Kokemuksia autonäyttelystä

SevastopolBattleFight

Messkeskuksessa eilen käyneenä pari huomiota: Yleisö viittasi pitkälti kintaalla Porsche-aitaukselle,ei paljon jaksaneet sytyttää Carrerat,Boxut ja Gaymanit kun katsoivat vääntöarvoja ja muita lukemia papereilta.. Allekirjoittaneen työsuhde farmari-BMW:ssäkin on enemmän vääntöä kun oli vaikka siinä avo S-911:sessä :D Paitsi naurettaville voima-arvoille,myös Porschejen rumalle ulkonäölle ja kansanomaiselle olemukselle selvästi hymyiltiin yleisömassan keskuudessa.

Sen sijaan Dodge Viperin ja Ford GT:n ympärillä kuhisi koko ajan ja salamavalot välkkyivät remmiahdettu V8 ja väkivahva, koko salin suurin moottori,V10 saivat yleisön huokailemaan..Olivat joutuneet palkkaamaan porukkaa ruiskimaan vettä autojen päälle ja sitten pyyhkimään liinalla sormenjälkiä innokkaimpien kuolauksen jälkeen. Harmi vain kun oli niin vaikea saada kuvia noista autoista kun koko ajan yleisö tunki autojen ympärille kaikista raoista mitä vaan löytyi..HS:nkin messuja koskevaan tiedonantoon pääsi Viper, ei mikään ruohonleikkurin moottorilla ladattu kupla.

Kyllä ihmiset tietävät missä kaappi seisoo urheiluautojen maailmassa :)

11

999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eksyit

      väärälle foorumille,
      Gaymanit taitavat olla tuolla poikkeavien threadissa.
      Onko tuo suuntautuneisuus yleisempääkin jenkkiautojen harrastajien keskuudessa,kun niin useasti siitä ääntä pidätte ?

      • Porschvette

        herra tipi tapa.Taas uusi nimimerkki?


      • Salsa
        Porschvette kirjoitti:

        herra tipi tapa.Taas uusi nimimerkki?

        ottaa taas uusi nimimerkki. Uutta tietoa on, että Tipatipalla on BMW:n dieselfarmari aiemmin mainittujen Caddyn ja ZR1:n lisäksi. 330d, 530d tai 535d, ilmeisesti, muissa ei vääntö riitä. Sääli vain että vääntö ei auta maksimitehoa vastaan, varsinkaan dieselfarmarissa oikeaa urheiluautoa vastaan.


      • SevastopolBattleFight
        Salsa kirjoitti:

        ottaa taas uusi nimimerkki. Uutta tietoa on, että Tipatipalla on BMW:n dieselfarmari aiemmin mainittujen Caddyn ja ZR1:n lisäksi. 330d, 530d tai 535d, ilmeisesti, muissa ei vääntö riitä. Sääli vain että vääntö ei auta maksimitehoa vastaan, varsinkaan dieselfarmarissa oikeaa urheiluautoa vastaan.

        Toisten "urheiluautoissa" riittää että väännössä hävitään perusperheautoille,kunhan tehossa vähän edes voitetaan.

        Jenkeissä standardit on korkeammat: Siellä voitetaan selkeästi sekä tehoissa että väännöissä, jos halutaan puhua urheilua-autoista (esim.yhdessä Viperissa lähes kahden 911 S:n väännöt!).

        Yksi syy siihen miksi amerikkalaiset urheiluautot ovat niin ylivoimaisia,eli VOIMA.


      • Salsa
        SevastopolBattleFight kirjoitti:

        Toisten "urheiluautoissa" riittää että väännössä hävitään perusperheautoille,kunhan tehossa vähän edes voitetaan.

        Jenkeissä standardit on korkeammat: Siellä voitetaan selkeästi sekä tehoissa että väännöissä, jos halutaan puhua urheilua-autoista (esim.yhdessä Viperissa lähes kahden 911 S:n väännöt!).

        Yksi syy siihen miksi amerikkalaiset urheiluautot ovat niin ylivoimaisia,eli VOIMA.

        "Yksi syy siihen miksi amerikkalaiset urheiluautot ovat niin ylivoimaisia,eli VOIMA."

        Mutta syyt miksi ne häviävät koko muulle maailmalle, on LAATU, KIERROSAJAT RADOILLA, VOITOKKUUS kilpa-autoilun historiassa (Porschella yli 22000 kilpailuvoittoa kautta historian, paljonko Corvettella?), AJO-OMINAISUUDET ja AJETTAVUUS, KÄYTÄNNÖN SUORITUSKYKY (1600-kiloinen 500hv auto on tosiasiassa hitaampi kuin 380-heppainen 1400-kiloinen) sekä IHMISTEN ARVOSTUS.


      • Tapastikos
        Salsa kirjoitti:

        "Yksi syy siihen miksi amerikkalaiset urheiluautot ovat niin ylivoimaisia,eli VOIMA."

        Mutta syyt miksi ne häviävät koko muulle maailmalle, on LAATU, KIERROSAJAT RADOILLA, VOITOKKUUS kilpa-autoilun historiassa (Porschella yli 22000 kilpailuvoittoa kautta historian, paljonko Corvettella?), AJO-OMINAISUUDET ja AJETTAVUUS, KÄYTÄNNÖN SUORITUSKYKY (1600-kiloinen 500hv auto on tosiasiassa hitaampi kuin 380-heppainen 1400-kiloinen) sekä IHMISTEN ARVOSTUS.

        Haloo? Kopkop.

        Eli alku oli jo hyvä, annoit jälleen hiljaisen hyväksynnän sille tosiasialle että VOIMAssa jenkit vie nuhalohkoisia pikkukoneita mennen tullen.

        Sitten korjataan vielä tuo loppu viestistäsi: Laatu on aina ollut Corvetten vahvuus. Itseasiassa on tunnettu tosiasia että Porschen sisustuksessa oli,varsinkin ennen vanhaan (no mitä muuta voi odottaa kun autossa on 2 litrainen 125 hv kone ja muutenkin tekniikka lähinnä aikalaisen corollan kollegaa), valtavia epähuomiossa tehtyjä heittoja ja epätarkkuuksia,jopa suoranaisia laadullisia vajavaisuuksia. Kierrosajat radoilla taas ovat puhtaasti jenkkien heinää myös, mm.yksikään 911 ei ole päässyt lähellekään Corvettella ajettua kierrosaikaa vanhalla Nürrellä, myös BelCar ja erinäisissä GT-sarjoissa ajetut kisat (joissa Corvette ja Viper domoinoivat) ovat päättyneet useimmiten jenkillä ajettuun rataennätykseen. Jenkkiradoilla ylivoima on vielä murskaavampi luonnollisesti.Myös varttimailikellotukset on maailman kovimmilla varttimailiradoilla järjestään jenkkiV8autojen hallussa. Kilpailuvoittoja jo sivuttiinkin, LeMansin kovimmista luokista Euroopan kovimpiin luokkiin (mm.BelCar,tai käytännössä kaikki missä eurot ei ole rajanneet jenkkejä iskutilavuusrajoilla/suorilla kielloilla pois) on Corvette jo yksistään ollut mallina ylivoimainen. Määrällisesti varmasti Corvettella enemmän kilpailuvoittoja(veikkaan että 99% noista mainitsemistasi Porschen voitoista on ajettu taas jossain Carrera Cup-sarjassa ja muissa vastaavissa joissa on säännöin rajattu nopeat,tehokkaat urheiluautot pois).Ajo-ominaisuuksista ollaankin puhuttu jo pitkään ja hartaasti, ja aina huomataan että takamoottorinen pökkelö ei kykene sellaiseen hallittavuuteen kuin ideaali urheiluauto,Corvette,tämänhän olemme jo kuulleet ammattikuski Markus Palttalankin sanomana. Ja käytännön suorituskyvyssä aivan sama asia;" Meillä ei ole mitään mahdollisuuksia jenkkien 7-8 litrasten vaparien kyydissä turboPorschella"-han oli se ammattikuski Palttalan sanoma tähänkin asiaan.Jotain käytännön suorituskyvystä kuvastaa myös sellaiset ironiset tosiasiat,kuin että vakioCorvettella ajettiin jo 60-luvulla sen aikaisilla renkailla reippaasti alle 12 sekunnin varttimailiaikoja, sellaisia joihin ei tänäpäivänäkään pystytä Porschella! Kun se 1400 kg auto on ladattu V8:lla jossa on 500 hv ja 800 nM ja toisessa autossa on 1400 kg ja 380 hv 6-syl ja 350 nM,niin selvähän se on kumpi vie ja kumpi vikisee,vartilla,radalla,ihan sama. Ja ihmisten arvostuksesta kertoo hyvin tuo viestiketjun aloittajan kuvaus Porsche-aitiolle nauravista ihmisistä ja Viperin ympärillä kuolaavista yleisömassoista, näinhän se oli kun itsekin paikalla käväisin.Kyllähän suurin osa ihmisistä pitää täysmoottorisia,tehokkaita,legendaarisia ja menestyneitä sekä kauniita Corvetteja ja muita jenkkisportteja oikeina urheiluautoina,siinä missä Porkella on se ikuinen luuserin leima otsassa; Se on aina se sammakonnäköinen ja muita tehottomampi symppis,kohtuu ripeä auto varmasti normi-ihmiselle,mutta kaukana vielä oikeasta urheiluautosta. Sitä imagoa ei muuteta vaikka kuinka yritettäisiin kopioida jenkkien V8-rakennetta Cayenneen ja muihin..Ihmisillä on pitkä muisti ja hyvä niin :) Muutenhan kaikenmaailman litraset Micrat olisi "urheiluautoja" Salsan logiikalla


      • Niuhottaja!
        Salsa kirjoitti:

        "Yksi syy siihen miksi amerikkalaiset urheiluautot ovat niin ylivoimaisia,eli VOIMA."

        Mutta syyt miksi ne häviävät koko muulle maailmalle, on LAATU, KIERROSAJAT RADOILLA, VOITOKKUUS kilpa-autoilun historiassa (Porschella yli 22000 kilpailuvoittoa kautta historian, paljonko Corvettella?), AJO-OMINAISUUDET ja AJETTAVUUS, KÄYTÄNNÖN SUORITUSKYKY (1600-kiloinen 500hv auto on tosiasiassa hitaampi kuin 380-heppainen 1400-kiloinen) sekä IHMISTEN ARVOSTUS.

        on joka jyllää!Jenkit helppoja kaupunkiajossa ja porschella ei tee tavallisen liikenteen seassa vittuakaan kun alavääntö puuttuu täysin.Perseestä koko auto,no onneksi valmistus onkin loppumassa.


      • minä
        Niuhottaja! kirjoitti:

        on joka jyllää!Jenkit helppoja kaupunkiajossa ja porschella ei tee tavallisen liikenteen seassa vittuakaan kun alavääntö puuttuu täysin.Perseestä koko auto,no onneksi valmistus onkin loppumassa.

        Kannattaisi varmaan kokeilla Porschea kaupingissa ennen kuin laukoo tuollaisia totuuksia...


      • Niuhottaja!
        minä kirjoitti:

        Kannattaisi varmaan kokeilla Porschea kaupingissa ennen kuin laukoo tuollaisia totuuksia...

        nyt kyllä voiman väärällä puolella!


      • alavääntö puuttuu
        Niuhottaja! kirjoitti:

        nyt kyllä voiman väärällä puolella!

        kokonaan porschelta? normaalin liikenteen seassa? normaalia liikennettä on se ku sä ajat sillä sun vm86 nissan sunnyl jossa vääntö sanaa ei tunneta, kyllä porsche paremmin vääntää ku sun 1,4 litranen sunny. hahahaa! aika vähä oot idiootti....


      • Älykkäämpi
        Tapastikos kirjoitti:

        Haloo? Kopkop.

        Eli alku oli jo hyvä, annoit jälleen hiljaisen hyväksynnän sille tosiasialle että VOIMAssa jenkit vie nuhalohkoisia pikkukoneita mennen tullen.

        Sitten korjataan vielä tuo loppu viestistäsi: Laatu on aina ollut Corvetten vahvuus. Itseasiassa on tunnettu tosiasia että Porschen sisustuksessa oli,varsinkin ennen vanhaan (no mitä muuta voi odottaa kun autossa on 2 litrainen 125 hv kone ja muutenkin tekniikka lähinnä aikalaisen corollan kollegaa), valtavia epähuomiossa tehtyjä heittoja ja epätarkkuuksia,jopa suoranaisia laadullisia vajavaisuuksia. Kierrosajat radoilla taas ovat puhtaasti jenkkien heinää myös, mm.yksikään 911 ei ole päässyt lähellekään Corvettella ajettua kierrosaikaa vanhalla Nürrellä, myös BelCar ja erinäisissä GT-sarjoissa ajetut kisat (joissa Corvette ja Viper domoinoivat) ovat päättyneet useimmiten jenkillä ajettuun rataennätykseen. Jenkkiradoilla ylivoima on vielä murskaavampi luonnollisesti.Myös varttimailikellotukset on maailman kovimmilla varttimailiradoilla järjestään jenkkiV8autojen hallussa. Kilpailuvoittoja jo sivuttiinkin, LeMansin kovimmista luokista Euroopan kovimpiin luokkiin (mm.BelCar,tai käytännössä kaikki missä eurot ei ole rajanneet jenkkejä iskutilavuusrajoilla/suorilla kielloilla pois) on Corvette jo yksistään ollut mallina ylivoimainen. Määrällisesti varmasti Corvettella enemmän kilpailuvoittoja(veikkaan että 99% noista mainitsemistasi Porschen voitoista on ajettu taas jossain Carrera Cup-sarjassa ja muissa vastaavissa joissa on säännöin rajattu nopeat,tehokkaat urheiluautot pois).Ajo-ominaisuuksista ollaankin puhuttu jo pitkään ja hartaasti, ja aina huomataan että takamoottorinen pökkelö ei kykene sellaiseen hallittavuuteen kuin ideaali urheiluauto,Corvette,tämänhän olemme jo kuulleet ammattikuski Markus Palttalankin sanomana. Ja käytännön suorituskyvyssä aivan sama asia;" Meillä ei ole mitään mahdollisuuksia jenkkien 7-8 litrasten vaparien kyydissä turboPorschella"-han oli se ammattikuski Palttalan sanoma tähänkin asiaan.Jotain käytännön suorituskyvystä kuvastaa myös sellaiset ironiset tosiasiat,kuin että vakioCorvettella ajettiin jo 60-luvulla sen aikaisilla renkailla reippaasti alle 12 sekunnin varttimailiaikoja, sellaisia joihin ei tänäpäivänäkään pystytä Porschella! Kun se 1400 kg auto on ladattu V8:lla jossa on 500 hv ja 800 nM ja toisessa autossa on 1400 kg ja 380 hv 6-syl ja 350 nM,niin selvähän se on kumpi vie ja kumpi vikisee,vartilla,radalla,ihan sama. Ja ihmisten arvostuksesta kertoo hyvin tuo viestiketjun aloittajan kuvaus Porsche-aitiolle nauravista ihmisistä ja Viperin ympärillä kuolaavista yleisömassoista, näinhän se oli kun itsekin paikalla käväisin.Kyllähän suurin osa ihmisistä pitää täysmoottorisia,tehokkaita,legendaarisia ja menestyneitä sekä kauniita Corvetteja ja muita jenkkisportteja oikeina urheiluautoina,siinä missä Porkella on se ikuinen luuserin leima otsassa; Se on aina se sammakonnäköinen ja muita tehottomampi symppis,kohtuu ripeä auto varmasti normi-ihmiselle,mutta kaukana vielä oikeasta urheiluautosta. Sitä imagoa ei muuteta vaikka kuinka yritettäisiin kopioida jenkkien V8-rakennetta Cayenneen ja muihin..Ihmisillä on pitkä muisti ja hyvä niin :) Muutenhan kaikenmaailman litraset Micrat olisi "urheiluautoja" Salsan logiikalla

        Itsehän sä aloititkin tämän jäteviestiketjun, vaihteeksi jollain nimmarilla SevastopolLadaBampers tms.

        Kuten tunnettua, ei viestissäs ole taaskaan mitään faktoja, vain keskenkasvuisen naurettavia arvauksia ja yksioikoisia typeryyksiä.

        Provoissasi huokuu kateellisen häviäjän katkera epätoivo.. :DD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      89
      3707
    2. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1959
    3. Tiesitkö mies

      Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1783
    4. Nuorempi mies

      Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1642
    5. Miksi teillä meni...

      ...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1483
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1478
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

      Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      98
      1453
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

      Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1402
    9. Jos siis saamme

      Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1324
    10. Onko sinulla

      Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1287
    Aihe