Bussitiedustelua (ja vähän muutakin)

Morwen

Olen menossa Bosniaan ensi kesänä, luultavasti heinäkuun alussa. (Poistuloajankohdasta en ole lainkaan varma.) Ajattelin lentää Zagrebiin (kyllä, Kroatiaan) ja sieltä mennä bussilla Bihaciin, joka on lopullinen määränpääni. Siispä kysyn, olisiko joku sattunut löytämään informaatiota busseista Zagrebin ja Sarajevon välillä, sillä luulen, että Bihac sattuu tuon reitin varrelle. Mikä tahansa info käy, aikataulut, hinnat... Onhan tässä kesään vielä aikaa, mutta mieluummin etsin tietoa etukäteen ja hyvissä ajoin.

Ja mitä mieltä ylipäätään olette Bosniaan matkustamisesta (ikään kuin se vaikuttaisi päätökseeni)? Määränpäässäni tulen olemaan hyvissä käsissä, mutta koska en ole matkustanut yksin Suomen ulkopuolella, en tiedä, mitkä kaikki vaarat pieniä suomineitosia vaanivatkaan. Ja ketut, tiedän oikein hyvin, mutta pystyykö kukaan konkretisoimaan?

4

2616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sarajevo

      Zagrebista kyllä mene bussi suora sarajevon mutta ei ennä bihacin kauta se matka kun vaan kesta niin kauan mutta kyllä sielta (Zagrebista) mene busi bihacin hyvin halvalla. Olen itse sarajevosta kotoisin ja voin sano jos meet nähtavyksia katsoman ei kanata bihacin mena mutta jos oot pätänyt sit ole hyvä! Zagrebista mene myos taxi sine ja ei kesta kun hetki en usko et on kalis tarkista.Tai mene konella Helsinki - Budapest - Sarajevo ja sielta busilla bihacin se bussi makssa 5 euro. Ja yksi vinki vaan ällä ikina ota kakki rahat mukan ja varo kenen kanssa liikut turvalista matka. ps. kaväise sarajevossa se on sen arvoinen.

      • Shaline

        Kiitoksia kaikenlaisista neuvoista, ne ovat aina tarpeen. Minulla on henkilökohtaisia syitä mennä Bihaciin, mutta luultavasti käyn myös Sarajevossa.

        Matkailu itsessään on tuttua, mutta koskaan ei toki vieraalla maalla voi olla liian varovainen - huomio kun tuppaa kiinnittymään ennemmin nähtävyyksien ihailemiseen kuin tavaroista huolehtimiseen.


    • BiH

      Hei!

      Käyn itse kaksi kertaa vuoteen Bosniassa ja sen verran voin kertoa että Bosnia on oikein kaunis maa, maisemat aika uskomattomia. Mut asiaan: Zagrebin linja-autoasemalta ei pääse suoraan Bihaciin, joudut Bosnian puolella vaihtamaan autoa ja hyppäämään esimerkiksi Banjalukassa Bihaciin menevään linja-autoon. Tässä ovat Zagrebin linja-autoaseman kotisivut mistä selviävät aikataulut www.akz.hr
      Vuoroja lähtee muutamaan kertaan päivässä. Ei pitäisi olla ongelmia päästä perille.
      Bosniasta on sen verran hyvä tietää että ihmiset ovat tosi ystävällisiä, mutta jotkut ovat aika kielitaidottomia.. Mutta kun jaksaa yrittää pärjää kyllä vallan mainiosti. Varovainen pitää olla aina, matkustaapa missä tahanssa. Toivottavsti sulle on apua näistä tiedoista. Hauskaa matkaa :)

    • äityli

      Välilasku Budabestissä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1512
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      164
      1139
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      691
    Aihe