no niin, toivottavasti nimi uruk-hai on nyt oikea, tarkoitan sillä siis sarumanin luomuksia. tahtoisinkin kysyä 'asiantuntijoilta', pohjautuuko näiden 'örkkien' kaivaminen (ELOKUVASSA) siitä ihme limasta/kalvosta jotenkin kirjaan? miten helvetissä ne sinne maan alle päätyivät?? 8) itse en ole löytänyt vastausta.. joten voisiko joku selventää asiaa hieman? :) tänk juu!
kysymys uruk-haista...
8
673
Vastaukset
- tsiisus
Kirjassa Saruman risteyttää 2 örkkirotua.Kai se kalvo on sitte jonkinlainen "keitos" jossa nuo 2 rotua olivat...
- Sypra
no NIINHÄN se olikin. kauanpa kesti tajuta. kyllähän siitä kai leffassakin mainitaan että Saris on risteyttänyt örkkejä ja hiisi-ihmisiä tai miten lie. no niin. tänks.
- Dimtûriwen
Sypra kirjoitti:
no NIINHÄN se olikin. kauanpa kesti tajuta. kyllähän siitä kai leffassakin mainitaan että Saris on risteyttänyt örkkejä ja hiisi-ihmisiä tai miten lie. no niin. tänks.
Tuota... Minusta tuntuu, että tuo limamömmöjutskamuta oli ihan leffantekijöiden oma keksintö... Itse ainakin ajattelin niin, ennenkuin olin nähnyt elokuvan, että nämä örkit ja hiisi-ihmiset lisääntyivät ihan luonnollisella tavalla... mutta EIHÄN elokuvassa voi näyttää kun örkit naivat. Hyh.
- *lol*
Dimtûriwen kirjoitti:
Tuota... Minusta tuntuu, että tuo limamömmöjutskamuta oli ihan leffantekijöiden oma keksintö... Itse ainakin ajattelin niin, ennenkuin olin nähnyt elokuvan, että nämä örkit ja hiisi-ihmiset lisääntyivät ihan luonnollisella tavalla... mutta EIHÄN elokuvassa voi näyttää kun örkit naivat. Hyh.
Ei tosiaankaan voisi :D Ja enpä ole nähnyt tyttö-örkkejäkään.....
- Sypra
*lol* kirjoitti:
Ei tosiaankaan voisi :D Ja enpä ole nähnyt tyttö-örkkejäkään.....
joo, sepä olisi tosiaan aika niljaisen näköistä, so to say. :DD toivottavasti ei ihan NIIN pitkälle mennä. ja olihan se ihan helvetin inhottavan näköistä sekin, kun ne niitä sieltä mömmöstä kuori.
- "My figthing Uruk-Hai&qu
Minulla on oma teoria tästä: Se ällö lima-muta kalvo oli jonkinlainen "kotelo", jossa nämä risteytykset kypsyivät, kunnes "syntyivät".
Mutta en kyllä tiedä miten itse risteytys tehtiin.
Kiinnostavia teorioita alempana viestilistassa :D
Ehkäpä Sarkun taikuudella otettiin geenejä Hiisi-ihmisistä ja örkeistä ja tehtiin pieni "mixi" :P - Ringgalar
En tiedä mistä nämä sinun viestiisi vastanneet ovat hankkineet Tolkien 'tuntemuksensa', mutta asiaan.
Uruk-Hain luomista pidettiin Sarumanin rikoksista suurimpana. Hän risteytti keskenään _ihmisten_ ja örkkien rodut. Limanuljaskajuttu on pelkästään elokuvassa, ei kirjassa.- Thuringwethil
Semmoista vielä että nähdäkseni nämä urukit olivat suurimmaksi osaksi örkkejä, seassa vain vähän ihmisverta. Sitten mainitaan myös vakooja, joka vaikuttaa olevan taas enemmän ihminen kuin örkki, mutta sekaverinen kuitenkin. "Puhtaita" puoliörkkejä oli varsin vähän, ja niitä Saruman käytti eliittisotureinaan. Ne olivat yhtä isoja kuin ihmiset, mutta kykenivät käytämään myös örkkien raskaita haarniskoita. Mahdollisesti ne eivät olleet luontojaan lisääntymiskykyisiä (vrt muuli), tai sitten vain liian hitaita 'massatuotantoon', joka on örkkien erikoisala.
Örkit muuten lisääntyvät ihan kuten ihmisetkin, niitä on naaraspuolisiakin etc. Mutta kun ämerikkäläisen koulukunnan leffoissa saa olla vain verta ja väkivaltaa, ei laisin paljasta pintaa... Limailu oli yksi Jacksonin kompromisseista, ja selkeä allegoria tri Frankensteinin kokeisiin. Kirjassa yksityiskohtiin ei puututtu, ja uruk-hain alkuperästä esitettiin lähinnä arvailuja.
Sarumanin leimaaminen tästä on aika paksua propagandaa muuten... Onhan noita puolhaltioitakin, sekä yksi tilastoitu tapaus maian ja haltian sekaantumisesta... Ei sillä etteikö Saruman olisi nykypäivänä istunut pitkää päivää Haagissa ihan aiheestakin, mutta syyttää nyt rotujen sekoittumisesta... Mitäköhän tähän sanovat vaikkapa mestitsit tai mulatit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi663276Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj903066SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1773008- 1362385
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä412366Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2052211Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li361724Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi521688Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4001673- 1001185