Näyttelytuloksia

Viveka78

Heh:). Nyt on poika käytetty elämänsä (ja emäntänsä) ensimmäisissä koiranäyttelyissä. Oltiin siis tuolla Helsingin pentunäyttelyssä, jossa olikin aikamoinen hulina (ja ihan älyttömästi IHANIA koiria!)...

Miun pikkuinen oli oman ikäluokkansa AINOA (?). En sitten tiedä, että eikö ole tapana käyttää "näin pieniä" näyttelyissä, vai mistä moinen johtui... Sinänsä ensikertalaiselle oli kova pala mennä kehään yksin! Koira ei tietysti jännittänyt yhtään mitään, olipahan vain tuhannen innoissaan kaikista niistä koirista. Nakinpalalla sain sentään pidettyä katseen minussa ja yllättävän kiltisti se sitten ravasi kehässä. Tässä kohdin TUHANNET JA MILJOONAT kiitokset kaikille minua neuvoneille, sillä ilman neuvojanne olisin ollut IHAN PIHALLA, enkä olisi tietänyt esimerkiksi sitä, että koiraa pitää viedä vasemmalla (eikä oikealla, kuten meillä yleensä mennään) puolella. Vielä kun oltiin yksin, niin ei ollut ketään ketä seurata.

Poika oli kehässä todella pirteä ja himppasen tuli pompsahdeltua kahdella jalallakin ihan pelkästä ilosta. Pöydällä seisottiin yllättävän kiltisti (kuten Davalyan ennustikin) ja annettiin tuomarin tutkia ja ropeltaa ihan vapaasti. Yllätyksenä minulle tuli se, että tuomari oli tosiaan ruotsinkielinen (Bo Skalin), kun itse en puhu ruotsia ollenkaan. Ja arvostelukin oli ruotsiksi!!

Tuomari ei jostakin syystä löytänyt casanovani molempia kiveksiä ja väitti, että pojalla olisi vain yksi kives. Kyllä niitä ennen on ollut kaksi ja oli jälleen kotona, kun tarkastettiin. Omituista, ettei niitä sitten näyttelyssä löytynyt?:D

Lopulta saatiin punainen nauha (käsittääkseni se on ihan hyvä?) ja varsin kannustavat arviot: tuomari ja kehäsihteeri hehkuttivat erityisesti sitä, että koiruudellani on erinomainen luonne (jonka vuoksi he toivovat, että sen virheet korjaantuvat iän myötä), erinomaiset liikkeet ja kauniit linjat. Korvien kiinnitys(?) on myös hyvä, mutta runko liian pitkä ja himppasen liian iso ikäisekseen. Itse olin eniten ylpeä tuosta koiran esiintymisestä; se ei ollut tippaakaan epävarma, arka tai jännittynyt, vaikka tämä oli sille ensimmäinen kerta näyttelyissä ja varmasti paikka saattaa olla pienelle koiralle pelottava. Koira esiintyi itsevarmasti ja oli oikein reipas. Häntäkin pysyi terhakkaast pystyssä ja avopuolisoni nauroi myöhemmin, että koira oli marssinut kehässä kuin brittisotilaat konsanaan...:D

Mutta kaiken kaikkiaan kokemus oli varsin positiivinen!:D Eli rohkeasti muutkin ensikertalaiset näyttelyihin, jos ei muun niin ihan vain kokeilun vuoksi!

8

485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se sitten sujui.Useimmat koirat jostain syystä osaavat kohtalaisesti käyttäytyä näyttelyissä,ehkä siksi kun on niin paljon katseltavaa.Pojat on mukavia,pentuvaiheessa onnistuu helposti tuo toisen tai jopa molempien kiveksien nouseminen takaisin vatsaonteloon piiloon...sitten laskeutuvat takaisin kun ei enää ole niin tarpeen :)se oli sitten isomman luokan pentunäyttely jos oli ulkomaalaisiakin tuomareita,useimmiten ovat ihan suomalaisia.Pärjäsitte ihan kivasti joten eikun seuraavaa koitosta etsimään :)

• StormCloud

Ei muuta kuin lisää kokemuksia.
      Harjoitus tekee mestarin ;))

(Ihania chow chow-pallojakin tuli seurattua)

• odotanko,oliko se maalis vai huhtikuu kun päästään ekaan epäviralliseen pentunäyttelyyn,jeee :)

• StormCloud
        davalyan kirjoitti:

odotanko,oliko se maalis vai huhtikuu kun päästään ekaan epäviralliseen pentunäyttelyyn,jeee :)

pääseekö pentusi jo sinne?
        Chow chow oli hienosti RYP1 BIS4
        ...piti nyt oikein tutustua ko.pentuihin ;))

• StormCloud kirjoitti:

pääseekö pentusi jo sinne?
        Chow chow oli hienosti RYP1 BIS4
        ...piti nyt oikein tutustua ko.pentuihin ;))

15.1,sinne ei vielä päästä mutta sitten helsinkiin 26.2 olisi tarkoitus matkata.Chowin kanssa pitäisi aloittaa mahd.nuorena,sillä rotu nyt vaan ei ole aina vieraille niin avoin,mulla kyllä kasvattaja valitsi pennun joka rakastaa poseeraamista ja on enemmän "ihmis"koira :)

• davalyan kirjoitti:

15.1,sinne ei vielä päästä mutta sitten helsinkiin 26.2 olisi tarkoitus matkata.Chowin kanssa pitäisi aloittaa mahd.nuorena,sillä rotu nyt vaan ei ole aina vieraille niin avoin,mulla kyllä kasvattaja valitsi pennun joka rakastaa poseeraamista ja on enemmän "ihmis"koira :)

mieleen,apua apua,enhän minä ole koskaan esittänyt mitään 5 ryhmän koiraa ja ne tuomaritkin on ihan vieraita ja ja ja :)
        Näin saatiin taas kokeneemmallekkin perhosia vatsaan ;)

• tapahtuu näin kuin teillä noiden kivesten kanssa. Nyt sitten kivekset rauhaan. Osoittaa ettei ole toinen vielä kokonaan laskeutunut ja mitä vähemmän koettelee sen parempi.

• meillä

Meillä oli tuttavan pentu Bo Skalin:illa ROP!!!
        Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      52
      5592
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      67
      2621
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1960
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      154
      1796
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      36
      1742
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1713
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1458
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1141
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      80
      1119
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      62
      935
    Aihe