Messkeskuksessa eilen käyneenä pari huomiota: Yleisö viittasi pitkälti kintaalla Porsche-aitaukselle,ei paljon jaksaneet sytyttää Carrerat,Boxut ja Gaymanit kun katsoivat vääntöarvoja ja muita lukemia papereilta.. Allekirjoittaneen työsuhde farmari-BMW:ssäkin on enemmän vääntöä kun oli vaikka siinä avo S-911:sessä :D Paitsi naurettaville voima-arvoille,myös Porschejen rumalle ulkonäölle ja kansanomaiselle olemukselle selvästi hymyiltiin yleisömassan keskuudessa.
Sen sijaan Dodge Viperin ja Ford GT:n ympärillä kuhisi koko ajan ja salamavalot välkkyivät remmiahdettu V8 ja väkivahva, koko salin suurin moottori,V10 saivat yleisön huokailemaan..Olivat joutuneet palkkaamaan porukkaa ruiskimaan vettä autojen päälle ja sitten pyyhkimään liinalla sormenjälkiä innokkaimpien kuolauksen jälkeen. Harmi vain kun oli niin vaikea saada kuvia noista autoista kun koko ajan yleisö tunki autojen ympärille kaikista raoista mitä vaan löytyi..HS:nkin messuja koskevaan tiedonantoon pääsi Viper, ei mikään ruohonleikkurin moottorilla ladattu kupla.
Kyllä ihmiset tietävät missä kaappi seisoo urheiluautojen maailmassa :)
Kokemuksia autonäyttelystä
11
1006
Vastaukset
- eksyit
väärälle foorumille,
Gaymanit taitavat olla tuolla poikkeavien threadissa.
Onko tuo suuntautuneisuus yleisempääkin jenkkiautojen harrastajien keskuudessa,kun niin useasti siitä ääntä pidätte ?- Porschvette
herra tipi tapa.Taas uusi nimimerkki?
- Salsa
Porschvette kirjoitti:
herra tipi tapa.Taas uusi nimimerkki?
ottaa taas uusi nimimerkki. Uutta tietoa on, että Tipatipalla on BMW:n dieselfarmari aiemmin mainittujen Caddyn ja ZR1:n lisäksi. 330d, 530d tai 535d, ilmeisesti, muissa ei vääntö riitä. Sääli vain että vääntö ei auta maksimitehoa vastaan, varsinkaan dieselfarmarissa oikeaa urheiluautoa vastaan.
- SevastopolBattleFight
Salsa kirjoitti:
ottaa taas uusi nimimerkki. Uutta tietoa on, että Tipatipalla on BMW:n dieselfarmari aiemmin mainittujen Caddyn ja ZR1:n lisäksi. 330d, 530d tai 535d, ilmeisesti, muissa ei vääntö riitä. Sääli vain että vääntö ei auta maksimitehoa vastaan, varsinkaan dieselfarmarissa oikeaa urheiluautoa vastaan.
Toisten "urheiluautoissa" riittää että väännössä hävitään perusperheautoille,kunhan tehossa vähän edes voitetaan.
Jenkeissä standardit on korkeammat: Siellä voitetaan selkeästi sekä tehoissa että väännöissä, jos halutaan puhua urheilua-autoista (esim.yhdessä Viperissa lähes kahden 911 S:n väännöt!).
Yksi syy siihen miksi amerikkalaiset urheiluautot ovat niin ylivoimaisia,eli VOIMA. - Salsa
SevastopolBattleFight kirjoitti:
Toisten "urheiluautoissa" riittää että väännössä hävitään perusperheautoille,kunhan tehossa vähän edes voitetaan.
Jenkeissä standardit on korkeammat: Siellä voitetaan selkeästi sekä tehoissa että väännöissä, jos halutaan puhua urheilua-autoista (esim.yhdessä Viperissa lähes kahden 911 S:n väännöt!).
Yksi syy siihen miksi amerikkalaiset urheiluautot ovat niin ylivoimaisia,eli VOIMA."Yksi syy siihen miksi amerikkalaiset urheiluautot ovat niin ylivoimaisia,eli VOIMA."
Mutta syyt miksi ne häviävät koko muulle maailmalle, on LAATU, KIERROSAJAT RADOILLA, VOITOKKUUS kilpa-autoilun historiassa (Porschella yli 22000 kilpailuvoittoa kautta historian, paljonko Corvettella?), AJO-OMINAISUUDET ja AJETTAVUUS, KÄYTÄNNÖN SUORITUSKYKY (1600-kiloinen 500hv auto on tosiasiassa hitaampi kuin 380-heppainen 1400-kiloinen) sekä IHMISTEN ARVOSTUS. - Tapastikos
Salsa kirjoitti:
"Yksi syy siihen miksi amerikkalaiset urheiluautot ovat niin ylivoimaisia,eli VOIMA."
Mutta syyt miksi ne häviävät koko muulle maailmalle, on LAATU, KIERROSAJAT RADOILLA, VOITOKKUUS kilpa-autoilun historiassa (Porschella yli 22000 kilpailuvoittoa kautta historian, paljonko Corvettella?), AJO-OMINAISUUDET ja AJETTAVUUS, KÄYTÄNNÖN SUORITUSKYKY (1600-kiloinen 500hv auto on tosiasiassa hitaampi kuin 380-heppainen 1400-kiloinen) sekä IHMISTEN ARVOSTUS.Haloo? Kopkop.
Eli alku oli jo hyvä, annoit jälleen hiljaisen hyväksynnän sille tosiasialle että VOIMAssa jenkit vie nuhalohkoisia pikkukoneita mennen tullen.
Sitten korjataan vielä tuo loppu viestistäsi: Laatu on aina ollut Corvetten vahvuus. Itseasiassa on tunnettu tosiasia että Porschen sisustuksessa oli,varsinkin ennen vanhaan (no mitä muuta voi odottaa kun autossa on 2 litrainen 125 hv kone ja muutenkin tekniikka lähinnä aikalaisen corollan kollegaa), valtavia epähuomiossa tehtyjä heittoja ja epätarkkuuksia,jopa suoranaisia laadullisia vajavaisuuksia. Kierrosajat radoilla taas ovat puhtaasti jenkkien heinää myös, mm.yksikään 911 ei ole päässyt lähellekään Corvettella ajettua kierrosaikaa vanhalla Nürrellä, myös BelCar ja erinäisissä GT-sarjoissa ajetut kisat (joissa Corvette ja Viper domoinoivat) ovat päättyneet useimmiten jenkillä ajettuun rataennätykseen. Jenkkiradoilla ylivoima on vielä murskaavampi luonnollisesti.Myös varttimailikellotukset on maailman kovimmilla varttimailiradoilla järjestään jenkkiV8autojen hallussa. Kilpailuvoittoja jo sivuttiinkin, LeMansin kovimmista luokista Euroopan kovimpiin luokkiin (mm.BelCar,tai käytännössä kaikki missä eurot ei ole rajanneet jenkkejä iskutilavuusrajoilla/suorilla kielloilla pois) on Corvette jo yksistään ollut mallina ylivoimainen. Määrällisesti varmasti Corvettella enemmän kilpailuvoittoja(veikkaan että 99% noista mainitsemistasi Porschen voitoista on ajettu taas jossain Carrera Cup-sarjassa ja muissa vastaavissa joissa on säännöin rajattu nopeat,tehokkaat urheiluautot pois).Ajo-ominaisuuksista ollaankin puhuttu jo pitkään ja hartaasti, ja aina huomataan että takamoottorinen pökkelö ei kykene sellaiseen hallittavuuteen kuin ideaali urheiluauto,Corvette,tämänhän olemme jo kuulleet ammattikuski Markus Palttalankin sanomana. Ja käytännön suorituskyvyssä aivan sama asia;" Meillä ei ole mitään mahdollisuuksia jenkkien 7-8 litrasten vaparien kyydissä turboPorschella"-han oli se ammattikuski Palttalan sanoma tähänkin asiaan.Jotain käytännön suorituskyvystä kuvastaa myös sellaiset ironiset tosiasiat,kuin että vakioCorvettella ajettiin jo 60-luvulla sen aikaisilla renkailla reippaasti alle 12 sekunnin varttimailiaikoja, sellaisia joihin ei tänäpäivänäkään pystytä Porschella! Kun se 1400 kg auto on ladattu V8:lla jossa on 500 hv ja 800 nM ja toisessa autossa on 1400 kg ja 380 hv 6-syl ja 350 nM,niin selvähän se on kumpi vie ja kumpi vikisee,vartilla,radalla,ihan sama. Ja ihmisten arvostuksesta kertoo hyvin tuo viestiketjun aloittajan kuvaus Porsche-aitiolle nauravista ihmisistä ja Viperin ympärillä kuolaavista yleisömassoista, näinhän se oli kun itsekin paikalla käväisin.Kyllähän suurin osa ihmisistä pitää täysmoottorisia,tehokkaita,legendaarisia ja menestyneitä sekä kauniita Corvetteja ja muita jenkkisportteja oikeina urheiluautoina,siinä missä Porkella on se ikuinen luuserin leima otsassa; Se on aina se sammakonnäköinen ja muita tehottomampi symppis,kohtuu ripeä auto varmasti normi-ihmiselle,mutta kaukana vielä oikeasta urheiluautosta. Sitä imagoa ei muuteta vaikka kuinka yritettäisiin kopioida jenkkien V8-rakennetta Cayenneen ja muihin..Ihmisillä on pitkä muisti ja hyvä niin :) Muutenhan kaikenmaailman litraset Micrat olisi "urheiluautoja" Salsan logiikalla - Niuhottaja!
Salsa kirjoitti:
"Yksi syy siihen miksi amerikkalaiset urheiluautot ovat niin ylivoimaisia,eli VOIMA."
Mutta syyt miksi ne häviävät koko muulle maailmalle, on LAATU, KIERROSAJAT RADOILLA, VOITOKKUUS kilpa-autoilun historiassa (Porschella yli 22000 kilpailuvoittoa kautta historian, paljonko Corvettella?), AJO-OMINAISUUDET ja AJETTAVUUS, KÄYTÄNNÖN SUORITUSKYKY (1600-kiloinen 500hv auto on tosiasiassa hitaampi kuin 380-heppainen 1400-kiloinen) sekä IHMISTEN ARVOSTUS.on joka jyllää!Jenkit helppoja kaupunkiajossa ja porschella ei tee tavallisen liikenteen seassa vittuakaan kun alavääntö puuttuu täysin.Perseestä koko auto,no onneksi valmistus onkin loppumassa.
- minä
Niuhottaja! kirjoitti:
on joka jyllää!Jenkit helppoja kaupunkiajossa ja porschella ei tee tavallisen liikenteen seassa vittuakaan kun alavääntö puuttuu täysin.Perseestä koko auto,no onneksi valmistus onkin loppumassa.
Kannattaisi varmaan kokeilla Porschea kaupingissa ennen kuin laukoo tuollaisia totuuksia...
- Niuhottaja!
minä kirjoitti:
Kannattaisi varmaan kokeilla Porschea kaupingissa ennen kuin laukoo tuollaisia totuuksia...
nyt kyllä voiman väärällä puolella!
- alavääntö puuttuu
Niuhottaja! kirjoitti:
nyt kyllä voiman väärällä puolella!
kokonaan porschelta? normaalin liikenteen seassa? normaalia liikennettä on se ku sä ajat sillä sun vm86 nissan sunnyl jossa vääntö sanaa ei tunneta, kyllä porsche paremmin vääntää ku sun 1,4 litranen sunny. hahahaa! aika vähä oot idiootti....
- Älykkäämpi
Tapastikos kirjoitti:
Haloo? Kopkop.
Eli alku oli jo hyvä, annoit jälleen hiljaisen hyväksynnän sille tosiasialle että VOIMAssa jenkit vie nuhalohkoisia pikkukoneita mennen tullen.
Sitten korjataan vielä tuo loppu viestistäsi: Laatu on aina ollut Corvetten vahvuus. Itseasiassa on tunnettu tosiasia että Porschen sisustuksessa oli,varsinkin ennen vanhaan (no mitä muuta voi odottaa kun autossa on 2 litrainen 125 hv kone ja muutenkin tekniikka lähinnä aikalaisen corollan kollegaa), valtavia epähuomiossa tehtyjä heittoja ja epätarkkuuksia,jopa suoranaisia laadullisia vajavaisuuksia. Kierrosajat radoilla taas ovat puhtaasti jenkkien heinää myös, mm.yksikään 911 ei ole päässyt lähellekään Corvettella ajettua kierrosaikaa vanhalla Nürrellä, myös BelCar ja erinäisissä GT-sarjoissa ajetut kisat (joissa Corvette ja Viper domoinoivat) ovat päättyneet useimmiten jenkillä ajettuun rataennätykseen. Jenkkiradoilla ylivoima on vielä murskaavampi luonnollisesti.Myös varttimailikellotukset on maailman kovimmilla varttimailiradoilla järjestään jenkkiV8autojen hallussa. Kilpailuvoittoja jo sivuttiinkin, LeMansin kovimmista luokista Euroopan kovimpiin luokkiin (mm.BelCar,tai käytännössä kaikki missä eurot ei ole rajanneet jenkkejä iskutilavuusrajoilla/suorilla kielloilla pois) on Corvette jo yksistään ollut mallina ylivoimainen. Määrällisesti varmasti Corvettella enemmän kilpailuvoittoja(veikkaan että 99% noista mainitsemistasi Porschen voitoista on ajettu taas jossain Carrera Cup-sarjassa ja muissa vastaavissa joissa on säännöin rajattu nopeat,tehokkaat urheiluautot pois).Ajo-ominaisuuksista ollaankin puhuttu jo pitkään ja hartaasti, ja aina huomataan että takamoottorinen pökkelö ei kykene sellaiseen hallittavuuteen kuin ideaali urheiluauto,Corvette,tämänhän olemme jo kuulleet ammattikuski Markus Palttalankin sanomana. Ja käytännön suorituskyvyssä aivan sama asia;" Meillä ei ole mitään mahdollisuuksia jenkkien 7-8 litrasten vaparien kyydissä turboPorschella"-han oli se ammattikuski Palttalan sanoma tähänkin asiaan.Jotain käytännön suorituskyvystä kuvastaa myös sellaiset ironiset tosiasiat,kuin että vakioCorvettella ajettiin jo 60-luvulla sen aikaisilla renkailla reippaasti alle 12 sekunnin varttimailiaikoja, sellaisia joihin ei tänäpäivänäkään pystytä Porschella! Kun se 1400 kg auto on ladattu V8:lla jossa on 500 hv ja 800 nM ja toisessa autossa on 1400 kg ja 380 hv 6-syl ja 350 nM,niin selvähän se on kumpi vie ja kumpi vikisee,vartilla,radalla,ihan sama. Ja ihmisten arvostuksesta kertoo hyvin tuo viestiketjun aloittajan kuvaus Porsche-aitiolle nauravista ihmisistä ja Viperin ympärillä kuolaavista yleisömassoista, näinhän se oli kun itsekin paikalla käväisin.Kyllähän suurin osa ihmisistä pitää täysmoottorisia,tehokkaita,legendaarisia ja menestyneitä sekä kauniita Corvetteja ja muita jenkkisportteja oikeina urheiluautoina,siinä missä Porkella on se ikuinen luuserin leima otsassa; Se on aina se sammakonnäköinen ja muita tehottomampi symppis,kohtuu ripeä auto varmasti normi-ihmiselle,mutta kaukana vielä oikeasta urheiluautosta. Sitä imagoa ei muuteta vaikka kuinka yritettäisiin kopioida jenkkien V8-rakennetta Cayenneen ja muihin..Ihmisillä on pitkä muisti ja hyvä niin :) Muutenhan kaikenmaailman litraset Micrat olisi "urheiluautoja" Salsan logiikallaItsehän sä aloititkin tämän jäteviestiketjun, vaihteeksi jollain nimmarilla SevastopolLadaBampers tms.
Kuten tunnettua, ei viestissäs ole taaskaan mitään faktoja, vain keskenkasvuisen naurettavia arvauksia ja yksioikoisia typeryyksiä.
Provoissasi huokuu kateellisen häviäjän katkera epätoivo.. :DD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4013318Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151546En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841332- 1081321
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991315Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591265- 481175
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801072Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa26975- 33857