Teoria

Tepolta

Luin tuossa juuri Tuulilasin tutkimuksen halutuimmasta merkistä. Kia ja Fiat olivat viimeisiä.

Miten sitten voi olla että suomalaiset ostavat silti näitä kahta merkkiä (Kia Cerato toiseksi ja Fiat Punto neljänneksi rekisteröidyin 11/05)?

Kun katsoin listaa Audin ja Volvon ollessa kärjessä, voin vain ihmetellä kuinka Skodan sukuinen Audi ja vikatilastojen peränpitäjä Volvo voivat olla niin haluttua kamaa ja vieläpä siihen hintaan?

18

2545

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensin lukemaan

viimeinen oli Fiat ja toiseksi viimeinen Skoda.

Taitaa olla ne Audit ja Volvot parempia kuin Skodat, Fiatit ja Ladat.

• äänestäjät

Luulo ei ole tiedon väärti:

Saksalaisen ADAC:in ja Ruotsin katsastuslaitoksen katsastuskirjanpidot tukevat alkuperäisen avaajan väitettä vikatilastojen pohjimmaisista. 940 sarjan Volvon jälkeiset ja vanhemmatkin(850) taitavat olla ihan täysiä "foordeja", kun katsoo vikatilastoja. Skodakin on nykyään VAG:in vähävikaisin brändi, eikä suinkaan audi.

• katsastustilastoilla
        äänestäjät kirjoitti:

Luulo ei ole tiedon väärti:

Saksalaisen ADAC:in ja Ruotsin katsastuslaitoksen katsastuskirjanpidot tukevat alkuperäisen avaajan väitettä vikatilastojen pohjimmaisista. 940 sarjan Volvon jälkeiset ja vanhemmatkin(850) taitavat olla ihan täysiä "foordeja", kun katsoo vikatilastoja. Skodakin on nykyään VAG:in vähävikaisin brändi, eikä suinkaan audi.

on tekemistä auton hyvyyden kanssa?

• Viinapää

• sillä on
        katsastustilastoilla kirjoitti:

on tekemistä auton hyvyyden kanssa?

merkitystä.
        Jos auto A menee laakista läpi katsastuksesta vuosi vuoden perään ja vielä ilman remontteja ja auto B:n saa läpi katsastuksesta vain joka vuosi toistuvien kalliiden remonttien avulla, ei ainakaan minulle ole epäselvää, kumman auton ostan.

• Nimetön

idiootti, joka vertaa fiatia ja skodaa ladaan.

• asko
        sillä on kirjoitti:

merkitystä.
        Jos auto A menee laakista läpi katsastuksesta vuosi vuoden perään ja vielä ilman remontteja ja auto B:n saa läpi katsastuksesta vain joka vuosi toistuvien kalliiden remonttien avulla, ei ainakaan minulle ole epäselvää, kumman auton ostan.

sillä minun logiikkani mukaan halpojen autojen (Fiat, Skoda ym. vastaavat) omistajat ovat useimmin vähävaraisia eikä heillä ole varaa käyttää autoa korjaamolla ennen katsastusta ja katsastuksessa sitten ilmenee vikalistaa, mikä pitää korjata. Lisäksi varmaan huollattavat autojaan minimaalisesti. Kalliimpien autojen omistajat ovat varakasta väkeä ja huollattavat säännöllisesti autonsa ja saavat ne läpi katsastuksessakin useammin ilman huomautuksia. Tällä haluan sanoa sitä, että eri merkkisten autojen käyttäjien erot vaikuttavat aika paljon katsastustilastoihin.

• Jarmo 73
        sillä on kirjoitti:

merkitystä.

Auto A on luultavasti ollut katsasturemontissa, menee varmasti läpi. Auto a on voinut vuoden sisällä hajota ja viety korjaamoon ja samalla on korjattu ilmenneet viat. Auto B joka saa hylyn on todennäköisesti ollut huoleton ajoauto jota ei korjaamolla ole käytett. Katsastustilastoja tulkittaessa olisi melkein parempi mitä enemmän hylättyjö autoja on, näitä ei ole siis etukäteen korjailtu katsastuskuntoon.

http://www.reliabilityindex.co.uk/man_index_2.html?searchtype=relindex&apc=3128339010848601

Mielestäni alle 100 indeksin omaavat autot ovat hyviä valintoja (eli vähävikaisimpia), näitä ovat siis tällähetkellä

BMW
        DAEWOO
        FIAT
        FORD
        HONDA
        HYUNDAI
        LEXUS
        MAZDA
        PEUGEOT
        SEAT
        SKODA
        VOLKSWAGEN

Näistä löytyy ne aliarvostetuimmat merkit halvalla ja autot ovat erittäin luotettavia. SEAT, FIAT, SKODA olsii minulle ykkösvaihtoehdot autoa valittaessa, hinta varusteet ulkonäkö ratkaisevat loput. Tueksi otetaan ruosteraporit http://www.sealco.fi/ruosteraportti01.htm Joka pudottaa äkkiäkatsottuna valinnoista lopullisesti pois japanilaiset sekä fordin. Helppoa löytää vähän ruostuva ja varma auto. =)

• Dork basher
        sillä on kirjoitti:

merkitystä.

Olet ymmärtänyt katsastuksen idean väärin. Ei katsastus ole mikään kuntotesti, vaan siinä tarkastetaan että keskeiset turvallisuusvälineet ja säädöt toimivat oikein. Remontilla ja katsastuksilla ei ole mitään yhteyttä, sillä ajoneuvo pitää pitää aina siinä kunnossa että se menisi koska tahansa läpi katsastuksesta.

• Tepon kaveri
        Dork basher kirjoitti:

Olet ymmärtänyt katsastuksen idean väärin. Ei katsastus ole mikään kuntotesti, vaan siinä tarkastetaan että keskeiset turvallisuusvälineet ja säädöt toimivat oikein. Remontilla ja katsastuksilla ei ole mitään yhteyttä, sillä ajoneuvo pitää pitää aina siinä kunnossa että se menisi koska tahansa läpi katsastuksesta.

Kyllä se nyt jotain kertoo. Tosin kallista mersua huolletaan kyllä paremmin mitä pikku-Fiatia.

• äänestäjät

Vuoden 1994 presidentinvaaleissa Patea äänesti n. 600000 suomalaista. Jos vastustajat olisivat voineet antaa hänelle miinus-ääniä, luku olisi ollut ehkäpä 1200000 pienempi eli -600000. Samalla logiikalla ne ovat eri autoilijat, jotka ostavat fiatin tai audin.

• tuo

> tutkimuksen HALUTUIMMASTA merkistä

lukee selvästi. Eri asia mihin rahat riittää.

• Teppo.

Aina voi ostaa käytetyn haluamansa merkin uudemman tilalle.

• tuo
        Teppo. kirjoitti:

Aina voi ostaa käytetyn haluamansa merkin uudemman tilalle.

ihan niin kuin mun kaveri teki vai? Halus näemmä välttämättä mersun. Ostikin sellaisen. 500 000km (puoli miljoonaa) ajetun vermeen 8000e (kahdeksan tuhatta). Mun Fiatti on saman hintainen mutta ajettu 80 000km (kahdeksankymmentä tuhatta). Kyllä mä itse katson enemmän noita kilometrejä kuin haluamaani merkkiä.

P.S. Tunnen tuon mersun edellisen omistajan. Kyllä sillekin nauru maittoi.

• asko
        tuo kirjoitti:

ihan niin kuin mun kaveri teki vai? Halus näemmä välttämättä mersun. Ostikin sellaisen. 500 000km (puoli miljoonaa) ajetun vermeen 8000e (kahdeksan tuhatta). Mun Fiatti on saman hintainen mutta ajettu 80 000km (kahdeksankymmentä tuhatta). Kyllä mä itse katson enemmän noita kilometrejä kuin haluamaani merkkiä.

P.S. Tunnen tuon mersun edellisen omistajan. Kyllä sillekin nauru maittoi.

jokainen katsoo omalta kantiltaan hinta-laatusuhteen.

• Järkevää?

Uusi Stilo ja kymmenen tonnia riihikuivaa vaiko esimerkiksi pelkästään Audi A3 uutena?

• tästähän on kysymys

oiva vertailu! Näitä lisää, niin Suomen miehet järkiintyy,,,,,tai sitten ei.Pakko saada BMW---laulaa Popedakin..

• Stilossa tuon välirahan voi laittaa vaikkapa nahkasisutukseen, lasiseen viisiosaiseen kattoluukkuun ja automaattiseen cruiseen (pitää välimatkan edelläajavaan vakiona). On TAATUSTI tyylikkäämpi ja parempi valinta kuin tuulipukukansan punainen perus A3.

http://www.km77.com/marcas/fiat/stilo_03/0primera/gra/04.asp

Tuon auton hinta on noin 26 teur. Sillä saa melkein uuden punaisen A3:n huimalla 102 hv:n vanhanaikaisella VW:n koneella. Wau! Koska Audi on hieno "premium" auto, siinä on varmaankin takakaiuttimet ihan vakiona, toisin kuin VW:ssä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      64
      4231
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4181
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      107
      2900
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      55
      2782
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1989
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1669
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      109
      1343
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1271
    Aihe