Kuinka kauan teit

gradua?

Kuinka pitkä aika meni kun teit gradun?
Opiskelitko samalla vai pyhititkö aikaa pelkästään gradun tekoon?
Kuinka kauan opiskelit muuten?

Olen OKL:ssä ja aloittelen vasta tuota kandin tutkielmaa ja mietin vain noita valmistumisaikoja.

6

2147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakerran

todnäk läpi yön ;) Itselleni asettama deadline painaa päälle..

Mutta oikeesti vastaus kysymykseesi. Itse gradun aktiiviseen tekoon on mennyt 4kk ja nyt se alkaa oleen valmis. Muita opintoja ei juurikaan enää ollut haittaamassa ja töihinkään en mennyt, koska ajattelin panostaa nyt tähän graduun kunnolla, saada se pois alta.

Gradun aihepiirin ajattelun aloitin keväällä 2005 ja aiheen löin lukkoon alkukesästä. Sitten aloin lukemaan kirjallisuutta.

Tällanen on mun tarina.

• Pois!

Meinaan että hus pois keskustelupalstalta, jos deadline painaa päälle ja pakertaa pitää... ;)

No, mulla meni tuo 4 kk alusta loppuun. Asetin aikarajan ja onnistuin myös.

• meni
        Pois! kirjoitti:

Meinaan että hus pois keskustelupalstalta, jos deadline painaa päälle ja pakertaa pitää... ;)

No, mulla meni tuo 4 kk alusta loppuun. Asetin aikarajan ja onnistuin myös.

n. 10 kk ideasta kansiin. Tosin välissä oli useiden (70 sivua). viikkojenkin täysin graduvapaata aikaa, kun kävin duunissa enkä jaksanut pitkien päivien jälkeen paneutua. Se ryhtyminenhän on kaikkein v-mäisintä koko asiassa.
        Elokuun lopussa aloin kirjoittaa kokopäiväisesti, silloin oli koossa n. 25 sivua seminaarin pohjalta. En käynyt duunissa kuin kerran kaksi viikossa, ja se auttoi paljon koska pystyin omistautumaan silloin vain kirjoittamiselle. Marraskuun alussa oli koko hoito valmiina ja kansissa.

T. nimim. publiikkia odotellessa

• gradua tehdessä

on jo vierähtänyt, samalla koko ajan muita opintoja... eli aloitin heti opiskelujeni alussa ideoimaan ja työnohella opiskellen olen gradua rakennellut samalla... kohta pitäis valmista tulla

• oikkari..

Gradussa meni vajaa 4 kuukautta, josta suurin osa kului lähdemateriaalin läpikahlaamiseen ja sisäistämiseen. Itse kirjoittamiseen (n 100 s) ei mennyt kaiken kaikkiaan kuin n 3 vkoa.

• teitkö ollenkaan

tutkimusta graduasi varten vai teitkö sen kirjallisuuskatsauksena ? Meikäläisellä meni vuosi aineiston keräämiseen ja puoli vuotta analyysiin !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe