Äiti kiva, isä ei!

surulapsi

moi. mun äiti on ihan kiva. Tietenki meilläki on riitamme. Isää en enää jaksa. se juo joka viikonloppu (pe,la) ja silloin haukkuu äitiäni, ja veljeänikin välillä. Se raivoaa kauheen helposti, suurinpiirtee joka päivä. Silloin kun se juo niin se huudattaa tosi kovalla musiikkia. Mitä mun pitäisi tehdä? En jaksa tätä enää! Asiallisia vastauksia kiitos!

10

1377

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saman kokenut

Hei Surulapsi!
      Samanlaisessa tilanteessa kuin sinä on tuhansia nuoria ympäri Suomea. Itsekin olin joskus nuorena vastaavassa kodissa. Vihasin isääni aikuiseksi saakka. Samalla en itse kehittynyt aikuiseksi tunteitteni puolelta, kun viha (tai oikeastaan vihaan kietoutunut suru) sitoi minua niin paljon. Kun aikuisena luin sitten perheen merkityksestä kasvavalle nuorelle ja erityisesti tytölle (mm. isän kuuluisi antaa positiivista palautetta tyttärelleen ja täten auttaa tytärtään kasvamaan naisena), niin ihmettelin ja nauroin ääneen. Niin hullulta se tuntui aluksi.

Aloin kirjoittaa sinulle siksi, että yritä löytää joku luotettava aikuinen, jolle voisit puhua, ettei asioiden kohdallasi tarvitse odottaa pitkälle aikuisuuteen, kuten kävi itselleni.

Kaikkea hyvää sinulle,

toivoo nyt jo kypsään ikään ehtinyt nainen

• apina

onko hän lyönyt sinua? jos on niin mene poliisiasemalle tekemään rikosilmoitus pahoinpitelystä.

tai kirjoita lasten ja nuorten nettiin asiasta

jos ajattelet että et voi mennä kertomaan asiasta poliisille koska kyse on isästäsi, niin haluatko että kotonasi on huutava ja raivoava isä vai haluatko että se huutava ja raivoava isä on poliisiasemalla

• surulapsi

no ei todellakaan ole lyönyt, jos tekstini antoi käsityksen että isäni on joku hullu niin ei ole! mutta kyllä raivoaa

• oho

Minkä ikäinen oot? jos oot tarpeex vanha muuta pois kottoo!

• juu

Mun isä eikä äiti juo ollenkaan ne ei oo sillasii tyhmii.. sorry jos se pahoittaa sun mielen ku mä en pidä sillasist ketkä juo..

Meiltä ei juo kukaan meillä on 12 lasta.. (mä oon nuorin)

• juu-uu

Pyydä sun perhe paikalle ja kerro miten on että,et jaksa enään isän touhua!Sitten voitte jutella asiasta?

• >;/

Isäni joi ennen joka perjantai ja lauantai ja hän huusi mutsilleni ja huudatti musaa.. Mutta sitten iskä alkoi juoda useimmin.. Nyt hän juo joka päivä ei aina ihan sammumis rajaan asti mutta yksi pullo ainakin jos ei enemmänkin.
      Äitini alkoi puolivuotta sitten juomaan joka viikonloppu ja se on jatkunut tähän päivään asti.. Jos minä en ole kotona estelemässä isäni lyömästä äitiäni niin kun tulen kotiin äitini makaa lattialla tai sohvalla silmä mustana ja suu verillä.. Joskus pelkään että isäni tappaa äitini koska isäni on kuristanut äitiäni monta kertaa.. en halua hakea apua, koska äiti ei anna. Vaikka olen puhunut äidilleni siitä että muuttaisimme pois ilman isää niin ei äiti kuuntele.. En halua lastenkotiin vaikka välillä se käy miellessänikin.. Poliisit ovat käyneet meillä monta kertaa mutta minua ei ole koskaan lähetetty/otettu minnekkään huostaan..

Sun kannattaa puhua isästäsi äitisi kanssa kahdestaan. Hän varmaan sitten puhuu isäsi kanssa ellet itse halua.
      En osaa auttaa sen enempää..
      Kannattaa hakea ammatti apua vasta sitten jos sitä tarvitsee oikeasti.

• Nimetön

mun iskä kans juo paljon :( mut äiskä on tosi kiva.

• Surullinen :(

yleensä ku oma isä on tollane nii tulee ittestäki semmone mut mää en oo kyl lainkaa saman lainen ku mun isä... ainakaa vielä. toivottavasti musta ei tuu sellasta. Mun isä ei juo enää muutaku alkoholitonta mutta silti huutaa jaraivoaa muttei oo lyöny tai mitää

• :-(

No mulla on melkein samanlainen ongelma mut mun iskä ei vaan juo ollenkaan eli se on vaan muuten sellanen suuttuja ja huutaja. Se niinku huutaa kaikista pikku asioista ja suuttuu helposti. Se harvemmin lyö mua mut on lyönyt äitiä sillon kun Se suuttuu kovemmin. Ja yksinkertaisesti mä en kestä enää!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      118
      7026
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      115
      4802
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      62
      4064
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3394
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      693
      2134
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      243
      1510
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1388
    8. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1368
    9. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      53
      1316
    10. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      992
    Aihe