Olin pari iltaa sitten teatterissa, ja vieressäni istunut rouva sai äkillisen, rajun yskänkohtauksen.Se meni pastillien avulla ohi, mutta hän kertoi sairastavansa astmaa, ja mm. hajuvedet aiheuttavat hänelle ko. tilanteita.Lähituntumassa ollut nainen oli suihkuttanut tuoksuvettä, niin että tuntui!
Ihmisen paras tuoksu on puhdas iho, eli jätetään keinotekoiset kotiin, ja ajatellaan naapureitamme!
hajusteita
53
3723
Vastaukset
- Iili
Joissakin hajuvesissä on formaldehydiä säilöntäaineena. Parfyymin käyttäjä ei itse huomaa sitä, että kun varsinainen tuoksu on hävinnyt, niin formaldehydin pistävä haju jää jäljelle. Formaldehydi on myrkyllistä. Epäilen, että hajuvesissä on muitakin myrkyllisiä yhdisteitä, sillä miksi ne muuten saisivat nenän kirvelemään ja hengityksen salpaantumaan.
Olen aina ihmetellyt sitä, miten kukaan voi olla työssä tavaralojen kosmetiikkaosastolla. Useimmiten osastot ovat ala-aulassa heti ensimmäisenä. Löyhkä on tyrmäävä. Yritän aina ehtiä hengittämättä osaston läpi.
Olin kerran kurssilla, joka pidettii aivan vastavalmistuneessa talossa. - Siihen aikaan lastulevyissä käytyeettin formaldehydiä. Sanoin naispuoliselle työtoverilleni: "Täällä on kovin pistävä haju". Hän vastasi: "Ai onko? Minä en huomaa mitään, kun itselläni on hajuvettä." - Silloin vasta huomasin, että sen hajun lähde olikin hän. Hän käytti "Eau de Metal" -nimistä hajuvettä.- ainakin
Stokalla ja Wiklundilla, että nenäliina suun edessä menen ruokaosastolle. En ymmärrä miksi ne osastot pitää olla juuri ulko-oven vieressä. Sama tyyli on Anttiloissa. Joku on keksinyt muka hyvän formaatin, että on puhdas olo-fiilinki. Kummallista, että pitää niin kovasti hajustaa ostoksille menoa varten. Olen antanut asiasta joskus palautetta tavarataloon, mutta eipä ole muutosta tullut. Pääkonttorin johtajat eivät varmaan koskaan käy edes näissä tavarataloissaan ja eivät siten saa ensi tuntumaa liikkeeseen tulosta.
ainakin kirjoitti:
Stokalla ja Wiklundilla, että nenäliina suun edessä menen ruokaosastolle. En ymmärrä miksi ne osastot pitää olla juuri ulko-oven vieressä. Sama tyyli on Anttiloissa. Joku on keksinyt muka hyvän formaatin, että on puhdas olo-fiilinki. Kummallista, että pitää niin kovasti hajustaa ostoksille menoa varten. Olen antanut asiasta joskus palautetta tavarataloon, mutta eipä ole muutosta tullut. Pääkonttorin johtajat eivät varmaan koskaan käy edes näissä tavarataloissaan ja eivät siten saa ensi tuntumaa liikkeeseen tulosta.
ja kun satut bussiin"hajun"viereen siinä onkin olemista,myös jotku miehet holvaavat partavesiä
niin että on nenässä pitelemistä.
Pidän aina paperinenäliinoja taskussa,saa suojan nenänn eteen.- Iili
ainakin kirjoitti:
Esimerkiksi Pariisissa kaikkien "hienojen" tavaratalojen aulassa on se raivostuttava kosmetiikkaosasto. Joissakin, esim. Printempissä, juuri se aula olisi oikea nähtävyys, mutta kun siinä ei voi olla. Sen katto on upea, koristeltu lasikupoli, samoin on muistaakseni Lafayetten vanhassa osassa.
Kaiken kukkuraksi niissä saattaa olla joku aggresiivinen esittelijä, joka ruiskuttaa lupaa kysymättä jotakin hajuja vaatteisiin. Minun päälleni ruiskutettiin kerran Lafayettessä Aramis-nimistä miesten hajustetta. Se oli juuri sellaista formaldehydiliuosta, joka saa minut voimaan pahoin. - Siinä oli sitten vaatteissa tuulettamista. Onneksi satuin asumaan hotellihuoneessa, jossa oli parveke. ainakin kirjoitti:
Mene torin puolelta sisälle ja kierrä karkkikaupan kautta rullaportaiden takaa ;-)
- ulko-oven
ainakin kirjoitti:
vieressä,että enimmät *myrkyt* haihtuu jokaisella oven aukaisulla ulos!
- Astmalainen
muori67 kirjoitti:
ja kun satut bussiin"hajun"viereen siinä onkin olemista,myös jotku miehet holvaavat partavesiä
niin että on nenässä pitelemistä.
Pidän aina paperinenäliinoja taskussa,saa suojan nenänn eteen.Astmaatikolle haju- ja partavedet yhdistettynä vielä usein kissanhilseeseen voi olla tappava annos. Kun joutuu joka aamu ja ilta työmatkoja bussilla kulkemaan, siellä on ihan oikeasti henkensä kaupalla. Mutta enpä ole vielä yhtään ymmärtäjää bussista löytänyt, oma henki kun vielä kulkee...
Saan armottoman migreenin tupakansavusta enkä vapaaehtoisesti mene esim. kahviloihin, missä on savuista.
Sama juttu eräistä parfyymeistä, joita on sattunut hulvahtamaan liikaa jonkun kanssasisaren päälle!
Ihmettelen, että monta kertaa on tupakoiville järjestetty oma osasto juuri kassojen lähelle mistä saa hakea kahvit ja pullat ja savuton osasto on cafeterian perällä, kun pitäisi olla päinvastoin.
Nyt saattaa joutua ensinnäkin jonottamaan vuoroansa tupakansavussa kun hakee kahvia ja pullaa ja sitten vielä menemään kauhean savupatsaan läpi tarjottimineen.
Olisi parempi että tupakoivat olisivat siellä perällä ja että siellä olisi hyvät savuimurit, jotka vetäisivät savut pellolle.
Suunnittelijat ovat harvoin allergikkoja.Voi, minua onnetonta tuoksufania! Ihan hävettää kertoa, että hajuvedet ovat minulle tärkeä osa naisellisuutta. Mielituoksujani ovat Lanvinin Arpege, Nina Riccin L'Air du.Temps. ja Chanel no:5 - kaikki miedompina eau de toilette tuoksuina. Toivottavasti se katsotaan edes lieventäväksi seikaksi.
Tosin tällä hetkellä tuoksukaappini on noista tuoksuista tyhjä, koska en ole maalle muuttoni jälkeen ulkomaanmatkoja tehnyt. Mutta odottakaahan, jos-ja-kun tästä liikkeelle pääsen! Vai, että formaliinilta tuoksuvat, vai oliko se aldehydi-jotakin.
Mutta lupaan käyttää noita tuoksuja vain ja ainoastaan kodissani, joka on linnani ja kartanoni. Ja täällä saan tuoksua kuin Saaronin lilja Lady-kissani riemuksi. Se kun rakastaa yli kaiken nuolla tuoksuja korvani takaa:))))- Iili
Chanel 5 ei varmaan aiheuta oireita. Noista muista en tiedä. Nyrkkissäntö onkin, että vanhat hajuvedet ovatkin OK. Vain uudet, nykykemialla valmistetut ovat niitä myrkkyliemiä.
Kyllä sitä on joutunut elämänsä aikana heittämään yhden jos toisenkin shampoopullon, deodorantin tai pesuaineen roskikseen, kun haju on liian paha kestettäväksi.
PS: Jos heittää kokonaisen pesuainepakkauksen roskikseen, niin mihin lootaan se kuuluu, vai onko se ongelmajätettä? - astmaatikko
Iili kirjoitti:
Chanel 5 ei varmaan aiheuta oireita. Noista muista en tiedä. Nyrkkissäntö onkin, että vanhat hajuvedet ovatkin OK. Vain uudet, nykykemialla valmistetut ovat niitä myrkkyliemiä.
Kyllä sitä on joutunut elämänsä aikana heittämään yhden jos toisenkin shampoopullon, deodorantin tai pesuaineen roskikseen, kun haju on liian paha kestettäväksi.
PS: Jos heittää kokonaisen pesuainepakkauksen roskikseen, niin mihin lootaan se kuuluu, vai onko se ongelmajätettä?...laivaristeilyjä tupakansavun ja kokolattiamattojen vuoksi. Luopuminen risteilyistä ei ole kovin iso uhraus. Sensijaan teatterissa/elokuvissa/konserteissa käynnit ovat joskus hankalia, jos sattuu tuoksuvaisia ympärille. Teatterielämyksistä en ole toistaiseksi luopunut, vaikka monta kertaa silmät vuotavat, alkaa yskittää ja jopa hengityksessä tuntuu.
Olisikin harras toivomus, että joko tuoksukit tai me hengityselinsairauksista kärsivät saisimme oman looshin voidaksemme nauttia tilaisuuksista.
P.S. Voisitteko tuoksukit jättää parfymin laittamatta teatteriin tai konserttiin lähtiessänne? - Lokari1
astmaatikko kirjoitti:
...laivaristeilyjä tupakansavun ja kokolattiamattojen vuoksi. Luopuminen risteilyistä ei ole kovin iso uhraus. Sensijaan teatterissa/elokuvissa/konserteissa käynnit ovat joskus hankalia, jos sattuu tuoksuvaisia ympärille. Teatterielämyksistä en ole toistaiseksi luopunut, vaikka monta kertaa silmät vuotavat, alkaa yskittää ja jopa hengityksessä tuntuu.
Olisikin harras toivomus, että joko tuoksukit tai me hengityselinsairauksista kärsivät saisimme oman looshin voidaksemme nauttia tilaisuuksista.
P.S. Voisitteko tuoksukit jättää parfymin laittamatta teatteriin tai konserttiin lähtiessänne?niillähän moni peittää huonoa tuoksuaa, kun sipaisevat hajuvesiä liikaa hikiseen ropaansa.
Tuosta tupakan hajusta en kärsi mutta jotkut naiset on kyllä "haisunäätiä" anteeksi vaan mielipiteeni.
Kyllä minusta sauna puhtoinen on hyvä7paras tuoksi minusta.
Terv: Lokari1. Minulla on Givenchyn Ysatis "parempaan menoon" ja sitten tietysti Chanel 5, joka ei tunnu koskaan menevän pois muodista.
Kauheimpiin hajupommeihin kuuluu esim. Opium!
Nimikin jo sanoo että taju sillä tuoksulla lähtee!- voisin kokeilla
Lokari1 kirjoitti:
niillähän moni peittää huonoa tuoksuaa, kun sipaisevat hajuvesiä liikaa hikiseen ropaansa.
Tuosta tupakan hajusta en kärsi mutta jotkut naiset on kyllä "haisunäätiä" anteeksi vaan mielipiteeni.
Kyllä minusta sauna puhtoinen on hyvä7paras tuoksi minusta.
Terv: Lokari1.voiko olla niin että ei aiheuta mitään?
- uzma-m
MdK-MdK kirjoitti:
Minulla on Givenchyn Ysatis "parempaan menoon" ja sitten tietysti Chanel 5, joka ei tunnu koskaan menevän pois muodista.
Nimikin jo sanoo että taju sillä tuoksulla lähtee!on myos yks kauhea haju,dune ei ole niin paha.
Chanel-5 ja Nina Ricci molemmista pidan.
Mieheni yleensa lahjoittaa hajuvedet hanhan niita joutuu haistelemaankin ja pidan hanen valinnoistaan,ei mitaan hajupommeja.
Kylla miehen pitaa kayttaa partavetta,tuoksuu raikkalle,ja on sexikas,sellainen miehekas tuoksu. - Lokari1
uzma-m kirjoitti:
on myos yks kauhea haju,dune ei ole niin paha.
Chanel-5 ja Nina Ricci molemmista pidan.
Mieheni yleensa lahjoittaa hajuvedet hanhan niita joutuu haistelemaankin ja pidan hanen valinnoistaan,ei mitaan hajupommeja.
Kylla miehen pitaa kayttaa partavetta,tuoksuu raikkalle,ja on sexikas,sellainen miehekas tuoksu.sanotiin näin : miehen pitää haista viinalle ja tupakalle muutenhan mies haisee vasikalle.
Sitähän voisi vähän parantaa konjakille ja hyvälle sikarille, minusta se olis miehinen tuoksu.
Mitäs tähän tupakan ja alkohoolin vastustajat sanooo.....?
Terv. Lokari1. - uzma-m
Lokari1 kirjoitti:
sanotiin näin : miehen pitää haista viinalle ja tupakalle muutenhan mies haisee vasikalle.
Sitähän voisi vähän parantaa konjakille ja hyvälle sikarille, minusta se olis miehinen tuoksu.
Mitäs tähän tupakan ja alkohoolin vastustajat sanooo.....?
Terv. Lokari1.pitaa siis olla tuoksu eika mikaan haju.En vastusta mitaan eikohan aikuinen mies itse jo tieda mita tekee.
Nuorudessani vaatimukseni miehelle oli,hanen pitaa olla pitenpi,fiksumpi ja paremmin koulutettu kuin mina.Lisaksi pesut joka paiva tuoksua raikkaan puhtaalle,alusvaatteet,sukat ja paita vaihdettava paivittain.
Suuhygenia, puhtaat ehiat hampaat,henki ei haise millekaan,onhan niita suuvesia olemassa.
Parta miehen kunnia mutta jos partansa ajaa niin Chanelillakin on miehille Allure partavesi,pojan pydalla on Dakkar,Boss,jazz ja muita lahjaksi ssatuja. - Kyllä ne
uzma-m kirjoitti:
pitaa siis olla tuoksu eika mikaan haju.En vastusta mitaan eikohan aikuinen mies itse jo tieda mita tekee.
Nuorudessani vaatimukseni miehelle oli,hanen pitaa olla pitenpi,fiksumpi ja paremmin koulutettu kuin mina.Lisaksi pesut joka paiva tuoksua raikkaan puhtaalle,alusvaatteet,sukat ja paita vaihdettava paivittain.
Suuhygenia, puhtaat ehiat hampaat,henki ei haise millekaan,onhan niita suuvesia olemassa.
Parta miehen kunnia mutta jos partansa ajaa niin Chanelillakin on miehille Allure partavesi,pojan pydalla on Dakkar,Boss,jazz ja muita lahjaksi ssatuja.terveys ja puhtaus ovat tärkeimmät asiat, ei niitä voi millään peitekonsteilla korvata !
Jos on puhdas suu, voi suulle jopa suukotella, muuten ei.
Parempi tekohampaat, jotka on puhdistettu säännöllisesti, kuin rikkinäiset, haisevat, huonosti hoidetut hampaat. Vaikka mikään ei kaunista enempää, kuin puhtaat omat terveet hampaat, niin naisilla kuin miehilläkin. Ihmiset ovat hyvin samanlaisia, olivat sitten naisia tai miehiä. Siinä suhteessa on paljon naisellisuuden/ miehisyyden harhaa.
Kaunista helminauhaa PALJON kauniimmat ovat hampaat! - Eko Looki
uzma-m kirjoitti:
pitaa siis olla tuoksu eika mikaan haju.En vastusta mitaan eikohan aikuinen mies itse jo tieda mita tekee.
Parta miehen kunnia mutta jos partansa ajaa niin Chanelillakin on miehille Allure partavesi,pojan pydalla on Dakkar,Boss,jazz ja muita lahjaksi ssatuja.Puhut kaikkea muuta kuin asiaa.
Vai pitää miehen vaihtaa joka päivä vaatteet ja käydä joka päivä suihkussa? Kyllä sinulla on ollut tosi likaisia miehiä! Sontakuskeja?
Pari-kolme kertaa viikossa saunaa riittää, ellei tee hiostavaa työtä.
Liiasta pesusta lääkäritkin varoittelevat. Siinä poistuu ruumiin oma, bakteereilta suojaava rasvakerros. Sitten joutuu kaiken maailman minkinrasvavoiteilla itseään töljäämään ja kuitenkin tulee kutinaa, allergioita ja ihottumia. Ja sotkeutuu ne vaatteetkin siihen samaan rasvaan.
Muuten noista haisutteista. Onko se parempi haista jollekin sian kiveksistä saatavalle möhnälle kuin puhtaalle miehelle?
Minä kyllä en lähelleni päästä naista, joka kemianteollisuudelle löyhkää. uzma-m kirjoitti:
Parta miehen kunnia mutta jos partansa ajaa niin Chanelillakin on miehille Allure partavesi,pojan pydalla on Dakkar,Boss,jazz ja muita lahjaksi ssatuja.Miehen ei tule haista, eikä löyhkätä tupakalle eikä viinalle, ei hielle (muuta kuin kovaa ruumiillista työtä tehdessään).
Sauna, suihku, puhtaat vaatteet ja hiukan hyvää tuoksua... Sellaisen miehen kainaloon mielellään sujahtaa!
Haisunäädät pysykööt loitolla!- Iili
Eko Looki kirjoitti:
Puhut kaikkea muuta kuin asiaa.
Vai pitää miehen vaihtaa joka päivä vaatteet ja käydä joka päivä suihkussa? Kyllä sinulla on ollut tosi likaisia miehiä! Sontakuskeja?
Liiasta pesusta lääkäritkin varoittelevat. Siinä poistuu ruumiin oma, bakteereilta suojaava rasvakerros. Sitten joutuu kaiken maailman minkinrasvavoiteilla itseään töljäämään ja kuitenkin tulee kutinaa, allergioita ja ihottumia. Ja sotkeutuu ne vaatteetkin siihen samaan rasvaan.
Muuten noista haisutteista. Onko se parempi haista jollekin sian kiveksistä saatavalle möhnälle kuin puhtaalle miehelle?
Minä kyllä en lähelleni päästä naista, joka kemianteollisuudelle löyhkää.Kyllä ainakin minun päiväni alkaa suihkulla ja puhtailla alusvaatteilla.
En tosin käytä juurikaan hajusteita, enkä aina edes deodoranttia. Pyrin tuulettamaan päälivaatteitani, koska poltan asunnossani tupakkaa.
2-3 kertaa viikossa saunassa voi hyvinkin riittää, mutta taipeiden pesu päivittäin pitää kyllä pahat hajut loitolla. Kyllä niitä syntyy, vaikkei olisikaan sontakuski.
Pesun ei tarvitse olla hinkkaamista eikä voimakasta saippuapesua. Pelkkä lämmin vesikin riittää muualle paitsi taipeisiin. Naamaa ei tarvitse tahkota. Terveempänä pysyy, kun on puhdas, mutta ei vahingoita nahkaansa. Alusvaatteet pitää vaihtaa päivittäin joka tapauksessa, jos aikoo mennä ihmisten ilmoille.
Minusta hajuton ihminen on paras. Jos hajusteita haluaa käyttää, niin sitten vain hyvin vähän. Lian hajua ne eivät peitä koskaan. - uzma-m
Eko Looki kirjoitti:
Minä kyllä en lähelleni päästä naista, joka kemianteollisuudelle löyhkää.viesti,meilla ei kukaan mene saunaan ja siksi suihku ainakin kerran paivassa on must,niinkuin lili tuolla sanoi,ei suihkussa tartte itseaan juuriharjalla ja mantysuopalla jynssata,vesi vanhin voitehista.
Kesalla viileasuihku ja ihanat puhtaat vaatteet kahdesti paivassa,se on poikaa se.
Ei meilla kenellakaan oli ihosairauksia,painvastoin kaikilla hyvat ihot ja nayttavat vuosia nuorremmalta,mies tuoksuu ei haise,ja naisen kayttaa hajuvetta ihan vahasen erikoistapauksissa,puhdas ja raikas,ei tupakan lemuja ilmassa. - Iili
uzma-m kirjoitti:
viesti,meilla ei kukaan mene saunaan ja siksi suihku ainakin kerran paivassa on must,niinkuin lili tuolla sanoi,ei suihkussa tartte itseaan juuriharjalla ja mantysuopalla jynssata,vesi vanhin voitehista.
Kesalla viileasuihku ja ihanat puhtaat vaatteet kahdesti paivassa,se on poikaa se.
Ei meilla kenellakaan oli ihosairauksia,painvastoin kaikilla hyvat ihot ja nayttavat vuosia nuorremmalta,mies tuoksuu ei haise,ja naisen kayttaa hajuvetta ihan vahasen erikoistapauksissa,puhdas ja raikas,ei tupakan lemuja ilmassa.Kun lähtee matkoille, niin ei ikinä muista sitä, että monissa maissa täytyy käydä suihkussa ja vaihtaa vaatteet KAKSI kertaa päivässä! Milloinkaan ei ole mukana tarpeeksi paitoja, sukkia ja kalsareita. Usein ilmanala on vielä sellainen, ettei edes pyykki kuivu.
Tiedätkö muuten, mikä on "hollantilainen jalkavaimo"?
Se on tyyny, joka pannaan yöksi jalkojen väliin kuumissa ja kosteissa maissa, jotta reidet eivät hikoilisi rikki öisin. - Minä itse teen lämpiminä kesäöinä siten, että panen lakanan jalkojen väliin. Iili kirjoitti:
Kun lähtee matkoille, niin ei ikinä muista sitä, että monissa maissa täytyy käydä suihkussa ja vaihtaa vaatteet KAKSI kertaa päivässä! Milloinkaan ei ole mukana tarpeeksi paitoja, sukkia ja kalsareita. Usein ilmanala on vielä sellainen, ettei edes pyykki kuivu.
Tiedätkö muuten, mikä on "hollantilainen jalkavaimo"?
Se on tyyny, joka pannaan yöksi jalkojen väliin kuumissa ja kosteissa maissa, jotta reidet eivät hikoilisi rikki öisin. - Minä itse teen lämpiminä kesäöinä siten, että panen lakanan jalkojen väliin.Vakiovarusteisiini kuuluu tuommoinen "hollantilainen jalkavaimo" (vai onko se jalkamies) :DD
Minulla kun ei ole tarpeeksi läskiä polvissa, sen takia laitan litteän tyynyn polvien väliin.
Kipeät käsivarret eivät unta haittaa, kun tukee tyynyillä.
Joskus esim. TV:tä katsellessa laitan tyynyn kainalon alle, niin ei satu käsivarteen (jossa on revähtänyt lihas, eikä parane muuten kuin ajan kanssa).
Mutta kiva kun on tuolla polvien väli-tyynyllä nimi :D
Olen jo antanut pojalleni ohjeet että jos joudun hoitoon niin muistaa mainita näistä erikoistoimenpiteistä nukkumaanmenoaikana.- Eko Looki
uzma-m kirjoitti:
viesti,meilla ei kukaan mene saunaan ja siksi suihku ainakin kerran paivassa on must,niinkuin lili tuolla sanoi,ei suihkussa tartte itseaan juuriharjalla ja mantysuopalla jynssata,vesi vanhin voitehista.
Ei meilla kenellakaan oli ihosairauksia,painvastoin kaikilla hyvat ihot ja nayttavat vuosia nuorremmalta,mies tuoksuu ei haise,ja naisen kayttaa hajuvetta ihan vahasen erikoistapauksissa,puhdas ja raikas,ei tupakan lemuja ilmassa.totisesti olette hurahtaneita!!!
Muka siistejä, vaikka tupakoitte, vieläpä SISÄLLÄ!!!
Ei teistä puhdasta saa millään vaikka kuinka taipeitanne jynssäätte. Ja turhaan vaatteita jatkuvasti vaihtelette. Taitaa se päivä siihen kuluakin, tietysti pesukonetta täyttäessänne ja tyhjentäessänne?
Minulla on fiksumpaakin tekemistä, totisesti! - kauan sitten
Eko Looki kirjoitti:
totisesti olette hurahtaneita!!!
Ei teistä puhdasta saa millään vaikka kuinka taipeitanne jynssäätte. Ja turhaan vaatteita jatkuvasti vaihtelette. Taitaa se päivä siihen kuluakin, tietysti pesukonetta täyttäessänne ja tyhjentäessänne?
Minulla on fiksumpaakin tekemistä, totisesti!hammaslääketieteelliseen päästyään 'pääsi' myös Domukseen asumaan ja sai huonetoverin, joka tupakoi ja tuuletti, tupakoi ja tuuletti, aina oli jompikumpi menossa, kunnes hänelle tuli lähtö, hän sai asunnon ulkopuolelta, sillä hän ei kestänyt pahaa hajua, kylmyyttä, pakkasta ja huonoa hengitysilmaa. Huonetoverin hengitys haisi vanhalle tupakalle, mutta onneksi ei itse tiennyt siitä.
- tuulellako
Eko Looki kirjoitti:
Minulla on fiksumpaakin tekemistä, totisesti!tai onko muuten vain paha olo vai miksi muita haukut?
- uzma-m
Eko Looki kirjoitti:
Minulla on fiksumpaakin tekemistä, totisesti!kirjoitettua,kuka tupakoi sisatiloissa?Elapas keljuile,olen melko varma etta teen enemman toita kuin sina.
- Iili
uzma-m kirjoitti:
kirjoitettua,kuka tupakoi sisatiloissa?Elapas keljuile,olen melko varma etta teen enemman toita kuin sina.
Minusta savuke kahvin päälle on mieluista.
Suomessa nyt vain on niin, että puolet kansasta pitää moraalisena velvollisuutenaan riehaantua heti, jos kuulee jonkun polttavan tupakkaa.
Minä en suinkaan aio mennä ulos räntäseateeseen polttaakseni se kahvin jälkeisen tupakan. En häiritse tupakoinnillani ketään. Jos joku sitten kärsii lähelläni, niin minun täytyy vain sitten myöntää haisevani samoin kuin kaikki täällä moititut parfyyminkäyttäjät.
Isäni oli myös aivan poikkeuksellisen tarkkahajuinen, vaikka poltti enemmän kuin minä. Hän osasi esimerkiksi aina sanoa, jos huoneessa on häkää. (Silloin oli puulämmitys.) Häkä on kuitenkin hajuton kaasu. Minäkin opin huomaamaan sen, ettei huoneessa ollut samanlainen tuoksu tai haju, jos ilmassa oli häkää. Ei häkä haissut tietenkään, mutta sen huomasi, että jotakin erilaista ilmassa on.
Kouluaikana käytin Rai-nimistä deodoranttia jonkin aikaa. Isä inhosi sen hajua. - Jos olin suihkuttanut Raita kainaloihini klo 8 aamulla, niin töistä tullessaan illalla isä huudahti: "Taas sinä olet käyttänyt sitä." - Pakkohan sen käyttö oli lopettaa. - Pääsky64
Eko Looki kirjoitti:
Minä kyllä en lähelleni päästä naista, joka kemianteollisuudelle löyhkää.tarvinnut pitää miehelle hygienia kasvatusta.Eräillä on samanlainen juntti kun tämä ,että koko ikänsä pitää samoinsta asioista muistuttaa.Ja sekö on suututtavaa.
Jos mies haluaa olla pidetty se muistaa nämä asiat mistä utzma puhuu.
Päivittäinen pesetyminen on välttämätön ja tuoksu yhtä tärkeä.
Muuten vaimo menee nuuskimaan sellaisia joilla hyvä tuoksu.
Olet tainnut päästää tuoksuisia naisia lähellesi,huomaat sen vasta kun se haisee pahalle,silloin toivot että tuoksuisi hyvälle. - Pääsky64
MdK-MdK kirjoitti:
Minulla on Givenchyn Ysatis "parempaan menoon" ja sitten tietysti Chanel 5, joka ei tunnu koskaan menevän pois muodista.
Nimikin jo sanoo että taju sillä tuoksulla lähtee!minkälainen on mielestäsi Paris niminen hajuvesi.
Minä suihkuttelin sitä matkalaukkuuni ensin haistoin ja totesin hyväksi.
Vaatteet tuksuu vähän,minulla jäi tytön luo jo vuosi sitten ostettu hajuvesi kun piti suihkuttaa vähän väliä pikkusen sormeen.
Olipa jopeloa kun ei ollut mitään laittaa pikkujoulussa.
Menin heti eka arkena ostamaan ja kun joku lähtee Tallinnassa käymään niin tilaan sitä Paris vettä.
Meillä ei ole minkään sortin allergisia ,jos meidän sukuun tulee joku, se on poikkeuksetta jollekkin allerginen.
Ihmettelenkin aina että miten kaikki saavat itsensä allergisiksi ja kaikki toleranssit niillä on.
Minä olen kyllä yliherkkä äänille ja hajuille.
Enkä tiedä miten voisin mennä ulkomaille,en jaksa katsoa vieraita ihmisiä kauan.
Viikko pitäisi katsoa menemässä ja tulemassa edestakaisin meneviä aina uusia erilaisia ihmisiä.Niitä ei jaksa katsoa.
Niille tulisin allergiseksi. - uzma-m
Iili kirjoitti:
Minusta savuke kahvin päälle on mieluista.
Suomessa nyt vain on niin, että puolet kansasta pitää moraalisena velvollisuutenaan riehaantua heti, jos kuulee jonkun polttavan tupakkaa.
Minä en suinkaan aio mennä ulos räntäseateeseen polttaakseni se kahvin jälkeisen tupakan. En häiritse tupakoinnillani ketään. Jos joku sitten kärsii lähelläni, niin minun täytyy vain sitten myöntää haisevani samoin kuin kaikki täällä moititut parfyyminkäyttäjät.
Isäni oli myös aivan poikkeuksellisen tarkkahajuinen, vaikka poltti enemmän kuin minä. Hän osasi esimerkiksi aina sanoa, jos huoneessa on häkää. (Silloin oli puulämmitys.) Häkä on kuitenkin hajuton kaasu. Minäkin opin huomaamaan sen, ettei huoneessa ollut samanlainen tuoksu tai haju, jos ilmassa oli häkää. Ei häkä haissut tietenkään, mutta sen huomasi, että jotakin erilaista ilmassa on.
Kouluaikana käytin Rai-nimistä deodoranttia jonkin aikaa. Isä inhosi sen hajua. - Jos olin suihkuttanut Raita kainaloihini klo 8 aamulla, niin töistä tullessaan illalla isä huudahti: "Taas sinä olet käyttänyt sitä." - Pakkohan sen käyttö oli lopettaa.mieheni on nyt alkanut tupakoimaan,yksi savuke aterian jalkeen jonka han polttaa omassa study;ssaan,en kommentoi siihen omapa on asiansa jo se hanelle tuottaa tyydytysta ja mielihyvaa,se on hanen asiansa,itse en ole koskaan tupakoinnut,meidan on oltava pakko raittiita niin kai yks pahe miehelle on sallittua.
Poika aloitti tupakoimisen ja alkoholin kayton Suomessa,mutta ei tee kumpaakaan vanhempiensa lasnaollessa,kultturinen tapa,Suomessakin talvi pakkasella istui verrannalla tai ulkona,siis en ole koskaan nahnyt hanen polttavan enka juovan vaikka olenkin jalkia siivoillut. - Pääsky64
uzma-m kirjoitti:
mieheni on nyt alkanut tupakoimaan,yksi savuke aterian jalkeen jonka han polttaa omassa study;ssaan,en kommentoi siihen omapa on asiansa jo se hanelle tuottaa tyydytysta ja mielihyvaa,se on hanen asiansa,itse en ole koskaan tupakoinnut,meidan on oltava pakko raittiita niin kai yks pahe miehelle on sallittua.
Poika aloitti tupakoimisen ja alkoholin kayton Suomessa,mutta ei tee kumpaakaan vanhempiensa lasnaollessa,kultturinen tapa,Suomessakin talvi pakkasella istui verrannalla tai ulkona,siis en ole koskaan nahnyt hanen polttavan enka juovan vaikka olenkin jalkia siivoillut.tupakoinut salaa ja nyt uskaltanut tulla "kaapista". Vartiolla jossa asuin ,oli 9.lapsen äiti .
Aina salaa polttanut ja tuli kylään polttamaan usein,ettei mies näe.
Silloinhan poltettiin sisällä kylläkin tuulettimen edessä.
Minä en polttanut tupakkaa
olin joskus sattumalta vain.Se tuli kahden tupakan kanssa että poltetaanhan tupakit ,että kun piti taas hermostua siitä ja siitä. Minä polttelin muina miehinä varmaan meni päähän.
Emäntäkoulussa kämppäkaveri yllytti kaveriksi saareen polttamaan kun sillä oli sydän suruja heilansa kanssa,aski poltettiin koko pyhäpäivän ,meinasi kuolla se vei niin heikoksi.
Onneksi Turussa silloin tällöin järjestetään tuoksuttomiakin teatteriesityksiä. Minäkin kuulun niihin, jotka saavat päänsäryn tietyistä hajusteista. Se Marilyn Mondroen 5-numeroinen yöpuku ja muutama toffeentuoksuinen eivät kiusaa, mutta jos on perubalsamia *@!!
(Joissakin halvoissa hajuvesissä on imelyyden tekijänä skatoli niminen alkoholi. Se on pienissä määrin miellyttävä, mutta se on sama aine joka aiheuttaa ripulituotteen hajun!)- Iili
"Kaikissa hyvissä parfyymeissä pitää olla mukan myös hiukan p****n hajua."
Iili kirjoitti:
"Kaikissa hyvissä parfyymeissä pitää olla mukan myös hiukan p****n hajua."
Kävin keväällä Ranskan rivieralla mm Grassessa,
kuuluisassa parfyymikaupungissa ja itse parfyymitehtaalla.
Grassessa on aikoinaan ollut kaikkea muuta kuin hyvät tuoksut, siellä on nimittäin ollut paljon nahkateollisuutta ja vuotien parkkaamoita, jotka ovat taatusti haisseet ällöttävälle.
1500-luvulla vaihtuivat hajut kukkaistuoksuihin ja kaupunkiin tuli paljon kuuluisia asiakkaita.
Vielä tänäkin päivänä on kaupunki suosittu turistikohde suurine huviloineen, kiemurtelevine kujineen, ihanine näköaloineen, museoineen, parfyymitehtaineen.
Ostin tietenkin (koska oltiin Provencessa) lavendelin ja sypressin tuoksuista eau de colognea, jota käytän deodorantin asemasta.
Mistähän muuten johtuu, että täällä Ruotsissa ei ainakaan saa ostaa eau de colognea, ainoastaan eau de toilettea (joka on vahvempaa)? Voiko sitä ostaa Suomessa?
Kanarian saarilla ja muissa lomakohteissa ostan aina sellaisia 750 ml:n pulloja mukaani, jotta hyvää tuoksua riittää!
Olen nimittäin keksinyt että esim. espanjalaiset käyttävät paljon eau de colognea eivätkä haise hielle. Hielle haisevat vaan turistit.
Eau de cologne on todella tehokasta ja mietoa hien hajun torjuntaan.- Iili
MdK-MdK kirjoitti:
Kävin keväällä Ranskan rivieralla mm Grassessa,
kuuluisassa parfyymikaupungissa ja itse parfyymitehtaalla.
Grassessa on aikoinaan ollut kaikkea muuta kuin hyvät tuoksut, siellä on nimittäin ollut paljon nahkateollisuutta ja vuotien parkkaamoita, jotka ovat taatusti haisseet ällöttävälle.
1500-luvulla vaihtuivat hajut kukkaistuoksuihin ja kaupunkiin tuli paljon kuuluisia asiakkaita.
Vielä tänäkin päivänä on kaupunki suosittu turistikohde suurine huviloineen, kiemurtelevine kujineen, ihanine näköaloineen, museoineen, parfyymitehtaineen.
Ostin tietenkin (koska oltiin Provencessa) lavendelin ja sypressin tuoksuista eau de colognea, jota käytän deodorantin asemasta.
Mistähän muuten johtuu, että täällä Ruotsissa ei ainakaan saa ostaa eau de colognea, ainoastaan eau de toilettea (joka on vahvempaa)? Voiko sitä ostaa Suomessa?
Kanarian saarilla ja muissa lomakohteissa ostan aina sellaisia 750 ml:n pulloja mukaani, jotta hyvää tuoksua riittää!
Olen nimittäin keksinyt että esim. espanjalaiset käyttävät paljon eau de colognea eivätkä haise hielle. Hielle haisevat vaan turistit.
Eau de cologne on todella tehokasta ja mietoa hien hajun torjuntaan.Provencessa on suuria laventelipeltoja. Mahdoitko käydä niiden kukkimisaikana? Se on uskomaton näky: kirkkaan sinisiä peltoja silmänkantamattomiin.
Olen käynyt joskus ammoin Egyptissä parfyymitehtaassa. Ostin hiukan ruusuvettä. (Pullo piti maksaa erikseen.) Ajattelin viedä sitä tuliaisiksi tyttöystävälleni, mutta heitin sen menemään, koska sen haju oli kaikkea muuta kuin hyvä. Pullo oli kyllä kaunis. Varmaankin se ruusuvesi oli aitoa, mutta en minä ainakaan pitänyt siitä hajusta.
Sitten ostin muualta toista, "Viitosta". Kaipa se oli nimetty Chanelin mukaan. Sen kohtalo oli hotellin jätesäiliö, se kun haisi suljettunakin hotellihuoneessa niin, ettei sellaista olisi kukaan voinut kestää.
PS: Jos menee Egyptiin, niin Kairossa törmää aivan varmasti fiinisti pukeutuneisiin nuoriin miehiin, jotka haluavat viedä mukanaan parfyymikauppaan. Se on aivan vaaratonta. Nuorukainen vie asiakkaan väärennettyjä (tai aitoja) parfyymejä myyvään likkeeseen ja siinä kaikki. Se voi olla ihan hauskakin kokemus.
(Sitävastoin ei missään tapauksessa saa lähteä sellaisen mukaan, joka opastaa yökerhoon. Silloin voi olla jo terveys ja henkikin kysymyksessä, puhumattakaan rahasta. Sama koskee myös esim. Istanbulia.) - uzma-m
Iili kirjoitti:
Provencessa on suuria laventelipeltoja. Mahdoitko käydä niiden kukkimisaikana? Se on uskomaton näky: kirkkaan sinisiä peltoja silmänkantamattomiin.
Olen käynyt joskus ammoin Egyptissä parfyymitehtaassa. Ostin hiukan ruusuvettä. (Pullo piti maksaa erikseen.) Ajattelin viedä sitä tuliaisiksi tyttöystävälleni, mutta heitin sen menemään, koska sen haju oli kaikkea muuta kuin hyvä. Pullo oli kyllä kaunis. Varmaankin se ruusuvesi oli aitoa, mutta en minä ainakaan pitänyt siitä hajusta.
Sitten ostin muualta toista, "Viitosta". Kaipa se oli nimetty Chanelin mukaan. Sen kohtalo oli hotellin jätesäiliö, se kun haisi suljettunakin hotellihuoneessa niin, ettei sellaista olisi kukaan voinut kestää.
PS: Jos menee Egyptiin, niin Kairossa törmää aivan varmasti fiinisti pukeutuneisiin nuoriin miehiin, jotka haluavat viedä mukanaan parfyymikauppaan. Se on aivan vaaratonta. Nuorukainen vie asiakkaan väärennettyjä (tai aitoja) parfyymejä myyvään likkeeseen ja siinä kaikki. Se voi olla ihan hauskakin kokemus.
(Sitävastoin ei missään tapauksessa saa lähteä sellaisen mukaan, joka opastaa yökerhoon. Silloin voi olla jo terveys ja henkikin kysymyksessä, puhumattakaan rahasta. Sama koskee myös esim. Istanbulia.)on kokemusta,kamalaa.Kauheinta on kun naiset pirskotelevat hajuvetta vaatteisiinsa.
eipa meilla ollut kukaan kuullut hollantilaisesta jalkavaimosta.Heinakuusta syyskuun loppuun on tuo kostea kuumuus,menee suihkuun ja viiden minutin paasta on taas hiesta marka,silloin voi vain pitaa aito puuvilla vaatteita,parhaita ovat nuo valkoiset kurtaat ja loysat poksyt,siina kuumuudessa ei voi sietaa mitaan tiukkaa,nestetta haipyy ihosta liikaa jos se on paljas,joten on viisasta pukeutua kuin maassa,siis maan tvalla.Lakanatkin pitaa vaihtaa paivittain kostealla saalla,kuivaan vaatteita tuulettimien alla.
En tieda kumpi on kamalampi 45 asteen kuumuus vai yli 30 asteen pakkanen. - vaari
uzma-m kirjoitti:
on kokemusta,kamalaa.Kauheinta on kun naiset pirskotelevat hajuvetta vaatteisiinsa.
eipa meilla ollut kukaan kuullut hollantilaisesta jalkavaimosta.Heinakuusta syyskuun loppuun on tuo kostea kuumuus,menee suihkuun ja viiden minutin paasta on taas hiesta marka,silloin voi vain pitaa aito puuvilla vaatteita,parhaita ovat nuo valkoiset kurtaat ja loysat poksyt,siina kuumuudessa ei voi sietaa mitaan tiukkaa,nestetta haipyy ihosta liikaa jos se on paljas,joten on viisasta pukeutua kuin maassa,siis maan tvalla.Lakanatkin pitaa vaihtaa paivittain kostealla saalla,kuivaan vaatteita tuulettimien alla.
En tieda kumpi on kamalampi 45 asteen kuumuus vai yli 30 asteen pakkanen.Jostakin syystä venäläisnaiset ovat ihastuneet ruusuveteen. Olisiko se kosto miesten mahorkasta ;-)
vaari kirjoitti:
Jostakin syystä venäläisnaiset ovat ihastuneet ruusuveteen. Olisiko se kosto miesten mahorkasta ;-)
tuliaisina tuomani jostain Sofiasta kauan sitten, pieni pullo pakattuna puiseen siroon, koristeltuun pulloon, sekä siihen refillejä useita. Näitä en heitä pois, muistuttavat jostain kaukaisesta, ihanasta tunteesta.Eivät vie kovin paljon tilaa kylppiksen kaapissa.
- Iili
vaari kirjoitti:
Jostakin syystä venäläisnaiset ovat ihastuneet ruusuveteen. Olisiko se kosto miesten mahorkasta ;-)
Ehkä sekin on kosto.
Asuin kauan sitten Tampereella. Neuvostomatkailijat asuivat silloin aina Hotelli Emmauksessa.
Itse kävin syömässä siellä opiskelijalounasta. Jo kadulla, oven ulkopuolella tiesi, että siellä on taas neuvostomatkailijoita. Mahorkan tuoksu tuntui kadulle asti. Tosin ainakin silloin neuvostonaiset polttivat mahorkkaa aivan yhtä paljon kuin miehetkin.
Minä en oikein tiedä, mitä mahorkka on. Tiedän vain, että sen toinen nimi on palturintupakka.
Joissakin liikkeissä poltetaan "haisulikynttilöitä" ja kun kävelen sellaisen hajupilven läpi niin on kuin moukarilla iskettäisiin päähän: saan heti kauhean päänsäryn.
Kuinka joku voi saadakin sellaisen idean, kun tiedetään että on niin paljon allergisia ihmisiä ostoksilla?http://www.turunsanomat.fi/verkkolehti/?ts=1,4:2:0:0,4:2:1:1:2005-12-05,4:344392,1:0:0:0:0:
(osoite yhdelle riville)
Kertoo, että puolet on allergisia- Iili
...on yksi kohta, jonka kierrän kaukaa. Siinä on hyllyllä niitä tuoksukynttilöitä. Vaikka kaikissa on metallinen kansi, niin silti ne haisevat niin, että koko paikka pitää kiertää.
Joskus nuorena poltin asunnossani suitsukkeita tyttöystäväni vaatimuksesta, mutta ei enää tulisi mieleenkään. Tosin suitsukkeet ovat luonnontuotteita, vanhoja ja koeteltuja, tuskin niistä tulee mitään pahempia allergiareaktioita.
Tyttöystäväni käytti intialaista patshulia parfyyminään. Se tuoksui lähinnä yskänpastilleilta tai yskänlääkkeeltä. Tuoksu ei ollut epämiellyttävä, mutta ei se minusta sopinut naisen parfyymiksi, vaikka sitä Intiassa käytetäänkin. Pikemminkin se olisi sopinut partaveden tuoksuksi.
Monissa kehitysmaissa myydään väärennettyjä merkkiparfyymeitä. Niistä on hankala sanoa mitään. Luulisi, ettei heillä ole käytössään monimutkaisia kemiallisia yhdisteita, joten ne saattavat olla "tervellisempiä" kuin aidot. Iili kirjoitti:
...on yksi kohta, jonka kierrän kaukaa. Siinä on hyllyllä niitä tuoksukynttilöitä. Vaikka kaikissa on metallinen kansi, niin silti ne haisevat niin, että koko paikka pitää kiertää.
Joskus nuorena poltin asunnossani suitsukkeita tyttöystäväni vaatimuksesta, mutta ei enää tulisi mieleenkään. Tosin suitsukkeet ovat luonnontuotteita, vanhoja ja koeteltuja, tuskin niistä tulee mitään pahempia allergiareaktioita.
Tyttöystäväni käytti intialaista patshulia parfyyminään. Se tuoksui lähinnä yskänpastilleilta tai yskänlääkkeeltä. Tuoksu ei ollut epämiellyttävä, mutta ei se minusta sopinut naisen parfyymiksi, vaikka sitä Intiassa käytetäänkin. Pikemminkin se olisi sopinut partaveden tuoksuksi.
Monissa kehitysmaissa myydään väärennettyjä merkkiparfyymeitä. Niistä on hankala sanoa mitään. Luulisi, ettei heillä ole käytössään monimutkaisia kemiallisia yhdisteita, joten ne saattavat olla "tervellisempiä" kuin aidot.hiukan vähentäneet döfiksiään, vielä aivan hiljattain tilanne oli kyllä niin paha niiden hyllyjen välissä, ettei tullut mieleen kuin nopea sieppaus henkeä pidätellen ja pian- pian pois.
Kemikalio-osastoilla en myöskään viipyile, nopeasti vain se oma lempituoksu {Chanel} ja kassalle.
Myös miesten partavesissä on yksi, josta pidän.- Iili
satu kirjoitti:
hiukan vähentäneet döfiksiään, vielä aivan hiljattain tilanne oli kyllä niin paha niiden hyllyjen välissä, ettei tullut mieleen kuin nopea sieppaus henkeä pidätellen ja pian- pian pois.
Kemikalio-osastoilla en myöskään viipyile, nopeasti vain se oma lempituoksu {Chanel} ja kassalle.
Myös miesten partavesissä on yksi, josta pidän....ovat vähemmän hajustettuja kuin vastaavat merkit ulkomailla, esim. Saksassa.
Tämä suomalainen liiallisten tuoksujen karttaminen taitaa olla ihan vain meidän oma juttumme.
Eräs vanha kansainvälinen pesuaine (Prsl) haisi niin voimakkaasti ja niin pahalle, että jouduin heittämään täyden pakkauksen menemään. Vaikka pesin samat vaatteet heti uudelleen ilman pesuainetta, niin silti ne haisivat vielä kuivanakin.
Tässä pari-kolme vuotta sitten oli uuttustuotteena jokin ulkomainen pesuaine, joka mukamas tuosui niin mahdottoman hyvältä. Sitä mainostettiin TV:ssä. Vielä mainoskampanjan aikana se oli kaupoissa jo loppuunmyynnissä, koska kukaan ei halunnut moista hajupommia huusholliinsa. Iili kirjoitti:
...ovat vähemmän hajustettuja kuin vastaavat merkit ulkomailla, esim. Saksassa.
Tämä suomalainen liiallisten tuoksujen karttaminen taitaa olla ihan vain meidän oma juttumme.
Eräs vanha kansainvälinen pesuaine (Prsl) haisi niin voimakkaasti ja niin pahalle, että jouduin heittämään täyden pakkauksen menemään. Vaikka pesin samat vaatteet heti uudelleen ilman pesuainetta, niin silti ne haisivat vielä kuivanakin.
Tässä pari-kolme vuotta sitten oli uuttustuotteena jokin ulkomainen pesuaine, joka mukamas tuosui niin mahdottoman hyvältä. Sitä mainostettiin TV:ssä. Vielä mainoskampanjan aikana se oli kaupoissa jo loppuunmyynnissä, koska kukaan ei halunnut moista hajupommia huusholliinsa.on döfis myös muovituotteita pääasiallisesti myyvässä liikkeessä, jossa kuitenkin Tapiolassa tulee joskus pistäydyttyä; nimi on lähellä otsikkoa. - Muoveista nousee niin voimakas haju, että ihmettelen, miten voi olla myyjänä siellä.
Tapiolan pysäköintiolosuhteet ovat vain niin hankalat, että kovin usein ei tule pistäydyttyä ostosten teon takia. Kulttuurikeskuksessa on lasten muskarit, musiikkivalmennukset ja musiikkiopistojen esitykset, joten Kaupinkallion pysäköintitalo on vuosien mittaan tullut tutuksi.
Ja teatterissa käydessähän voi pysäköidä sen pihaan. Viimeksi olen katsonut siellä "Linnunradan", Ain'Elisabeth Pennasen ja Juhani Siljon rakkaustarinan.
Mutta hyvä, että uutta teatteritaloa vesiputoustalon luo suunnitellaan. Nykyinen on vähän ankea, ollakseen Espoon Kaupunginteatteri!Iili kirjoitti:
...ovat vähemmän hajustettuja kuin vastaavat merkit ulkomailla, esim. Saksassa.
Tässä pari-kolme vuotta sitten oli uuttustuotteena jokin ulkomainen pesuaine, joka mukamas tuosui niin mahdottoman hyvältä. Sitä mainostettiin TV:ssä. Vielä mainoskampanjan aikana se oli kaupoissa jo loppuunmyynnissä, koska kukaan ei halunnut moista hajupommia huusholliinsa.Onneksi Suomesta saa niitä "allergialiiton suosittelemia" pesuaineita. Täällä Espanjassa talvipakolaisena pitää etsiä mietotuoksuisin, kun tuoksutonta ei ole. Sitten vaan pyykki pari päivää pihalla kuivumassa.
Tämä on muutenkin vahvojen tuoksujen maa. Se Eau de Cologne on täällä kai "pesuvetenä". Joskus ravintolassa häiritsee jos viereisessä pöydässä on MIEHIÄ, jotka ovat parfymoineet itsensä sekä Kölninvedellä että partavedellä.
Saattaapa muuten olla kova paikka täkäläisille se tupakointikielto ensi vuonna...vaarivaari kirjoitti:
Onneksi Suomesta saa niitä "allergialiiton suosittelemia" pesuaineita. Täällä Espanjassa talvipakolaisena pitää etsiä mietotuoksuisin, kun tuoksutonta ei ole. Sitten vaan pyykki pari päivää pihalla kuivumassa.
Tämä on muutenkin vahvojen tuoksujen maa. Se Eau de Cologne on täällä kai "pesuvetenä". Joskus ravintolassa häiritsee jos viereisessä pöydässä on MIEHIÄ, jotka ovat parfymoineet itsensä sekä Kölninvedellä että partavedellä.
Saattaapa muuten olla kova paikka täkäläisille se tupakointikielto ensi vuonna...Mielenkiintoista kokea käytännössä!
Esim. pankissa asioidessa saattaa virkailija vedellä tupakkaa samalla kun palvelee asiakasta!vaarivaari kirjoitti:
http://www.turunsanomat.fi/verkkolehti/?ts=1,4:2:0:0,4:2:1:1:2005-12-05,4:344392,1:0:0:0:0:
(osoite yhdelle riville)
Kertoo, että puolet on allergisiaTuossa linkissä todettiin, että yliherkkyys tuoksuille kasvaa iän myötä. Minulle on kuitenkin käynyt päinvastoin. Nuorena kärsin pahasta migreenistä. Sen laukaisi ensimmäisen kerran Taft-merkkinen hiuskiinne. Olin tuolloin 17-vuotias. Autojen pakokaasut olivat toinen ongelma.
Kärsin myös erilaisista allergiaoireista: meikkiallergiaa, nikkeliekseemaa, sementtipöly nosti korkean kuumeen. Herkistyin myös sulfalle ja penisilliinille, joista sain pahoja urtikariapaukamia. Parikymppisenä olin henkihieverissä leikkauksen jälkeen, kun unilääkkeeksi annettiin barbituraatteja.
Nyt ei ole allergiasta mitään oireita. En kärsi tuoksuista enkä migreenistä. Mitenkähän tämä on selitettävissä?Frederiikka kirjoitti:
Tuossa linkissä todettiin, että yliherkkyys tuoksuille kasvaa iän myötä. Minulle on kuitenkin käynyt päinvastoin. Nuorena kärsin pahasta migreenistä. Sen laukaisi ensimmäisen kerran Taft-merkkinen hiuskiinne. Olin tuolloin 17-vuotias. Autojen pakokaasut olivat toinen ongelma.
Kärsin myös erilaisista allergiaoireista: meikkiallergiaa, nikkeliekseemaa, sementtipöly nosti korkean kuumeen. Herkistyin myös sulfalle ja penisilliinille, joista sain pahoja urtikariapaukamia. Parikymppisenä olin henkihieverissä leikkauksen jälkeen, kun unilääkkeeksi annettiin barbituraatteja.
Nyt ei ole allergiasta mitään oireita. En kärsi tuoksuista enkä migreenistä. Mitenkähän tämä on selitettävissä?Lasten allergisuutta on tutkittu ja todettu että maalla asuvat lapset ovat vähemmän allergisia kuin kaupunkilaislapset.
Maalaislapset ovat enemmän kosketuksissa eläinten kanssa, peuhaavat heinissä, ovat tallilla ja navetoissa. Eläinten karvat ja pöly kuuluvat arkipäivään.
Tutkijat ovat tulleet myös siihen tulokseen että allergiaoireet voivat lieventyä tai hävitä kokonaan jos pikkuhiljaa altistaa itseään aineille joille on aikaisemmin reagoinut.
Minulla on aina ollut herkkä nenä (ja pää) erilaisille tuoksuille.
Nuorempana sain kauhean päänsäryn ns. "Postivaunu-lavendelista".
Muistan, että seminaarilla oli eräs opiskelukaveri joka suorastaan rakasti tuota lavendelivettä ja lisäsi tuoksua tasaisin väliajoin.
Tupakansavu on toinen, joka ei aiheuta ainoastaan päänsärkyä vaan tekee kaiken lisäksi ärtyneeksi sen takia että kaikki vaatteet haisevat tupakalle, nopea tuulettaminen ei auta, vaan parasta heittää vaatteet pyykkikoneeseen tai viedä pesulaan.
Jos käytän leipomiseen ruisjauhoja niin on mentävä leivonnan jälkeen suihkuun.
Nikkeliallergia lievässä muodossa on myös kiusani.
Allergisuus taitaa olla perinnöllistä. Poikanikaan ei siedä tupakansavua, reagoi samalla tavalla kuin minäkin. Jopa ärtyneisyyskin kuuluu kuvioihin :D, huomasin, kun hän kerran päivitteli kuinka paljon ylimääräistä vaivaa joutuu näkemään jonkun toisen nautinnon takia!
Eilen hän oli ihoklinikalla, missä hänelle laitettiin allergiatestisuikaleet selkään muutamaksi päiväksi.
Tulokset saa kuulla perjantaina.MdK-MdK kirjoitti:
Mielenkiintoista kokea käytännössä!
Esim. pankissa asioidessa saattaa virkailija vedellä tupakkaa samalla kun palvelee asiakasta!Suomessa kun on tottunut siihen, että kaupassa ja pankissa asiakas on tärkein huomionkohde ollessaan palveltavana, hämmästyttää espanjalainen palveluhenkilökunnan tapa seurata koko ajan mitä ympärillä tapahtuu. Seurustelu työkaverin kanssa on joskus tärkeämpää kuin asiakkaan palvelu. Nyt sentään sukupuolisyrjintää ei tapahdu enää niinkuin 20 vuotta sitten.
Yllättäen kauppoihin on tullut tupakointikieltoja - jota ihan kaikki ei huomaa.
Lentokentät ovat savuttomia, mutta tupakoivat turistit eivät siitä välitä.
- Iili
...väliajalla kaadetaan buffetissa drinkit valmiiksi, jotta yleisö saisi ne nopeasti.
Se viinan haju on aivan uskomatonta! On siis valmiiksi kaadettuja, satoja drinkkilaseja, joista alkoholi pääsee haihtumaan. Missään kapakassa ei ole sellaista viinan löyhkää. En ole mikään absolutisti, mutta minua haju kuvottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?994537- 272385
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1092223- 2002179
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4101931- 1691503
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1001269Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.321075Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72976Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?79850