eli tarinaa siitä, että auton alle kannattaa katsoa silloin tällöin.
Vein aamutuimaan mersun jarrupalojen vaihtoon. Varoitusvalo aiheesta paloi, ja kohinastakin kuuli että palat ovat lopussa.
Kohta soitti korjaamo: "kuule tässä pitää vaihtaa samantien jarrulevytkin eteen, paksuimmillaan on neljä milliä enää levyä jäljellä, alkaa olla vaarallista ajoa..."
Niin, että viimeistään renkaita vaihtaessa kannattaa hiukan tiirailla mitä on alustassa tapahtumassa. Nyt en renkaita vaihtanut itse, eikä "orja" ollut kuin äkkiä ruuvannut uudet munkit paikalleen.
4mm jarrulevyä...
16
4657
Vastaukset
- ukko
Kaikissa autoissa jarrulevyt eteen kannattaa yleensä vaihtaa noin 100.000km paikkeilla .
Meseen jarrulevyt ovat halpoja Vehossakin noin. 30€/kpl.
Katsoppa Vehon Kevät,Kesä vuosi-2002 huolto ja varaosahinnastosta, joita saa vehosta ilmaiseksi yllättävän halpaa nykyisin Vehossakin mesem huolto ja varaosat/töineenkin ja myös korjauspaketit. - W126
Paljonko maksoi jarrupalojen vaihtotyö?
Toiseksi: Onko jokin syy, kun et vaihtanut itse?- nih
En tiedä vielä, mitä tuosta palain vaihdosta saa maksaa. Tuntiveloitus on ei-merkkikorjaamolla kohtuullinen, mutta osat (palat levyt) muodostanevat laskusta leijonanosan.
Itse en työhön ryhtynyt, sillä korjaamo hoitaa homman äkkiä ja varmasti, eikä sellaiseen olisi itsellä oikein aikaa tai mahdollisuuksia parhaillaan.
Kerron operaation hinnan kunhan auto valmistuu.
(Jos kyse oli niistä renkaista, niiden kanssa kävi seuraavasti: velimies vaihtoi omaan autoonsa renkaita pihallaan ja meikäläinen saapui paikalle uudet nakit kyydissä. Huikkasin leikillään, että "kun sulla on noin hyvä vaihtovauhti päällä, niin käännä tähänkin autoon uudet renkaat paikalleen."
Velimies tähän, että selevä. Ja vaihtoi renkaat. Hienoa on se. - ukko
Vehon pikahuollossa: Etu jarrulevyjen,palojen ja tunnistimien vaihto maksoi 289€.
Pelkkä Etujarrupalojen ja tunnistimien vaihto olisi maksanut 119€.
Olen auton korjaushommissa täysi tumpelo, joten en itse osaisi ja pystyisi vaihtamaan.
Eikä ole edes mitään työkalujakaan, kaiketi niitä hommassa olisi tarvittu? - W126
ukko kirjoitti:
Vehon pikahuollossa: Etu jarrulevyjen,palojen ja tunnistimien vaihto maksoi 289€.
Olen auton korjaushommissa täysi tumpelo, joten en itse osaisi ja pystyisi vaihtamaan.
Eikä ole edes mitään työkalujakaan, kaiketi niitä hommassa olisi tarvittu?Onneksi on itellä työkaluja.
Noilla hinnoilla saa itse tehtyä jo vaikka mitä remontteja, siis jos laskee minkä verran osia tolla rahalla saisi. Itsellä ei olis varaa autoa pitää ollenkaan, jos aina joutuisi johonkin merkkikorjaamoon sen viedä.
Eikö kannattaisi etsiä pikkasen halvempaa korjaajaa jostain. Veholle vieminen maksaa näköjään hunajaa. Itsellä on sellanen tuttu, joka ei työstä ota juuri mitään, ellei sitten siihen mene puoltapäivää. Noin halpaa ei varmaan nykyään enään löydy, mutta ainakin puolet halvempi, kun Veho löytyy jostain.
Tommoset rutiinihommat olis se tehnyt osien hinnalla. Takajarrupalat siis 11 Eurolla. Tunnistimien vaihto oli luultavasti turhaa....ne on nitä Vehon rahastuskikkoja. - mb-mies
W126 kirjoitti:
Onneksi on itellä työkaluja.
Noilla hinnoilla saa itse tehtyä jo vaikka mitä remontteja, siis jos laskee minkä verran osia tolla rahalla saisi. Itsellä ei olis varaa autoa pitää ollenkaan, jos aina joutuisi johonkin merkkikorjaamoon sen viedä.
Eikö kannattaisi etsiä pikkasen halvempaa korjaajaa jostain. Veholle vieminen maksaa näköjään hunajaa. Itsellä on sellanen tuttu, joka ei työstä ota juuri mitään, ellei sitten siihen mene puoltapäivää. Noin halpaa ei varmaan nykyään enään löydy, mutta ainakin puolet halvempi, kun Veho löytyy jostain.
Tommoset rutiinihommat olis se tehnyt osien hinnalla. Takajarrupalat siis 11 Eurolla. Tunnistimien vaihto oli luultavasti turhaa....ne on nitä Vehon rahastuskikkoja.Veholle ei kannata viedä meseä huoltoon ikinä!
Tunnistinjohdot joutuu uusimaan melkein aina
palojenvaihdonyhtetdessä! - Antti
ukko kirjoitti:
Eikä ole edes mitään työkalujakaan, kaiketi niitä hommassa olisi tarvittu?200-91 saa samat osat,ja kun itse laittaa paikoilleen, kun muuttaa eurot markoiksi
- mb-mies
Nykyiset ilman asbestia olevat palat kuluvat
nopeasti varsinkin automaatti malleissa.
On vaihdettu uusiin alle 20 000 km ajettuihin uudepalat! - Timo L.
No ovatpas päässeet loppuun. W116-korjaamo-cd:n mukaan jarrulevyjen "wear limit" on 8,7 mm. Kulumavaraa ei todellakaan hurjasti ole, kun levyjen paksuus on 10 mm!
P.S. Motonetissä takalevyt n. 13 e /kpl, KL:ssä jäähd. etulevyt poistotuotteena 150 mk/kpl vanhaa rahaa. :-)- nih
No niin, korjaamo soitti. Eli etulevyt palat vaihtotyö kaasarin säätö yhteensä 180 erkkiä. Not bad?
- W126
nih kirjoitti:
No niin, korjaamo soitti. Eli etulevyt palat vaihtotyö kaasarin säätö yhteensä 180 erkkiä. Not bad?
No..kaikki on suhteellista....
Onneksi tosiaan itsellä on työkaluja :))
Tuolla hinnalla saa 126:een kaikki levyt ja palat. Vielä taitaisi jäädäkkin rahaa. Ite pitää tietty sitten vaihtaa ne :))
180=1070mk.... No on se aika paljon kuitenkin. Osat oli ehkä 500 mk..Tai ainakin KL-varaosasta olisi.
Mitenkäs se kaasarin säätö...Pelittääkö nyt paremmin, vai oliko siinä vikaakaan? - C - klass
W126 kirjoitti:
Tuolla hinnalla saa 126:een kaikki levyt ja palat. Vielä taitaisi jäädäkkin rahaa. Ite pitää tietty sitten vaihtaa ne :))
180=1070mk.... No on se aika paljon kuitenkin. Osat oli ehkä 500 mk..Tai ainakin KL-varaosasta olisi.
Mitenkäs se kaasarin säätö...Pelittääkö nyt paremmin, vai oliko siinä vikaakaan?Ei ollut minunkaan mielestä paha hinta.
Jos joku ne siihen hintaan vaihtaa ja
säätää.Suola on jarrujen surma, se syö
niihin aikaa myöten hirveitä rotan koloja
meinaan levyihin jos on huono tuuri.
Ja niinkseen sattuu. - nih
W126 kirjoitti:
Mitenkäs se kaasarin säätö...Pelittääkö nyt paremmin, vai oliko siinä vikaakaan?Jarrulevyt maksoi potista muuten yli puolet, 99 erkkiä. Työn osuutta ei oltu eritelty, paljonko meni mihinkin.
Tuo "ei paha" oli lähinnä vertailtuna merkkiliikkeen huoltoon. Itse olisi tietysti saanut halvemmalla, mutta näin homma hoitui kaikkein mutkattomimmin.
Mitä tulee kaasariin, kyllä vaan pelittää paremmin. Seosta oli käännetty rikkaammalle ja vaimentimeen lisätty öljyä. Ainakin puolilämmin kone toimi aivan moitteitta. Huh. - jarski
nih kirjoitti:
Jarrulevyt maksoi potista muuten yli puolet, 99 erkkiä. Työn osuutta ei oltu eritelty, paljonko meni mihinkin.
Tuo "ei paha" oli lähinnä vertailtuna merkkiliikkeen huoltoon. Itse olisi tietysti saanut halvemmalla, mutta näin homma hoitui kaikkein mutkattomimmin.
Mitä tulee kaasariin, kyllä vaan pelittää paremmin. Seosta oli käännetty rikkaammalle ja vaimentimeen lisätty öljyä. Ainakin puolilämmin kone toimi aivan moitteitta. Huh.Mistä ostit ne jarrulevyt? Kl-varaosilla olisi maksanut tavalliset levyt w201:een 52 euroa/pari ja jäähdytetyt levyt 86 euroa/pari.... Jarrupalat olisivat olleet 33 euroa/sarja (alkup. laatu) ja tarvikepalat 25 euroa... Etujarru osista on siis kysymys.
- nih
jarski kirjoitti:
Mistä ostit ne jarrulevyt? Kl-varaosilla olisi maksanut tavalliset levyt w201:een 52 euroa/pari ja jäähdytetyt levyt 86 euroa/pari.... Jarrupalat olisivat olleet 33 euroa/sarja (alkup. laatu) ja tarvikepalat 25 euroa... Etujarru osista on siis kysymys.
Tiedän, että käyttämäni korjaamo hakee jostain salolaisyrityksestä osia. Ei kuitenkaan ketjuliikkeestä, kuten Motonetistä tai Merteilistä. En sulje pois, etteikö levyjä oltaisi voitua hakea Vehosta. Piru, kun en tullut kysyneeksi osien merkkiä.
- jarski
Yhtä "paksut" oli porukoidenkin w124:ssä etujarrulevyt ja palat, kun vaihdoin ne toissa keväänä. Osat oli n.70euroa ja aikaa meni n.tunti, kun vaihdoin ne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315686- 363771
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833313- 122658
- 292192
- 122137
- 1631896
- 161454
- 1051362
- 1371174