Suomen vankiloissa on vuosikymmenten aikana ollut vain muutama kovanaama. Nykyisiä on, mutta ennen kovin oli Kosti Kustaa Kartiokari. Muutti sukunimensä nimeksi Lakus, ilmeisti legendaarisen panssarikenraalin nimen mukaan.
Kartiokari käynnisti omat bisnekset 60-luvun Helsingissä ja toi Genovasta aineita joita voidaan käyttää raaka-aineena erään huumen valmistukseen.
Muistaakseni mies sai 6 vuotta ja olisi armahdettu pahan sydänvian vuoksi. Kartiokari sanoi; mies lusii tuomionsa. Sinne hän sitten kuoli Sörkän pihalle.
Vankiloiden kovanaamat
27
9832
Vastaukset
- tietoa
sulla,ei kuollut pihalle..
- Keikka-Eikka
Voi olla, että muistinyt muistaa väärin, mutta Sörkkaan Kartiokari kuoli.
Nortti hommas vasikalle aseenkantoluvan, kun siitä vasikasta oli tapporaha ilmassa. Se jäi kittaamatta.
- sappua
Minulla on Kartiokarista vain hyviä muistoja. Hän mm. maksoi minulle erään aliurakoitsijansa maksamattoman laskun.
- Palikka
Sitä kautta, jotain juttuja kuullut.
- Anonyymi
Oliko niin, että joku söi vasikanlihaa kongilla, toivottavasti ei ollut kännipaali
http://vasikkalaulaa.simplesite.com/446787673
Sitten joutuu kiljua vetelemään enemmäkin liskolla.
- serkkuko ?
Hei olet todennäköisesti minun pikkupikku serkku !
- Ruunanpoika
Iloinen jälleennäkeminen serkusten kesken! Mahtavaa!
Vaan ei ollut kummoinenkaan kundi tämä Kartiokari.
Sörkassa ei siihen aikaan tarvinnut kovakaan olla, että
sellaisen maineen kongeilla sai.
Tekijämiehet istuivat Kakolassa.- Nimilehti puhdas.
Eipä niitä nimimiehiä ollut Kakolassakaan siihen aikaan, ehkä kahden käden sormilla laskettavissa. Loput olivat porukkaa hörhöt, tiili purrut, kilinkali taparikolliset ja ennen kaikkea vakavasti päihdeongelmaiset. Jotkut nimimiehistäkin alkoivat vetää kamaa.
Ja heittelihän Vaho joitakin tyyppejä eri vankiloiden välillä jo 70 ja 80 luvuilla. Ping pong siirrot eivät olleet mitään harvinaisiakaan.
- LUOTTOM
1923-1981
EIKS KARTIOKARI OLLU SUOMEN AL CAPONE - karateka
Nimimies on hölmöjen vartijoiden keksimä nimitys. ei ole mitään nimimiehiä tai nimettömiä miehiä. on vain vankeja jotka tulee pitää kurissa kovalla kädellä, terävällä potkulla, tarkalla silmällä ja pettämättömällä ajattelulla.
- Nimismies.Hookkan
Ei vankiloissa ole mitään kovia jätkiä! Suurin osa on koulukiusattuja pellejä joiden maine perustuu säälittävään oma kehuun ja valehteluun.
- I.r.o.nia
Sä et ainakaan oo ikinä ollut vankilassa etkä takulla tunne ketään "kovaa jätkää". Vähän sama kuin jos joskus oisit istunut junan kyydissä, ja sen pohjalta kuvittelisit osaavasi vaikka ohjata kyseistä vehjettä. Eix jeah?
- Nimismies.Hookkan
I.r.o.nia kirjoitti:
Sä et ainakaan oo ikinä ollut vankilassa etkä takulla tunne ketään "kovaa jätkää". Vähän sama kuin jos joskus oisit istunut junan kyydissä, ja sen pohjalta kuvittelisit osaavasi vaikka ohjata kyseistä vehjettä. Eix jeah?
Teepä teinix läksysi huomenna on vielä koulupäivä. Eix jeah =))
- lampaanpapana
vankiloissa ei ainakaan ole kovia jätkiä vartijoina. tsekatkaa heidän taustat millaisia luusereita ne on.maanviljelijöitä ja muita juntteja
- RealMcCoy
Vangithan on kaikki luusereita! Millä muulla nimellä kutsuisit porukkaa joka on tarpeeksi tyhmä päätyäkseen suljettuun laitokseen? Ja sosiaaliturvalla eletään, noloa sekin.
Oikea mies tekee töitä, tienaa rahaa ja maksaa oman ja perheensä elämisen. Itse.
Oikeaa miestä ei muitten tartte elättää. Piste.- JosSunLystiOn
Harvassa on vankiloissa ne tyypit, jotka perhetään elättää kiven sisästä. Toki sellaisiakin on, mutta mutta. Toki sitä ollaan niin kovaa miestä vankilassa, mutta siihen se sitten jää. Vartijat nauraa näille elämänsä sankareille, ja vangit nauravat vartijoille. Se on hauskaa se.
- Sepätön
Nykyään taloissa luulee pitävän kovien äijien roolia ihan jo parikymppiset poikaset sekä noin 30vuotiaat jätkät. Ekakertalaisia kiusaavat nää pojat siellä ja ne jotka laittaa hanttiin näille "nykyajan kingeille" pääsevät näiden wannabe kingien porukkaan häröilemään. Itse huomannut linnoissa olleena että liivimiehet kuvittelevat olevan jotenkin kongin kingejä. Kyllähän monessa talossa on jokunen ns. aito vanhan liiton mies jota muut kunnioittaa, ei kukaan kunnioita näitä nykyajan leikkikalugangsterisellirosvoja!
- Sparraaja
Joo Kosti toi heti kerralla 200kg, joka piti riittää koko pohjoismaiden tarpeeseen. Siihen ei tainnut edes Aarnio pystyä.
- Skägämään
Vankipojan pieru ei haise...
- Mantelitumake.rön
Lusu on kuollut ja Kolivaaran on kuollut. Vieläkö Keikka Eikka elää?
- Anonyymi
Täällähän minä. Keikkaa ei pukkaa. Korona rajoitukset. Turvavälit.
-keikka eikka- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällähän minä. Keikkaa ei pukkaa. Korona rajoitukset. Turvavälit.
-keikka eikka-Lapin Keinko pyllytti kaikki nimimiähet. Ihan Eikasta volovoo!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapin Keinko pyllytti kaikki nimimiähet. Ihan Eikasta volovoo!!
Krinko oli se keppi.
- Anonyymi
terkut taalta kuumasta inglesista sinne loskaseen suomeen !!!
taalla on biitsit tyhjina ja cerveza halpaa
ja nuorta kundia riittaa vaikka joka sormelle
kato vanha konna jattaa aina jemmaan ei oo nappulasta pulaa
ja jos laulaa piti niin sit laulettiin nuotin vieresta !!!
vanhat konnat kylla tietaa metkut
t pali
ps terkut penkki koposelle
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2936567Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151257- 1191251
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681163Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71136RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411021Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962