MG:a morkataan eniten toimintavarmuuden osalta. Miten on Guzzikuskit, onko ollut paljonkin ongelmia kotiinpääsyssä reissuilta ?
Moto Guzzin laatu ?
57
22910
Vastaukset
- Ex Gutsikuski
Ei niin isosti ongelmia mutta pientä ropaamista on riittänyt.
Guzziin on kasattu sankoin joukoin muutamia kummallisuuksia joiden kanssa on ylimääräistä työtä.
Niinkuin tuo kardaani, muista putsata ja voidella ja hyysätä muuten voi kardaani katketa. Japsi kun tekee keppivetoisen niin keppi toimii satojatuhansia kilometreja kun vaan peräöljyt vaihtaa silloin tällöin.
Ja entäs sähköt, Marelli on jopa surkeampikuin vanha kunnon Lucas.
Yhdeltäkin T:ltä meni Guzzista startti ja laturi ja toinen puola, on aivan normaalia Guzzille.
Jos et pelkää pikku ropaamista niin ei siinä mitään, mutta jos joudut teettämään huollot vieraalla rahasta niin hommaa mieluummin japsi.- Exjapsimotoristi
Voin kokemuksesta kertoa että ei oo ainakaan Suzukin kardaani ikuinen. Jäi eräänä kesänä ahvenanmaan reissu kesken kun meni kardaanista boorit. Ja tonnin remppa osaa sai odotella kuukauden japanista. Nykyään ajelen Guzzilla ja tyytyinen olen, viimekesänä 3500 kilsan Norjan reissu ilman ongelmia.
- Arpi75
Ite aloittelin Nevadalla. Vuoden ajelin sillä, ei mitään ongelmia. Nyt alla V11 Sport. Ei ongelmia, vajaat kakskytätonnia ajelin tänä kesänä säällä kun säällä.
Kardaanin saa kyllä aika lailla laiminlyödä jos sen saa katkeamaan. Helppo huoltaa, perustekniikkaa, jos vähäkään osaa, niin kaikki huollot voi tehdä itse. Uudemmat vehkeet on kyllä ihan yhtä luotettavia kuin japskitkin. Paitti että en itse ainakan halua rasvailla kettinkejä, ajan mieluummin senkin aikaa. Eikä tartte purkaa koko pyörää esim. venttiilinsäätämistä varten. Piikkiöstä saa avun helpolla kaikkiin ongelmiin, aktiivinen porukka josta saa tietoa ja taitoa tarvittaessa (http://www.gruppoguzzi.com/). Ite en oo päivääkään katunut guzzin ostoa. - JIIKOO
Ostin 2001 Guzzi California 1100 -95 Mittarissa 43t.kilsaa. Kerran hajosi kardaanin laakeri (oma vika, liian pienillä kierroksilla ajo). Muuten ei tarvinnut kuin vaihtaa kulutusosia kuten renkaita sekä huolto-osia (suodattimet, öljyt, tulpat) Vaihdoin sen elokuussa -05 uuteen Californiaan. Mittarissa 105t.kilsaa. Suurin ero japsiin oli että huollot helppo tehdä itse eli et ole riippuvainen huoltofirman jonoista sekä Suomen paras maahantuoja.Käytännössä kaikki osat suoraan hyllystä Piikkiössä.
- TimoStone
Toinen Guzzi alla. Mitään ongelmia ei ole ollut. Normaalit huollot tietenkin tehtävä - kuten muissakin pyörissä.
Kardaaniin ei juuri tarvi puuttua, kuin peräöljyjen muodossa / 10000km. Talvihuollossa on hyvä irroittaa perämurikka ja voidella kardaanin poorit. Mutta ihan Kalervon pala = Peace of Cake.
Ei ketjumurheita, tulpat ja venat ihan käsillä, Startti irtoaa puhdistusta varten alle 5 min. Mikääs muukaan ei tuote ongelmia. Lisäksi koko rakenne on ihan muuta kuin ns. kuttaperkkapyörät. Maillikaan ei vaihdu vuosittain, joten käsiin ei vanhene.
Lisäksi maahantuojan toiminta Piikkiössä ihan vertaansa vailla ja merkkikerhon toiminta hienoa. Lisäksi kaikki guzzistit ovat "veljiä" keskenään"...
Osta Moto Guzzi - huolettomia kilometrejä ~200`000 km (ainakin)!- HannaKaisa
Mutta TimoStone entäs ne sinun sähköongelmasi? GruppoGuzzin keskustelupalstan mukaan Nevadassasi oli aivan riittämiin sähköongelmia vai olitko vain itse tumpelo?
Startti, laturi ja mitä niitä olikaan? - ts58
HannaKaisa kirjoitti:
Mutta TimoStone entäs ne sinun sähköongelmasi? GruppoGuzzin keskustelupalstan mukaan Nevadassasi oli aivan riittämiin sähköongelmia vai olitko vain itse tumpelo?
Startti, laturi ja mitä niitä olikaan?Uusissa ei ongelmia; tuo maine juontaa 70-lukuisten katkaisijoiden yms. laadusta (Marelli).
Jos puhutaan materiaalilaadusta yleisesti, niin Guzzi on huippu. - TimoStone
HannaKaisa kirjoitti:
Mutta TimoStone entäs ne sinun sähköongelmasi? GruppoGuzzin keskustelupalstan mukaan Nevadassasi oli aivan riittämiin sähköongelmia vai olitko vain itse tumpelo?
Startti, laturi ja mitä niitä olikaan?Ei ollut ongelmia, oli ongelma. Ja se johtui ihan pelkästään väärästä sähkökuvasta. Vika oli helppo ja halpa korjata, mutta kun itse olen sähkömies, niin tietenkin sitä itse väänsin. Lopulta asia oli simppeli, kun sain tietooni oikean kytkennän.
Vika oli startin hiililevyn halkeama, laturissa ei ollut mitään ongelmaa. Säädin särkyi, miksi - en tiedä.
Vika on aina vika, eikä vielä eteeni ole tullut sellaista kapinetta, johon ei voi vikaa tulla. Mutta on täysin tietämätöntä väittää, että Guzzissa olisi merkistä/suunnittelusta/valmistuksesta tms. johtuvia sähkövikoja. Ihan samalla tavalla voi väittää, että ketjuvetoisilla pyörillä ei tee yhtään mitään, kun ketjut katkeilevat koko ajan.
Niin - ja olen minä nähnyt kun HD:sta katkesi remmi liikkeelle lähdettäessä. Siis HD:n remmi katkeilee koko ajan eikä kestä mitään? - ItGuzzi
Itselläni on ev touring ainoastaan takapyörän laakeri mennyt aiemmin ajoin nevadalla ei ongelmia California on hyvä matkapyörä ei tarvii merkkiä vaihtaa
- Guzzimies
Mistähän kummasta tuo maine on tullut? Moto Guzzi on ihan yhtä hyvä (tai huono...) kuin mikä muukin pyörä. Noita jaappanilaisia pidetään jostain syystä toimintavarmoina. Ehkä ovatkin sitä, mutta ei Guzzi niiden rinnalla yhtään häpeä. Päin vastoin, pyörässä on sellaisia hyviä piirteitä, joita ei muissa ehken olekaan; Ajattomuus, huolettomuus, koeteltu rakenne jne.
Itse olen pitkään ajanut Guzzilla, eikä koskaan ole jättänyt tielle. Tai - no kerran, kun menovesi loppui. Mutta sehän oli oma hölmöys.
Huoltoa vaatii tie3tenkin, kuten muutkin. Vaan sekin on helppoa johtuen rakenteesta.
Monilla on Guzzi, jolla on ajettu yli 150tkm. Eikä vielä mistään erityisesti korjattu. Yleisesti guzzimiesten keskuudessa pidetään 50`000 km ajettua vasta sisäänajettuna. Tämä ei päde useimpiin jaappanilaisiin. - r 1150 r
Harkinnassa on myös Guzzi. 18 vuotta Bemarilla tällä erää voi riittää. Guzzeja olen kuolannut jo 1988 alkaen kun pääsin ajamaan LeMansilla. Kuitenkaan Guzzilla ei ole ollut oikein sopivaa mallia ennen kuin nyt. Breva 1100 ja varsinkin Norge on saattanut minut siihen tilanteeseen, että Boxeri on pantu lihoiksi ja kieli pitkällä odotan ´06 Guzzien hintoja ja varuste ym. vaihtoehtoja. Jos Norgen hinnoittelu onnistuu niin eiköhän se...
Koskaan en ole epäillyt Guzzin laatua. Kaverilla on ollut California II -86 uudesta saakka ja paljolla ajolla sivuvauinun kera jä vähällä huollolla se kesti noin 200 tkm kunnes leikkasi kiinni oölyn puutteessa pari kolme vuotta sitten. Jotakin pientä siinä oli ollut vuosien saatossa mutta ei sen enempää kuin missään muussakaan. Ja maahantuojaa kaverinikin kehui varaosatoimitusvalmiudesta. Osat tuli vaikka kesken reisun koneella Ivalon kentälle. - ReinoStone
Mulla on -98 mallin MG California EV ja takana yli 160 000 km sillä. Kyllä ovat pieniä olleet huolet. Olen tehnyt kytkinremontin, kardaanin laakerinvaihdon ym. pientä aina etukäteen talvihuollon yhteydessä 80 000 km, 100 000 km ym. yhteydessä, eikä ole tarvinnut kesäisin murehtia tielle jäämisen peloista. Japanilainen pyörä olisi näillä kilometreillä jo ehkä pyörien hautausmaalla, mutta tämä Guzzi vasta taipaleensa alkupuolella ; )
Piikkiön poikien huolto- ja varaosapalvelu on tässä maassa ainutlaatuisen hyvää. En usko, että millään toisella merkillä on tarjota lähellekään yhtä hyvää ja ystävällistä palvelua. AINA on palvelu pelannut 10 . On muuten iso etu. Välillä olen ihmetellyt muiden merkkien omistajien synkkiä tarinoita viipyvistä varaosista ja huonosta huollosta. Olen vain ottanut osaa ja ilonnut mielessäni Guzziporukan hyvästä kohtalosta. - Auvostone
Minäkään en oikein saa kiinni mistä nuo laatupuheet aina sikiävät. Tosiasiassa harva peli kestää sen minkä Moto Guzzi. Nuo sähköpulmat ovat -70 lukua ja silloin ongelma koski muitakin kuin Moto Guzzia. Kilpailijoiden mustamaalausta sanoisin. Tietysti aina tulee ongelmia pyörällä jolla ajetaan yli kaksisataatuhatta kilometriä.
- motomatti
Eri ikäisiä ja mallisia Guzzeja huoltaneena/korjanneena olen muutaman kerran törmännyt erikoiseen käänteisilmiöön jolloin Guzzi on hankittu oletusperusteella absoluuttisesta kestävyydestä. Vaikka voinkin kirkkain silmin kertoa Guzzin hyvästä kestosta edellyttää se silti jotain käyttäjältäänkin. Kyllä niistä huoltojaksoista pitää pitää kiinni. -60 ja -70 -luvun peleissä huoltoväli tyypillisesti 5000km, koskee lähinnä öljynvaihtoa. Uudemmissa huoltoväli kasvanut öljyjen osalta 10000km väleihin. ns. pikkuhuoltoihin. Sitten on vielä 20000 - 40000km välein kertautuvat hieman isommat huollot jolloin, yleensä omistajan toimesta, säädetään venttiileitä, vaihdetaan suodattimia, voidellaan laakereita ja vaijereita. Omassa pelissä vaihdan nokka-akselin hihnat ja bensiininsuodattimen 40000km välein, venttiilivälykset tarkastan 20000km välein. Samoin öljynsuodattimen ja peäöljyn. Myös jarrunesteet ja iskarien öljyt. Ohjauslaakerin voitelin 80000km kohdalla. Jne.
Huolettomia kilometrejä on kertynyt vaikka peli on ahdettu mekaanisesti ja käskytys on ollut sen mukaista.
Maahantiuojan osapalvelu on ollut kiitettävää.
Muistakaa huollot!
- Utellias
Ootteko te Stone-sukunimiset kundit veljeksiä tai jotain sukua keskenänne ?
- TeuvoStone
Moto Guzzin omistajat kokevat suurta yhteenkuuluvaisuutta keskenään. Missä vain Guzzin omistajat kohtaavat, siellä juttu luistaa kuin iltanuotiolla lätynpaistossa. Stonemiehet taas ovat kuin armeijan laskuvarjojääkärit, kerran jääkäri, aina jääkäri, pää pystyssä ja ylpeänä : )
- TimoStone
TeuvoStone kirjoitti:
Moto Guzzin omistajat kokevat suurta yhteenkuuluvaisuutta keskenään. Missä vain Guzzin omistajat kohtaavat, siellä juttu luistaa kuin iltanuotiolla lätynpaistossa. Stonemiehet taas ovat kuin armeijan laskuvarjojääkärit, kerran jääkäri, aina jääkäri, pää pystyssä ja ylpeänä : )
"Kerran jääkäri suossa mahallaan - aina jääkäri suossa mahallaan!"
Näin RT-vääpelinä ihmettelen kovasti miksi herrasmiehiin (=Moto Guzzistit) sekoitetaan jotain jääkäreitä! Eihän meihin sekoiteta esim. ketään kuttaperkkapyörän kuljettajaa...(JuhaV on mukana myönnetyllä erivapaudella...)
Muuten kommentti oli ihan pelkkää asiaa! Guzzistit ovat veljiä keskenään.
Esimerkki elävästä tapahtumasta: Valtatiellä autolla kulkenut guzzimies näki toisella puolella tietä yksinäisen Guzzin. Seuraavasta liittymästä ympäri ja takaisin. Rekkarin perusteella omistaja ja numerotiedustelusta numero. Soitto yksinäisen omistajalle - pyörästä kaasuvaijeri poikki, kuljetus on tilattu. Kysyi vielä jääkö paikalle varmistamaan, että kaikki sujuu. Ei tarvitse, kiitos vain. Varmistaja poikkesi vielä myöhemmin tarkastamassa tilanteen...
Näinhän tekevät ihan kaikkien merkkien kuskit??? - UntoStone
TimoStone kirjoitti:
"Kerran jääkäri suossa mahallaan - aina jääkäri suossa mahallaan!"
Näin RT-vääpelinä ihmettelen kovasti miksi herrasmiehiin (=Moto Guzzistit) sekoitetaan jotain jääkäreitä! Eihän meihin sekoiteta esim. ketään kuttaperkkapyörän kuljettajaa...(JuhaV on mukana myönnetyllä erivapaudella...)
Muuten kommentti oli ihan pelkkää asiaa! Guzzistit ovat veljiä keskenään.
Esimerkki elävästä tapahtumasta: Valtatiellä autolla kulkenut guzzimies näki toisella puolella tietä yksinäisen Guzzin. Seuraavasta liittymästä ympäri ja takaisin. Rekkarin perusteella omistaja ja numerotiedustelusta numero. Soitto yksinäisen omistajalle - pyörästä kaasuvaijeri poikki, kuljetus on tilattu. Kysyi vielä jääkö paikalle varmistamaan, että kaikki sujuu. Ei tarvitse, kiitos vain. Varmistaja poikkesi vielä myöhemmin tarkastamassa tilanteen...
Näinhän tekevät ihan kaikkien merkkien kuskit???Meillä sanottiin, että "jääkäri on lääkäri, joka Rt-miesten hommat kuntoon hoitaa". Moto Guzzi rulaa ja on the best.
- HarriStone
No laatua ja laatua...muistutan vaan, että silloin kultaisella 70-luvulla oli partion painajainen kun alle sattui 850 Pulla-Guzzi. Yleensä paluumatka tehtiin maijan kyydissä.
Ei millään pahalla. Lähden nyt taas muuten itsekin kuolaamaan tuota 1100 Grison kuvaa.- motomatti
Ajelin itse aikoinani 160.000km valtion huutokaupasta ostetulla 850 GT -Guzzilla. Joka kerta kun jouduin poliisien kanssa tekemisiin, silloin kahdeksankymmentäluvulla, kuulin joka kerta heiltä että tuolla pelillä ei kauas uskalla lähtee. Väittivät sen olevan todella kurja laite luotettavuuden suhteen. Miksi sitten minulla ei ollut ongelmia? Syy löytyi poliisista itsestään: kyseessä käyttöohjeiden vastainen käyttö.
Guzzin kone tarvitsee, käynnistyslämpötilasta riippuen, kestääkseen riittävän pitkän lämmityskäytön. Kas kun sylinteripinnoitteet erityisesti kylmällä säällä irtosivat ilman lämmitystä ja solahtivat kampikammioon. Koneet putkittamalla valurautaputkilla koettivat valtion mekaanikot asiaa hoitaa mutta tekivät senkin väärin. Laittoivat valurautaputket krympillä kiinni alkuperäisten alusylinterien sisään. Putosivat sitten mukavasti alas kampiraudan palasteltaviksi koneen lämmettyä. Eivät olleet tehneet sylinterin yläpäähän kaulusta putkea kannattelemaan. Oikeaoppisella remontilla, tai alunperin noudattamalla ohjeita olisi nuo ongelmat voinut välttää. Vielä tänäkin päivänä lämmityskäytän omistamieni Guzzien, Centauron sekä 1100 Brevan, koneet ennen ajosuoritusta. Pieni vaiva mutta suuri apu. Pätee myös kaikkiin muun merkkisiinkin pyöriin. Tyypillisesti olen ajanut pitkästi yli 100.000km per pyörä ilman häiriöitä. Katsotaan nyt kuinka pitkään näillä uudemmilla Guzzeilla pääsee. Brevassa nyt 6.000km ja Centaurossa pientä auki 100.000km.
mm - Väärin ajettu
motomatti kirjoitti:
Ajelin itse aikoinani 160.000km valtion huutokaupasta ostetulla 850 GT -Guzzilla. Joka kerta kun jouduin poliisien kanssa tekemisiin, silloin kahdeksankymmentäluvulla, kuulin joka kerta heiltä että tuolla pelillä ei kauas uskalla lähtee. Väittivät sen olevan todella kurja laite luotettavuuden suhteen. Miksi sitten minulla ei ollut ongelmia? Syy löytyi poliisista itsestään: kyseessä käyttöohjeiden vastainen käyttö.
Guzzin kone tarvitsee, käynnistyslämpötilasta riippuen, kestääkseen riittävän pitkän lämmityskäytön. Kas kun sylinteripinnoitteet erityisesti kylmällä säällä irtosivat ilman lämmitystä ja solahtivat kampikammioon. Koneet putkittamalla valurautaputkilla koettivat valtion mekaanikot asiaa hoitaa mutta tekivät senkin väärin. Laittoivat valurautaputket krympillä kiinni alkuperäisten alusylinterien sisään. Putosivat sitten mukavasti alas kampiraudan palasteltaviksi koneen lämmettyä. Eivät olleet tehneet sylinterin yläpäähän kaulusta putkea kannattelemaan. Oikeaoppisella remontilla, tai alunperin noudattamalla ohjeita olisi nuo ongelmat voinut välttää. Vielä tänäkin päivänä lämmityskäytän omistamieni Guzzien, Centauron sekä 1100 Brevan, koneet ennen ajosuoritusta. Pieni vaiva mutta suuri apu. Pätee myös kaikkiin muun merkkisiinkin pyöriin. Tyypillisesti olen ajanut pitkästi yli 100.000km per pyörä ilman häiriöitä. Katsotaan nyt kuinka pitkään näillä uudemmilla Guzzeilla pääsee. Brevassa nyt 6.000km ja Centaurossa pientä auki 100.000km.
mmEikös Turbo-Saabeissa ollut alkujaan samoja ongelmia? Ensin päästettiin pitkiä matkoja huolellisen kovilla kierroksilla ja sitten pysähdyttiin kaffeelle. Öljynpaine hävisi koneen sammuessa, mutta turbolla oli kierroksia kai pahimmillaan yli 10´000 rpm. Ja öljykalvo hävisi - naps. Ja turbo leikkasi kiinni. Ja asiakas kiroili...
Joskus Kotkassa suli eräällä venemiehellä koneesta alumäntiä. Lopulta löytyi vika: Rantaan kovilla kierroksilla (=kovat lämmöt) ja sitten vehkeet seis ja luukut kiinni. Koneen tuulettamaton jälkilämpö sulatti männät...Ja Volvoa haukuttiin...
Oppitunti: Tekniset laitteet kuuluvat vain heille, jotka niitä osaavat käyttää! - ?????????
Väärin ajettu kirjoitti:
Eikös Turbo-Saabeissa ollut alkujaan samoja ongelmia? Ensin päästettiin pitkiä matkoja huolellisen kovilla kierroksilla ja sitten pysähdyttiin kaffeelle. Öljynpaine hävisi koneen sammuessa, mutta turbolla oli kierroksia kai pahimmillaan yli 10´000 rpm. Ja öljykalvo hävisi - naps. Ja turbo leikkasi kiinni. Ja asiakas kiroili...
Joskus Kotkassa suli eräällä venemiehellä koneesta alumäntiä. Lopulta löytyi vika: Rantaan kovilla kierroksilla (=kovat lämmöt) ja sitten vehkeet seis ja luukut kiinni. Koneen tuulettamaton jälkilämpö sulatti männät...Ja Volvoa haukuttiin...
Oppitunti: Tekniset laitteet kuuluvat vain heille, jotka niitä osaavat käyttää!Mielenkiinnolla luin näitä Guzzin ylistyslauluja...Guzzi on paras jne...
Varmaan onkin hyvä, mutta miksi japsipyörää myydään moninkertaisesti Guzziin verrattuna ?
Ei niin moni japsipyörän omistaja voi olla niin väärässä. - JIIKOO
????????? kirjoitti:
Mielenkiinnolla luin näitä Guzzin ylistyslauluja...Guzzi on paras jne...
Varmaan onkin hyvä, mutta miksi japsipyörää myydään moninkertaisesti Guzziin verrattuna ?
Ei niin moni japsipyörän omistaja voi olla niin väärässä.Sehän onkin makuasia millä haluaa päristellä. Ja kyllähän hintalappukin vaikuttaa melko paljon valintaan. En minäkään ole Guzzia riesakseni ostanut vaan kyllähän olisin vaihtanut eri merkkiin jos kone ei pelittäisi. Ja niinkuin eukkoni sanoi: tylsään japsimopoon et sitten vaihda takaisin. Kolmentoista japsipyörän ja yhden saksalaisen jälkeen olen löytänyt itselleni sen oikean ettei tarvitse joka vuosi vaihtaa kun mallit muuttuu (kallistuu, ei välttämättä parane) vuoden välein. Mutta pörräähän sinä millä tykkäät, niin minäkin teen!
- IlmariStone
????????? kirjoitti:
Mielenkiinnolla luin näitä Guzzin ylistyslauluja...Guzzi on paras jne...
Varmaan onkin hyvä, mutta miksi japsipyörää myydään moninkertaisesti Guzziin verrattuna ?
Ei niin moni japsipyörän omistaja voi olla niin väärässä.Antti Tuisku tuskin on tämän maan parhaita laulajia, vaikka suosituimpia onkin. Suosion mitta on usein muuta kuin paremmuutta, myös moottoripyörissä. Paljon tehoja haluava ja keulimisesta tykkäävä tuskin ostaa Guzzin, ei myöskään keveyttä arvostava. Moto Guzzit ovat suhteellisen heikkotehoisia ja painavia pyöriä, eikä hintakaan ole halvimmasta päästä. Guzzi sopii niille, joille se sopii parhaiten. Minulle Guzzi on paras mahdollinen vaihtoehto, kestävä ja luotettava. Samanlaista fiilistä en ole saanut millään muulla pyörällä. Minun silmissäni Moto Guzzi on jopa kaunis.
- hannujussi
IlmariStone kirjoitti:
Antti Tuisku tuskin on tämän maan parhaita laulajia, vaikka suosituimpia onkin. Suosion mitta on usein muuta kuin paremmuutta, myös moottoripyörissä. Paljon tehoja haluava ja keulimisesta tykkäävä tuskin ostaa Guzzin, ei myöskään keveyttä arvostava. Moto Guzzit ovat suhteellisen heikkotehoisia ja painavia pyöriä, eikä hintakaan ole halvimmasta päästä. Guzzi sopii niille, joille se sopii parhaiten. Minulle Guzzi on paras mahdollinen vaihtoehto, kestävä ja luotettava. Samanlaista fiilistä en ole saanut millään muulla pyörällä. Minun silmissäni Moto Guzzi on jopa kaunis.
Guzzi saa näköjään aikaan keskustelua, miksiköhän? On minullakin Guzzi ja lisäksi RT bemari. Molemmat hyviä pyöriä niin kuin varmaan monet muutkin merkit, mutta onhan Guzzi:ssa sitä jotakin. Kun tulee halu ajaa oikealla MOOTTORIPYÖRÄLLÄ otan alleni Guzzin ja nautin menosta. Pidemmillä matkoilla menen BMW:llä onhan se pitkillä päivämatkoilla helpompi pyörä ts. kuskin peräpää ei ole niin lujilla. Mielenkiinnolla odotan uutta Guzzin matkapyörää joka rantautunee suomeenkin jossain vaiheessa. Ennakkotietojen perusteella näyttää siltä, että BMW saa poistua ja California saa kaverikseen Norgen.
- ?????????
JIIKOO kirjoitti:
Sehän onkin makuasia millä haluaa päristellä. Ja kyllähän hintalappukin vaikuttaa melko paljon valintaan. En minäkään ole Guzzia riesakseni ostanut vaan kyllähän olisin vaihtanut eri merkkiin jos kone ei pelittäisi. Ja niinkuin eukkoni sanoi: tylsään japsimopoon et sitten vaihda takaisin. Kolmentoista japsipyörän ja yhden saksalaisen jälkeen olen löytänyt itselleni sen oikean ettei tarvitse joka vuosi vaihtaa kun mallit muuttuu (kallistuu, ei välttämättä parane) vuoden välein. Mutta pörräähän sinä millä tykkäät, niin minäkin teen!
Taisin sohaista ampiaispesään?
Itsellänikin on ollut Guzzi mallia Breva, ihan kelpo pyörä mutta jäi pieneksi kun ajetaan vaimon kanssa paljon kaksistaan. Tällä kertaa alla on Amerikkalainen, mutta ei ole poissuljettu etteikö vielä joskus tulisi talliin isompi Guzzi.
Huomaa että Guzzistit ovat tarkkoja imagostaan. - TimoStone
????????? kirjoitti:
Mielenkiinnolla luin näitä Guzzin ylistyslauluja...Guzzi on paras jne...
Varmaan onkin hyvä, mutta miksi japsipyörää myydään moninkertaisesti Guzziin verrattuna ?
Ei niin moni japsipyörän omistaja voi olla niin väärässä.No ensinnäkin on kyse suurelta osin hinnasta.
Toiseksi kaiketi tehosta; "Pojat" haluavat kiistellä siitä, kenen koneessa on eniten tehoa.
Kolmanneksi on kyse myös pyörätyypistä; Guzzi ei valmista sellaisia riemuknkirjavia pyöriä, joilla mennään kuttaperkan takana pää edellä 200.
Kolmammneksi kyse on myös maahantuojan ja tehtaan markkinoinnista; Piikkiön pojat satsaavat rahaa Todelliseen Asiakaspalveluun, ehkä suurten imgokampanjoiden sijaan. Kumpaa Sinä arvostat: Komeita mainoksia vai taattua varaosapalvelua?
Jos ei olisi muita kuin kyykkyjä, niin tuskin minulla olisi pyörää.
Kun eräs Torniossa valmistettava olutmerkki tuli aikoinaan markkinoille, niin Suomen Panimomestariyhdistys ei hyväksynyt sitä olueksi. Sen valmistustapa ja, ennen kaikkea, sen maku ja olemus ei ollut sitä, mitä olueksi oli aina sanottu. Taitaa olla tänään Suomen myydyin olut. Ei kuitenkaan yhdenkään oluttuntijan arvostama... - oikeaväärä
????????? kirjoitti:
Mielenkiinnolla luin näitä Guzzin ylistyslauluja...Guzzi on paras jne...
Varmaan onkin hyvä, mutta miksi japsipyörää myydään moninkertaisesti Guzziin verrattuna ?
Ei niin moni japsipyörän omistaja voi olla niin väärässä.Ottamatta kantaa kuka on väärässä ja kuka ei, niin väärässä tai oikeassa oleminen ei riipu olijoiden määrästä. Jos yksi on oikeassa, ja miljoona väärässä, niin ne miljoona on edelleen väärässä. Väärästä ei tule, vastoin yleistä luuloa, oikeaa, vaikka enemmistö olisi väärässä.
- TimoStone
oikeaväärä kirjoitti:
Ottamatta kantaa kuka on väärässä ja kuka ei, niin väärässä tai oikeassa oleminen ei riipu olijoiden määrästä. Jos yksi on oikeassa, ja miljoona väärässä, niin ne miljoona on edelleen väärässä. Väärästä ei tule, vastoin yleistä luuloa, oikeaa, vaikka enemmistö olisi väärässä.
Vanha sanonta: "7 miljoonaa kärpästä ei voi olla väärässä: Paska maistuu hyvälle!"
Hyvää vuodenvaihdetta! - HooRee
TimoStone kirjoitti:
Vanha sanonta: "7 miljoonaa kärpästä ei voi olla väärässä: Paska maistuu hyvälle!"
Hyvää vuodenvaihdetta!esim. 7 miljoonaa Hondan omistajaa ei voi olla väärässä: Paska maistuu hyvälle!"
- Jouni
TimoStone kirjoitti:
No ensinnäkin on kyse suurelta osin hinnasta.
Toiseksi kaiketi tehosta; "Pojat" haluavat kiistellä siitä, kenen koneessa on eniten tehoa.
Kolmanneksi on kyse myös pyörätyypistä; Guzzi ei valmista sellaisia riemuknkirjavia pyöriä, joilla mennään kuttaperkan takana pää edellä 200.
Kolmammneksi kyse on myös maahantuojan ja tehtaan markkinoinnista; Piikkiön pojat satsaavat rahaa Todelliseen Asiakaspalveluun, ehkä suurten imgokampanjoiden sijaan. Kumpaa Sinä arvostat: Komeita mainoksia vai taattua varaosapalvelua?
Jos ei olisi muita kuin kyykkyjä, niin tuskin minulla olisi pyörää.
Kun eräs Torniossa valmistettava olutmerkki tuli aikoinaan markkinoille, niin Suomen Panimomestariyhdistys ei hyväksynyt sitä olueksi. Sen valmistustapa ja, ennen kaikkea, sen maku ja olemus ei ollut sitä, mitä olueksi oli aina sanottu. Taitaa olla tänään Suomen myydyin olut. Ei kuitenkaan yhdenkään oluttuntijan arvostama...tuo Torniossa valmistettava olutmerkki ei ole muuten ollut enää vuosikausiin suosituin olut.
Silloin vanhoina hyvinä aikoina kun sitä valmisti pienpanimo se oli ehdottomasti paras, mutta sen jälkeen kun isot osti sen, makukin muuttui ja suosiosta on jäljellä enää vain hyvä nimi. Juohan sitä tietysti vieläkin sellaiset, joiden mielestä kaikki oluet ovat samanmakuisia. - M-G
Kovin tuntuvat erikoisilta väittämät, että poliisi joutui maijaan turvautumaan kun Guzzi petti. Ajelen -72 GT:llä eikä ole ollut ongelmia vaikka kilometrejä on kyllä rutosti, varmuudella en tiedä kuinka paljon. Yksi entinen omistaja on kyllä kuittien mukaan rempannut moottoria aikalailla. Edellinen omistaja ajeli kymmenen vuotta ongelmitta. Virranjakaja on kuulemma ongelmallinen - kastuu helposti. Minulla sitä suojaa muovinen "kansi", ei hyvännäköinen, mutta toimii. En ala väitellä merkkien hyvyydestä tai huonoudesta, mutta kyllä käyttäjällä on merkittävä rooli koneen keston suhteen.
Jos nyt oikein muistan niin -72 Los Angelesin poliisille ostettiin 3000 Guzzia ja Suomessa kaksi (tässä referoin -72 Tekniikan Maailmaa ja oliko se Vauhdin Maailma, molemmat lehdet minulla jossain on ja kummassakin koeajoraportti GT:stä). Kaverillani on muuten se toinen -72 poliisipyörä. Teknisesti huonommassa kunnossa kuin minun pyöräni, mutta siisti museorekisterissä oleva kyrmy. - M-G
????????? kirjoitti:
Mielenkiinnolla luin näitä Guzzin ylistyslauluja...Guzzi on paras jne...
Varmaan onkin hyvä, mutta miksi japsipyörää myydään moninkertaisesti Guzziin verrattuna ?
Ei niin moni japsipyörän omistaja voi olla niin väärässä.Onhan niitä mieletön määrä pyöriä joita myydään vähemmän kuin japseja, mutta ei sen vuoksi, että ne olisivat huonompia. Ensimmäinen pyöräni oli Honda ja hyvä sellainen. Tuutti on yksi klassikkopyörä, jytäjammu toinen jne.
Kun ikääkin on karttunut niin rauhallisempi meno riittää. Kunnon vääntö ja soundit merkitsee minulle paljon. Japsienkin kesken on eroja. Suzukille en oikein koskaan ole lämmennyt - ilman järkevää selitystä/syytä. Onhan näitä ollut hyviä pyöriä japsien ja brittiläisten ohella, ja on vieläkin monta. Laverda, Gilera, Ducati.......... Guzzi minulla on jäädäkseen. - Stonemasa
M-G kirjoitti:
Kovin tuntuvat erikoisilta väittämät, että poliisi joutui maijaan turvautumaan kun Guzzi petti. Ajelen -72 GT:llä eikä ole ollut ongelmia vaikka kilometrejä on kyllä rutosti, varmuudella en tiedä kuinka paljon. Yksi entinen omistaja on kyllä kuittien mukaan rempannut moottoria aikalailla. Edellinen omistaja ajeli kymmenen vuotta ongelmitta. Virranjakaja on kuulemma ongelmallinen - kastuu helposti. Minulla sitä suojaa muovinen "kansi", ei hyvännäköinen, mutta toimii. En ala väitellä merkkien hyvyydestä tai huonoudesta, mutta kyllä käyttäjällä on merkittävä rooli koneen keston suhteen.
Jos nyt oikein muistan niin -72 Los Angelesin poliisille ostettiin 3000 Guzzia ja Suomessa kaksi (tässä referoin -72 Tekniikan Maailmaa ja oliko se Vauhdin Maailma, molemmat lehdet minulla jossain on ja kummassakin koeajoraportti GT:stä). Kaverillani on muuten se toinen -72 poliisipyörä. Teknisesti huonommassa kunnossa kuin minun pyöräni, mutta siisti museorekisterissä oleva kyrmy.Poliisille, Liikkuvalle poliisikomennuskunnalle, tuli aikanaan pari GT:tä malliksi. Totesivat riittävän hyviksi ja tilasivat kuutisenkymmentä yksikköä samanlaisia lisää seitsemänkymmentäluvun alkupuolella. Maahantuoja oli Autonovo joka siihen aikoin toi Italianmaasta Fiateja suomalaisten suureen kulkinetarpeeseen. Poliisien oma organisaatio ylläpiti poliisipyöriä. Siviiliguzzit taasen huolsi Osuusliike Hankkija. Siitä johtuu että useasti vanhempien guzzien omistajien päässä kokoontumisissa keikkuu Hankkijan lippalakki.
- Motomake
????????? kirjoitti:
Mielenkiinnolla luin näitä Guzzin ylistyslauluja...Guzzi on paras jne...
Varmaan onkin hyvä, mutta miksi japsipyörää myydään moninkertaisesti Guzziin verrattuna ?
Ei niin moni japsipyörän omistaja voi olla niin väärässä.En omista Guzzia, mutta niinhän se on. Miljardi kärpästä ei voi olla väärässä, paska on hyvää.
- on jotain
Itsellä ei pyöristä ole juurikaan kokemusta, mutta Guziin ihastuin jo vuosia sitten ja kesällä
satuin poikeamaan yhdessä mopoliikkessä, jossa oli uudenkarhea Guzzi myynnissä ,niin pakkohan
se oli ostaa ja opetela ajamaan. Hetkeäkään en ole herteostostani katunut. - vaikuttaa hyvältä
Kävin tuolla Guzzi-klubin sivulla ja porukka vaikutti kypsältä ja myös uusiin tulokkaisiin hyvin suhtautuvina. Ei näkynyt kahtiajakoa Uus-Guzzistien ja veteraanien välillä niin kuin joissain toisissa porukoissa.
- Japskirauta
Vaikuttaa mielenkiintoiselta pyörältä verrattuna japanilaiseen, siistiin ja luotettavaan, mutta vähän pliisuun. Mutta tuleeko pettymys, jos vaihtaa luotettavanjapanilaisen Moto Guzziin?
- et tule
Japskirauta kirjoitti:
Vaikuttaa mielenkiintoiselta pyörältä verrattuna japanilaiseen, siistiin ja luotettavaan, mutta vähän pliisuun. Mutta tuleeko pettymys, jos vaihtaa luotettavanjapanilaisen Moto Guzziin?
Pettymään, onhan se jo jotain ajella eurooppalaisella,kuin jollakin riisipussilla joita menee >13tusinaan( ei silti huonoja pyöriä)
Ainoa "hankaluus" on että, kun on päässyt eroon japsista niin ei voi enää palta takaisin, eikä usemmiten ole tarvettakaan, - TimoEv
et tule kirjoitti:
Pettymään, onhan se jo jotain ajella eurooppalaisella,kuin jollakin riisipussilla joita menee >13tusinaan( ei silti huonoja pyöriä)
Ainoa "hankaluus" on että, kun on päässyt eroon japsista niin ei voi enää palta takaisin, eikä usemmiten ole tarvettakaan,Ostin 7/2008 uuden MG Californian. Nyt on lasissa ~33´000 km. Normaalit huollot tehty. Yhden kerran tuli varsinainen vika, pa-letku irtosi pumpusta. Korjaus kesti n.1,5h.
Suurimmat haukut MG:sta saa heiltä, jotka eivät ole koskaan edes ajaneet sillä. Ja on merkillistä, että mikään muu pyörämerkki ei mene rikki, ei koskaan. Eikä niitä tarvitse edes huoltaa. Riittää, kun silloin tällöin tankkaa, noin kerran kuussa...
Japanilaisten varaosien toimitukset menevät suorastaan loistavasti, odottelua ei ole monestikaan 4 viikkoa enempää. Ketjuja ei tarvitse rasvata, eikä lahkeita ja vannetta pestä rasvasta? Venttiilien säätö ja tulppien vaihto sujuu näppärästi - kunhan ensin tankki on irroitettu?
Guzzeilla ajetaan tyypillisesti 150´000km. Eikä 25v vanha ajokuntoinen Moto Guzzi ole edes mikään harvinaisuus.
Mutta se mitä Moto Guzzi ei tarjoa, on 10000 kpl erilaisia kromikoristeita ja vilkku-välkkyjä. Eikä pyörä ole kovin sujuva grillin ympärillä pyörimiseen, vaan on suunniteltu matkailuun. Hintakin karsii ne (pojat), jotka kuitenkin ostavan 600:n Hondan 8000€:lla... - JJ
TimoEv kirjoitti:
Ostin 7/2008 uuden MG Californian. Nyt on lasissa ~33´000 km. Normaalit huollot tehty. Yhden kerran tuli varsinainen vika, pa-letku irtosi pumpusta. Korjaus kesti n.1,5h.
Suurimmat haukut MG:sta saa heiltä, jotka eivät ole koskaan edes ajaneet sillä. Ja on merkillistä, että mikään muu pyörämerkki ei mene rikki, ei koskaan. Eikä niitä tarvitse edes huoltaa. Riittää, kun silloin tällöin tankkaa, noin kerran kuussa...
Japanilaisten varaosien toimitukset menevät suorastaan loistavasti, odottelua ei ole monestikaan 4 viikkoa enempää. Ketjuja ei tarvitse rasvata, eikä lahkeita ja vannetta pestä rasvasta? Venttiilien säätö ja tulppien vaihto sujuu näppärästi - kunhan ensin tankki on irroitettu?
Guzzeilla ajetaan tyypillisesti 150´000km. Eikä 25v vanha ajokuntoinen Moto Guzzi ole edes mikään harvinaisuus.
Mutta se mitä Moto Guzzi ei tarjoa, on 10000 kpl erilaisia kromikoristeita ja vilkku-välkkyjä. Eikä pyörä ole kovin sujuva grillin ympärillä pyörimiseen, vaan on suunniteltu matkailuun. Hintakin karsii ne (pojat), jotka kuitenkin ostavan 600:n Hondan 8000€:lla...Neljä vuotta sitten iski kunnolla päälle 2-pyöräkuume sitten nuoruuden 60-luvulla. Koeajoin lähes kaikki yleispyörät, isot japsit mukaan lukien, jotku kahteenkin kertaan ja päädyin pikku Nevadaan. Pojan isoa Banditiakin olen ajellut useamman tuhannen. Tehon hurmosta siinä tosin riittää, mutta Nevadan fiilis viehättää enemmän. Olen ollut tyytyväinen kaikkialla paitsi pakollisilla pitkillä moottoritieosuuksilla... mutta nekin menee kun keksii uuden filosofian ja nauttii. Mietin enemmän kuin kaksi kertaa jos vaihdan merkkiä. Griso himottais - koeajon perusteella, eniten - ja siihen päätyisinkin jos kulkisin aina vain yksin.
- Ville-Matti Stone
Japskirauta kirjoitti:
Vaikuttaa mielenkiintoiselta pyörältä verrattuna japanilaiseen, siistiin ja luotettavaan, mutta vähän pliisuun. Mutta tuleeko pettymys, jos vaihtaa luotettavanjapanilaisen Moto Guzziin?
Itsellä aikaisemmin bemuja, päätin kokeilla Guzzia ja aloitin California EV:llä. Kelpo matkapeli, kulki kuin juna ja liikkuikin kohtuullisesti mutta ei tosiaankaan ollut mihinkään korttelinkiertoon tarkoitettu. Nyt alla Stelvio ja voi Stone-veljet mikä peli. Kulkee hyvin, vaihdelaatikko aivan uskomattoman sujuva ja peli on muutenkin hyvän näköinen. Eikä tule joka kulmassa samanlaista vastaan. Se mitä Guzzeissa on esim japseihin verrattuna on ..... käyntiääni. Avarilla putkilla miehekäs, matala basso ja jos ase lkaa rassaamaan, DB-killeri paikalleen ja taas mennään "siististi".
- hannujussi
Ville-Matti Stone kirjoitti:
Itsellä aikaisemmin bemuja, päätin kokeilla Guzzia ja aloitin California EV:llä. Kelpo matkapeli, kulki kuin juna ja liikkuikin kohtuullisesti mutta ei tosiaankaan ollut mihinkään korttelinkiertoon tarkoitettu. Nyt alla Stelvio ja voi Stone-veljet mikä peli. Kulkee hyvin, vaihdelaatikko aivan uskomattoman sujuva ja peli on muutenkin hyvän näköinen. Eikä tule joka kulmassa samanlaista vastaan. Se mitä Guzzeissa on esim japseihin verrattuna on ..... käyntiääni. Avarilla putkilla miehekäs, matala basso ja jos ase lkaa rassaamaan, DB-killeri paikalleen ja taas mennään "siististi".
Minulla on jo 3:s guzzi menossa, aloitus 650 Floridalla jonka vaihdoin Californiaan, edelleen käytössä. Välillä ostin BMW Rt:n kaveriksi Guzzille ja heti kun Norge tuli markkinoille lähti baijerilainen vaihtoon, nyt olen ajellut Norgella ja Calilla, muitakin merkkejä on välillä kokeiltu, mutta, mutta Guzzi vaan on niin erilainen, oikea moottoripyörä. Jokin siinä pyörässä puhuttelee, kone ja ne fiilikset kun Guzzi jytisee tien päällä mentäessä. Normaalit huollot ja menoksi, ei ongelmia varmaan sen enempää kuin muissakaan merkeissä, konehan on patarautaa ja kestää ajoa vuosikymmenestä toiseen.
- guzzi59
hannujussi kirjoitti:
Minulla on jo 3:s guzzi menossa, aloitus 650 Floridalla jonka vaihdoin Californiaan, edelleen käytössä. Välillä ostin BMW Rt:n kaveriksi Guzzille ja heti kun Norge tuli markkinoille lähti baijerilainen vaihtoon, nyt olen ajellut Norgella ja Calilla, muitakin merkkejä on välillä kokeiltu, mutta, mutta Guzzi vaan on niin erilainen, oikea moottoripyörä. Jokin siinä pyörässä puhuttelee, kone ja ne fiilikset kun Guzzi jytisee tien päällä mentäessä. Normaalit huollot ja menoksi, ei ongelmia varmaan sen enempää kuin muissakaan merkeissä, konehan on patarautaa ja kestää ajoa vuosikymmenestä toiseen.
calilla -90 ajettu yli 100 tonnia. viime kesänä ajoin 150 km yhdellä kaasarilla,kotona aukasin toisen. oli uimurin venttiilineula jumissa, pieni fiksaus ja taas baanalle. nyt tvarateline hajalla ei enää kestäny lapinreissua.tosin tavaraakin oli kymmeniä kiloja
- kilinkalin
TimoEv kirjoitti:
Ostin 7/2008 uuden MG Californian. Nyt on lasissa ~33´000 km. Normaalit huollot tehty. Yhden kerran tuli varsinainen vika, pa-letku irtosi pumpusta. Korjaus kesti n.1,5h.
Suurimmat haukut MG:sta saa heiltä, jotka eivät ole koskaan edes ajaneet sillä. Ja on merkillistä, että mikään muu pyörämerkki ei mene rikki, ei koskaan. Eikä niitä tarvitse edes huoltaa. Riittää, kun silloin tällöin tankkaa, noin kerran kuussa...
Japanilaisten varaosien toimitukset menevät suorastaan loistavasti, odottelua ei ole monestikaan 4 viikkoa enempää. Ketjuja ei tarvitse rasvata, eikä lahkeita ja vannetta pestä rasvasta? Venttiilien säätö ja tulppien vaihto sujuu näppärästi - kunhan ensin tankki on irroitettu?
Guzzeilla ajetaan tyypillisesti 150´000km. Eikä 25v vanha ajokuntoinen Moto Guzzi ole edes mikään harvinaisuus.
Mutta se mitä Moto Guzzi ei tarjoa, on 10000 kpl erilaisia kromikoristeita ja vilkku-välkkyjä. Eikä pyörä ole kovin sujuva grillin ympärillä pyörimiseen, vaan on suunniteltu matkailuun. Hintakin karsii ne (pojat), jotka kuitenkin ostavan 600:n Hondan 8000€:lla...Moto Guzzin, erityisesti Californian, venttilit kilisevät ja kolisevat. Tuskin kestävät kauaa? Kuinka usein niitä saa vaihtaa, joka syksy uusiksi vai?
- TimoEv
kilinkalin kirjoitti:
Moto Guzzin, erityisesti Californian, venttilit kilisevät ja kolisevat. Tuskin kestävät kauaa? Kuinka usein niitä saa vaihtaa, joka syksy uusiksi vai?
Minä olen vaihtanut yleensä samalla, kun rasvaan ketjut. Siis n. 500 km:n välein. Näin pysyy rasvassa myös sormet, Takavanteen ja lahkeiden lisäksi.
kilinkalin kirjoitti:
Moto Guzzin, erityisesti Californian, venttilit kilisevät ja kolisevat. Tuskin kestävät kauaa? Kuinka usein niitä saa vaihtaa, joka syksy uusiksi vai?
Jos ne kolisevat, se kertoo siitä, että kone on käynnissä. Ei mitään hätää.
Kaikista mahdollisista yksi persoonallisimpia ja hauskimpia pyöriä. Sopii erityisesti sellaiselle, joka tekee pikkuhuollot säännöllisesti ja muutenki osaa kuunnellä pyöränsä sielua. Syksyllä moottoriöljy, öljynsuodatin, peräöljy ja vaihteistoöljy. Kun perä on kuivana, kardaani paljaaksi ja boorien puhdistus ja rasvaus. Vaijerien rasvaus parin vuoden välein, samoin jarrunesteen vaihto.
Näillä toimilla 200 000 ei tee tiukkaakaan.
Guzzi on yksi niistä pyöristä, jotka ovat sangen yksinkertaisia ja juuri siksi toimintavarmoja edellyttäen, että ne pitää kunnossa. Joku joskus sanoi, että tavallaan se on ajattelijan pyörä, sellaisen, joka ajelee vähän valtavirran sivussa.
Pyörä sopii sille tyypille, jolla on omassa tallissa myös lentokone, josta siitäkin pitää huolehtia, koska muuten taivaalle ei ole asiaa. Guzzisti pärjää samalla tavalla pyöränsä kanssa ja viihtyy maantiellä.- KimonoHardOn
Villuun sun Kutsit. Osta japsi, ei tartte rassaa.
- Japsguzzi
Ajan japsilla, mutta haaveilen guzzista. Siitä tietystä mallista, jota ei enää valmisteta. Ja mikään muu merkki ei ole mitään, oman japsin lisäksi. Niin se on.
- Jutustelija1
California on kyllä legenda, mutta kilokyykky on ripeä ja turvallinen kulkine.
- Vermeitä
Jutustelija1 kirjoitti:
California on kyllä legenda, mutta kilokyykky on ripeä ja turvallinen kulkine.
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.es/
Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html - Niinseonpoijat
Ei osunut, eikä myöskään california. Tuohan on itsestäänselvyys, mutta jääköön nyt...
Niin tai näin, koko aloitusviesti on lähtökohtaisesti harhaanjohtava. Minulla on ollut 14 erilaista pyörää ja jonkinlainen näkymä muodostunut eri mallien tyyppipiirteisiin. Moto Guzzi on nimenomaan luotettava ja toimintavarma; periaatteessa se on pääpiirteissään aika yksinkertaistakin nostalgiatekniikkaa Guzzin maailmanmestaruusvuosilta vuosikymmenien takaa. Kuitenkaan se ei ole missään tapauksessa mikään puolivalmiste. Eri tarkoituksiin on tietenkin erilaisia kusteja.
Matkapyöräksi pitemmille Euroopan retkille valitsisin ison Californian tai Brevian, ainakin ennen mitään amerikkalaisia. Yksi poikkeus on. Jos minulla olisi antaa jonkin tilavan härpäkepyörän kulkea maailman ympäri, etenkin jos olisi huono selkä tai heikko lihaksisto / verenkierto eli nopeasti puutuvat paikat. Silloin allani olisi Hondan Gold Wing, jota homosohvaksi leikkisästi nimitetään. Se nyt ainakin on mukavaakin mukavampi. Mutta en varmaan nauttisi kapeista serpentiiniteistä tai mudasta tai sorasta.
Minä satun vain pitämään ajamisesta.
Kyykkypyöräksi valitsisin jonkun japanilaisen tai vahvan ja eksoottisen Ducati Diavelin.- Jutustelija1
Samaa olen sanonut itse että ei minusta MG tielle jätä, sen juttuhan on siis juurikin tuo vanhahtava tekniikka ja fiilistely joka halukkaille sallittakoon.
Minulle kilokyykky on se juttu kun ne on kaikista parhaita moottoripyöriä ja kaiken lisäksi halpoja. Parempaa hinta/laatu suhdetta ei mp maailmasta löydä. - Pojatonpoikia
Nojjoo, kyllähän se kaikesta riisuttu japsi käy pikku pärtsäilyyn, mutta jos oikeasti tykkää hyödyntää pyörää monipuolisesti, valinta on jotain aivan muuta kuin kyykkypyörä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086