Wanhat piirretyt

Jeejeejee

Miksei hyviä ja vanhoja lastenohjelmia enää näytetä. Tuntuu ettei nykyään osata tehdä kunnon piirrettyjä. Vaikka olenkin jo kasvanut noista ohjelmista "yli", olisi niitä kiva katsoa. Hyvänä muistona mm. Alfred J. Kwak.

Myös EarthWorm Jim näyttää hyvältä, vaikken ole koskaan nähyt:
http://video.google.com/videoplay?docid=3400050979629067449&q=earthworm jim

48

13255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - Turbo -

      Mikä ihmeen mato se oli? Siis onx tommonenkin ohjelma pyöriny joskus telkkarissa? Mä kun luulin tietäneeni kaikki vanhat lastenohjelmat, mutta nähtävästi en tätä ja sitä yhtä, jonka nimeä en muista, joku Captain-alku siinä oli tai sen tapainen. Mäkin tykkään kaikista vanhoista enkä viitsi puhua niistä henkilökohtaisesti, kuin parhaimman ystäväni kanssa ja täällä on mun mielestä kiva puhua "salassa" kaikesta, kuten prätkähiiristä, jotka on Alfred J. Kwakin tavoin täydellisesti hyvä piirretty. Mä muistaakseni katselin kaikkia piirrettyjä pienenä ja leikin usein. Muistaako joku sen oliko sen ohjelman nimi nyt Sandokan vai Sandocan tai joku sellainen, jossa oli tiikereitä ja kettu tai susi, ja ne oli merirosvoja. Mä muistaakseni leikin sitä kettua/sutta sellaisen pyssyn kanssa (aito). Kumminkin siihen ei ollu panoksia olemassakaan.

      • Japa Jaa

        En muista kirjotettiinko se c:llä vai k:lla.

        Meillä on jaksoja nauhalla. En ihan hirveesti tykännyt. Äänet oli huonot.

        Sandocan oli tiikeri ja sen paras kaveri oli joku ruskea otus, en osaa sanoa oliko se kettu vai susi.
        Ne tosiaan oli merirosvoja ja niiden porukaan kuului myös kolme tiikeriä, sellanen joku outo pitkähäntäinen karhun näkönen pikku otus ja olisko siinä ollut vielä joku panda tai vastaava. Ja pieni papukaija.
        Ja Sandocanin nainen oli Marjaana, se oli jonkun lordin tytär, ne oli peuroja.
        Sitten siinä oli paha tyyppi, joku sarabikin rajah mikä lie, joka oli tappanut sandocanin vanhemmat ja hallitsi nyt jotain maata tai vastaavaa. Eli Sandocan oli siis oikeesti kuninkaallinen. Ja ne merirosvot yritti saada vallan takaisin Sandocanille.

        Ei se mikään kovin kummonen kyllä mun mielestä ollut, sellanen millasia MTV3n iltapäivä sarjat nyt yleensa oli.


      • - Turbo -
        Japa Jaa kirjoitti:

        En muista kirjotettiinko se c:llä vai k:lla.

        Meillä on jaksoja nauhalla. En ihan hirveesti tykännyt. Äänet oli huonot.

        Sandocan oli tiikeri ja sen paras kaveri oli joku ruskea otus, en osaa sanoa oliko se kettu vai susi.
        Ne tosiaan oli merirosvoja ja niiden porukaan kuului myös kolme tiikeriä, sellanen joku outo pitkähäntäinen karhun näkönen pikku otus ja olisko siinä ollut vielä joku panda tai vastaava. Ja pieni papukaija.
        Ja Sandocanin nainen oli Marjaana, se oli jonkun lordin tytär, ne oli peuroja.
        Sitten siinä oli paha tyyppi, joku sarabikin rajah mikä lie, joka oli tappanut sandocanin vanhemmat ja hallitsi nyt jotain maata tai vastaavaa. Eli Sandocan oli siis oikeesti kuninkaallinen. Ja ne merirosvot yritti saada vallan takaisin Sandocanille.

        Ei se mikään kovin kummonen kyllä mun mielestä ollut, sellanen millasia MTV3n iltapäivä sarjat nyt yleensa oli.

        ...On niitä aina joissakin kasettejen perukoilla. Mutta mun pitäis katsella kaikki videot läpi ennen kuin mä löydän edes yhtään ja nekin kasetit taitaa olla naapurissa. En mä mikään fani siihen ollut. Mä vaan tykkäsin ja tykkään edelleenkin kattoa kaikki ohjelmat (eniten piirrettyjä) telkkarista ja arvostella niitä.


      • Saara
        Japa Jaa kirjoitti:

        En muista kirjotettiinko se c:llä vai k:lla.

        Meillä on jaksoja nauhalla. En ihan hirveesti tykännyt. Äänet oli huonot.

        Sandocan oli tiikeri ja sen paras kaveri oli joku ruskea otus, en osaa sanoa oliko se kettu vai susi.
        Ne tosiaan oli merirosvoja ja niiden porukaan kuului myös kolme tiikeriä, sellanen joku outo pitkähäntäinen karhun näkönen pikku otus ja olisko siinä ollut vielä joku panda tai vastaava. Ja pieni papukaija.
        Ja Sandocanin nainen oli Marjaana, se oli jonkun lordin tytär, ne oli peuroja.
        Sitten siinä oli paha tyyppi, joku sarabikin rajah mikä lie, joka oli tappanut sandocanin vanhemmat ja hallitsi nyt jotain maata tai vastaavaa. Eli Sandocan oli siis oikeesti kuninkaallinen. Ja ne merirosvot yritti saada vallan takaisin Sandocanille.

        Ei se mikään kovin kummonen kyllä mun mielestä ollut, sellanen millasia MTV3n iltapäivä sarjat nyt yleensa oli.

        Mikä siinä Sandokan ohjelmassa sen ketun nimi on,joka oli siis Sandokanin paras ystävä?


    • A-Kisu

      Mä muistaisin nähneeni jotain ton madon tyyppist joskus. harmi etten ottanu nauhal koska mun muistaakseni se oli hyvä.

      Alfred J. Kwakii on kyl nauhal ja haluaisin et sitä näytettäis edelleen, se oli todella hyvä! Ihan niin ku prätkähiiretki. Alfred oli myös opettavainen ohjelma, yhes jaksos ainaki puhuttii erilaisist taudeista ja tommost.
      Nykyään lasten ohjelmat on surkeita paitsi yx...

    • ^__^

      Earthworm Jim tuli joskus neloselta aamuisin, mutta oli kyllä huono! Kyllä vanhat piirretyt ovat kuitenkin mahtavia!

    • NoJopas

      Pörri Oravaa muistaa harvoin kukaan mainita kun puhutaan vanhoista piirretyistä. Se on ihan huippu sarja, mun lemppareita ehdottomasti.

      http://www.xeedmangateam.de/Puschel/

      Toivottavasti linkki toimii...

      • Misu<3

      • - Turbo -

      • Misu<3
        - Turbo - kirjoitti:

        ... Prätkähiiriä. Aika huono homma, mutta noi mangat ja sen tyyppiset näytti houkuttelevilta, saiskohan niitä jostaki? Meitsin pitäis kai kierrellä ympäri Suomea kirppiksillä.

        Ensinnäkin täällä puhutaan niin paljon Prätkähiireistä niin kyllä se on tullu selväksi, ettei sitä ole unohdettu..
        Ja hei, ne ei ole mtn mangoja vaan VHS:ssiä.
        Joita ei kyllä kaupoista enää löydy ja jos löytyy niin ihme.


      • ^__^
        Misu<3 kirjoitti:

        Ensinnäkin täällä puhutaan niin paljon Prätkähiireistä niin kyllä se on tullu selväksi, ettei sitä ole unohdettu..
        Ja hei, ne ei ole mtn mangoja vaan VHS:ssiä.
        Joita ei kyllä kaupoista enää löydy ja jos löytyy niin ihme.

        Enpäs tiennytkää et toi Kolme muskettikoiraakin on japanilaisten tekemä.Sitäkin kattelin pienenä.Ja Barbababa oli kans ihan mahtava.Mikään ei kyllä tietenkään vedä vertoja Hopeanuolelle...


      • MARIA!
        Misu<3 kirjoitti:

        - Kaukametsän pakolaiset
        - Captain Planet
        - Viidakkokirja Mowgli
        - The Real Adventures of Jonny Quest
        (http://cover09.cduniverse.com/CDUCoverArt/video/1013419.jpg ,
        http://www.superheroes-r-us.com/images/products/jqshock.jpg)
        - Candy Candy

        KIITOSKIITOSKIITOS!!!!!ihanaaa oon ettiny tuota candy candy ohjelmaa varmaan vuoden ja täältä sen nimen löydän.. siis en todellakaan muistanut sen nimeä, muistin vaan että pikkutyttö siinä oli! ihanaaihanaaa!!! meikän tuleva vuosi on pelastettu jos saisi vielä ladattua dc:ltä jotain niit' jaksoja!!!!! KIITOSKIITOSKIITOS!!!!!


      • MARIA!

      • sav
        MARIA! kirjoitti:

        tiijätkö misu että saako tuosta candy candysta jotain videoita tilattua.. tai ihan kuka vaan. ois mahtavaa kattoa taas niitä.:)

        kyllä nuita candy candy-videoita löytyy, ei tosin ihan cittarin hyllyltä. kierrä kirpparit, mie olen löytäny sieltä jotakuinki kaikki. ja huuto.netissä on myytävä niitä usein.


      • Karuski-95
        - Turbo - kirjoitti:

        ... Prätkähiiriä. Aika huono homma, mutta noi mangat ja sen tyyppiset näytti houkuttelevilta, saiskohan niitä jostaki? Meitsin pitäis kai kierrellä ympäri Suomea kirppiksillä.

        Noi Japanilaisten tekemät on kyl animea.


    • Muhvinetsijä

      Onko jollain tietoa/muistelmia Muhvi nimisestä hahmosta? Muhvi esiintyi ilmeisesti noin uudenaikaisessa lastenohjelmassa, joka luultavasti tuli yleltä jossain 90-luvun ja 2000-luvun vaihteessa.. kertokaa ihmeessä, jos kuulostaa tutulta!!!!!

      • PREDATOR...

        MUISTAAKO KUKAAN SEMMOSTA OHJELMAA MIS KAKSI TYYPPIÄ...TAIS OLLA KETTU JA JOKU.NII NE SEIKKAILI SATUKIRJAN PÄÄLLÄ SATUIHIN.ESIM PUNAHILKKA.


      • lolLLEDBOY
        PREDATOR... kirjoitti:

        MUISTAAKO KUKAAN SEMMOSTA OHJELMAA MIS KAKSI TYYPPIÄ...TAIS OLLA KETTU JA JOKU.NII NE SEIKKAILI SATUKIRJAN PÄÄLLÄ SATUIHIN.ESIM PUNAHILKKA.

        HOPEANUOLET ON HYVII.ETTIKÄÄ YOUTUBEST HAKUSANAL GINGA DENSETSU WEED TAI GINGA NAGAREBOSHI GIN.


      • Minna Kulmala
        PREDATOR... kirjoitti:

        MUISTAAKO KUKAAN SEMMOSTA OHJELMAA MIS KAKSI TYYPPIÄ...TAIS OLLA KETTU JA JOKU.NII NE SEIKKAILI SATUKIRJAN PÄÄLLÄ SATUIHIN.ESIM PUNAHILKKA.

        Mä luulen et tää on se mitä mä oon hakenu jo vuosikausia!

        Siinä oli mun mielestä joku juna ja jotain hahmoja ja ne näytti tai seikkaili joissain ihan klassikkosaduissa. En muista mitenkään mitään muuta, mutta haluaisin nähdä taas sitä. Se tuli mun mielestä aamulla lauantaisin tms. Ei löytyny ylen arkistostakaan. :(

        Jos joku tietää tästä jotain niin ihmeessä pliis laittakaa mailia [email protected]


      • Minä se vaan olen xD

      • Muhvi siis

        Vähän jälkijunassa tulee viesti mutta Muhvi löytyy Arttu-sarjasta :D


    • jubbe20

      olistodella kiva nähdä jonny questejä kin koska katselin niitä pienenä paljon ja haluaisin nähdä niitä uudestaan.

    • daadelis

      Se on hyvä kysymys. Nykyään tuutista tulee semmosta paskaa ettei mitään määrää.

      Omia henk koht suosikkejani olivat


      Alfred J.Kwak
      Muskettikoirat
      Matka maailman ympäri
      Tao tao
      Peukaloisen retket
      Oravan seikkailut (pörri)


      Näistä alfredit ja muskettikoirat on dvd:llä, kohta myös peukaloisen retket. Odotan jonain kauniina päivänä saavani kerätä muutkin.

      • Öglöböglö

        Muistaako kukaan semmosta erittäin vanhaa lastenohjelmaa varmaan vuosilta 85-90, siinä merirosvot varasti jonkun pikkutytön ainoon kolikon alussa, mitään muuta en muista. Ois kyllä huippu homma jos joku tietäs. Kiitos


      • Öglöböglö
        Öglöböglö kirjoitti:

        Muistaako kukaan semmosta erittäin vanhaa lastenohjelmaa varmaan vuosilta 85-90, siinä merirosvot varasti jonkun pikkutytön ainoon kolikon alussa, mitään muuta en muista. Ois kyllä huippu homma jos joku tietäs. Kiitos

        Niin ja meinasin unohtaa semmosen piirretyn mainita, siinä oli muistaakseni poika/tyttö, joka löysi maanalaisen luolan jossa asui lohikäärme ja ystävystyi sen kanssa? Muistuuko kenelläkään nimeä mieleen?


    • Joku

      Mä en myöskään ymmärrä minkä takia nykyään kaikki lastenohjelmat on sellasii räiskis mäiskis ohjelmii joissa ei oo mitään päätä eikä häntää, yhtä tappelua ja kilpailua toistensa tuhoamisesta. Ite oon huomannu lastenparissa ollessani et lapset menee ihan höperöiks joistain sellaisist lastenohjelmist puhuttaessa. Sit kun on kaikkia pelikortteja, nukkeja jne. näistä sarjoist niin ne on aivan pakko saada, ei vaan mun ollessa pieni tollasta ollu. Ja sit viel ne langanlaihat, iso tissiset nuket luo lapsille kauhistuttavan kuvan siitä, miltä ihmisen tulee näyttää.

      Se mua myös on alkanu ärsyttää, kun nää klassikko lastenohjelmat eivät enää pyöri telkassa. Kaikkien anime ohjelmien ja muiden piirrettyjen lisäksi olen jäänyt kaipaamaan ihanaa marionettihevostamme, Histamiinia. Siinä oli kerrassaan ihana sarja.

      Oon alkanu innostunu ny kauheest kaikist lastenohjelmist jota tuli sillon pienenä kateltuu ja oonkin alkanu nauhotella vanhoja kotona nauhotettuja lastenohjelmii dvd:lle jotta säilyvät sitten pidempään.

      Omia lastenohjelma suosikkejani(joita on näköjään aikapaljon):

      *Muskettikoirat
      *Alfred J Kwak
      *Maija Mehiläinen
      *Tao Tao
      *Minttu
      *Nalle Luppakorva
      *Oravan seikkailut
      *Kaukametsän pakolaiset
      *Rölli
      *Histamiini
      *Tohtori Sykerö
      *Kössi Kenguru
      *Tohelon ja Torvelon nukketeatteri
      *Tarinatuokio
      *Kallen kiipeilypuu
      *Tenavat
      *Myyrä
      *Seikkailumetsä
      *Lady Oscar
      *Lady Lady
      *Candy Candy
      *Galaxy Express 999
      *Grand Prix

      (Unohtuikohan jotain?)

      • Joku

        Listast unohtukin ainakin:

        *Hopeanuoli
        *Matka maailman ympäri
        *Smurffit

        (Vieläkin saattaa puuttua, mut olkoon...)


    • hanat auki!

      Kyllä noi piirretyt jota tuli 90-luvun alussa oli mielestäni tosi hyviä ku tuli taaperona katottua. Jotku on jääny hyvin mielen kuten alkup. turtlesit, tietenkin, sit Mr. Bogus, M.A.S.K (tosin muistan vain siitä tunnarista vain jotain pätkiä/vilauksia mutta who cares), Ganbare! kickers, joka oli semmonen jalkapallo anime sarja, Ankronikka, T&T pealstuspartio, tietenki prätkikset ja power rangersit jne. Niissä oli sitä jotain :D

    • vanhojapiirrettyjätakas

      nykyään näytetään vähän ohjelmia nuorelle ja lapselle päivällä kun ne tulee koulusta kotiin ennen vanhaan näytetii piirrettyjä päivällä nyt ei enää vaan aamulla näytetää

    • Vanha jo

      Tietenkin kaikki nyt alfred j kwakin muistaa mutta muistatteko vielä montana jonesia ????
      siis alfred j kwak, montana jones, kimba, hopeanuoli, pilipali pilotit, muumit, timon ja pumba, tohtori sykerö,
      marsupilami,franklin, vili vilperi, elokuvia , Maa aikojen alussa, balto, anastasia, topi ja tessu, grand prix

      • vanha jo

        siiis flipper ja lopaka :)


      • vanha jo kirjoitti:

        siiis flipper ja lopaka :)

        Esim: Maailman ympäri 80 päivässä
        Muumit
        Vili Vilperi
        Peukaloisen retket villihanhien seurassa
        Pokemon
        Digimon


      • NoJopas
        horrorfan kirjoitti:

        Esim: Maailman ympäri 80 päivässä
        Muumit
        Vili Vilperi
        Peukaloisen retket villihanhien seurassa
        Pokemon
        Digimon

        Ymmärrän että vuonna 2005 kaipailtiin vanhoja ohjelmia takaisin telkkariin. (Aloitusviestihän on viisi vuotta vanha...) Mutta ehkä et ole huomannut mutta listaltasi vain kaksi ohjelmaa on tällä hetkellä vaikeammin nähtävissä:

        Maailman ympäri 80 päivässä -Julkaistu dvd:llä, Alkaa tv:stä Lokakuussa

        Muumit -Julkaistu dvd:llä, Pyörii tv:ssä joka arkiaamu

        Vili Vilperi -Ei ole julkaistu dvd:llä, esitetty viimeksi Juniorilla uudella dubbauksessa. Saattaa pyöriä nytkin? En tiedä kun Juniori ei näy.

        Peukaloisen retket villihanhien seurassa -Julkaistu dvd:llä. alkaa tv:stä Lokakuussa.

        Pokemon -Tätä voi katsoa Maikkarin Katsomosta: http://www.katsomo.fi/?treeId=359

        Digimon -Ei tietääkseni ole julkaistu dvd:llä, eikä pyöri tv:ssä tällähetkellä.


    • Arrttuperkele

      Tietääks joku sen Arttu- ohjelman, mikä tuli yle2selta 90-luvun lopulla-2000-luvun alussa.. Joku tos laitto aikasemmin linkkii päähenkilöstä artusta. En mistään löydä mtn jaksoi siitä, jos joku voisi olla ystävällinen ja jos tietää et mis näkis niit jaksoi ni linkkii.

    • Sirupiru

      Luin noita viestejä ja muistu paljo mieleen niitä ihania piirrettyjä, joita lapsena katoin nenä kiinni töllössä (nyt oon oppinu menemään jo vähän kauemmas).

      Mutta eikö kukaan oo kattonu sellasta piirrettyä ku Magian mestari? Se oli enkunkielinen (teksteillä) ja siinä oli sellanen Ace -niminen taikuri, jolla oli musta pantteri ja sellanen jännä tähdennäkönen tietokone ja sitä autto joskus muistaakseni sellanen poika jolla oli rullaluistimet ja oranssit hiukset.

      Ja muistaako kukaan sellasen piirretyn nimeä, missä oli Taavi -niminen metsätonttu ja Viuhti (tai joku vastaava) -niminen kettu? siinä oli kans ilkeitä peikkoja.

      Sitten katsoin pienempänä myös piirrettyä versiota Sherlock Holmesista. Niitä on vieläki nauhalla. Ne hahmot oli jotain koiria. Muistan jaksoja, joissa ne pahikset kaappas Holmesin taloudenhoitajan, vei kultaisen enkelipatsaan, upotti laivoja... Pakko katsoa uudestan ne jaksot!

      Sitten katsoin myös Maalais- ja kaupunkilaishiirtä (tai jotain vastaavaa) ja melkein kaikkia muitakin, mitä vain tuli. Kaukametsänpakolaisia, Prätkähiiriä, Turtlesia, Arttua...

      • Muistan!

        Taavi-niminen tonttu seikkaili sarjassa Tontut (alk.per. espanjassa tehty David el Gnomo) :) Ihana sarja, yksi minunkin lempisarjojani lapsuudesta!


    • nahona

      kaislikossa suhisee oli yksi mitä pienenä katoin. halinallet, taotao, nalle luppakorva, oravan seikkailut sekä maija mehiläinen

    • vanha ja hyvä

      Pienempänä muistan.. olisko ollu sellanen ala-aste ikäinen kuin vhs: änä tuli Jack londonin kirjaan perustuva Erämaan kutsu piirros elokuva.

      Tämä siis kertoi hemmotellusta buck koirasta, joka asui isolla kartanolla ja paikan muut koirat pitivät häntä johtajana. Buckilla oli "kunnia valtaistuin" isäntänsä vieressä. Eräänä päivänä kaikki muuttui, kuin ihminen, johon Buck luottaa myy hänet kylmään pohjoiseen jossa tarvitaan rekikoiria.

      Buck törmää niin hyviin kuin huonoihin ihmisiin ja joutuu taistelemaan paikastaan, elämästä ja kuolemasta kylmässä erämaassa. Harmi, ettei sitä saa dvd:llä sillä tämä on julkaistu vain kerran.


      www.puhummesuomea.com sivulta löytyy kyseinen sarja

      • vanha ja hyvä

        " sivulta löytyy kyseinen sarja" Anteeksi korjaan siis elokuva.


    • :'))

      kaukametsän pakolaiset, se "metsä tontun voi nähdä vaikka ihminen"
      sitten ruohometsän kansa ja kaikkia ihania :') voi kyynel miten lapsuus oli mukavaa.

      tätä listaa vois jatkaa niin loputtomasti

    • :( lol

      Minne teletapit ovat kadonneet? :(

    • Hanna---

      Äh, nyt hämää, mikä on se piirretty missä on vauvoja/taaperoita, ne puhuvat keskenään ja on yksi isompi lapsi, joku angelika.. joka myös välillä puhuu vauvojen kanssa. joku 90-luvun piirretty

      • Kenties..

        Oisko sellainen sarja minkä nimi oli Ipanat ? Tais olla esim. Oonan Päiväkirjan ja Villien Marjasten piirtäjältä se sarja


    • ????????????????????

      Kaapo on tosi hyvä,kattelen tietokoneelta joskus ,mutta Arttu on paras,äitinikin tykkäsi siitä!

    • myrgen

      Mikähän mahtaa olla sellainen lastenohjelma jossa jotkut olennot toistelevat lausahdusta "näpisnäpis" ja käyvät näpistysretkillä?

    • takkukukka

      Niin ja Ankantahtiin sais tulla takas telkkariin, samoin Poochini! Pienempänä muistan katsoneeni bambukarhuja, se oli ihana! Muistaaks muut Marsupilamin? :D

    • sdfdfb
    • Goldar

      Muistaako kukaan semmosta piirrettyä, joka tuli 90-luvun about puolessa välissä power rangerseja ennen tai niiden jälkeen. Siinä oli semmonen violetin värinen tyyppi, joka muistaakseni pysty muuttumaan miksi vaan. Muistan alkutunnarin sävelen, mutta ohjelman nimestä ei mitään muistikuvaa. Alkutunnarista tulee mieleen tutkimusmatka avaruudessa ja eri planeetoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      291
      3197
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1591
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe