kokemus !- Diipadaaba
Olen kyllä samoilla linjoilla jälkimmäisen kappaleen kanssa. On kuitenkin turhaa mielestäni kuvitella että AUK jotenkin korvaisi työelämässä saavutetun kokemuksen. Kyllä ihan oikea työkokemus on arvokkaampaa ja kiinnostaa osaajaa hakevaa yritystäkin. Ihmisten johtaminen on suurimmaksi osaksi vuorovaikutusta, jota kyllä opetetaan muuallakin.
- että jos
Sellainen asia on myös hyvä muistaa, että puolustusvoimat kirjaa kaikki tulokset ja tekemättä jättämiset, vemppapäivät yms kansioihin.
Kun tekee ittestään pellen, voi myöhemmin vituttaa, jos alkaa tehdä mieli hakea vaikka esim rauhanturvapalvelukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882