Autonvuokraus Dubaissa.

Aavikkorotta

Aurinkomatkojen sivuilla en löytänyt infoa joten koitetaan täältä.Onnistuu varmaan autonvuokraus dubaissa millainen liikenne?,Onko mitään rajoituksia elikkä voiko ajella toisiin kaupunkeihin vapaasti?
Omassa mielessä oli että jos vielä löytyisi joku hieman parempi auto esim urheilu/avo.

6

2520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

Itse en ole autoa vuokrannut, mutta käsittääkseni ainoastaan Dubain emiirikunnassa käy kansainvälinen ajokortti. Liikenne on aivan kamalaa ainakin Dubaissa, jossa on teollistuneiden maiden suurin liikennekuolleisuus henkeä kohti. Ruuhkat ovat hirveät ja jatkuvasti näkee autoja pienillä lommoilla. Itse en uskaltaisi ajaa Dubaissa.

• klkl
    • hyvin

Ennen omaa matkaani kyselin mielipiteitä auton vuokraamisesta. Useimmat kehottivat jättämään vuokraamatta liikenteen vuoksi. Jo paikan päällä kadutti, että en vuokrannut.

Ei se liikenne sen kummempaa ollut kuin muissakaan vastaavissa paikoissa, itse asiassa se oli hyvin loogista. Toki erilaista kuin Suomessa, mutta kuka sellaista odottaisikaan. Nämä mielipiteiden esittäjät saattavat olla niitä, joilla ei ole kokemusta ratin takaa muualta kuin koti-Suomesta, eivätkä he ehkä osaa nähdä olosuhteita muuten kuin oman liikennekulttuurimme kautta.

Itse Dubaissa autoilu ei ole niinkään järkevää, koska taksit ovat hyvin edullisia, ja oudolla kuskilla aikaa hukkaantuu reittien ja parkkipaikkojen etsimiseen. Mutta jos haluaa lähteä pois Dubaista, esim. itärannikolle, niin vuokra-auto on poikaa.

Tietoni mukaan paikan päällä kirjoitetaan paikallinen väliaikainen ajokortti, ja sitä varten on hyvä ottaa kaksi passikuvaa mukaan.

Katselin joskus Avisin sivuja, kun vielä auton vuokraamista suunnittelin, ja muistikuvani mukaan hinnat olivat hyvin halpoja. Finnairin Plus-kortin numero taisi antaa alea.

Älä ota avoautoa. Sellainen on jokseenkin turha peli kuumassa maassa. Tukalaa, ja hipiä palaa.

• onnea vaan matkaan.

Itse en ole kansainvälinen autokuski. Ainoastaan Pohjoismaiden pääkaupungit tullut ajeltua. Minua se meno siellä kyllä hirvitti sen verran etten tohtisi laina-autolla mennä. Oma auto olisi eri asia. Bensahan siellä on edullista, n. 20 cnt litra. Monet ovat käyneet esim. Abudhabissa vuokra-autolla. Kaupunkien välillä nyt ei maisemia voi ihailla, hiekka-aavikkoa se on, mutta ainahan eri kaupungit ovat erilaisia.

• Hippal

Serkkuni oli töissä Emiraateissa ja hänen autolla huristeltiin kun siellä kyläiltiin. Matka Dubaista Abu Dhabiin taittui hyvin, kun tiekin on lähes viivottimella vedetty suoraksi. Lisäksi seikkailimme autolla Fujeirahiin ja Al Ainiin. Meidän perhe ei ainakaan kokenut liikennettä "kauheaksi"...samanlaista "kaaosta" se on eteläeuroopassakin! Suosittelen auton vuokrausta jos aioitte lähteä Dubaista seikkailemaan muihin kaupunkeihin. Itse Dubaissahan on edullista ja kätevää kulkea taksilla.

• M a t k a a j a

Entäs voiko suomalaisella ajokortilla huristella vuokra-autolla Arabiemiirikunnissa? Itselläni on vanha suomal. ajokortti ja USAn ajokortti, voinkohan noilla ajella?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe