Laulaja Kikka on kuollut

Cocain

Laulaja Kikka kuoli tänään aamulla, rauha hänen sielulleen. Olen itse sairastanut vakavaa masennusta ja se koitui Kikan kohtaloksi. Voimia hänen perheelleen.

221

242954

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä on.......

Surullista kuulla tuollaista, että noinkin paljon "ennen aikojaan" menee pois. En kuunnellut Kikan musiikkia, mutta olen niin empaattinen, että tuollainen surettaa ja varsinkin, kun ajattelen hänen 9v. tytärtään. Kumpa hän jaksaa selviytyä surustaan.

• jkv

tosi surullista olin kikkafani 89 vuodesta jo lähtien vaikka se nyttemmin on jäänyt mutta keikalla tuli käytyä vie aina ku mahollisuus tosi surullista menettää viihdyttävä esiintyjä

• nimetön

...empaattinen täällä! En kuunnellut Kikkaa paljon, mut kyllä surettaa aivan älyttömästi ja ennenkaikkee hänen tytärtään käy sääli, minulla on itsellä 9vuotias tyttö ja kyl jotenki osaan kuvitella sen surun mikä heillä nyt on, vaikka en olisikaan empaattinen..Tosi surullista..Voimia kaikille!!

• Piia_83
        jkv kirjoitti:

tosi surullista olin kikkafani 89 vuodesta jo lähtien vaikka se nyttemmin on jäänyt mutta keikalla tuli käytyä vie aina ku mahollisuus tosi surullista menettää viihdyttävä esiintyjä

Onko elämä noi haurasta? Kun huomaan ettei edes nuoret ihmiset väisty tuosta sydän kohtauksesta ja vaikka itse rakastin kikkaa yli kaiken artistina niin sain hänen lauluistaan sain uutta voimaa elämään mutta silti en voi uskoa että hän on poissa.........
        otan osaa hänen pois menoonsa....

• taakka
        nimetön kirjoitti:

...empaattinen täällä! En kuunnellut Kikkaa paljon, mut kyllä surettaa aivan älyttömästi ja ennenkaikkee hänen tytärtään käy sääli, minulla on itsellä 9vuotias tyttö ja kyl jotenki osaan kuvitella sen surun mikä heillä nyt on, vaikka en olisikaan empaattinen..Tosi surullista..Voimia kaikille!!

Olen isä 22v pojalleni. Hänen äitinsä kuoli 43 vuotiaana. Poika jäi silloin 9 vuotiaaksi. Se suru ja katkeruus, mikä jäi hänelle, ei tunnu hellittävän. On ikävä seurata miten se pomppaa esiin esim. näin jouluna. Kun muiden sukulaistemme perheet ovat "täydellisiä". niin me kaksistaan ollaan jotenkin ontuvat ulkopuoliset. Onneksi on sentään sukulaisia, joiden seurassa voimme viettää suuremmat pyhät.
        Voimia Kikan perheelle.

• yh äiti
        taakka kirjoitti:

Olen isä 22v pojalleni. Hänen äitinsä kuoli 43 vuotiaana. Poika jäi silloin 9 vuotiaaksi. Se suru ja katkeruus, mikä jäi hänelle, ei tunnu hellittävän. On ikävä seurata miten se pomppaa esiin esim. näin jouluna. Kun muiden sukulaistemme perheet ovat "täydellisiä". niin me kaksistaan ollaan jotenkin ontuvat ulkopuoliset. Onneksi on sentään sukulaisia, joiden seurassa voimme viettää suuremmat pyhät.
        Voimia Kikan perheelle.

Minun poikani on nyt 20v, ja hän oli 9v, kun isä kuoli.Suru isän menetyksestä kulkee mukana aina,mutta sen kanssa on pakko elää.
        Ikävä toisen vanhemman menetyksestä ei unohdu koskaan,mutta elämän on pakko jatkua.
        Niin se meidänkin elämässä on ollut,mutta isän tai äidin muisto menee läpi elämän

• upea nainen KIKKA!
        Piia_83 kirjoitti:

Onko elämä noi haurasta? Kun huomaan ettei edes nuoret ihmiset väisty tuosta sydän kohtauksesta ja vaikka itse rakastin kikkaa yli kaiken artistina niin sain hänen lauluistaan sain uutta voimaa elämään mutta silti en voi uskoa että hän on poissa.........
        otan osaa hänen pois menoonsa....

http://www.dtm.fi/galleria/031017/index.htm

• minttumaaria
        jkv kirjoitti:

okei surullista että nuori ihminen kuolee mutta kaikki tiesi kikan entiset ongelmat pillereitten/alkokoholin kanssa. mukana oli myös mielenterveydelliset syyt..
        anteeksi jos loukkaan jotakuta mutta niin makaa kun petaa..

• Usko Thansen
        minttumaaria kirjoitti:

okei surullista että nuori ihminen kuolee mutta kaikki tiesi kikan entiset ongelmat pillereitten/alkokoholin kanssa. mukana oli myös mielenterveydelliset syyt..

Niin makaa kuin petaa, en väheksy kenenkään surua mutta eipä kirpaise enkä aio levyjä ostaa enkä osaa ottaa!

• kikan muistoksi
        minttumaaria kirjoitti:

Olet ala-arvoinen. Etkö tiedä- mikä on sairaus, mikä on herkän kauniin nuoren naisen vaikeudet tässä miesten maailmassa. Olet tosi paska- toivon sulle syvää masennusta ja pahoinvointia. Kikan puolesta, vaikka hän ei halunnut kenellekään pahaa, mutta suntapaiset pahasuopaiset ihmiset aiheuttavat toisille vain tuska=kuka oletkin sen nimimerkin takana- olet läpipahaa, että sun tuska vielä kasvaisi.

• Kikka-äidin muistoksi
        yh äiti kirjoitti:

Minun poikani on nyt 20v, ja hän oli 9v, kun isä kuoli.Suru isän menetyksestä kulkee mukana aina,mutta sen kanssa on pakko elää.
        Ikävä toisen vanhemman menetyksestä ei unohdu koskaan,mutta elämän on pakko jatkua.
        Niin se meidänkin elämässä on ollut,mutta isän tai äidin muisto menee läpi elämän

Lapsen ikävää ei korva millä. Äitini sanoi aikoinaan:Puoliorpo - kun isä poistu tästä maailmasta. Täysiorpo- kun äiti lähtee.
        Kikan tyttärelle- toivon läheisten lämpöistä syliä. Kikka jakoi toisille laulujen kautta niin paljon lämpöä, että itselle ei jäänyt enää paljon.En tonki Kikan yksityiselämää, mulle on jäänyt mieleen juuri hänen elämää pursuavat laulut, ...tahdon viihdyttää..muistakaamme hänet sellaisena. Yksityisasiat ei ole muitten tuomittaviksi, kannattaa ottaa se huomioon- omissa elämäntuilanteissa- te moittijat!!

• Usko Thansen
        kikan muistoksi kirjoitti:

Olet ala-arvoinen. Etkö tiedä- mikä on sairaus, mikä on herkän kauniin nuoren naisen vaikeudet tässä miesten maailmassa. Olet tosi paska- toivon sulle syvää masennusta ja pahoinvointia. Kikan puolesta, vaikka hän ei halunnut kenellekään pahaa, mutta suntapaiset pahasuopaiset ihmiset aiheuttavat toisille vain tuska=kuka oletkin sen nimimerkin takana- olet läpipahaa, että sun tuska vielä kasvaisi.

Enhän minä mitään pahaa toivonut sinullekaan, miksi noin ilkeä vastaus. Olen vain täysin kyllästynyt tällaiseen paapomiseen johon sinä ja moni muu syyllistytte. Jos ihminen ryyppää ja käyttää pillereitä eikö hän itse ole osasyyllinen tilaansa, jokainen tietää mikä on seuraus moisella elintavalla, kokihan Armi Aavikkokin samantapaisen kohtalon. Sinulle myös huonoja fiboja ja yöunen menetystä.

• elä ja anna toistenkin elää
        Usko Thansen kirjoitti:

Niin makaa kuin petaa, en väheksy kenenkään surua mutta eipä kirpaise enkä aio levyjä ostaa enkä osaa ottaa!

Ihan kaikkea ei tarvitse tuoda julki. Jos on sydämetön niin voisi jättää näppäimet rauhaan ja antaa niiden surra rauhassa, joita asia koskettaa eikä lisätä pahaa mieltä.Maailma ei ole mustavalkoinen ja onneksi niin! Missähän sinä ja tuo samaa mieltä oleva Usko Thansen olette tulevaisuudessa, jos kerran niin makaa kuin petaa. Luultavasti ilman ymmärtävää ihmistä silloin kun ehkä menee huonosti.

• Marco Tikkanen
        minttumaaria kirjoitti:

Toivon sinulle hyvää ja että oppisit elämässä yhden asian minkä nimi on empatia ja kyky ymmärtää.

http://www.introspekt.fi/artikkelit/depressi.html

Luovuus ja depressio

Masennustiloilla ja masennusalttiudella on toinenkin puolensa – niihin liittyy usein myös monimuotoinen luovuus. Monet lahjakkaat säveltäjät, kirjailijat ja taiteilijat sekä filosofit ovat kärsineet depressiosta. Esimerkiksi Georg Friedrich Händel, Aleksisi Kivi ja Vincent van Gogh olivat taiteilijoita, joiden elämää varjosti masennus. Depressio voi myös lisätä kykyä kasvaa ihmisenä ja löytää itsensä.

Loukkasit kirjoittamalla "So what" ainoastaan itseäsi.

Om Mani Padme Hum.

• Usko Thansen
        Marco Tikkanen kirjoitti:

Toivon sinulle hyvää ja että oppisit elämässä yhden asian minkä nimi on empatia ja kyky ymmärtää.

Luovuus ja depressio

Masennustiloilla ja masennusalttiudella on toinenkin puolensa – niihin liittyy usein myös monimuotoinen luovuus. Monet lahjakkaat säveltäjät, kirjailijat ja taiteilijat sekä filosofit ovat kärsineet depressiosta. Esimerkiksi Georg Friedrich Händel, Aleksisi Kivi ja Vincent van Gogh olivat taiteilijoita, joiden elämää varjosti masennus. Depressio voi myös lisätä kykyä kasvaa ihmisenä ja löytää itsensä.

Om Mani Padme Hum.

Olen itse menettänyt tämän vuoden aikana kolme läheistäni ja sekä saanut että tuntenut empatiaa, lähinnä kirjoittelussani kyseessä on tämä kyseisen artistin saama ansioton arvonnousu. Miksi minun pitäisi surra henkilöä jota en ole koskaan tavannut, toki ymmärrän hänen pienen tyttärensä tuskan, äiti on aina äiti, eli hän miten tahansa.

• Usko Thansen
        Usko Thansen kirjoitti:

Olen itse menettänyt tämän vuoden aikana kolme läheistäni ja sekä saanut että tuntenut empatiaa, lähinnä kirjoittelussani kyseessä on tämä kyseisen artistin saama ansioton arvonnousu. Miksi minun pitäisi surra henkilöä jota en ole koskaan tavannut, toki ymmärrän hänen pienen tyttärensä tuskan, äiti on aina äiti, eli hän miten tahansa.

Sorry, vastasin väärään viestiin, Uskon vanha silmä taitaa jo harittaa, lähdenpä päivänokosille! Kaikille empatiaa ja sympatiaa ja myötäelämistä.

• Marco Tikkanen
        Usko Thansen kirjoitti:

Ihminen on aina ihminen. Tuskin myötätuntoa taikka välittämistä lasketaan siten että mikä ihmisen arvo taiteilijana, rahassa jne. on tai ei ole -ja sen perusteella sitten ollaan empaattisia tai ei-. Josko depressio ja masennus olivatkin juuri aiheuttanut sen että hänen musiikkinsa "laatu" kärsivät. Kun menestystä ei kohtaa tai menettää työpaikkansa jne, niin siinä meneekin sitten itseluottamus ja kaikki. Ja artistin ura onkin ehkä yksi kaikkein haastavimmista. Mikään ei ole varmaa muuta kuin epävarmuus. Ja juuri sen takia taiteilijat ovatkin usein herkkiä ja alttiita masennukselle. Itse olen mm. muusikko, joten puhun vain omasta kokemuksestani kun inspiraatio tai mikään ei enää toimi ja ihminen lamaantuu täysin. Hänen taiteensa "ansioton arvonnousu" tuskin on oikea ilmaisu tässä vaiheessa. Joko tykkää taikka sitten ei. Itsekin syyllistyn ajoittain kärkkäiseen kritiikkiin ihmisten "ansiottomuudesta". Mutta kuka meistä on tuomitsemaan? Jokainen tekee vain parhaansa. Moni ihminen suree häntä tänään aivan varmasti. Kikka on varmasti musiikkinsa kautta antanut monelle ihmiselle voimaa, toivoa, rakkautta, uskoa huomiseen, ja näin ollen, kaikki kunnia hänelle elämäntyöstään. Mutta ei tässä sen kummempia. Jokainen meistä ansaitsee empatiaa ja myötätuntoa, myöskin ihmiset ketkä ovat toisilleen ilkeitä. Ja he sitäkin enemmän. Ehkäpä hyvät teot lasketaan kuitenkin enemmän kuin pahat teot viime kädessä. Onnellisuus ja rikkaus ovat kenties sitä että kykenee tuomaan jonkun verran iloa ja onnea muille ihmisille. Kauneutta enemmän kuin rumuutta. Mutta kuka minäkään olen loppuen lopuksi tekemään muuta kuin ilmaisemaan omat tunteeni ja mielipiteeni. Törmäsin tähän palstaan ihan vahingossa, ja tämä ikävä uutinen kosketti. Muusikot, artistit ja luovat ihmiset ovat toisilleen yleensä solidaarisia vaikka eivät toisiaan tuntisikaan. Ja pysyäkseni asian ytimessä, ajatushan tässä on tärkein pointti. Ei se myötätunto tai empatia ole keneltäkään koskaan pois, päinvastoin...luulisin... ;)

Hyvää joulumieltä toivottaen, lähdenkin tästä katsomaan itseäni peiliin josko voisin esimerkiksi ilahduttaa jonkun ihmisen päivää tänään. Kaikkea hyvää. marco

• millernium
        elä ja anna toistenkin elää kirjoitti:

Ihan kaikkea ei tarvitse tuoda julki. Jos on sydämetön niin voisi jättää näppäimet rauhaan ja antaa niiden surra rauhassa, joita asia koskettaa eikä lisätä pahaa mieltä.Maailma ei ole mustavalkoinen ja onneksi niin! Missähän sinä ja tuo samaa mieltä oleva Usko Thansen olette tulevaisuudessa, jos kerran niin makaa kuin petaa. Luultavasti ilman ymmärtävää ihmistä silloin kun ehkä menee huonosti.

nimimerkkisi mukaanko elät itse kun valitat jos joku ilmaisee oman mielipiteensä. Älkää lukeko näitä palstoja jos tulee paha mieli. Jeesustelua kaikki tyynni.

• femmefatal
        minttumaaria kirjoitti:

Läheisen poismeno on aina raskasta riippumatta miten hän on elänyt. En minäkään välitä jos minttumaaria kuolee, ehkä naurahdan hieman.

• thansenille
        Usko Thansen kirjoitti:

Enhän minä mitään pahaa toivonut sinullekaan, miksi noin ilkeä vastaus. Olen vain täysin kyllästynyt tällaiseen paapomiseen johon sinä ja moni muu syyllistytte. Jos ihminen ryyppää ja käyttää pillereitä eikö hän itse ole osasyyllinen tilaansa, jokainen tietää mikä on seuraus moisella elintavalla, kokihan Armi Aavikkokin samantapaisen kohtalon. Sinulle myös huonoja fiboja ja yöunen menetystä.

Niin makaat kuin petaat Usko! Sleep well until you die ;)

• Jussi-paita
        elä ja anna toistenkin elää kirjoitti:

juuri itse sanoit, että maailma ei ole mustavalkonen. Kuitenkin uskalsit ennustaa, että Usko Thansen ja se toinen on tulevaisuudessa yksinäisiä. Eikö se ole aika mustavalkoinen ajattelutapa, että kaikki sinun mielestä pahat ihmiset tulee olemaan yksin?? Mietippä että esimerkiksi Adolf Hitler oli naimisissa ja ei käsittääkseni ollut kauhean mukava ihminen.

Kikka oli kökkö!

• Jussi-paita

Luovuus ja depressio

Om Mani Padme Hum.

Kehtaat sitten verrata Kikkaa, Aleksis Kiveen ja Vincent Van Goghiin!?!?! Käsittääkseni kikka ainoastaan lauloi muiden säveltämiä ja sanoittamia biisejä.

Vaikka joillain suurilla taiteilijoilla olisikin todettu depressio, niin tuskin kaiken maailman iskelmätähdillä kuitenkaan se "luovuus" kumpuaa mistään mielentilahäiriöstä!!! Tarkoitan siis sitä, että kaikilla suurilla taiteilijoilla ei ole henkisiä ongelmia, eikä kaikki kenellä on henkisiä ongelmia ole suuria taiteilijoita.

Ja mikä perkeleen jumalansana toi "Loukkasit kirjoittamalla "So what" ainoastaan itseäsi." oikein on!?!?!?!? Ihme hiippakunnan hiippailija olet!!

Riks Raks Poks Kellogs Rice Krispies

• tupu
        Jussi-paita kirjoitti:

juuri itse sanoit, että maailma ei ole mustavalkonen. Kuitenkin uskalsit ennustaa, että Usko Thansen ja se toinen on tulevaisuudessa yksinäisiä. Eikö se ole aika mustavalkoinen ajattelutapa, että kaikki sinun mielestä pahat ihmiset tulee olemaan yksin?? Mietippä että esimerkiksi Adolf Hitler oli naimisissa ja ei käsittääkseni ollut kauhean mukava ihminen.

Kikka oli kökkö!

Ei ollut Kikka koskaan mun suosikkini,mutta silti hänen kuolemansa kosketti mua.Johtuneeko sitten siitä että hän oli vielä nuori tai siitä että suren hänen tytärtään joka jäi nyt äidittä,niinkuin mä itsekkin 11 vuotiaana.Pientä kunnioitusta kyllä voisi osottaa vainajalle,eikä tulla tänne haukkumaan millään tavoin,saattaa näet Sannikin lukea näitä joskus...

• Empaattinen

Luovuus ja depressio

Om Mani Padme Hum.

Toisaalta taas noita empatiakyvyttömiäkin pitäisi ymmärtää. Ei heillä ole hyvä olla.
        Ei sellainen, jolta puuttuvat tunteiden eri variaatiot,siis oikeastaan juuri nuo "kökkötyypit, mitä sanaa joku käytti, ole kuin rasite kanssaihmisilleen.
        Töksö kökkö, mutta vaikka näin sanonkin, niin surkuttelen kohtaloaan, saada geeniperimä, missä ei ole muuta kuin yhdenlainen katsantokanta: "Oma syynsä"
        Voi, voi,oma tai muitten, niin pitäähän ihmiseksi syntyneen pystyä tuntemaan myötätuntoa.
        Tuollaisten ihmisten lähellä palelee sisäisesti, mutta onneksi heidän lähellään ei tarvitse viipyä.
        Kun tapaa, niin tulee halu päästä kauas.
        Aika yksinäisiä ovat ja yksinäisiksi jäävät. Seuranaan vain pahansuopaisuus, kylmyys ja ennenkaikkea typeryys, joka onkin juuri tunneälyn puutetta.

• Linda
        Jussi-paita kirjoitti:

Kehtaat sitten verrata Kikkaa, Aleksis Kiveen ja Vincent Van Goghiin!?!?! Käsittääkseni kikka ainoastaan lauloi muiden säveltämiä ja sanoittamia biisejä.

Vaikka joillain suurilla taiteilijoilla olisikin todettu depressio, niin tuskin kaiken maailman iskelmätähdillä kuitenkaan se "luovuus" kumpuaa mistään mielentilahäiriöstä!!! Tarkoitan siis sitä, että kaikilla suurilla taiteilijoilla ei ole henkisiä ongelmia, eikä kaikki kenellä on henkisiä ongelmia ole suuria taiteilijoita.

Ja mikä perkeleen jumalansana toi "Loukkasit kirjoittamalla "So what" ainoastaan itseäsi." oikein on!?!?!?!? Ihme hiippakunnan hiippailija olet!!

Riks Raks Poks Kellogs Rice Krispies

Katso vaan ettet tempaise liikaa ja käy niinkuin sekakäyttäjille usein.
        Jussi pussi, eipä kirota örvelletä perjantaipullo vierelläsi. alkaa olla sinullakin tuo maallinen menosi loppusuoralla. Koskaan ennenkään en ole erhtynyt kun ennustelen täläisiä.

• Lampeneerius
        Usko Thansen kirjoitti:

Sorry, vastasin väärään viestiin, Uskon vanha silmä taitaa jo harittaa, lähdenpä päivänokosille! Kaikille empatiaa ja sympatiaa ja myötäelämistä.

kuin vedät viinaa ja näytät kaiken pahuutesi koko maailmalle. Olet alkoholisti ja sellaiseksi jäät!

• Kullikas
        femmefatal kirjoitti:

Läheisen poismeno on aina raskasta riippumatta miten hän on elänyt. En minäkään välitä jos minttumaaria kuolee, ehkä naurahdan hieman.

mulkun puutetta ja siksi se kiukuttelee,
        Kikka sentään viihdytti eläessään ihmisiä, mutta tämä minttumaaria - yök ämmä!

• terveen paperit?
        minttumaaria kirjoitti:

kun noin jyrkästi arvostelet Kikkaa?
        Olet varmaan kuullut että hullun ja neron välillä on hienoinen ero.
        En väitä Kikkaa neroksi, mutta Kikka oli vain rooli.
        Kirsi oli lämmin äiti ja vaimo.

Toivottavasti sulle ei tule mielenterveysongelmia, ne ei nääs välttämättä ole perinnöllisiä, vaan aiheutuvat usein hankalista elämäntilasteista.

Oletko "täysin puhtoisena" valmis heittämään sen ensimmäisen kiven?

• meni vähän
        terveen paperit? kirjoitti:

kun noin jyrkästi arvostelet Kikkaa?
        Olet varmaan kuullut että hullun ja neron välillä on hienoinen ero.
        En väitä Kikkaa neroksi, mutta Kikka oli vain rooli.
        Kirsi oli lämmin äiti ja vaimo.

Toivottavasti sulle ei tule mielenterveysongelmia, ne ei nääs välttämättä ole perinnöllisiä, vaan aiheutuvat usein hankalista elämäntilasteista.

Oletko "täysin puhtoisena" valmis heittämään sen ensimmäisen kiven?

väärin nimi.
        who cares?

• Jussi-paita
        Linda kirjoitti:

Jussi pussi, eipä kirota örvelletä perjantaipullo vierelläsi. alkaa olla sinullakin tuo maallinen menosi loppusuoralla. Koskaan ennenkään en ole erhtynyt kun ennustelen täläisiä.

Kyl sä olet aika helvetin lahjakas ku lukelmalla yhden mun kirjottaman viestin pystyt ennustamaan mun loppuelämän. Jos otan tietosanakirjan käteen ja etsin sieltä sanan "empatia" niin siellä taitaa lukea ett."kyky ymmärtää **skoja laulajia" vai kuinka!?!?!?! Sä et edes tainnu lukee sitä edellistä viestiä!?!? Siinä kirjoittaja vertas Kikkaa Aleksis Kiveen. Se on väärin.

V**TU mitä jeesustelijoita täällä pyörii!

8 kuoleman syntiä:
        ahneus
        kateus
        ylpeys
        irstailu
        mässäily
        laiskuus
        viha
        JEESUSTELU!

• jkv
        Jussi-paita kirjoitti:

Kyl sä olet aika helvetin lahjakas ku lukelmalla yhden mun kirjottaman viestin pystyt ennustamaan mun loppuelämän. Jos otan tietosanakirjan käteen ja etsin sieltä sanan "empatia" niin siellä taitaa lukea ett."kyky ymmärtää **skoja laulajia" vai kuinka!?!?!?! Sä et edes tainnu lukee sitä edellistä viestiä!?!? Siinä kirjoittaja vertas Kikkaa Aleksis Kiveen. Se on väärin.

8 kuoleman syntiä:
        ahneus
        kateus
        ylpeys
        irstailu
        mässäily
        laiskuus
        viha
        JEESUSTELU!

tuntuu että täällä on paljon ihmisiä puolesta ja vastaan tässä aiheessa, mutta ei kai se kikka ihan yhentekevä kuitenkaan näytä olevan jos se nyt on täälläkin ollut viikon puhutuin juttu.
        itse olin tosi surullinen kun kuulin aiheesta kun tuli seurattua kikan uraa 89 vuodesta asti ylä-ja alamäissä ja keikoilla tuli käytyä aina kun mahis. en tietenkään väitä että että kikka oli maailman paras laulaja mutta onko esim madonna?ei. molemmat ovat tosi hyviä viihdyttäjiä omalla alueellaan ja se yhdistettynä kykyyn vielä laulaa teki kikasta unohtumattoman.

voimia kikan läheisille

• Linda
        Jussi-paita kirjoitti:

8 kuoleman syntiä:
        ahneus
        kateus
        ylpeys
        irstailu
        mässäily
        laiskuus
        viha
        JEESUSTELU!

sen rajan, jolla sinun olisi pitänyt pysähtyä.
        Tiedäthän itsekin kuinka itsetuhoisaa elämää elät.
        Viina, pillerit ja vahvemmatkin huumeet kuuluvat jokaiseen arkipäivääsi.
        Maksamattomat laskut, ulosotot, autokolarit, naisystävän pahoinpitely, kaverin lyöminen, vain siksi kun hän "jeesusteli".
        Kerrohan olenko väärässä. Kerrohan sekin mitä sinulle sanottiin viimeksi kun hait työtä!
        Joillakin ihmisillä on selvännnäkijän lahja, tai kyky, miten vaan. Itse en tahtoisi tätä omata, enkä ennustella, mutta sinua oli pakko varoittaa.

• Jussi-paita
        Linda kirjoitti:

sen rajan, jolla sinun olisi pitänyt pysähtyä.
        Tiedäthän itsekin kuinka itsetuhoisaa elämää elät.
        Viina, pillerit ja vahvemmatkin huumeet kuuluvat jokaiseen arkipäivääsi.
        Maksamattomat laskut, ulosotot, autokolarit, naisystävän pahoinpitely, kaverin lyöminen, vain siksi kun hän "jeesusteli".
        Kerrohan olenko väärässä. Kerrohan sekin mitä sinulle sanottiin viimeksi kun hait työtä!
        Joillakin ihmisillä on selvännnäkijän lahja, tai kyky, miten vaan. Itse en tahtoisi tätä omata, enkä ennustella, mutta sinua oli pakko varoittaa.

Olen työssä.
        En käytä huumeita.
        Olen juonut alkoholia viimeisen kerran kaksi kuukautta sitten.
        En seurustele.
        Laskuni maksan viimeistään eräpäivänä.
        Ajokortti ollut kolmisen vuotta ja kertaakaan en ole kolaroinut.
        Olen tapellut edellisen kerran ala-asteikäisenä.
        Kavereitani en löisi koskaan.
        Ja mitä itsetuhoisuuteen tulee niin yläasteella, biologiantunnilla, en uskaltanut ottaa sormenpäästä verta itseltäni. Voi olla että jäis ampumatta tai viiltämättäkin.

Eli siinä... ei voisi enää ennustus pahemmin mennä metsään. En tiedä kuka on sinulle kertonut, että omaat jotain kykyjä, mutta voin kertoa että kannattaa vaihtaa alaa. Et ole kovin pätevä.

• Linda
        Jussi-paita kirjoitti:

Olen työssä.
        En käytä huumeita.
        Olen juonut alkoholia viimeisen kerran kaksi kuukautta sitten.
        En seurustele.
        Laskuni maksan viimeistään eräpäivänä.
        Ajokortti ollut kolmisen vuotta ja kertaakaan en ole kolaroinut.
        Olen tapellut edellisen kerran ala-asteikäisenä.
        Kavereitani en löisi koskaan.
        Ja mitä itsetuhoisuuteen tulee niin yläasteella, biologiantunnilla, en uskaltanut ottaa sormenpäästä verta itseltäni. Voi olla että jäis ampumatta tai viiltämättäkin.

Eli siinä... ei voisi enää ennustus pahemmin mennä metsään. En tiedä kuka on sinulle kertonut, että omaat jotain kykyjä, mutta voin kertoa että kannattaa vaihtaa alaa. Et ole kovin pätevä.

tunnustamaan, että noin suuri kelmi on, niinkuin kerroin.
        Nyt näen kristallipallossani punanenäisen juopon, joka "on töissä", istuen yksiössään kaljaa kitaten, rapulaisena ja peloissaan milloin ovikello soi ja poliisit taas tulevat.
        Ettei olisi myöhään eilen illalla tullut motattua tuttua kaveria turpiin kohtalokkain seurauksin.
        Kaveri makaa teholla henkitoreissaan.
        Ulosottoviraston lasku näkyy juuri tipahtavan postiluukusta. Parkkipaikalla näen Ladan, jonka vasen etulokasuoja on lysyssä.
        Mitäpä nyt sanot pätevyydestäni selvännäkijänä?

• Jussi-paita
        Linda kirjoitti:

tunnustamaan, että noin suuri kelmi on, niinkuin kerroin.
        Nyt näen kristallipallossani punanenäisen juopon, joka "on töissä", istuen yksiössään kaljaa kitaten, rapulaisena ja peloissaan milloin ovikello soi ja poliisit taas tulevat.
        Ettei olisi myöhään eilen illalla tullut motattua tuttua kaveria turpiin kohtalokkain seurauksin.
        Kaveri makaa teholla henkitoreissaan.
        Ulosottoviraston lasku näkyy juuri tipahtavan postiluukusta. Parkkipaikalla näen Ladan, jonka vasen etulokasuoja on lysyssä.
        Mitäpä nyt sanot pätevyydestäni selvännäkijänä?

Arvasin, että vastaat noin!! Syvemmälle metsän vaan menee!! Käy ostamassa uusi kristallipallo tai vaihda patterit... rupee valot jo hiipumaan. En edes ymmärrä mitä kiksejä siitä saat kun ARVAILET ihmisten elämäntapoja. Olet jo haukkunut minua juopoksi ja naistenhakkaajaksi, ja kaikki tämä vain sen takia että en ole koskaan välittänyt Kikan musiikista!!

Autoni on Opel Astra ja siinä on takakulmassa kolhu kun joku oli tölvinyt siihen auton ollessa paikallaan ja minä sisällä juomassa kahvia. Yksiössä kyllä asun että jotain sentään oikeinkin. Edelleenkään en löisi kavereitani... itseasiassa en mielelläni ketään.

Ulosottovirasto ei käsittääkseni laskuta palveluistaan. Lähinnä kai ilmoittavat että tulevat ulosmittaamaan irtainta. Mutta saatan olla väärässäkin, enhän ole koskaan perehtynyt kyseisen puljun toimintaan.

• Linda
        Jussi-paita kirjoitti:

Arvasin, että vastaat noin!! Syvemmälle metsän vaan menee!! Käy ostamassa uusi kristallipallo tai vaihda patterit... rupee valot jo hiipumaan. En edes ymmärrä mitä kiksejä siitä saat kun ARVAILET ihmisten elämäntapoja. Olet jo haukkunut minua juopoksi ja naistenhakkaajaksi, ja kaikki tämä vain sen takia että en ole koskaan välittänyt Kikan musiikista!!

Autoni on Opel Astra ja siinä on takakulmassa kolhu kun joku oli tölvinyt siihen auton ollessa paikallaan ja minä sisällä juomassa kahvia. Yksiössä kyllä asun että jotain sentään oikeinkin. Edelleenkään en löisi kavereitani... itseasiassa en mielelläni ketään.

Ulosottovirasto ei käsittääkseni laskuta palveluistaan. Lähinnä kai ilmoittavat että tulevat ulosmittaamaan irtainta. Mutta saatan olla väärässäkin, enhän ole koskaan perehtynyt kyseisen puljun toimintaan.

joka patterit olen juuri uusinut, että ennustukseni kohde lojuu entistä juopuneempana yksiönsä sohvalla ja taustalla soi Kikan laulamaa musaa.
        "Mä tahdon viihdyttää", tuntuu tulevan kertauksena jatkuvasti. Jotain mastrubointiin viittaavaakin olen näkevinäni, tai sitten ennustukseni kohde raapii muniaan.

• Linda
        Linda kirjoitti:

joka patterit olen juuri uusinut, että ennustukseni kohde lojuu entistä juopuneempana yksiönsä sohvalla ja taustalla soi Kikan laulamaa musaa.
        "Mä tahdon viihdyttää", tuntuu tulevan kertauksena jatkuvasti. Jotain mastrubointiin viittaavaakin olen näkevinäni, tai sitten ennustukseni kohde raapii muniaan.

sillä kristallipallo alkoi vilkkua vimmatusti eri väreissä ja se tietää, etä jotain todella outoa on nähtävissä.

......"joku oli tölväissyt siihen, auton ollessa paikallaan ja minä sisällä juomassa kahvia."

Näen poliisin koputtavan auton ikkunaan ja kehoittavan sinua menemään läheiseen baariin kahville. Sinitakki sanoo myöskin, että koska istut ohjajan paikalla on syytä epäillä sinun aikovan syyllistyä rattijuopumukseen, sillä hän(poliisi) näki juuri sinun terästävän kahviasi koskispullosta.

• Piia_83
        Jussi-paita kirjoitti:

Kikka oli kökkö!

Vaikka hitleri olikin naimisissa mutta älä ihmeessä rupea häntä vertailemaan kikan kanssa sillä hitleri oli maailman isoin paskiainen ja täys tyranni.... Mieti joskus ennen kuin kirjoitat.. Sillä ajatellen että joku päivä kun sanni on tuosta viellä vanhempi niin haluaa tietää mitä hänen äidistä on kirjoitettu niin hän lukee että sinä vertaat häntä "HITLERIIN" ajattele!!!!!!!! Sä voit aiheuttaa sille pikku likalle täydet traumat....... pidä omat ajatukset omina

• ...
        Usko Thansen kirjoitti:

...

• ---
        Linda kirjoitti:

---

• vepa74

kuulin juu saman kun olin baarissa oli yhden kamun serkun kaveri.. todella ikävää.. oli vallan ihana ihminen muutamalla keikalla olen käynyt.. rauha hänen sielulle..

• kika fani

kyllä se on niin kamalan surullista että noinkin nuori ja kaunis ihminen jolla pieni lapsikin kuolee ihan tosta vaan....jää kaipuu Kikka oli upea ihminen ja laulaja,viihdyttäjä. Otan osaa suruun suoraan sydämmeni pohjasta asti.

• parhaimmillaan loistava

esiintyjä mullon sitää upeita videoita tv:stä.Nää idolit lyö 6 - 0.

• Jussi-paita

Jos en ihan täysin toheloinut ja jättänyt viestiä lähettämättä niin joku otti ja bannas sen. Ihmettelin siinä vaan että minkä takia Kikka oli edes parhaina vuosinaan niin suosittu kuin oli. Huonoa musiikkia... markan ralleja. Eikö ihmiset vaadi musiikilta mitään?!?! Levätköön silti rauhassa...

• stede

muistaakseni hän oli vaaleahiuksinen blondi ja pikkusen pyöreä.. kivasti keikisteli kun pikkutuhmia lauluja veti..

muuten katosi aika nopeasti julkisuudessa..

• Faninainen

"Ystäväin
      jo myöhä on.
      Ja lähteä mun
      läheltäsi täytyy.
      Miksi näin
      me tuokion
      taas toisillemme
      annoimme vain.

Sillä kumpikaan
      näin ei kertomaan
      koskaan ehdi tunteistaan.
      Mitä aattelet,
      sitä sano et.
      Ja on yö taas
      lohduton."

Kikkaa muistaen biisejä ihaileva!

• Sukkula Venukseen

• fanisivuille

• kikkafani
        Sukkula Venukseen kirjoitti:

Laita hakusanaksi Kikka

http://www.silikonitieto.net/julkkikset.phtml

Siellä on myös linkki Kikan fanisivuille.

mene suoraa fanisivuille osoitteeseen http://groups.msn.com/KikkaFanClub/

• Ikävä
        Sukkula Venukseen kirjoitti:

Laita hakusanaksi Kikka

Siellä on myös linkki Kikan fanisivuille.

Aki eli vain 2 vuotta vanhemmaksi kuin Kikka.

Menetimme jo kaksi nuorta taiteilijaa vuoden sisään.

• kosketti

voimia perheelleen.

• 2.12.2005

yöllä.

• ....

....

• tosi hieno

Jos siis Kikka on nyt kuollut niin se on todella ikävää, olihan hän vielä nuori nainen.
      Kikka ei koskaan päässyt kaikkein kirkkaimpien lamppujen loistoon mutta mulla on koko Kikan tuotanto ja mielelläni kuuntelen niitä.
      Olen eristyksissä maailmalla työmatkalla enkä ole nähnyt lehtiä mutta jotenkin uskon tähän uutiseen kun luin noita ihmisten kommentteja.
      Kikan parasta aikaa minulle oli 80-90 luvun taite.
      Laulu; "Onnen nainenkin silloin vasta saa helläsit kun häntä kosketta, elämästä ei puutu parempaa kun saan...."
      Esitin tuon biisin ns "peipäkkinä" en tiedä miten kirjoitetaan - erässä mahtavassa juhlatilaisuudessa. Olin vuokrannut komena pinkin paljettimekon, peruukin, ostin sitä varten oikein naisten kengät vaikka koon kanssa oli ongelmia mutta kyllä ne jotenkin sai tungettua.
      Tuosta showsta on video ja joskus kun sitä katsoo niin tulee hyvälle päälle.
      Koskaan en ole Kikkaa nähnyt esiintyvän livenä ja muutenkin hän oli mediassa vähän.
      Uusi Kikka pitää saada ja uusi rohkea nainen joka on sellainen vaalea "elovena-mainen-maitotyttö" joka laulaa rohkeasti mutta silti siististi.
      Vietän tänään hetken hiljaisuuden Kikan muistolle kun on muutenkin näin juhlava päivä kun sain tämän uutisen kuulla.
      Kun mene kotiin niin laitan cd:n koneeseen ja luultavasti minulta tulee kyynel kun kuuntelen Kikan yhden parhaista: Keskiyön aikaan.

• Rest In Peace Kikka

Tuolla (silikonitieto) kuolinajaksi oli merkitty 3.12.2005. Siis lauantaina.

Laita hakusanaksi Kikka

Ihmeellistä, että vasta maanantaina tuli tietoa netissä. Nykyään kun kaikki tieto (kuten huhutkin) leviävät hetkessä.

• tuli nyt esiin

On se ihmeellistä. Kun lukee nuoren (41-v) julkkiksen kuolemasta, alkaa itsekin pikkuhiljaa huomata, että itselläkin voi olla lähtö milloin tahansa.

Vielä noin 30-kymppisenä olin elämäni tunnossa. Tunsin olevani vahva vaikka koko maailmaa vastaan. Koskaan ei kuolema käynyt mielessä. Nyt reilut 50-kymppisenä huomaakin, että elämä meni tosi nopeasti (melkein ohi). En edes tiedä saavutanko eläkeikää ennen kuolemaani. Haikeaa.

Lepää Kikka rauhassa.

• Päivi

Ei siinä surun keskellä varmaan tule ajatelleeksi ilmoittaa joihinkin lehtiin.Antaa omaisten ensin järkytyksestä toipua ennen virallista ilmoitusta.

• vielä elossa
        tuli nyt esiin kirjoitti:

On se ihmeellistä. Kun lukee nuoren (41-v) julkkiksen kuolemasta, alkaa itsekin pikkuhiljaa huomata, että itselläkin voi olla lähtö milloin tahansa.

Vielä noin 30-kymppisenä olin elämäni tunnossa. Tunsin olevani vahva vaikka koko maailmaa vastaan. Koskaan ei kuolema käynyt mielessä. Nyt reilut 50-kymppisenä huomaakin, että elämä meni tosi nopeasti (melkein ohi). En edes tiedä saavutanko eläkeikää ennen kuolemaani. Haikeaa.

Lepää Kikka rauhassa.

Kikan lauluja kuunnellessa tulee aina hyvä mieli. Hän jakoi niin paljon toisille- laulujen kautta. Jäikö itselleen voimia? Emme tiedä.
        Kyllä tämä nuoren, mun mielestä elämää pursuavan laulajan poismeno tuo omankin elämän kulun mieleen-Ei elämästä selviä henkissä...Se ajatus tuli mieleen oman lukionaikaisen bestiksen poismenosta tänä syksynä. Vielä kesällä suunnittelimme 100-vuotias-synntäreitten viettoa yhdessä( olisimme olleet 100 vuotta yhteensä! mikä ikä!!), nyt . . .ei ole enää. Ikävä vain. Miltä tuntuu lapsesta- kun äiti poistuu.. halaisin sinua, lapsonen.

• äiti
        vielä elossa kirjoitti:

Kikan lauluja kuunnellessa tulee aina hyvä mieli. Hän jakoi niin paljon toisille- laulujen kautta. Jäikö itselleen voimia? Emme tiedä.
        Kyllä tämä nuoren, mun mielestä elämää pursuavan laulajan poismeno tuo omankin elämän kulun mieleen-Ei elämästä selviä henkissä...Se ajatus tuli mieleen oman lukionaikaisen bestiksen poismenosta tänä syksynä. Vielä kesällä suunnittelimme 100-vuotias-synntäreitten viettoa yhdessä( olisimme olleet 100 vuotta yhteensä! mikä ikä!!), nyt . . .ei ole enää. Ikävä vain. Miltä tuntuu lapsesta- kun äiti poistuu.. halaisin sinua, lapsonen.

Eipä tunnu kivalta tosiaankaan kun äiti kuolee,itse menetin äitini ollessani 12 vuotias,nyt olen saman ikäinen(35v)kuin äitini kuollessaan ja ikävä on edelleen valtava!Ison halauksen lähetän Sannille!

• Nainen 36v.

Viestistä säikähdin aivan.Hyviä kappaleita pidän kovasti useistakin.Yhteenaikaan soitettiin radiossa paljonkin.Kaivanpa kasetin ja kuuntelen Kikkaa.

• omaisille

Todella harmi, nuori ihminen poistui liian aikaisin keskuudestamme.

• Eräs Vaan

Luvin Ilta-Sanomista,että Kikka on kuollut.
        Ajattelin sen miestä ja kouluikäistä lasta,suru varmaan koskettaa todella tätä perhettä ja vieläpäs näin Joulunallakin.

VOIMIA KOKO PERHEELLE!!

• attte3

hyvästi ja osan otto omaisille

• KIKALLE RAUHALLISTA MATKAA ...

KIKKA olit hyvä laulaja .. aina iloinen, pirteä

KIKAN OMAISILLE VOIMIA
      KIKKA ELÄÄ MUISTOISSANNE AINA MUKANANNE ..

• Terhi-84

olen pahoillani Kikan puolesta.Se oli hyvä laulaja!Mutta elämä on joskus tämmöstä..

• Jussi-paita

Ei HÄN hyvä laulaja ollut kyllä millään ilveellä!! Jos kerran niin suuri kunnioitus on vainajaa kohtaan niin kirjoittaisit edes "HÄN". Ihmisestä ei voi sanoa "SE"!!

• Surullista

Syvimmät surunvalittelut Kikan poismenon johdosta. On aina surullista kun nuori ihminen lähtee pois.. Osanottomme...

• Axe

Liian odotettu suru-viesti. Asioista mitään tietämättä jäi sellainen fiilis, että Kikkaa käytettiin hyväksi. Hän oli koko kansan seksisymboli ja kun hänestä ei siihen rooliin enää ollut, niin kukaan ei häntä kaivannut. Jäljelle jäi ei mitään.

Kummallinen juttu, mutta itsellenikin tuli huono omatunto.

Axe

• lööppien seuraaja

Olinko lukevinaan tässä syksyllä jotain että Kikalta otettiin jopa koira pois, koska alkoholinkäytöltään ei kyennyt hoitamaan sitä? Onko vielä muita lööppejä Kikasta tiedossa?
      Toivottavasti sai rauhan sielulleen.

• a.v.a

>>>Olinko lukevinaan tässä syksyllä jotain että Kikalta otettiin jopa koira pois, koska alkoholinkäytöltään ei kyennyt hoitamaan sitä>>>

Viimeiset aikansa Kikka eli rauhallista, onnellista elämää uudessa rivitalo-osakkeessaan. Hän oli kyennyt irtautumaan kaikista päihteistä, joita käytti vuosia väärin, niin kuin lööpit ovat monasti kirkuneet (alkoholi, pillerit).

Kikka oli loppuaikoinaan optimistinen, hän jopa suunnitteli keikkatauon päättämistä ja paluuta lavoille, erityisesti tanssilavoille, mutta hyvässä, seesteisessä elämänvaiheessa yllättäen tullut lähtö romutti suunnitelmat, ja jätti pienen Sanni-tyttären puoliorvoksi.

Päihteillä ei siis ollut Kirsi "Kikka" Sirènin kuolemaan osuutta. Hän meni nukkumaan perjantai-iltana, eikä enää koskaan herännyt. Kysymyksessä oli äkillinen sairauskohtaus.

Kikka ei ollut eronnut aviomiehestään Hannusta - kumpikaan osapuoli ei hakenut lopullista eroa harkinta-ajan jälkeen, joka seurasi Hannu Sirènin jättämää avioerohakemusta.

Kikan ihailijoille:

http://groups.msn.com/KikkaFanClub

Toivottavasti Kikalla on nyt rauha. Voimia Kikan läheisimmille.

• aasi
        a.v.a kirjoitti:

>>>Olinko lukevinaan tässä syksyllä jotain että Kikalta otettiin jopa koira pois, koska alkoholinkäytöltään ei kyennyt hoitamaan sitä>>>

Viimeiset aikansa Kikka eli rauhallista, onnellista elämää uudessa rivitalo-osakkeessaan. Hän oli kyennyt irtautumaan kaikista päihteistä, joita käytti vuosia väärin, niin kuin lööpit ovat monasti kirkuneet (alkoholi, pillerit).

Kikka oli loppuaikoinaan optimistinen, hän jopa suunnitteli keikkatauon päättämistä ja paluuta lavoille, erityisesti tanssilavoille, mutta hyvässä, seesteisessä elämänvaiheessa yllättäen tullut lähtö romutti suunnitelmat, ja jätti pienen Sanni-tyttären puoliorvoksi.

Päihteillä ei siis ollut Kirsi "Kikka" Sirènin kuolemaan osuutta. Hän meni nukkumaan perjantai-iltana, eikä enää koskaan herännyt. Kysymyksessä oli äkillinen sairauskohtaus.

Kikka ei ollut eronnut aviomiehestään Hannusta - kumpikaan osapuoli ei hakenut lopullista eroa harkinta-ajan jälkeen, joka seurasi Hannu Sirènin jättämää avioerohakemusta.

Kikan ihailijoille:

joopa,joo...ainahan selityksiä löytyy.kuolema johtu viinan ja pillereiden jälki sotkuista ne kun voi myöhemminkin aiheuttaa kuoleman vaikka ei oliskaan niitä käyttäny aikoihin..

• CCRider
        a.v.a kirjoitti:

Kikan ihailijoille:

Päihteillä oli taatusti osuus tähän kuolemaan. Jos on vuosia käyttänyt lääkkeitä ja viinaa väärin, niin noutaja saattaa tulla "yllätäin".

• rohtunuhuuli
        CCRider kirjoitti:

Päihteillä oli taatusti osuus tähän kuolemaan. Jos on vuosia käyttänyt lääkkeitä ja viinaa väärin, niin noutaja saattaa tulla "yllätäin".

On aina ikävää kun joku kuolee ja läheiset jäävät sitten surunsa kanssa. Kikan kuolinsyy ja aiheuttaja olkoon mikä tahansa, tosi on että elintavat vaikuttavat meidän jokaisen elämään ja kuolemaan...

• Kokemusta on....valitettava...
        aasi kirjoitti:

joopa,joo...ainahan selityksiä löytyy.kuolema johtu viinan ja pillereiden jälki sotkuista ne kun voi myöhemminkin aiheuttaa kuoleman vaikka ei oliskaan niitä käyttäny aikoihin..

Olen samaa mieltä. Vuosia kestänyt päihteiden käyttö todellakin tuntuu ja vaikuttaa elimistössä, vaikka olisi jonkin aikaa kuivillakin. Eli taatusti päihteillä oli osuutta asiaan. Olisin suonut, että hän olisi saanut elää pitempään raittiina. Päihteiden kyllästämä "elämä" lähentelee maanpäälistä helvettiä, vaikka olisi miten suosittu ja ihailtu tahansa.

• Syneus(m)
        a.v.a kirjoitti:

Kikan ihailijoille:

Minä olen jopa ollut Kikkaa katsomassa Salon Paradise Gardenissa. Siitä on jo vuosia aikaa, silloin Kikka oli tiukassa kondiksessa.

• Lintta
        Kokemusta on....valitettava... kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Vuosia kestänyt päihteiden käyttö todellakin tuntuu ja vaikuttaa elimistössä, vaikka olisi jonkin aikaa kuivillakin. Eli taatusti päihteillä oli osuutta asiaan. Olisin suonut, että hän olisi saanut elää pitempään raittiina. Päihteiden kyllästämä "elämä" lähentelee maanpäälistä helvettiä, vaikka olisi miten suosittu ja ihailtu tahansa.

Niinhän kävi valitettavasti esim. myös Albert Järviselle, joka ehti olla KAKSI VUOTTA viinatta ja sitten elimistö ei enää kestänytkään ja tuli lähtö.

Alkoholi on myrkky, joka tappaa ... jonkun nopeammin ja jonkun hitaammin.

Rauha nyt Kikan muistolle, samoin Albertin !

• Koitui Kikan kohtaloksi

Kikka kylvi masennuksen siemenet itseensä, levyttäessään Sukkulan Venukseen. Levy leimasi hänet jonkinlaiseksi seksin ylipapittareksi, mitä hän herkkänä ihmisenä ei ollut. Vaatii hurja psyyken selvitä ehjänä, kapakoitten kännisten äijjien, tanssipaikkojen huutelevien elvisten ja "keltaisen lehdistön" ristitulesta. Sukkulaa iskettiin armottomasti Veenukseen jokapuolelta. Neuvo tuleville idoleille, varsinkin naispuolisille, miettikää tarkkaan mitä levytätte. Seksistinen leimautuminen aiheuttaa helposti naiselle masennusta, on se sitten tietoinen valinta tai ei. Menneisyyden levyt, kuvat, ym. seuraa mukana, haluat tai et. Harmittaa Linda Lampeniuksenkin puolesta, ne pimppakuvat on aina olemassa, vaikka soittaisit viulua kuin Paganini. Elämä on .........

• Vesa

Kikka oli paljon lahjakkaampi kuin antoi julkisuudessa ymmärtää ... ja pakko myöntää, hän oli kaunis nainen.

• Milkgirl

Eritäin asiallinen viesti... Menestys ylipäänsä vaatii todella vahvan psyyken varsinkin heikommalta astialta, eli naiselta.
        Seksillä markkinointi tekee naisesta objektin ja tuotteen. Nainen pinnallistaa itse itsensä ja antaa myös muille luvan siihen. Se haavoittaa psyykeä, sillä kun on kysymys seksuaalisuudesta tai terveydestä, nehän ovat ihmisen haavoittuvaisimpia alueita. Sydämenasiat tietenkin ovat luku sinänsä...Kuka sanoikaan: "On hengenvaaralista sairastua tavallisuuteen, liittyä susien joukkoon ulvomaan,että olisi muka turvassa..."

• Susanna

Masennustako hän sairasti?

• Meepi

Osanottoni koko perheelle ja voimia jaksamiseen.

• tehtävänsä

toivottavasti nuoret oppii tästä jotain et alkoholi ja lääkkeet väärin käytettynä ei ainakaan pidennä taikka paranna elämää.

• muusikon vaimo

Kikka kuoli viinaan, ja sitähän mä pelkäön oman mieheni kohdalla, joka on muutaman vuoden vanhempi kuin Kikka, koska tiedän mitä tämä lääkkeittein ja viinan käyttö on noissa piireissä. Ottakaa nuoret aloittelijat opiksenne, hauskaa voi pitää ilman aineitakin.

• kaiken kokenut
        muusikon vaimo kirjoitti:

Kikka kuoli viinaan, ja sitähän mä pelkäön oman mieheni kohdalla, joka on muutaman vuoden vanhempi kuin Kikka, koska tiedän mitä tämä lääkkeittein ja viinan käyttö on noissa piireissä. Ottakaa nuoret aloittelijat opiksenne, hauskaa voi pitää ilman aineitakin.

Ymmärrän että pelkäät miehesi puolesta.Kikka kuoli varmasti viinaan .Ja useimmat julkisuuden hekilöt ovat jotain väärinkäyttäjiä,miksi kaikkien on juotava tai käyttettävä jotain pillereitä.Käytin runsaasti alkoholia jotkin vuodet ja lääkkeitä myös mutta lopetin en ole koskaan tuntenut elämääni mielekkäänmäksi kuin nyt.Nuoret älkää koskaan edes kokeilko,ja vanhemmat lopettakaa se käy kyllä ja samalla saatte paljon paremman elämän.

• aina väärinpäin

Viina ja lääkkeet yhessä tappaa...mitä opimme tästä.Tuskin Kikka millään lailla esimerkkinä oli,sen elämä saattoi vaan heittää kun niin julkisuus julmalla kädellä sitäkin riepotteli ikävillä juoruilla.Niin tai näin.aina väärinpäin,jokainen menee vuorollaan...se nyt vaan on tyhmää kun määränpää saapuu

• woman...

Lämmin osanottoni läheisille .

• Nimetön

Monien yhteensattumien summa.
      Ikävää että ne päättyvät näin.
      Onhan näitä jo muitakin,Jamppa Tuominen, Armi Aavikko,,,,,,
      Kansan rakastamat ihmiset. Kansa odotti varmaan liikaa näiltä ihmisiltä, luotiin paineita joita ei ilman viinaa ja piristeitä jaksanut, meni liian kovaa.
      Lepää rauhassa, ja voimia isälle pienen tyttären kanssa.

• Nainen.

Marilyn Monroe kin tulee mieleen..

Kohtalo, liikaa paineita.. Kansan liian suuret odotukset..

Jokainen on kuitenkin VAIN ihminen...

Osanottoni ja voimia läheisille !
        t.Nainen

• Elämää nähnyt
        Nainen. kirjoitti:

Marilyn Monroe kin tulee mieleen..

Kohtalo, liikaa paineita.. Kansan liian suuret odotukset..

Jokainen on kuitenkin VAIN ihminen...

Osanottoni ja voimia läheisille !
        t.Nainen

Ikävä tulee reipasta tyttöä ja suru puseroon.

• ...

...

• henni

Voi ei! Otan osaa. Ja muille vakavasti masentuneille voimia ja jaksamista, tää ei ole herkkua. Voihan sen ajatella niinkin että Kikka on nyt paremmassa paikassa ilman masennusta ja sillä on hyvä olla.

• masiksessa 6v.

olen itse sairastanut masennusta 6v ja joskus tuntuu että olis parempi olla oikosääristen porukoissa.mutta koitan päästä niistä ajatuksista yli,mutta kikan kohdalla kävi surullisesti ikävä luettavaa.ps meitä samanlaisia valitettavasti riittää syystä jos toisesta.koitellaan jaksella.

• suru puserossa

Kikka oli hieno ihminen ja kyllähän niitä nuorillakin ns. terveilläkin ihmisillä kytkimiä menee OFF-asentoon ihan ittessään ja nukkuessaan nimenomaan!!! ei ole ensimmäinen, jonka tiedän. Toivottavasti näitä ei tule usein.

• Milkgirl

Tulee mieleen klassiset Marilyn, prinsessa Diana ja Armi Aavikko-kohtalot...
      Kauneus ja sisäinen tyhjyys ei oo hyvä yhdistelmä. Mikä sen sisäisen tyhjyyden nyt onkaan saanut aikaan...?
      Jos oot kaunis ja sulta puuttuu tietty kovuus, niin se voi koitua kohtaloksesi. Maailma on saalistajia täynnä.
      Jos olette kauniita, teidät myydään markkinoilla ja muututte tavaraksi.
      Olkaa kuin puu, täysin hyödyttömiä..
      Silloin kasvatte suunnattoman suuriksi ja tuhannet ihmiset löytävät luotanne suojan. Olkaa viimeiset. Kulkekaa maailmassa niinkuin teitä ei olisikaan. Hylätkää kilpailuhenki. Olkaa täysin hyödyttömiä ja nauttikaa elämästä...
      EI-on sana, joka poistaa kaiken ei-toivotun elämästä. Ei on puolustus pahaa vastaan.
      Mielenrauha on tavoite, se antaa elämälle sisällön. Se ei kenties ole kovin näkyvä menestymisen merkki, mutta todennäköisesti hyvin tärkeä.
      Surullinen asia, voimia vain läheisille toivotan...

• Anthe,

Kikka kuoli Nokialla, ei Tampereella

• -minä-

• ...
        -minä- kirjoitti:

kun paikallinen Aamulehti kertoo että kotonaan Tampereella kuin myös tuossa linkkissä.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa.htm

Kikan koti oli nokialla. Moni taho tahtoo mieltää, että Nokia on sama asia kuin tampere... ei ole

• Nokialainen muusikko
        ... kirjoitti:

Kikan koti oli nokialla. Moni taho tahtoo mieltää, että Nokia on sama asia kuin tampere... ei ole

Nokialla oleva talo oli juuri vähän ennen myyty.

• tietoa
        Nokialainen muusikko kirjoitti:

Nokialla oleva talo oli juuri vähän ennen myyty.

Olet oikeassa ja siksi myytiin kun tuli ero.

• Nimetön
        tietoa kirjoitti:

Olet oikeassa ja siksi myytiin kun tuli ero.

Toi oli uutta,

onks eri tapaus se kun Sunnuntaina löydettiin nainen kuolleena epilänharjulta, metsästä ?

• essssso

kikka kuoli tampereella. se asu tampereella ja sen tytär oli sillon niillä ja kun se meni herättää sitä nii se ei heränny. ehk mä tiän ku sen lapsi on mun paraskamu. ja se kuoli asunnossaa!

• tampereella
        ... kirjoitti:

s, 26.1011964 tampere
        k, 3.12.2005 tampere

Kiva varmaa perheelele ku sukulainen kuolee 3 viikkoa ennen joulua :(

• "TANSSIMIES"

Ikävä uutinen,että meidän niin kaikkein pitämä laulaja Kikka on nukkunut pois,joten voimia omaisille surussa ja pidetään "viihdyttäjä&kiihdyttäjä" Kikan muistolle pieni yhteinen hiljainen hetki

• David F.

Taas nähtiin kuinka artistin kilpi kiillottuu automaattisesti kun hän kuolee.
      Kikkaa turhempaa ja tyhjänpäiväisistä aiheista mitättömien sävellysten tahtiin laulanutta ja levyttänyttä artistia ei maassamme juurikaan löydy. Monet suorastaan pilkkasivat naurettavaa seksityrkkyä, joka osaltaan alensi naisten arvoa miehisessä levybisneksessä.
      Nyt kun tieto kuolemasta tuli, niin voi voi sentään kun artistin laulut olivatkin niin hyviä ja ihmisen luonne niin ihana.
      Lapsellista hymistelyä.

• hormoonit kunniaan

oletko menettänyt elämänhalusi vai oletko muuten epänormaali seksiä vieroksuva yksilö joka ei ole saanut syntyessään kaikkia ihania elämänlahjoja mukaansa tänne maailmaan ymmärrän siinätapauksessa sinua siltä osin

• ei niin vakava

kyllä mahtaa olla vakavaa elämäsi kun et huumorista tykkää taikka otat sen vähän väärällä asenteella

• kikan kivet täs killottuu
        ei niin vakava kirjoitti:

kyllä mahtaa olla vakavaa elämäsi kun et huumorista tykkää taikka otat sen vähän väärällä asenteella

nyt ei ollukaan huumorist kyse vaa siitä kun mitätön artisti onkin nii helvetin hyvä ku henki pakenee...kilpi tosiaankin kiillottuu,vaan siitä maksaa kovan hinnan.

• yöpeikko

Ensin ei ihmistä pidetä minään vaan haukutaan mennen tullen (riippumatta paljoakaan siitä onko ne haukut tullut ansdainneeksi vai ei)- vaan annapas olla kun joku kuolee, jotewnkin kummasti siitä tulee maailman ihanin, valoisin, kiltein ja kaikin puolin ehdottomasti paras ihminen... jälleen riippumatta siitä, onko hän ollut "enkeli" tai "piru". Niin kumma on ihmisen luonto- hakee omalletunnolleen lohtua siitä, että kehuu ihmistä josta ei välittänyt puolen puupennin (sentin ) vertaa tämän eläessä.

• sivusta seurannut
        yöpeikko kirjoitti:

Ensin ei ihmistä pidetä minään vaan haukutaan mennen tullen (riippumatta paljoakaan siitä onko ne haukut tullut ansdainneeksi vai ei)- vaan annapas olla kun joku kuolee, jotewnkin kummasti siitä tulee maailman ihanin, valoisin, kiltein ja kaikin puolin ehdottomasti paras ihminen... jälleen riippumatta siitä, onko hän ollut "enkeli" tai "piru". Niin kumma on ihmisen luonto- hakee omalletunnolleen lohtua siitä, että kehuu ihmistä josta ei välittänyt puolen puupennin (sentin ) vertaa tämän eläessä.

Hyvä esimerkki Monicka zettelund,hän oli todella kuuluisa,hän kuoli tulipalossa omaan asuntoonsa,myöskin alkoholin väärinkäyttäjä.Mutta mikä pisti silmään lehdistä kun hän kertoi olevansa niin yksinäinen sairastutuaan ettei ainutkaan tuttu soittanut tai tullut vierailulle.Mutta kun hän kuoli sain lukea lehdistä kuinka ihmiset kertoivat suuresta surustaan,kun tämä rakas ystävä meni pois.Ja kirkko oli tupaten täynnä kun oli muitotilaisuus.tyypillistä meille ihmisille vai?

• Pertsa

niin me jokainen riippumatta ammatista olemme kuoleman jälkeen hyviä kikka oli omalla sarallaan hyvä ja vaikka m.a numminen kuolis ei se ole hyvä

• Helmer
        yöpeikko kirjoitti:

mutta näin on ollut ja tulee aina olemaan!Ihmisen taito olla susi toiselle on pahempi kuin sudella itsellään!ÄLKÄÄ LYÖTYJÄ ENÄÄ LYÖKÖ..ja eikä ainakaan poisnukkuneita.."Rauha KIKAN muistolle,joka elää pikään!(LUUK:12(4-8)

• olet täydellinen

Varmaan itse..

• Ari

Minulla on ollut kunnia tavata Kirsi alias Kikka muutaman kerran. Voin sanoa että sen julkisen ns. bimbon julkikuoren alla oli vain herkkä ja haavoittuvainen ihminen. Kikkana olo oli Kirsille vain ulkokuorta jota liian monet....varsinkin roskalehdistö käytti hyväkseen.
      Onhan näitä samanlaisia kohtaloita koettu ennenkin esim. Armi Aavikko ja Irwin Goodman sekä Rauli Somerjoki..........koskakohan me opimme....emme välttämättä ikinä...!!

• Kirsti

Kirsi oli aidosti syvässä uskossa viimeiset ajat ja hän sai lohtua siitä. Siunausta ja voimia hänen omaisilleen jälleen näkemisen toivossa!

• Vanha stoori

Liikaa viinaa, eikä ulospääsyä. Tuttu lopputulos.

• No Pain

Karmea kohtalo !

Milloin ilmestyi viimeinen levy ?

• .....

Itse luin lehdestä, että kikalla meni nykyään loistavasti, oli uskossa ja alkoholikin oli poissa kuvioista. Mahtaakohan siis sillä olla suoraa vaikutusta? Ja miten niin "masennus tappoi kikan" kun se nukkuessaan kuoli.

• ihmettelevä???

Ei masennukseen kuole jos ei jotain muuta tapahdu.Vaikka lopetat alkoholin käytön niin ei se loistavasti mene saat taistella joka päivä kiusausta vastaa,ja usko voi olla yhtä kamala kuin alkoholi se voi viedä vaikka pään sekaisin.Alkoholisti pakenee aina jonnekin usein uskoon,ja siitäkin tulokset on monesti hyvin huonot.

• Korjaus
        ihmettelevä??? kirjoitti:

Ei masennukseen kuole jos ei jotain muuta tapahdu.Vaikka lopetat alkoholin käytön niin ei se loistavasti mene saat taistella joka päivä kiusausta vastaa,ja usko voi olla yhtä kamala kuin alkoholi se voi viedä vaikka pään sekaisin.Alkoholisti pakenee aina jonnekin usein uskoon,ja siitäkin tulokset on monesti hyvin huonot.

On aika korjata virheellinen luulosi ettei masennukseen kuole.
        Masennus tappaa! Jos masennus on todella paha niin arvaa vaan kuinka moni on silloin tehnyt itsemurhan, masennus siis tappaa. Ilman tätä sairautta, masennusta, masentunut potilas ei olisi tappanut itseään, ei itsemurhaa tehdä normaalissa mielentilassa. Suomessa masennustilastot ovat korkeat kuin myös itsemurhatilastot.
        Masennukseen auttaa terapia ja lääkkeet yhdessä, jos silloinkaan, valitettavasti.
        Masennuksella en tarkoittanut Kikkaa, en tiedä hänen tapauksestaan, puhuin yleensä.

Ne, jotka jaksavat Kikan ammattitaitoa arvostella, käykää lukemassa Kikan fanisivuilta hänen historiikki, sieltä käy ihan selväksi se, että kyseessä oli myös arvostettu ammatti-ihminen.
        Itse muistan Kikan konsertista sen, että yllätyin positiivisesti siitä, että naislaulaja huomioi myös minut, toisen naisen, iloisesti, vaikka lavan edustaja oli täynnä miehiä, hänelle siis oli kaikki kuulijat tärkeitä!

Pahoilla mielin toivotan osanottoni sekä jaksamista Kikan omaisille

• Mona-Henrika

Mutta niinhän se on, että sitä ei tiedä milloin täältä lähtee. Kuolema voi olla jo minuutin päässäkin. Säälittää vain se Kikan lapsi. Eikös lapsi ollutkin vielä aika nuori ?

• ???

...

• Susanna

Sydänkohtaukseen, hänen tyttärensä oli soittanut isälleen ja sanonut ettei äiti herää.
        Tämä on varma tieto, jonka minä kuulin Kikan sukulaisten tuttavalta.

• Anitra`s
        Susanna kirjoitti:

Sydänkohtaukseen, hänen tyttärensä oli soittanut isälleen ja sanonut ettei äiti herää.

ENSINNÄKIN, sellaista ei ole kuin sydänkohtaus!!! Se ei tarkoita mitään!! Jos tarkoitat sydäninfarktia, niin harva 41 v. siihen kuolee noin vain nukkuessaan. Se että joku ei herää, ei tarkoita, että joo, nyt se on se sydänkohtaus..!! Myöskään otsaan ei ilmesty tekstiä, että "tapahtunut sydäninfarkti" JA VAIKKA ruumiinavauksessa löytyisikin täysin tukkeutuneet vaikka kaikki sepelvaltimot (mahdotonta) niin se selviää sitten vasta ruumiinavauksessa!! Joka siis tietenkin tehdään. Että ei nyt ruveta arvailemaan. Ja tiedätkö myös yhtä tarkasti ja yhtä luotettavasta lähteestä, että Kikalla oli jo kenties sydänlääkitys?? Joopa joo...

• KIKKAFANI

Kikka poistui täältä lailla enkelin ,siivin kauniin valkoisin...

• Nimetön
        Anitra`s kirjoitti:

ENSINNÄKIN, sellaista ei ole kuin sydänkohtaus!!! Se ei tarkoita mitään!! Jos tarkoitat sydäninfarktia, niin harva 41 v. siihen kuolee noin vain nukkuessaan. Se että joku ei herää, ei tarkoita, että joo, nyt se on se sydänkohtaus..!! Myöskään otsaan ei ilmesty tekstiä, että "tapahtunut sydäninfarkti" JA VAIKKA ruumiinavauksessa löytyisikin täysin tukkeutuneet vaikka kaikki sepelvaltimot (mahdotonta) niin se selviää sitten vasta ruumiinavauksessa!! Joka siis tietenkin tehdään. Että ei nyt ruveta arvailemaan. Ja tiedätkö myös yhtä tarkasti ja yhtä luotettavasta lähteestä, että Kikalla oli jo kenties sydänlääkitys?? Joopa joo...

On olemassa termi sydänkohtaus, myös ammatti termistössä. Sydänkohtaus tai äkkikuolema johtuu tukkeumasta joka aiheuttaa tukoksen ja täten kuolion sydänlihakseen mikäli kuolio on iso seurauksena on äkkikuolema. Kun ambulanssi on paikalla myös sairaankuljettajat pystyvät tekemään joitain johtopäätöksiä, mutta diagnosointi jää toki lääkärille tässä tapauksessa patologille.

• sika
        Susanna kirjoitti:

Jaa että varmaa tietoa tällä palstalla. Täällä jokainen juntti kertoo omia ajatuksiaan varmana tietona.

• äimä

lukea juttu lehdestä. Meinannut ensin edes uskoa mitä luin. Olen Kikka fani jo kauan.
      Ja otan osaa suruun ja voimia Kikan omaisille.

• Jaketus!

Tosi surullista ja osanottoni. Viina teki TAAS tehtävänsä! Eikö suomalaiset tajua jo lopettaa dokaamista!

• KUNNIOITTAEN

JA OTTAEN OSAA OMAISTEN SUUREEN SURUUN.T.SUOMEN ROMANIT

• EKI

Kikka oli hieno ihminen eikä me voida mennä syyttään että hän kuoli viinaan.
        Masentunut hän oli mutta oma mies kuitenkin sano että oli loppuajan kuivilla.
        Kuoleehan noita urheilijoitakin 20-40 vuotiaita yleensä usa:laisia. Yleinen kuolinsyy sydän pettää.Olisi hormooneilla tekemistä.

• lyhyesti

Tämä oli todella hienoin mitä olen lukenut tähän asti.Ei arveluita ei syytöksiä aito osanotto omaisten suureen suruun.

• epäilijä

Ihmetyttää, ettei missään mediassa oo tullu asia esille, onhan kyse kuitenkin koko kansan tuntemasta henkilöstä.

• ...

mm. aamulehdessä sekä molemmissa tämän päivän iltapäivälehdissä asia on tullut jo esiin

• mietäs

Luin asian aamulla lehdestä ja se hätkähdytti. Otan osaa hänen läheistensä suruun.

• laulaja

Turhaa varmaan luulla,että media ja nämä imagon rakentajat tästäkään mitään ottivat onkeensa.Tehty rooli ja väärät laulut eivät sopineet ihmiselle.Kovaa peliä

• kansan suosikki

ja olen oikeasti surullinen kun nuori ihminen menehtyy turhaan. Osanottoni omaisille!!

Jotkut väittää ettei Kikka ollut hyvä laulaja, tai ettei hänellä ollut hyvä ääni.
      Kansa kuitenkin tykkäsi, koska levyt meni kaupaksi!!!
      Onko kansa väärässä?????

Kuka väittää, ett Irwin oli hyvä laulaja tai että hänellä oli hyvä ääni. Heh heh.
      MUTTA: Kansa rakasti Irwiniä!

Siis: Lopettkaa Kikan mollaaminen. Hänellä oli oma paikkansa meidän artistien joukossa ja hänestä tykättiin! Eikö se riitä??

R.I.P. Kikka...

• Winterheart*

Sen kylläkin kuoli sydänkohtaukseen... Tai siis saattohan sillä olla masennustakin, mut se ei ollu se varsinainen kuolinsyy.

• Susanna

Kikka kuoli sydänkohteukseen ja hänen tyttärensä löysi hänet, joka soitti isälleen ettei äiti herää.

• MAUTON!
        Susanna kirjoitti:

Kikka kuoli sydänkohteukseen ja hänen tyttärensä löysi hänet, joka soitti isälleen ettei äiti herää.

mut tosi kurjaa kun kuoli - mut niin käy kaikille.

• Päivi

Kuukausi sitten kuoli eräs tuttuni.jonka nimi oli myös Kirsi.Hän kuoli syöpään.Elämäntavat olivat terveelliset aina.Hän oli aina niin iloinen.Häntä jäivät kaipaamaan 11v. poika ja aviomies.

• tuulikesa

Kikka oli oman alansa huippu naisartisti!
      Hänellä oli tietty kuulijakunta ja hän ei hakenutkaan koko kansan suosiota. Hän esiintyi seksikkäänä, kauniina, vedoten miesten aisteihin, mutta toi myös tavallaan hyvin selkeän feministisen suhtautumisen naisellisuuteen, eli otti irti kaiken siitä, mitä naisellisuudella voi ottaa. Tuskin oli oikeasti niin blondi... . Harmi, ettei kuitenkaan ehkä kestänyt tätä elämän kovuutta.
      Minulle on aina tullut Kikasta mielleyhtymä Marilyniin, paitsi ulkonäkö niin jotain muutakin yhteistä, vaikka kuulijakunta Marilynillä varmaan olikin hiukan eri piireistä.

• ezzi

joo ei kikka kuollut tampereella vaan Nokialla joka ei kuulu tampereeseen korjaan kamalan virheen...

• siellä

nokialla kun talo oli myyty eron takia?

• janzu

..."kaikki tähdet näät kun katsot lehtiin eilisiin, toiset kuolivat pois, toiset elävältä haudattiin..."

Kikka on osa Suomalaista Pop-historiaa.

• tico

On se niin kiva lukea joitain "empaattisia myötätuntoa tihkuvia viestiketjuja täällä". Olkoonkin että on sananvapaus,niin jonkinlaista kunnioitusta voi silti osoittaa poismenneelle ja hänen läheisilleen. Jos vaikka ei tyyli ole miellyttänyt niin ei silti tarvii herjaamaan alkaa. Toivottavasti noilla kirjoittajilla on noiden vuodatuksiensa jälkeen helpompaa kun tulee omien omaisten/läheisten lähdönaika eikä suru ja menettäminen kirpaise niin pahasti. Toivottavasti elämä opettaa.

• pirkko

On tyhjää täällä jauhaa kenenkään alko-tai lääke-
      ongelmista. Se on jokaisen henkilökohtainen asia, ei se kuulu muille, ja onko se edes oikein tottakaan? Lööpithän liiottelee kaikkea. On surullista, että Kikalle kävi näin... otan osaa suruunne omaiset

• nyt aivan

niinkään ole jos alkis sairastuu on se itse aiheutettu sairaus, jonka varmasti tuon ikäinen itsekin tiesi, säälin hänen lastaan tuskin eronnut mies suree.

• surullista
        nyt aivan kirjoitti:

niinkään ole jos alkis sairastuu on se itse aiheutettu sairaus, jonka varmasti tuon ikäinen itsekin tiesi, säälin hänen lastaan tuskin eronnut mies suree.

Minua säälittää erityisesti Kikan tyttö, joka joutuu nyt elämään ilman äitiä. Vaikka reipas tyttö kuulema onkin, oli mennyt heti samana päivänä kouluun ja kuulema tänäänkin ihan normaalisti. Ei kai noin pieni voi vielä oikein käsittääkään tapahtunutta. Hautajaiset on ensi torstaina. Raskasta ihan kaikille.

• Osanottoni

En ollut uskoa korviani aamulla kun töissä sitä joku puhui.
      Tilanne oli sitten pahempi kuin tiedettiin?
      Näinhän siinä aina käy että on liian myöhäistä...
      Voimia tyttärelle ja miehelle.
      Kikka oli mielestäni upea nainen loppuun asti.

T: Mies 29 v.

• Tarjuska

Todella surullista kun noin nuori ihminen poistuu keskuudestamme,mutta kaikilla meillä on oma aikamme täällä.Voimia hänen puolisolle ja lapselle sekä läheisille.Hyvää matkaa Kikalle.Itseltäni kuoli mies traakisesti kohta kolme vuotta sitten hänen ollessa vasta 27 vuotias ja jäi silloin neljävuotias poika kaipaamaan isäänsä minun ja monen muun lisäksi,mutta elämän on jatkuttava kaikesta huolimatta.

• utelias

ammatti, oonkohan oikeassa ihmisessä,vaikka ei se nyt merkitse mitään?
        Nuori ihminen ja piti jo pois lähteä....

• joka tapauksessa
        utelias kirjoitti:

ammatti, oonkohan oikeassa ihmisessä,vaikka ei se nyt merkitse mitään?
        Nuori ihminen ja piti jo pois lähteä....

Hannu, muusikko ja atk-tukihenkilö. Muista ammateista ei tietoa.

• Harja Talonen

Kikka olisi kuulemma kutsuttu Linnan juhliin tänä vuonna ansioikkaasta työurastaan taiteilijana, mutta kohtalo puuttui peliin. Kikka olisi ollut ensimmäistä kertaa Linnassa. Miksi hänelle ei suotu tätä kunniaa?

• pondereplay

minä olen koko pienen ikäni kikan biisejä ja ne on soineet yleensä aina taustalla kun jotain mukavaa on tapahtunut... oli kauheaa kuulla sunnuntaina että kikka on poistunut keskuudestamme... ja sekin vielä että haaveenani oli joskus päästä hänen keikalleen... mutta ilmeisesti hänen oli aika lähteä nyt.. vaikka se niin ikävää onkin...

• Pitkään miettinyt

Tässä näkee taas miten armoton tämä maailma on.
      Ihminen "imetään" aivan loppuun ja pelkän bisneksen takia.
      Missä oli todelliset auttajat silloin kun Kirsi ei ollut parrasvaloissa?
      Ihmisestä välitetään juuri niin kauan kuin menestystä riittää tai jokin taho käärii "tuotteella" rahaa,viis muusta.....

Toivottavasti jokainen oppisi ymmärtämään itseään ja toisiaan kaikkine heikkouksineenkin.

Siunausta ja jaksamista omaisille.Kirsi pääsi Jumalan helliin käsiin.

• Anita

Joopa joo.. Rauha hänen sielulleen... hoh jaa. Kylläpä on tästäkin keskustelusta paisunut oikein varsinainen tekopyhien kokous. Kovin paljon täällä tuntuu nyt olevan näitä tosiuskovaisia ja "kyllä hänen on nyt hyvä" ja "rauha hänellä nyt" ja pälä pälä. Uskomatonta. Yhtäkkiä kaikki uskoo johonkin kuolemanjälkeiseen elämään ja kuolemanjälkeiseen hyvään. Jos tälle linjalle lähdetään, että on jotain kuolemanjälkeistä, niin eikö tuo liene helvettiin joutunut tai kadotukseen, jos se kauniimmalta kuulostaa. Vai liekö ottanut "Herramme Kristuksen sydämeensä" juuri ennen kuolemaansa??

Onko se oikeasti niin, että kun joku julkkis kuolee, niin siitä tulee heti pyhimys ja voivottelijoita ja surijoita riittää?? Kysyn kun en tiedä oikeasti. Ymmärtäisin, jos tässä olis kyseessä joku Matti Esko tai Tapani Kansa tai joku koko-kansan-julkkis-ja-symppis-tyyppi. Mutta tää Kikkahan oli viime vuodet otsikoissa ihan muista syistä kuin laulamisesta, tää viiminen tai olla joku koiran huostaanottojuttu... Että ei hirveän mieltäylentävää. JA JOS täällä on kerran niin paljon tosifaneja ja muita kannattajia, niin minkä kiven alla olette olleet? Täytyy sanoa, että musiikkiin liittyen Kikkaan liittyviä kommentteja en ole kuullu missään vuosikausiin!!

Että ihmetellä täytyy.

• Kst

No, sekö sitten ansaitsee kuolla, eikä ihmiset saisi ottaa osaa ja surra, jos on ollut viime aikoina huonommassa valossa.

• Anita
        Kst kirjoitti:

No, sekö sitten ansaitsee kuolla, eikä ihmiset saisi ottaa osaa ja surra, jos on ollut viime aikoina huonommassa valossa.

Ei tietenkään tarkoita ettei sais miltään tuntua tai olla pahoillaan, mutta kun nää jutut menee aina tällasiks ihan ihme hurskasteluiks. Sitä mä en käsitä. Ja kaikista tulee sillä samalla kellonlyömällä uskovaisia, mutta sillä tavalla, että uskotaan vain taivaaseen.

Hurkastelua.

• nina
        Anita kirjoitti:

Ei tietenkään tarkoita ettei sais miltään tuntua tai olla pahoillaan, mutta kun nää jutut menee aina tällasiks ihan ihme hurskasteluiks. Sitä mä en käsitä. Ja kaikista tulee sillä samalla kellonlyömällä uskovaisia, mutta sillä tavalla, että uskotaan vain taivaaseen.

Hurkastelua.

Anitra´s kirjoit todella tietämyksellä,olen kokenut sydän infarttin ja olen paljon nuorempi kuin Kikka,itse olen juuri toipilaana,Vakavampaahan on saada sydänkohtaus nimenomaan kun taudista ei tiedä,sitä ei näin nuorena ajattele että syy sydämessä,lääkäritkin luulee ekaksi että närästääkö? Nopea hoito on kaiken a ja o,itse en juo,liikun ja en todellakaan ole hampurilaispaikkojen asiakas,miettikää mitä syötte,voin sanoa ettei ollut kiva kokemus kun kuolema hengitti vieressäni,sain jatkoaikaa pallolaajennusten muodossa,paljonko on isomman tahdon kädessä,mutta miettikää te jo nyt millaisen elämän haluatte,onko se terveellinen ruoka ja säännölliset ruoka ajat niin hirveitä kliseitä sittenkään.Sitä kun joutui olemaan seurannassa kiinni letkuissa,ainoana paikkana peti,liikumatta edes vessaan,oppii arvostamaan elämää ja läheisiään,älkää te kokeko tätä,hämmastyisitte kun näkisitte minkä ikäisiä sydän osastolla oli,ei todellakaan vain vanhuksi,vaan meitä nuorempia,jos näin jatkuu,yhä nuoremmat löytävät itsensä sydänosastolta.Ajatelkaa ja miettikää,Kikka menetti paljon,Kikan tytär menetti,läheiset menetti ja me jotka pidimme hänen iloisista lauluistaan.

• Anita
        nina kirjoitti:

Anitra´s kirjoit todella tietämyksellä,olen kokenut sydän infarttin ja olen paljon nuorempi kuin Kikka,itse olen juuri toipilaana,Vakavampaahan on saada sydänkohtaus nimenomaan kun taudista ei tiedä,sitä ei näin nuorena ajattele että syy sydämessä,lääkäritkin luulee ekaksi että närästääkö? Nopea hoito on kaiken a ja o,itse en juo,liikun ja en todellakaan ole hampurilaispaikkojen asiakas,miettikää mitä syötte,voin sanoa ettei ollut kiva kokemus kun kuolema hengitti vieressäni,sain jatkoaikaa pallolaajennusten muodossa,paljonko on isomman tahdon kädessä,mutta miettikää te jo nyt millaisen elämän haluatte,onko se terveellinen ruoka ja säännölliset ruoka ajat niin hirveitä kliseitä sittenkään.Sitä kun joutui olemaan seurannassa kiinni letkuissa,ainoana paikkana peti,liikumatta edes vessaan,oppii arvostamaan elämää ja läheisiään,älkää te kokeko tätä,hämmastyisitte kun näkisitte minkä ikäisiä sydän osastolla oli,ei todellakaan vain vanhuksi,vaan meitä nuorempia,jos näin jatkuu,yhä nuoremmat löytävät itsensä sydänosastolta.Ajatelkaa ja miettikää,Kikka menetti paljon,Kikan tytär menetti,läheiset menetti ja me jotka pidimme hänen iloisista lauluistaan.

Joo joo, tiedän kyllä minkä ikäisenä sen infarktin voi saada, jos on oikein huono mäihä tai huonot geeni oikeemmin. MUTTA kuten ITSEKIN kirjoitit, niin sinullakin oli sitä närästysvaivaa ja muuta. Pointti oli se, että sydäninfarktipotilaalla on LÄHES AINA sitä kuuluisaa puristavaa rintakipua, hengenahdistusta, pahoinvointia, tai sitä mainitsemaas närästysvaivaa tai JOTAIN OIREITA. Harva saa niin massiivista sydäninfarktia, että se pysäyttää sydämen noin vain, että ei herää siihen kipuun, "kuoli nukkuessaan". Kyllä nukkuessa kuoleminen viittais ennemminkin johonkin rytmihäiriöön kuin infarktiin. Mutta arvailla voi ja ruumiinavaus selvittää, mutta niitähän tuskin saamme tietää niitä tuloksia. Eikä ole tietty tarpeenkaan, lähiomaisten asia.

• Anitra`s
        nina kirjoitti:

Joo joo, tiedän kyllä minkä ikäisenä sen infarktin voi saada, jos on oikein huono mäihä tai huonot geenit oikeemmin. MUTTA kuten ITSEKIN kirjoitit, niin sinullakin oli sitä närästysvaivaa ja muuta. Pointti oli se, että sydäninfarktipotilaalla on LÄHES AINA sitä kuuluisaa puristavaa rintakipua, hengenahdistusta, pahoinvointia, tai sitä mainitsemaas närästysvaivaa tai JOTAIN OIREITA. Harva saa niin massiivista sydäninfarktia, että se pysäyttää sydämen noin vain, että ei herää siihen kipuun, "kuoli nukkuessaan". Kyllä nukkuessa kuoleminen viittais ennemminkin johonkin rytmihäiriöön kuin infarktiin. Mutta arvailla voi ja ruumiinavaus selvittää, mutta niitähän tuskin saamme tietää niitä tuloksia. Eikä ole tietty tarpeenkaan, lähiomaisten asia.

Mutta asian ydin oli tässä siis se, että kun ei tiedetä kuolinsyytä, niin onko pakko alkaa heittää legendaa, kuinka mummon serkun kaima tiesi varmuudella sanoa syyksi sen ja tämän. Ja puhutaan vielä nimikkeillä, jotka ei tarkoita mitään.

Muista, että stressi ei tää huonosydämiselle hyvää, että liikaa vedä herneitä nenuus. Ja myös hengitys voi vaikeutua.

• närästysvaivaa??
        Anita kirjoitti:

Joo joo, tiedän kyllä minkä ikäisenä sen infarktin voi saada, jos on oikein huono mäihä tai huonot geeni oikeemmin. MUTTA kuten ITSEKIN kirjoitit, niin sinullakin oli sitä närästysvaivaa ja muuta. Pointti oli se, että sydäninfarktipotilaalla on LÄHES AINA sitä kuuluisaa puristavaa rintakipua, hengenahdistusta, pahoinvointia, tai sitä mainitsemaas närästysvaivaa tai JOTAIN OIREITA. Harva saa niin massiivista sydäninfarktia, että se pysäyttää sydämen noin vain, että ei herää siihen kipuun, "kuoli nukkuessaan". Kyllä nukkuessa kuoleminen viittais ennemminkin johonkin rytmihäiriöön kuin infarktiin. Mutta arvailla voi ja ruumiinavaus selvittää, mutta niitähän tuskin saamme tietää niitä tuloksia. Eikä ole tietty tarpeenkaan, lähiomaisten asia.

Niinkun MITÄ närästysvaivaa?
        Tatkotatsä tavallista närästystä?
        Jotain muuta?

• asian ytimeen
        Anita kirjoitti:

Olen tuolla terveys-sivuilla / mahavaivat kysellyt tuosta närästyksestä ja pumppuviasta, olen ne vain jotenkin yhdistänyt toisiinsa, koska tutuilla kuolleilla on molempia vaivoja.
        Käytkö joskus siellä jos tiedät asioista enemmän.

• Anita
        närästysvaivaa?? kirjoitti:

Niinkun MITÄ närästysvaivaa?
        Tatkotatsä tavallista närästystä?
        Jotain muuta?

Siis ei sydäninfarktiin närästys liity mitenkään, mutta jotkut ihmiset tulkitsee rintakivun närästykseksi, on ilmeisesti lievempi rintakipu närästyksen kaltaista kipua ja tunnetta. Tosin olen ymmärtänyt, että nimenomaan vanhemmat ihmiset (yli 60v) olisivat ennemminkin sitä porukkaa, jotka siitä närästyksestä puhuu ja fiksu lääkäri sitten toisinaan hoksaa, että kysymys onkin sydämestä.

Mutta edelleenhän mun pointti oli, että en usko nuoren ihmisen saavan nukkuessaan niin massiivista infaktia, että kuolee siihen edes heräämättä kipuun.

• nina
        Anita kirjoitti:

kaksi tapausta osunut lähelle jossa sydän kohtaus vei nopeasti,tätini mies kuoli saunan jälkeen ja yhden perheen mies kuoli matkalla kauppaan ratin taakse,perhe oli kyydissä,mies kuoli,perhe elää,ois voinu mennä kaikki. Kikka kuulemaotti joku aika sitten rasvaimun joten se varmasti infarttin syy.Mutta tärkeintä on tajuta itse jokainen oman terveytensä ja elämäntapansa,ettei pian ole tällä palstalla ihmisten kirjoituksn kohteena miksi kuoli,muistetaan kikkaa hyvällä ja nautitaan elämästä,elämä on lahjaksi annettu.

• nina
        Anita kirjoitti:

Siis ei sydäninfarktiin närästys liity mitenkään, mutta jotkut ihmiset tulkitsee rintakivun närästykseksi, on ilmeisesti lievempi rintakipu närästyksen kaltaista kipua ja tunnetta. Tosin olen ymmärtänyt, että nimenomaan vanhemmat ihmiset (yli 60v) olisivat ennemminkin sitä porukkaa, jotka siitä närästyksestä puhuu ja fiksu lääkäri sitten toisinaan hoksaa, että kysymys onkin sydämestä.

Mutta edelleenhän mun pointti oli, että en usko nuoren ihmisen saavan nukkuessaan niin massiivista infaktia, että kuolee siihen edes heräämättä kipuun.

Kyllä voi,tätini mies kuoli yöllä,vaimo nukku vieres,saunassa olivat olleet,alle 50vuotias. yks tuttu mies kuoli autonrattiin,matkalla kauppaan,perhe oli kyydissä,sama ikä,kumpikaan ei juonut,mut kovia tekeen töitä.sydän on tärkein elin ja kyse missä tukos onkertoo paljon,kikan syy on varmasti rasvaimussa käynti.Harmi,hän oli vielä nuori.

• Annakaisa

koska ei pysty ajattelemaan.
        Kysymyksessä on, kuule kokonaan muu kuin Kikan julistaminen hyväksi , lahjakkaaksi laulajaaksi.
        Etkö sinä tajua, että useimmat pohtivat mitä, minkälaista on kun julkisuus ja määrätynlainen imago syö ihmistä.
        Tosifanit ja kannattajat ovat heitä, jotka kannattavat hienotunteisuutta ja ymmärtämistä. Fanit kannattavat inhimillistä asioihin suhtautumista.TAJUATKO sinä?
        Sinun ei pitäisi vetää uskontoa mukaan keskusteluun, sillä ei kukaan muukaan ole sitä tehnyt.
        Jos joku on sanonut, että hänellä,Kikalla on nyt hyvä olla, niin sillä on tarkoitettu sitä, että henkisesti ahdistuneen ja masentuneen ihmisen ei tarvitse enää kärsiä.
        Kaikkiaankin kirjoituksesi oli pilkkaava - ei vain ihmisiä, vaan Jumalaakin.
        Olet niitä tyyppejä, joka maistaa joskus vielä omia karvaita lääkkeitään, mitä nyt tarjoilee muille.
        Yritähän tavailla tämän ketjun lopussa olevaa, jonkun fiksun inhimillisen ihmisen kirjoitusta ja koeta repiä siitä jotain, jos sinunkin kovaan kalloosi pystyy mikään uppoamaan.

• kiitos kannanotoist
        Anita kirjoitti:

Kirsillä oli useinkin rytmihäiriöitä ja patistelin lääkäriin kun rintaan koski,mutta hän ajatteli aina että jospa se menee ohi,jos saa nukuttua.Huoli jäi ,mutta minkäs teit.Kirsillä oli muitakin sairauksia ja vakavia sellaisia,enkä lähde selvittämään niitä julkisesti.Raitis hän oli nelikymppisenä ja kiitän omaisena monesta kauniista viestistä.Viitaten joihinkin viesteihin ymmärrän, ettei kaikki pidä kaikesta,mutta itse en lähtisi arvostelemaan vainajaa ja vieläpä jopa ennenkuin on ehditty hautaan saattamaan (7.12.05 viestit),koska jokaiselle joku on rakkain ja ikävä kyllä teistä jokainen kokee läheisensä kuoleman joskus ellei itse ole ensin.Toivottavasti silloin ei teidän läheisestä hautajaisten lomassa puhuttaisi pahaa.Kirsikin oli ihminen eikä tuote.

• fanikko

...olen aivan järkyttynyt...minkä ikäinen hän oli?

• minä

41v.

• AAUUrinko
    • avohoitopotilas

Kikka kuoli aivan liian nuorena. Kikan kuolemattomia lauluja saamme taatusti kuulla jatkossakin.

Osannottoni kaikille Kikan läheisille ja häntä sureville. Erityisesti Kikan tyttärelle toivon kaikesta suuresta surusta huolimatta valoisaa tulevaisuutta.

• Ulla

Luuletteko oikeesti, että Kikan omaiset lukee tätä palstaa, kun lähetätte niitä osanottojanne? Vakavissani kysyn tätä ja jos ette itsekään usko, että ne näitä lukee, niin mikä idea noissa sitten on??

• avohoitopotilas
        Ulla kirjoitti:

Luuletteko oikeesti, että Kikan omaiset lukee tätä palstaa, kun lähetätte niitä osanottojanne? Vakavissani kysyn tätä ja jos ette itsekään usko, että ne näitä lukee, niin mikä idea noissa sitten on??

Toki sen tiedän, että tuskin Kikan omaiset näitä palstoja lukevat, mutta silti halusin itsekin julkisesti muistaa Kikkaa ja hänen tytärtään. Kikka oli taatusti lempeä ja hyväsydäminen ihminen, joka kuoli aivan liian nuorena, joten kyllä Kikka on tällä roskapalstallakin oman muistamisen ansainnut.

• Ulla
        avohoitopotilas kirjoitti:

Toki sen tiedän, että tuskin Kikan omaiset näitä palstoja lukevat, mutta silti halusin itsekin julkisesti muistaa Kikkaa ja hänen tytärtään. Kikka oli taatusti lempeä ja hyväsydäminen ihminen, joka kuoli aivan liian nuorena, joten kyllä Kikka on tällä roskapalstallakin oman muistamisen ansainnut.

Jotenkin ontuva tuo selitys, mutta mikäs siinä sitten, jos mieli siitä paranee. Hyvähän se sitten kai on. Itse ajattelin nostaa päihdetyöhön säännöllisesti antamaani rahasummaa.

• avohoitopotilas
        Ulla kirjoitti:

Jotenkin ontuva tuo selitys, mutta mikäs siinä sitten, jos mieli siitä paranee. Hyvähän se sitten kai on. Itse ajattelin nostaa päihdetyöhön säännöllisesti antamaani rahasummaa.

Se on hienoa, että annat rahaa päihdetyöhön. Itse osallistun näin joulun alla ainakin joulupatakeräykseen vähävaraisten hyväksi, vaikka mätkyjä tulikin verotuksessa.

• Makaava asennus

Aina kun joku aloittaa värssynsä tuolla "vakavalla" masennuksella, voi olla varma että kirjoittaja on päissään/kamoissa, tai ainakin on ehtinyt hankkia päihdeongelman. Onko se niin kamalaa sanoa ääneen että on juoppo?

• Raitis (43vee)

Sairastuin vakavaan masennukseen puoli vuotta sitten ja elämäni aikana olen juonut kaikenkaikkiaan n.korillisen olutta!! Sun täytyy varmaan mennä hoitoon.....

• Masennusta sairastanut

Se, että sairastaa vakavaa masennusta ei aina tarkoita sitä, että olisi juoppo. En väitä, etteikö Kikalla olisi ollut alkoholi-ongelmia, mutta esimerkiksi minä sairastuin vaikeaan nuoren ihmisen masennukseen 14-vuotiaana, enkä todellakaan ollut juoppo! Surin ja sairastin yksinäni, ei ollut ketään, kenelle olisi voinut avautua, ei ketään, joka olisi edes korviaan lotkauttanut. Kaikki, jopa vanhempani, vaan haukkuivat hulluksi ja vähättelivät, vaikka viiltelin itseäni ja olin vähällä tehdä itsemurhan!!!

• masennus housussas
        Masennusta sairastanut kirjoitti:

Se, että sairastaa vakavaa masennusta ei aina tarkoita sitä, että olisi juoppo. En väitä, etteikö Kikalla olisi ollut alkoholi-ongelmia, mutta esimerkiksi minä sairastuin vaikeaan nuoren ihmisen masennukseen 14-vuotiaana, enkä todellakaan ollut juoppo! Surin ja sairastin yksinäni, ei ollut ketään, kenelle olisi voinut avautua, ei ketään, joka olisi edes korviaan lotkauttanut. Kaikki, jopa vanhempani, vaan haukkuivat hulluksi ja vähättelivät, vaikka viiltelin itseäni ja olin vähällä tehdä itsemurhan!!!

kikkahan oli juoppo.veti viinaa kuin miehet.

• suru
        masennus housussas kirjoitti:

kasva aikuiseksi,tulet vielä kokemaan mitä on suru , vastoinkäymiset. Ymmärrät vasta sitten.

• oikeasti TYHMÄ
        masennus housussas kirjoitti:

oletko itse täydellinen kun jaksat toisia parjata?

Kikka oli juomisen lopettanut. Ehkä joskus omassa elämässäsi saat nenillesi tuollaisten typerien sanomistesi vuoksi. Kyllä Siperia opettaa!

• DOCTOR MOUSE

Tiedoksi vaan masennus on hyvin yleinen sairaus eikä se tarkoita että ihminen ryyppäisi.Sama kuin diagnisoisit päänsärkyisen hulluksi.Jessus sentään.Voisit käyttää aivojasi,ne on sitä varten joillekin annettu.

• Mari87 =)

......mihin Kikka kuoli??

• "yks Mummi vaan"

Oli mikä vuodenaika hyvänsä , läheisen menetys on surullista...mutta joulun alla se tuntuu jotenkin vielä raskaammalta....
      Avomieheni sai kutsun Toiseen kotiin , lähes vuosi sitten 17.12....halusin mennä hänen mukaansa
      ...Liittomme kesti 17v ja hän oli vain vähän yli 50v

Selvisin pahimman yli lasteni,( edel liitosta, ) ja lapsenlasteni ja Hyvien Ystävien tukemana.

Heille Toivotan Paljon Voimia Joulun alla ja muulloinkin läheisensä menettäneille!!!!

Kaikille Chattiläisille myös
      OIKEIN HYVÄÄ JOULUA JA UUDELLE VUODELLE ONNEA!!!

T MUMMI

• Nimetön

Olin yövuorossa taksissa kun kuulin radion uutisista Kikan menehtyneen. Se tuli hieman sivu uutisena, enkä ensimmäisestä lähetyksestä kuullut kaikkea niinpä odotin seuraavia uutisia jossa asiaa ei mainittu lainkaan, kolmansissa uutisissa asia sitten varmistui, Kikka on kuollut. Juttelin usean asiakkaan kanssa asiasta ja kenenkään mielestä se ei ollut mikään sivu uutinen. Ihminen jonka lähes kaikki tiesi ja ihminen jonka lauluja kaikki osaavat rallattaa ei voi olla pieni sivu uutinen.
      Itse en ole ikinä ollut intohimoinen Kikka-fani, vaan kuulun myös niihin ihmisiin jotka rallattelevat Kikan biisejä sopivan tilaisuuden tullen. Mutta kyllä Kikan kappaleisiin sitten mahtuukin PALJON muistoja!
      Ja jos Kikan seksikkään blondi-pimbon ulkomuotoa haluaa arvostella, niin voisi varmasti muistaa ettei kaikki ulkonainen ole aina totta. Artistin imago ei aina ole se todellinen.

Lepää rauhassa Kikka, laulusi jäävät elämään.

Ei ihminen ole todella kuollut ennenkuin hän katoaa muistoista....

• lahti.

miten sisko voi

• Handman

Huono laulaja mutta surullista kun kuolee nuorena. Otan osaa.

• Kikka4ewa

Kikka eli hyvää elämää, kikkaa kuunneltiin. Osanottomme.

• Marco Tikkanen

Sama oli käydä kohtaloksi viime vuonna. Sytytin juuri kynttilän ja rukoilen voimia hänen perheelleen ja läheisilleen, ja toivon myös rauhaa hänen sielulleen.

Masennus/Depressio on erittäin vakava sairaus jonka rinnalla kulkee useimmiten runsas alkoholinkäyttö. Nämä molemmat yhdistettyinä ovat hengenvaarallisia.

Mikäli tunnette ihmisiä ketkä eivät enää kommunikoi kenenkään kanssa, on syytä olla huolissaan ja puuttua välittömästi asiaan. Nykypäivänä on olemassa hyvät lääkkeet joiden avulla pääsee voittamaan tämän sairauden ja Suomessa erittäin päteviä lääkäreitä.

Masennuksesta ja depressioista on syytä voida puhua avoimesti. Sairaus ei ole koskaan häpeän asia.

Marco Sakari Tikkanen

Balettitanssijoiden Matti Sakari Tikkasen ja Mirja Tervamaan poika

• Yksi tuttu täti

Kiitos sinulle kauniista osanotosta ja rukouksestasi. Toivottavasti Kikan omaiset eivät näitä kaikkia juttuja saa luettavaksi. Rukoillaan voimia Kikan lapselle, miehelle, äidille,isälle ja sisarille.sekä muille jotka kaipaavat Kikkaa.Hyvää taivasmatkaa Kikalle.

• hepotyttö

surullista ku se kuoli mut ei sil sit taas voi mitään

• MiracleMike

ja hyvät biisit. Osasi hyvin tulkita blondin maailmaa. Hhm.. On tämä surullista mutta kaunistakin, että yksi aikakausi näin päättyy.

• eräs nainen

Varmasti Kikan omaiset ,sukulaiset tai tuttavat sattuvat tätäkin palstaa lukemaan. Kuka sellaista viitsii epäilläkään. Johan koululaiset,kuten hänen tyttärensä surfaa netissä ja koulumaalimassa tällaisen osanottokirjoituksetkin (niistä tieto) leviää.
      Ja laittavat linkkiä tänne.Uskokaa vaan.

VOIMIA JA Osanottoni kaikille sureville ja kaipaamaan jääneille !t. Eräs nainen

• Tyttö pellon laidalta

Osanottoni Kikan omaisille ja läheisille.

Raija Pelli on kertonut suru-uutisen tultua lehdissä kauniisti ystävästään ja lapsensa kummista Kikasta.
      Allekirjoitan itsekin Raijan kommentit,
      sillä sain kerran tavata hänet
      ilman Kikka-roolia v. -91 Tampereella
      silloisella työharjoittelupaikallani. Hän oli
      "kuin kuka tahansa meistä"; todella välitön
      ja lämpimän oloinen ihminen ilman
      julkisuuden tuomaa humpsukka-leimaa.
      Juttutuokio vierähti kuin siivillä
      ja hänestä jäi miellyttävä kuva.

"Kikkana" olin nähnyt hänet vuosia aiemmin
      lähes ensimmäisellä live-keikallaan
      Samantha Foxin jalanjäljissä itä-suomalaisessa
      ravintolassa. Eikä hän silloinkaan tuntunut
      paperitähdeltä; Aito luonnonlapsi siellä
      pyristeli villisti menemään.

Tämän (pe) päivän iltapäivälehtien
      yleisön osastoilla Poptorin tj. Erkki Puumalainen kirjoittaa osuvasti pitkään vaietusta aiheesta
      otsikolla "Artisti jää yksin".

Siinä on A-nelosen verran ajateltavaa meille
      kaikille - ja erityisesti viihdeteollisuuden
      palveluksessa oleville "taustavaikuttajille" ja
      rahankäärijöille.

Kiitos Erkki Puumalainen, että toit
      asian noin selvästi esille.

Kirjoitus sietää lukea tarkasti myös kaikkien
      tähteydestä haaveilevien; olipa kyseessä
      miljoonayleisöjä keräävän laulukisan voiton tavoittelu -
      tai vasta päässä asustavien sävelien asteella oleva hailakka unelma "ihanasta tähden elämästä".

Rankan tien ovat kulkeneet lähes kaikki
      tälläkin hetkellä tähtenä artistitaivaallamme
      tuikkivat - tai jo aavistuksen tähtitieltä
      sivuun siirtymässä olevat upeat laulaja-lauluntekijämme.

Heillä elämänliekki palaa vielä onneksemme ja iloksemme - vaikka
      kyynelillä on monen heidänkin tie kirvoitettu
      jotta suosion hetket on saavutettu - ja taantumavaiheista selvitty.

"Artisti maksaa" -hokema on huvittanut
      meitä monia, mutta sen sanoma onkin
      paljon paljon syvällisempi ja antaa
      haastetta myös meille kotimaisen musiikin
      ystäville;

Yksi lapsuudestani saakka (sieltä 70-luvulta)
      jostain syystä sykähdyttänyt laulu sopii myös aiheeseen ja haluan liittää sen tähän loppuun:

"Jokainen ihminen on laulun arvoinen"
      (Veikko Lavi: Jokainen ihminen on laulun arvoinen 1976. Säv. & san. Veikko Lavi.)

Ihmisiä on kuin muurahaisia
      ne loputonta polkuansa taivaltaa.
      On kaukaa katsottuna kaikki samanlaisia
      niin ettei heitä toisistaan voi erottaa.
      Kurkistaa jos voisi sielun syvyyteen
      niin kahta samanlaista eipä ois.
      Ken katsoo kauneuteen eikä hyvyyteen
      hältä monta ystävyyttä jääkin pois.
      Jokainen ihminen on laulun arvoinen
      jokainen elämä on tärkeää
      jokainen ihminen vain elää hetken sen
      sen minkä kohtalo on hälle määräävä.

Jos sä olet saanut hyvän ystävän
      tee kuin saituri mi aarteen piilottaa.
      Ei kaupittele koskaan muille kalleintansa hän
      pois hopeoistaan kaikki tahrat kiillottaa.
      Lämmitä siis kalleintasi - ystävää
      kun suuri aarre sulle suotu on.
      Niin myöhäistä on hälle polttaa kynttilää
      kun kerran hautakumpu umpeen luotu on.
      Jokainen ihminen on laulun arvoinen
      jokainen elämä on tärkeää.
      Jokainen ihminen vain elää hetken sen
      sen minkä kohtalo on hälle määräävä.

• antakaa rauha

Tämähän tapahtui jo neljä vuotta sitten

• Ikiaikain
        antakaa rauha kirjoitti:

Tämähän tapahtui jo neljä vuotta sitten

Ei kerta kaikkiaan mitään!
        Laulaja-tähden poismeno tapahtui juuri äsken.

• spiiiis
        Ikiaikain kirjoitti:

Rauha kuitenkin hänen muistolleen !

• taiteen asiantuntija
        Ikiaikain kirjoitti:

Mikä laulaja-tähti? Kattia kanssa. Tavallinen poskisolisti ja sillä siisti.

• aina uuden kikan
        taiteen asiantuntija kirjoitti:

Mikä laulaja-tähti? Kattia kanssa. Tavallinen poskisolisti ja sillä siisti.

sen takia koska me ollaan niin ongelmaisia. nyt kun kikka meni, neljä vuotta sitten, ei kukaan laula pikkutuhmia ja avaa suomalaisia vähän huumorintajuisemmaks.
        kikka hoiti tuota virkaa, sai enemmän hymyä aikaan. siinä sen näkee ettei sitä aina suurissa viroissa , hienona ministerinä tai puhemiehenä tehdä näitä suuria terapia hoitoja, koko kansan hyväksi. kikka oli jes !

• lämmin nainen.
        aina uuden kikan kirjoitti:

sen takia koska me ollaan niin ongelmaisia. nyt kun kikka meni, neljä vuotta sitten, ei kukaan laula pikkutuhmia ja avaa suomalaisia vähän huumorintajuisemmaks.
        kikka hoiti tuota virkaa, sai enemmän hymyä aikaan. siinä sen näkee ettei sitä aina suurissa viroissa , hienona ministerinä tai puhemiehenä tehdä näitä suuria terapia hoitoja, koko kansan hyväksi. kikka oli jes !

Mitä helkattia te ette anna vainajan olla rauhassa? Miltä omaisista tuntuu lukea räkänokkien juttuja?

Vainajia kunnioitetaan, olkoon sitten hyväihminen tai huonompi!

Kaikkea ei voi rääpiä. Missä teidän sivistystaso menee?

• kookos

..oli kyllä aika järkyttävä uutinen,vaikka tiesinkin että Kikalla oli ollut pahoja päihdeongelmia ja masennusta jo pitemmän aikaa.
      Muistan vieläkin hyvin kun joskus 10-11 vuotiaana silloisen parhaan ystäväni kanssa soitettiin mankasta Kikkaa täysillä leikkikentällä! Sukkula venukseen ym.hitit soi ja aikuiset varmaan ihmetteli kovastikin oltiinko me molemmat aivan kajahtaneita:) Me kuunneltiin sitä kikkaa muutenkin joka paikassa..

• ökjh

Mitä täällä uikutetaan? hä?
      Yhtenä päivänä laulaa yhdet ja toisena päivänä toiset.
      Näin se menee.

• Johnny comes marching home

Tämä kirjoittamani teksti on täysin fiktiivinen tarina jolla ei ole mitään tekemistä todellisten henkilöiden/asioiden kanssa, mutta jonka tarkoitus on saada ihmiset ajattelemaan edes hieman, joten MIETTIKÄÄPÄ VÄHÄN!

- Olet 20 vuotias hyvännäköinen muija ja haluat musiikkibisnekseen. Olet valmis laulamaan seksistisiä biisejä päästäksesi pinnalle. Äijät tekevät sinulle sellaisia biisejä joista he kuvittelevat muiden äijien pitävän. Äijät luovat sinulle imagon joka perustuu ulkoisiin avuihin ja seksistisiin sanoituksiin.

- Tulet äidiksi, sinulle tulee ikää 40 vuotta ja haluat edelleen jatkaa musiikin tekemistä, mutta nyt ymmärrät, että haluaisit ihan oikeasti laulaa asioista, jotka kiinnostavat sinua ihan oikeasti. Haluaisit unohtaa menneiden vuosien muiden sinulle tekemäsi "sexy" imagosi, koska vihdoin ymmärrät, että se ei voi olla kestävä imago ja haluat olla aito itsesi. Haluaisit laulaa sinulle tärkeistä asioista ja näyttää sen aidon puolen itsestäsi. Sinulle ei anneta mahdollisuutta tähän, vaan olet edelleen menneiden vuosien vanki. Sinut on kategorioitu aivottomaksi seksiblondiksi, joka laulaa "käyrä nousemaan" ja "sukkula veenukseen" tyylisiä aivottomia paskabiisejä.

- MITÄ TEET???? MITÄ TEET KUN YMMÄRRÄT, ETTÄ SINUA EI OTETA ENÄÄ VAKAVASTI VAIKKA TEKISIT MITÄ???

MIETTIKÄÄPÄ SITÄ!!!!!!!!!!

• DejaVu

Kuulostaa tutulta, missäköhän olen sen........?

• vainajalle

tuo varmaan helpotti sinun oloasi eniten,
        tuo vaahtoaminen.
        Ilkeys,pahansuopaisuus paistaa läpi.
        Jokainen tietää tuon asian muutenkin.
        Viisas ei siitä täällä huuda.

Anna jo vainajalle RAUHA !
        Äläkä täällä mesoa tuollaisella.
        Perusta vaikka oma keskusteluketju.

Mieti itse mitä kirjoitat ja mihin.
        Jotain kunnioitusta sentään toivoisi sinultakin.
        Ei Kikka ole sinulle tilivelvollinen mistään.

Kunnioita surijoita ja vainajaa , äläkä tule
        tänne meuhkaamaan.Kiitos.

• Katina2

Näinkin pitkän ajan jälkeen haluan vain sanoa Sinulle, nimimerkki Cocain, jos itse olet sairastanut masennusta, kuten minäkin,ei meidän sairautemme millään tavalla koitunut Kikan kohtaloksi! Ikävä on tätä "räväkkää ja hienoa" leidiä, jonka kuolemasta nyt vasta tulin tietoiseksi.Syy siihen, etten tätä ole aiemmin tietooni saanut, ei johdu minusta, eikä myöskään siitä, että minulta olisi jotain salailtu.

• essi

Mun parhaan kaverin äiti oli kikka. ei se sitä kauheasti enään sure!

• ...

...määrällisesti, että osanottajia, osanottajia joka tapauksessa.

• fideo

koska

• -----------

En ole kuullut aiemin asiasta puhuttavan.

• R.I.P.

R.I.P.

• Tarvo Puonti

Tämänpäivän työelämä on täynnä "pudonneita" työntekijöitä joita ei oteta enää vakavasti syynä voivat olla ikä, vaivat, työkyvyn alenema, sairastettu burn out tai mikä tahansa tosi vähäpätöinenkin syy tai seikka henkilökohtaisissa ominaisuuksissa jopa ulkonäön rapistuminen vuosien kuluttamana? Todettakoon tässä vielä se, että testosteroni ja estrogeeni vyöryy miehissä ja naisissa ikävälillä 18- 40 todenteolla ja seksi on lähes aina mielessä niinpä siitä "tarpeesta" syntyy taidetta, iskelmää, imagoa etc. .... mutta entäs senjälkeinen aika istuuko seksipommin julkkisrooli loputtomiin ja kun se estrogeenikin alkaa hiipua menopaussin alkamisikään mennessä ja traivi alkaa kadota? Kannattaa arvioida Kikkaa nämä ihmisen inhimilliset ja biologiset tekijät huomioon ottaen. Rauha hänen sielulleen, hän eli täysillä aikanaan ja elämätön elämähän se vasta myrkkyä on......

• VBNCXZ

ONX TÄÄ KIKKA SE SAMA KIKKA JOKA VARASTI JOHKUN TEKEMÄN UPEAN APINAMIÄS-BIISIN`?

• muistot

Kikka välitti ihmisisti koko sydämestään. Huumorintajuinen, hauska ja aivan ihana tyyppi. Ikävä kova! Lepää rauhassa muistot säilyy aina..

• Zombie thread!

Rauha aiheen sielulle (Zombie thread!)

• Anonyymi

onneksi iltasanomat kertoo taas kerran kikan suuresta urasta. ihana nainen! Antoi todella paljon (tarkoituksellinen vitsi) meille kaikille, silmänruokaa, ja hyvää musaa. kiitos Kikka <3 <3 <3 <3 <3

• Anonyymi

Mitä hyvää musaa?? Kikan musa oli ala-arvoista.

• Anonyymi

Mainettaan parempi laulaja. Ehdottomasti. Ikävä on vieläkin viihdyttäjää.

• Anonyymi

Sen olis pitänyt saada krypää kunnolla💪🏻

Ketjusta on poistettu 100 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe