tietääkö kukaan 19 tuumaisen tietokonenäytön mittoja ?pelkän sen kuva osan koko kiinnostaa ilman näytön reunoja.niin ja vielä onko tietokonenäyttöjä laajakuvana vai pelkästään normaalina?
19 tuuman litteä näyttö
19
16106
Vastaukset
- spete
kyllä se 19" littunäytö kuva-ala on 19". joskus on pientä heitto ollut havaittavissa (18.5"), mutta pääsääntöisesti ilmoitettu koko on myös näkyvä kuva.
ja on myös laajakuvana, esim. dell ja apple myy 20" laajakuva-näyttöjä.- on sentteinä?
meinasin kyllä että paljonko se on sentteinä kun en ymmärrä näistä niin paljoa:)
- sentiksi
on sentteinä? kirjoitti:
meinasin kyllä että paljonko se on sentteinä kun en ymmärrä näistä niin paljoa:)
1" = 2,54cm
- 48 senttiä
sentiksi kirjoitti:
1" = 2,54cm
onko leveys 48,26cm ja korkeus myös tuon 48cm?ei varmaan voi olla ku sehän olisi jo aika iso näyttö tietokoneelle mutta en vieläkään ymmärrä tyhmä blondi kun olen;)
- xyz
48 senttiä kirjoitti:
onko leveys 48,26cm ja korkeus myös tuon 48cm?ei varmaan voi olla ku sehän olisi jo aika iso näyttö tietokoneelle mutta en vieläkään ymmärrä tyhmä blondi kun olen;)
Varmaan äiti vielä auttaa sua myös pukeutumisessa ja syömisessä...
- Kehä 3 takaa.
48 senttiä kirjoitti:
TV/monitori mitta on AINA mitattu kulmasta kulmaan.Siis vastakkaiset kulmat ala/ylä kulmat.Suunnan voit valita itse kumpi sivu on alhaalla.Oli nomaali tai laajakuva näyttö mittaus tapa on sama.
- sovinismia?
48 senttiä kirjoitti:
Pitäis olla perus asioita,mutta? Onko provo vai tyhmä blondi nimimerkin alle tehty solvaus.
- näistä mitään
sovinismia? kirjoitti:
Pitäis olla perus asioita,mutta? Onko provo vai tyhmä blondi nimimerkin alle tehty solvaus.
eipä pitäisi sua haitata tai voisit jättää vastaamatta kokonaan.
- kuin teillä
xyz kirjoitti:
Varmaan äiti vielä auttaa sua myös pukeutumisessa ja syömisessä...
minä en ole asunut kotona vuosiin mutta sinä varmaan asut vielä kauan.en kysy täältä enään mitään kun kakarat hyppii vaan silmille kiitos ja hyvästi.
- bzzzzz
näistä mitään kirjoitti:
Kyl toi 19" on sentteinäkin liikaa jopa blondille :)
- häiriköistä
näistä mitään kirjoitti:
tuskin monikaan tavallinen tallaaja ymmärtää elektroniikasta sen enempää kuin sinäkään.taitaa zyz ja muut kakarat olla pikkuisen vajaita kun aikaa riittää muillakin palstoilla vittuilla joka päivä.
- xyz
häiriköistä kirjoitti:
tuskin monikaan tavallinen tallaaja ymmärtää elektroniikasta sen enempää kuin sinäkään.taitaa zyz ja muut kakarat olla pikkuisen vajaita kun aikaa riittää muillakin palstoilla vittuilla joka päivä.
Miten se liittyy elektroniikkaan, jos joku ei tiedä kuinka monta senttiä on tuuma?
- spede
xyz kirjoitti:
Miten se liittyy elektroniikkaan, jos joku ei tiedä kuinka monta senttiä on tuuma?
hopihopi kauppaan kattomaan minkä kokosia ne oikeasti ovat.. miksi edes vaivautua kyselemään jostain palstoilta
- eka
sentiksi kirjoitti:
1" = 2,54cm
Mullekkin vähän unohtunut noi "tuuma" jutut enkä löytäny kotoa sellaista mittaa missä on molemmat puolet. kiitos tulin siistänne googlettaan sen kysymyksen. ei kaikki ketä sitä kysyy ihan tyhmiä ole osaa hakea tietoa :)
- tyhmää
porukkaa. Kukaan teistä vastanneista ei tiedä vastausta. :). Miksi vastata, jos ei tiedä??
- vastausta...
vaikea sanoa koska noita 19" näyttöjä on montaa eri kuvasuhdetta, löytyy 5:4, 16:10 ja 16:9 ja jokaisessa pikkasen erilaiset mitat korkeus/leveys .
Mutta mene jonkun tunnetun monitorin valmistaja sivuille, esim. samsungin, ja etsi sieltä tietoa, yleensä ilmoittavat paneelin mitat.
- ...
Näyttö mitataan kulmasta vastakkaiseen kulmaan. Ilmoitetaan yleensä tuumissa, yksi tuuma = 2,54cm.
Kuvasuhde kertoo, mikä on näytön leveys korkeuden suhteen. Yleisin kuvasuhde nykyään tietokonenäytöissä lienee 16:10, jolloin näytön leveys on 1,6 kertainen korkeuteen nähden.
Näytön pysty- ja vaakamittojen ratkaiseminen näistä onkin sitten enää yläastematikkaa, esim. pythagoraan lauseesta:
poikkimitta ^ 2 = (kuvasuhde * korkeus) ^ 2 korkeus ^ 2
josta saadaan ratkaistua:
korkeus = poikkimitta / neliöjuuri( 1 kuvasuhde ^ 2)
leveys = kuvasuhde * korkeus
eli jos kuvasuhde on vaikka 16:10 ja poikkimitta 19" eli 40,64cm, niin
korkeus = 40,64cm / neliöjuuri( 1 (16:10) ^ 2) = 21,54cm
leveys = (16:10) * 21,54cm = 34,46cm
19" normaalinäyttö on siis 34,46cm leveä ja 21,54cm korkea.- moro taas
1"=2,54cm => 19 x 2,54 =48,26
- wtfffmmgmgmg
ai häh? onkse leveyvvelt nyt niiku 48? vai pituuelt ylöspäi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?931851- 851292
- 1101143
- 761027
- 113961
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693