Tallinnan kylpylät

K.Averi

Tämän pitäisi kuulua matkailupalstalle, mutta kun penskat ei käy kylpylöissä.

Mimmoisia kokemuksia teillä on Tallinnan kylpylöistä, esim. Pirita Top Spa?

17

15659

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iili

Viimsi on uudempi ja hienompi, vaikkakin hiukan kauempana. Pikkubussilla matka Tallinan keskustaan kestää tosin vain 15 min. Pikkubussien päätepysäkki on opperatalon lähellä. Ne ovat käteviä kulkuneuvoja, meni sitten Piritaan tai Viimsiin.

Pirita on kaupunkimaisemmalla paikalla, ja Pirita on parhaita asuinalueita Tallinnassa.

Viimsin Span vieressä on kaksikerroksinen ostoskeskus, hiukan kauempana omakotitaloja ja pieni kerrostalolähiö. (Tuntuu kyllä siellä ollessa, että se on keskellä ei-mitään.) Meren rantaan on noin kilometrin matka. Melkein kaikki kävijät ovat suomalaisia. Lähialueiden asukkaan käyvät kyllä kylpylän uimahallissa.

Molemmat varmaan ovat suositeltavia paikkoja.

• Kerro

myös € : t, mitä tarvitaan. Onko turvallista?
        Miten satamasta eteenpäin?

• Iili
        Kerro kirjoitti:

myös € : t, mitä tarvitaan. Onko turvallista?
        Miten satamasta eteenpäin?

Laivalta oli kylpylän oma bussukuljetus. Minulla oli jonkinlainen paketti, johon kuului hoitoja. Siinä oli jotakin valinnaisia vaihtoehtoja.

Ei se kallista ollut, mutta hinnat ovat Tallinnassa kuulemma kovasti nousseet. Hintoja en muista ollenkaan, joten ei se ainakaan kukkaron päälle paljon ottanut.

Ruoka oli kelvollista, mutta ei mitään erityistä gurmeeruokaa. Välillä käytiin Tallinnassa syömässä päivällistä, kun laitosruoka alkoi kyllästyttää.

Olen ennenkin huomannut, ettei Virossa juoda niin paljon kahvia kuin Suomessa, joten läheskään kaikkien aterioiden päälle ei ollut kahvia. Aamiainen, lounas ja päivällinen kuuluivat hintaan. Iltaisin ruokasalissa oli ohjelmaa. - Aulassa on kaksi baaria, optikkoliike, kampaamo-parturi-kauneussalonki ja kauppa. Tupakkaa saa polttaa koko talossa vain pienessä tupakkahuoneessa aulassa.

Kylpyläpalveluita oli monen sorttisia parturista ja jumpasta kylpyihin ja kauneusleikkauksiin. Lääkäreitä on useita. (Tosin kyllä ihmettelin tarvitaanko tosiaan lääkäri määräämään jotakin esansseja kylpyvesiin.)

Riittävän kokoinen uimahalli. Talossa saa panttia vastaan hyvän kylpytakin, johon saattoi pukeutua mennessään hoitoinin. Toinen kerros on palvelukerros, ja hoidot tapahtuvat siellä.

Rakennus on uusi, siisti, ja siinä on muistaakseni 8 kerrosta. Se on kuin hyvätasoinen hotelli.

http://www.viimsitervis.ee/finindex.phtml

• Iili
        Iili kirjoitti:

Laivalta oli kylpylän oma bussukuljetus. Minulla oli jonkinlainen paketti, johon kuului hoitoja. Siinä oli jotakin valinnaisia vaihtoehtoja.

Ei se kallista ollut, mutta hinnat ovat Tallinnassa kuulemma kovasti nousseet. Hintoja en muista ollenkaan, joten ei se ainakaan kukkaron päälle paljon ottanut.

Ruoka oli kelvollista, mutta ei mitään erityistä gurmeeruokaa. Välillä käytiin Tallinnassa syömässä päivällistä, kun laitosruoka alkoi kyllästyttää.

Olen ennenkin huomannut, ettei Virossa juoda niin paljon kahvia kuin Suomessa, joten läheskään kaikkien aterioiden päälle ei ollut kahvia. Aamiainen, lounas ja päivällinen kuuluivat hintaan. Iltaisin ruokasalissa oli ohjelmaa. - Aulassa on kaksi baaria, optikkoliike, kampaamo-parturi-kauneussalonki ja kauppa. Tupakkaa saa polttaa koko talossa vain pienessä tupakkahuoneessa aulassa.

Kylpyläpalveluita oli monen sorttisia parturista ja jumpasta kylpyihin ja kauneusleikkauksiin. Lääkäreitä on useita. (Tosin kyllä ihmettelin tarvitaanko tosiaan lääkäri määräämään jotakin esansseja kylpyvesiin.)

Riittävän kokoinen uimahalli. Talossa saa panttia vastaan hyvän kylpytakin, johon saattoi pukeutua mennessään hoitoinin. Toinen kerros on palvelukerros, ja hoidot tapahtuvat siellä.

Rakennus on uusi, siisti, ja siinä on muistaakseni 8 kerrosta. Se on kuin hyvätasoinen hotelli.

http://www.viimsitervis.ee/finindex.phtml

Täysin turvallista.

• Valaiseva viesti
        Iili kirjoitti:

Täysin turvallista.

ja hyvää tietoutta, linkki vielä lisäksi, ehkäpä tässä...

• Krista F

• sukeltaa

Kyllä minun täytyy sanoa kokemuksesta myös, että vimsi on todella siisti ja ystävällistä henkilökuntaa.
      Mutta pirita taas no, sitähän kunnostetaan koko ajan ,mutta henkilökunta oli kuin ennen lenigraadissa,että se siitä kokemuksesta.
      Vaikkakin olimme siellä kesällä se meri pelasti sen imapiirin.
      Nyt talvella kyllä menisimme taas vimsiin.

• Sens-Ori

Suosittelen lämpimästi Saaremaan kylpylöitä yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Siellä on vielä aitoa Viroa, jonne kommunismikaan ei ehtinyt pesiytyä.
      Myös Värska on vierailun arvoinen, mutta sinne pitää hakeutua itse; on kaikkein edullisinkin.
      Siellä Peipsijärven muta hoitaa ihon samentiksi ja saa sydämen sykkimään.

• ja ihka suomeksi

http://www.viroweb.com/viro/viro.asp?ID=kylpylat&luokka=terveys
        Olen ollut v 1994 alkaen mm Pärnussa Tervis ja Sõprus, Haapsalu Fra Mare ja kaikissa ystävällinen palvelu ja upeat hoidot. Kallein on Viimsi spa tervis. Nyt avautuu ihan Tallinnan vanhankaupungin kupeeseen 15.12 Kalevi siseujula ja tervis-hotelli keväämmällä. Puhtain muta Kuressaaressa ja sieltä sitä rahdataan ympäri maata.

• ja ihka suomeksi kirjoitti:

http://www.viroweb.com/viro/viro.asp?ID=kylpylat&luokka=terveys
        Olen ollut v 1994 alkaen mm Pärnussa Tervis ja Sõprus, Haapsalu Fra Mare ja kaikissa ystävällinen palvelu ja upeat hoidot. Kallein on Viimsi spa tervis. Nyt avautuu ihan Tallinnan vanhankaupungin kupeeseen 15.12 Kalevi siseujula ja tervis-hotelli keväämmällä. Puhtain muta Kuressaaressa ja sieltä sitä rahdataan ympäri maata.

En ole paljoa Tallinnassakaan käynyt, joskus oopperassa, joskus ostoksilla, mutta kyllä monet tuttavistani ovat näistä kylpylöistä kertoneet. Nyt täytyy ruveta paneutumaan asioihin!

• Helena04 ejk.
        satu kirjoitti:

En ole paljoa Tallinnassakaan käynyt, joskus oopperassa, joskus ostoksilla, mutta kyllä monet tuttavistani ovat näistä kylpylöistä kertoneet. Nyt täytyy ruveta paneutumaan asioihin!

"Samma här." - Kiitos tiedoista!
        - Hyvää Itsenäisyyttä! -

• K.Averi
        Helena04 ejk. kirjoitti:

"Samma här." - Kiitos tiedoista!
        - Hyvää Itsenäisyyttä! -

Kiva, kun aloituksestani heräsi keskustelua! Näyttäisi siltä, että Viimsi päihittäisi Piritan eli sinne kannattaisi enempikin mennä. Suositteletteko muten viikkoa vai sitä n. neljän päivän pakettia?

Viimsissä näyttäisi puolihoiton kuuluvan aamiainen ja illallinen, oletteko nauttineet lounaan hotellissa vai kylällä? Mieluiten olisin tykännyt aaliaisesta ja lounaasta. Tuossa uudessa (ja kalleimmassa) Kalev Spassa on se hyvä puoli, että puolihoitoruuan voi syödä kun huvittaa.

Entä kun Viimsi on siellä hieman "korvessa" eikä minkäänmoinen iltaelämä kiinnosta, niin miten siellä kuluu illat?

Kertokaa vielä jotakin hoitojen laadusta, mitä suosittelette ja mitä ette.

Ja onko siellä syytä olla hienoja vaatteita illallista varten, esim. miehillä pikkutakki vai riittääkö siisti arkiasu? Emme todellakaan välitä anssimisesta tms ja itselläni on lisäksi jalkavaiva.

• Iili
        K.Averi kirjoitti:

Kiva, kun aloituksestani heräsi keskustelua! Näyttäisi siltä, että Viimsi päihittäisi Piritan eli sinne kannattaisi enempikin mennä. Suositteletteko muten viikkoa vai sitä n. neljän päivän pakettia?

Viimsissä näyttäisi puolihoiton kuuluvan aamiainen ja illallinen, oletteko nauttineet lounaan hotellissa vai kylällä? Mieluiten olisin tykännyt aaliaisesta ja lounaasta. Tuossa uudessa (ja kalleimmassa) Kalev Spassa on se hyvä puoli, että puolihoitoruuan voi syödä kun huvittaa.

Entä kun Viimsi on siellä hieman "korvessa" eikä minkäänmoinen iltaelämä kiinnosta, niin miten siellä kuluu illat?

Kertokaa vielä jotakin hoitojen laadusta, mitä suosittelette ja mitä ette.

Ja onko siellä syytä olla hienoja vaatteita illallista varten, esim. miehillä pikkutakki vai riittääkö siisti arkiasu? Emme todellakaan välitä anssimisesta tms ja itselläni on lisäksi jalkavaiva.

Vain varmuuden vuoksi, ellet ole tottunut kylpylöissä kävijä. Neljässä päivässä näkee, viihtyykö vai ei.

Ei edes viikon pakettiin kannata ottaa esimerkiksi hierontaa mukaan ellei tiedä jatkavansa sitä Suomessa. Muutaman kerran hieronta ei auta juuri mitään. Pitää olla 10-15 hierontakertaa, jotta siitä olisi hyötyä. Suomalainen hierojakoulukunta käyttää vähän erilaisia otteita kuin siellä.

Yrttikylpyjä, hierovia kylpyjä, mutaa, saunaa, pedikyyriä, uintia, vesijumppaa, manikyyriä, parturia ja monta muuta hoitoa kyllä löytyy. Eri maksusta voi käydä lähemmässä lääkärintutkimuksessa. (Kyllä siellä taitaa aulassa olla myös apteekki, sillä ostin lääkärin määräämän lääkkeen sieltä kylpylästä.)

Ei siellä tarvitse olla hienosti pukeutunut, kun melkein kaikki ovat suomalaisia. Virolaiset itse kyllä pukeutuvat usein paremmin kuin suomalaiset. Onhan tietysti kohteliasta ottaa pikkutakki päälle päivälliselle. Asiakkaat ovat etupäässä keski-iän paremmalla puolella, joten sen mukaisesti. - Pikkutakkiasu on ihan mukava matka-asu laivalla.

Kylpylässä on ohjelmallisia iltoja ja tanssiaisia, mutta eivät ne minua ainakaan kiinnostaneet. Alkoholia tarjoillaan toki, mutta ei siellä mitään rällääjiä näy. - Kuten kerroin, 15:ssa minuutissa pääsee Tallinnaan. (Viimsi ei ole paljonkaan kauempana keskustasta kuin Pirita.) Kylpylästä järjestetään retkiä, mutta esimerkiksi oopperaan, teatteriin tai konserttiin kannattaa kyllä mennä omin neuvoin. (Ne pikkubussit ajavat suoraan ooppera- ja konserttitalon eteen.) Siellä, kuten kaikkialla muuallakin, retket ovat suhteettoman kalliita verratuna todellisiin kuluihin. - Minä itse ole aikaisin-nukkumaan-tyyppiä, joten Tallinnan yöelämästä minulla ei ole mitään tietoa. Sen vain tiedän, että siellä on tasokkaita ruokaravintoloita.

• Iili kirjoitti:

Vain varmuuden vuoksi, ellet ole tottunut kylpylöissä kävijä. Neljässä päivässä näkee, viihtyykö vai ei.

Ei edes viikon pakettiin kannata ottaa esimerkiksi hierontaa mukaan ellei tiedä jatkavansa sitä Suomessa. Muutaman kerran hieronta ei auta juuri mitään. Pitää olla 10-15 hierontakertaa, jotta siitä olisi hyötyä. Suomalainen hierojakoulukunta käyttää vähän erilaisia otteita kuin siellä.

Yrttikylpyjä, hierovia kylpyjä, mutaa, saunaa, pedikyyriä, uintia, vesijumppaa, manikyyriä, parturia ja monta muuta hoitoa kyllä löytyy. Eri maksusta voi käydä lähemmässä lääkärintutkimuksessa. (Kyllä siellä taitaa aulassa olla myös apteekki, sillä ostin lääkärin määräämän lääkkeen sieltä kylpylästä.)

Ei siellä tarvitse olla hienosti pukeutunut, kun melkein kaikki ovat suomalaisia. Virolaiset itse kyllä pukeutuvat usein paremmin kuin suomalaiset. Onhan tietysti kohteliasta ottaa pikkutakki päälle päivälliselle. Asiakkaat ovat etupäässä keski-iän paremmalla puolella, joten sen mukaisesti. - Pikkutakkiasu on ihan mukava matka-asu laivalla.

Kylpylässä on ohjelmallisia iltoja ja tanssiaisia, mutta eivät ne minua ainakaan kiinnostaneet. Alkoholia tarjoillaan toki, mutta ei siellä mitään rällääjiä näy. - Kuten kerroin, 15:ssa minuutissa pääsee Tallinnaan. (Viimsi ei ole paljonkaan kauempana keskustasta kuin Pirita.) Kylpylästä järjestetään retkiä, mutta esimerkiksi oopperaan, teatteriin tai konserttiin kannattaa kyllä mennä omin neuvoin. (Ne pikkubussit ajavat suoraan ooppera- ja konserttitalon eteen.) Siellä, kuten kaikkialla muuallakin, retket ovat suhteettoman kalliita verratuna todellisiin kuluihin. - Minä itse ole aikaisin-nukkumaan-tyyppiä, joten Tallinnan yöelämästä minulla ei ole mitään tietoa. Sen vain tiedän, että siellä on tasokkaita ruokaravintoloita.

Olin alkuvuodesta neljän päivän virkistyslomalla Piritassa. Tämä oli ensimmäinen kylpylämatkani, joten minulla ei ole vertailukohteita. Pirita on jotenkin "laitosmainen". Hoitotiloihin oli pitkät kävelymatkat ja käytävät olivat kolkon näköisiä. Johtui varmaankin korjaustöistä, joita Piritassa on tehty ja taidetaan tehdä edelleen.

Huone oli tilava kaksio, josta pääsi parvekkeelle sekä makuuhuoneesta että olohuoneesta. Merinäköala. Ruoka oli monipuolinen: salaatteja, kalaa, lihaa, leikkeleitä runsaasti. Minulle ainakin liian kanssa. Puolihoito olisi riittänyt. Kahvia oli ikävä.

Hoitoihin olin tyytyväinen. Koko paketti maksoi alle 200€: sisälsi matkat, asumisen ja viisi hoitoa. Hoitopakettiini kuului 3 x niskahieronta/30min, savikääre, yrtti-porekylpy. Hieronta oli parasta, mitä olen koskaan saanut. Olin ottanut 10 kerran hoitosarjan aikaisemmin kotona, joten hyödyin myös kylpylähieronnasta.

Lenkkeilin 1-2 kertaa päivässä merimaisemissa. Tallinnassa en ehtinyt käydä, koska halusin ottaa hoidoista irti mahdollisimman paljon. Otin lisähoitoina kokovartalo/hunajahieronnan, jalkahoidon, käsihoidon. Kävin myös kampaajalla.

Vaatetuksesta: suosittelen mukavia kenkiä ja kaksiosaisia housuasuja päiväkäyttöön. Itselläni oli fleece-oloasu ja sandaalit eniten käytössä. Iltavaatteet jäivät käyttämättä. Oma kylpytakki samoin.

Piritasta on Tallinnaan vain n.10 min bussimatka. Ensi kerralla menen ehkä Viimsiin. Saarenmaakin kiinnostaa, koska tässä viestiketjussa siitä on annettu hyvää palautetta.
        Piritassa asiakkaista oli muuten reilut 90% suomalaisia eläkeläisiä. Olin itse nuorimmasta päästä.

Nautinnollista kylpylämatkaa!

• Pääsky64
        Frederiikka kirjoitti:

Olin alkuvuodesta neljän päivän virkistyslomalla Piritassa. Tämä oli ensimmäinen kylpylämatkani, joten minulla ei ole vertailukohteita. Pirita on jotenkin "laitosmainen". Hoitotiloihin oli pitkät kävelymatkat ja käytävät olivat kolkon näköisiä. Johtui varmaankin korjaustöistä, joita Piritassa on tehty ja taidetaan tehdä edelleen.

Huone oli tilava kaksio, josta pääsi parvekkeelle sekä makuuhuoneesta että olohuoneesta. Merinäköala. Ruoka oli monipuolinen: salaatteja, kalaa, lihaa, leikkeleitä runsaasti. Minulle ainakin liian kanssa. Puolihoito olisi riittänyt. Kahvia oli ikävä.

Hoitoihin olin tyytyväinen. Koko paketti maksoi alle 200€: sisälsi matkat, asumisen ja viisi hoitoa. Hoitopakettiini kuului 3 x niskahieronta/30min, savikääre, yrtti-porekylpy. Hieronta oli parasta, mitä olen koskaan saanut. Olin ottanut 10 kerran hoitosarjan aikaisemmin kotona, joten hyödyin myös kylpylähieronnasta.

Lenkkeilin 1-2 kertaa päivässä merimaisemissa. Tallinnassa en ehtinyt käydä, koska halusin ottaa hoidoista irti mahdollisimman paljon. Otin lisähoitoina kokovartalo/hunajahieronnan, jalkahoidon, käsihoidon. Kävin myös kampaajalla.

Vaatetuksesta: suosittelen mukavia kenkiä ja kaksiosaisia housuasuja päiväkäyttöön. Itselläni oli fleece-oloasu ja sandaalit eniten käytössä. Iltavaatteet jäivät käyttämättä. Oma kylpytakki samoin.

Piritasta on Tallinnaan vain n.10 min bussimatka. Ensi kerralla menen ehkä Viimsiin. Saarenmaakin kiinnostaa, koska tässä viestiketjussa siitä on annettu hyvää palautetta.
        Piritassa asiakkaista oli muuten reilut 90% suomalaisia eläkeläisiä. Olin itse nuorimmasta päästä.

Nautinnollista kylpylämatkaa!

Pärnyssä Marinella hotellissa neljä päivää ja se riitti ihan reilusti.Katselin
        Terviksen asukkaita enkä kadehtinut heitä.Päivät he jonottivat johonkin15,minsan hoitoon.
        Eivät voineet mennä kapungille syömään niinkuin me,saimme valita aina erilaisen ravintolan.
        Iltaohjelmaa ei ollut,jos tanssit oli niin huono musiikki.
        Pitempää aikaa en olisi venenyt siellä ,ileman tekemistä ja lukemista.
        Kävelyt oli hyvä ajankulu,mutta siinä sai sitäkin tehdä tarpeeksi.

• hvannadalshnukur

vereslihaan
      Pirita on mukava paikka ja suosittelen sinulle suolahuonetta ja infrapunasaunaa.
      Hieronta ei niin ihmeellistä ole, mutta ainahan se on mukavaa kuitenkin.
      Kävelyetäisyydellä kaupungista.

• Olemme kokeilleet Saarenmaata ja Pärnua mutta juuttuneet jouluiksi Kalev Spa:han.

Sijainti on tärkeä tekijä.
      Joulupakettiin kuuluvien hoitojen vaihdot joustavia.
      Meille riittävä allasosasto.

En minä pysty kenellekään mitään suosittelemaan.

Aamuyöstä klo 4.00 raahaudumme tuohon kadun varteen lähtemään Kaleviin.
      Tämä on näitä syrjäseudun kiroja.
      Nyt pehkuihin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1022
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      814
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      771
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe