Aurinkomatkojen sivuilla en löytänyt infoa joten koitetaan täältä.Onnistuu varmaan autonvuokraus dubaissa millainen liikenne?,Onko mitään rajoituksia elikkä voiko ajella toisiin kaupunkeihin vapaasti?
Omassa mielessä oli että jos vielä löytyisi joku hieman parempi auto esim urheilu/avo.
Autonvuokraus Dubaissa.
6
2520
Vastaukset
- ...............
Itse en ole autoa vuokrannut, mutta käsittääkseni ainoastaan Dubain emiirikunnassa käy kansainvälinen ajokortti. Liikenne on aivan kamalaa ainakin Dubaissa, jossa on teollistuneiden maiden suurin liikennekuolleisuus henkeä kohti. Ruuhkat ovat hirveät ja jatkuvasti näkee autoja pienillä lommoilla. Itse en uskaltaisi ajaa Dubaissa.
- klkl
on kyllä aika kova Dubaissa mutta kyllä voit ihan hyvin ajaa siellä. Vältä vaan pahimmat aamu ja iltaruuhkat. Saat vapaasti ajaa muihin kaupunkeihin.
Tässä vähän infoa http://www.theemiratesnetwork.com/uae/rent_a_car.htm
Hyvää matkaa! - hyvin
Ennen omaa matkaani kyselin mielipiteitä auton vuokraamisesta. Useimmat kehottivat jättämään vuokraamatta liikenteen vuoksi. Jo paikan päällä kadutti, että en vuokrannut.
Ei se liikenne sen kummempaa ollut kuin muissakaan vastaavissa paikoissa, itse asiassa se oli hyvin loogista. Toki erilaista kuin Suomessa, mutta kuka sellaista odottaisikaan. Nämä mielipiteiden esittäjät saattavat olla niitä, joilla ei ole kokemusta ratin takaa muualta kuin koti-Suomesta, eivätkä he ehkä osaa nähdä olosuhteita muuten kuin oman liikennekulttuurimme kautta.
Itse Dubaissa autoilu ei ole niinkään järkevää, koska taksit ovat hyvin edullisia, ja oudolla kuskilla aikaa hukkaantuu reittien ja parkkipaikkojen etsimiseen. Mutta jos haluaa lähteä pois Dubaista, esim. itärannikolle, niin vuokra-auto on poikaa.
Tietoni mukaan paikan päällä kirjoitetaan paikallinen väliaikainen ajokortti, ja sitä varten on hyvä ottaa kaksi passikuvaa mukaan.
Katselin joskus Avisin sivuja, kun vielä auton vuokraamista suunnittelin, ja muistikuvani mukaan hinnat olivat hyvin halpoja. Finnairin Plus-kortin numero taisi antaa alea.
Älä ota avoautoa. Sellainen on jokseenkin turha peli kuumassa maassa. Tukalaa, ja hipiä palaa. - onnea vaan matkaan.
Itse en ole kansainvälinen autokuski. Ainoastaan Pohjoismaiden pääkaupungit tullut ajeltua. Minua se meno siellä kyllä hirvitti sen verran etten tohtisi laina-autolla mennä. Oma auto olisi eri asia. Bensahan siellä on edullista, n. 20 cnt litra. Monet ovat käyneet esim. Abudhabissa vuokra-autolla. Kaupunkien välillä nyt ei maisemia voi ihailla, hiekka-aavikkoa se on, mutta ainahan eri kaupungit ovat erilaisia.
- Hippal
Serkkuni oli töissä Emiraateissa ja hänen autolla huristeltiin kun siellä kyläiltiin. Matka Dubaista Abu Dhabiin taittui hyvin, kun tiekin on lähes viivottimella vedetty suoraksi. Lisäksi seikkailimme autolla Fujeirahiin ja Al Ainiin. Meidän perhe ei ainakaan kokenut liikennettä "kauheaksi"...samanlaista "kaaosta" se on eteläeuroopassakin! Suosittelen auton vuokrausta jos aioitte lähteä Dubaista seikkailemaan muihin kaupunkeihin. Itse Dubaissahan on edullista ja kätevää kulkea taksilla.
- M a t k a a j a
Entäs voiko suomalaisella ajokortilla huristella vuokra-autolla Arabiemiirikunnissa? Itselläni on vanha suomal. ajokortti ja USAn ajokortti, voinkohan noilla ajella?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803