Konica Minolta Z6

Tytteli85

Onkohan tietoa mistä mahdollisuus saada
Konica Minoltan Dimage Z6 -käyttöohjeita suomenkielisenä,
tai saako ollenkaan? Ensi viikolla pistän tilaukseen,
mutta olis kiva tietää miten kamera sitten toimii,
kun en oikein ymmärrä muita kieliä tarpeeksi lukeakseni niitä.
Onkos mielipiteitä ko. kamerasta, toimiiko ja onko kuinka hyvä lähikuviin?

11

4464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Setä58

      Suomenkielistä käyttöohjetta ei taida saada muualta kuin maahantuojalta, joka tiettävästi rokottaa siitä kiskurihinnan (=useampia kymmeniä euroja). Hyvällä säkällä voi tietysti löytyä joku, joka on valmis luopumaan omastaan. Netistä saa imuroitua ainakin englanninkielisen. Minulta saat ranskankielisen jos haluat :)

      Toisaalta jos olet aikaisemmin yhtään digikameralla kuvaillut ja edes sen verran osaat engelskaa (tai ruotsia, ranskaa, saksaa, italiaa espanjaa, venäjää, japania, kiinaa...) että saat valikoista selvää niin etpä silloin paljoa ohjekirjoja tarvitse.

      Oman lyhyen kokemukseni perusteella olen kameraan tyytyväinen. Supermakro tarkentuu n. sentin etäisyydelle etulinssistä joten sen puoleen kyllä lähikuviakin saa. Kuvanlaatuun olen myös tyytyväinen. Hyvä kamera jossa erinomainen hinta-laatusuhde.

      Mistäpä muuten meinasit tilata?

      • Tytteli85

        verkkokauppa.comista pistin tilaukseen hinta oli toimituskuluineen ja postiennakolla 416e...
        Hyvä kuulla että lähikuvia saa otettua, sillä varmaan niitä lähinna otan. Olen kyllä tulevan ammattini puolesta joutunut kuvailemaan koulussa milloin milläkin kameralla, että luulis onnistuvan, täytyy jatkaa etsiskelyä, en kuitenkaan viittisi montaa kymmentä ohjeista maksaa vielä lisäksi...


      • Setä58
        Tytteli85 kirjoitti:

        verkkokauppa.comista pistin tilaukseen hinta oli toimituskuluineen ja postiennakolla 416e...
        Hyvä kuulla että lähikuvia saa otettua, sillä varmaan niitä lähinna otan. Olen kyllä tulevan ammattini puolesta joutunut kuvailemaan koulussa milloin milläkin kameralla, että luulis onnistuvan, täytyy jatkaa etsiskelyä, en kuitenkaan viittisi montaa kymmentä ohjeista maksaa vielä lisäksi...

        Eikös verkkokauppa.com ole Suomessa toimiva yritys ja sellaisena velvollinen antamaan tuotteen mukana myös suomenkieliset käyttöohjeet? Näin olen ymmärtänyt, vetoa en mene lyömään.


      • Tytteli85
        Setä58 kirjoitti:

        Eikös verkkokauppa.com ole Suomessa toimiva yritys ja sellaisena velvollinen antamaan tuotteen mukana myös suomenkieliset käyttöohjeet? Näin olen ymmärtänyt, vetoa en mene lyömään.

        Niin minunkin tietääkseni, mutta jo sivuilla kerrottiin ettei sisällä suomen tai ruotsinkielisiä ohjeita...en sitten tiedä mikä mättää...


    • kn58

      Hei,

      Mulla on ollut kuukauden päivät z6 ja ostaessa sain suomenkielisen ohjekirjan mukana jossa on kyllä kaikki toiminnot selkeästi esitettynä.
      Joten jos ostat uuden kaupasta niin ohjeet seuraa mukana.
      Olen tyytyväinen käyttäjä, lähikuvausta en paljon harrasta mutta edellinen kamerani oli z3 ja ainakin kasvikuvauksessa ominaisuuset olivat riittävät. Kuvanvakaaja on erityisen hyvä toiminto. Se vastaa jopa huonoa jalustaa. Minoltan hämäräominaisuudet ovat heikot mutta kannattaa käyttää salamaa mahdollisimman usein

      terveisin,

      kn

      • pee-eee

        Hei. Kerroit omistavasi Z6:en ja siihen suomenkieliset käyttöohjeet. Minulla on sama kamera, mutta Saksasta ostettu, eikä millään meinaa löytää manuaalia. Kysyisinkin, että voitko lainata käyttöohjettasi kopioitavaksi tai mitä vastaavasti veloitat kopioista. Konicaa maahantoi aikanaan Eiri-kuva, mutta konkurssin jälkeen ei enää löydy mitään kameroihin viittaavaa sen jäljiltä. Ole kiltti ja vastaile joka tapauksessa Kiitos etukäteen.

        terv Pärre


    • Tytteli85

      Nyt on kamera... pitäis päästä viel kotiin tutustumaan... Kävinkin ihan liikkeessä ostamassa, ja kuulin samalla et verkkokauppaa ei enää ole, vaikka sivut pyöriiki netis... Ihmisiä kuulemma odottelee tavaroitaan jotka on jo maksettu. Ei mielestäni ollu kallis kun kaupan päälle pul giganen kortti... Vihii!!! *Häpihäpi"

      • että????

        Meinaatko sä nyt että verkkokauppa.com -nettikauppaa ei enää ole? Kyllähän verkkokauppa.com pyörii edelleen ja vahvasti.


      • tytteli85
        että???? kirjoitti:

        Meinaatko sä nyt että verkkokauppa.com -nettikauppaa ei enää ole? Kyllähän verkkokauppa.com pyörii edelleen ja vahvasti.

        Nii mulle ainaki sanottii, et ei paljo tavaroita toimittele


      • suurin
        tytteli85 kirjoitti:

        Nii mulle ainaki sanottii, et ei paljo tavaroita toimittele

        verkkokauppa.com on Suomen suurin verkkokauppa ja toimittaa TODELLA paljon tavaraa. Ethän sotke nyt mihnkään muuhun "verkkokauppaan", sillä onhan monella firmalla verkkokauppa, eli tuotteita voi tilata netistä.


      • Hzz
        suurin kirjoitti:

        verkkokauppa.com on Suomen suurin verkkokauppa ja toimittaa TODELLA paljon tavaraa. Ethän sotke nyt mihnkään muuhun "verkkokauppaan", sillä onhan monella firmalla verkkokauppa, eli tuotteita voi tilata netistä.

        Suomenkieliset ohjeet maksavat vähintään 50 euroa lähes minkälaiseen digikameraan tahansa. Tästä johtuu se, että kamerat ovat nettikaupoissa niin halpoja.

        Oikeissa kamerakaupoissa, ja aina kun myydään kameroita tiskin yli, pitää lain mukaan olla suomenkieliset ohjeet. Näin ei tarvitse olla nettikaupoissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe