Sierra flektiprobleema

Eurocub

Missähän vika voisi löytyä seuraavaan ongelmaan(syy ei ole merkissä...).
Jäähdyttimen puhaltimet/puhallin ei suostu käynnistymään misään lämpötilassa. Lämpökytkin on vaihdettu samoin ropellin moottori on ehjä. Ohjaako lämpökytkin suoraan virtaa vai ohjaako se pelkästään relettä?? Sulaketta en mistään löytänyt. Missähän se mahtaa olla??Ohjekirja sanoo että rele on pelkääjän jalkatilassa mutta proppua ei löydy mistään.Onko sitä olemassakaan... Onko kellään ollut samoja ongelmia?? Auto on 2,0i DOHC -93.Auttakaa nyt heimoveljet/sisaret ettei tarvi kansipahvia alkaa vaihtamaan...

6

745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koffi

      just eilen ehittii samaa vikaa 92/93 vectrasta. siinä vika löyty ku oli yks liitin irti(en tiä miks). ropelli ei toiminu ku ilmastoinnin ka. mut alko se pelaa sitte... vaihettii myös releen paikkaa. se ois hyvä jos löytys.. se voi olla vaikka hapettunu...

    • issmo

      Sama juttu mulla -92iS:ssä, flekti ei lähe päälle vaikka lämpömittari on punasen rajalla (ylemmäös en oo uskaltannu koittaa ) Autossa on uusi termari ja flektiantura. Flektianturan johdot yhteen jomppaamalla flektit lähtee päälle, joten lienevät ehjät. Yksi syy voi tietenkin olla bilteman lämpömittarin antura.
      Missäs sulla normaalista lämmöt ovat ( jos mittarista katsoo) ?

      • teemu

        aika harvoin flektit menee päälle vaikka olis lämpimämpikin päivä.Lämpömittarin pitää nousta punaisen rajalle ennenkuin lähtee flekti päälle.ainoita kertoja kun on minun sierrassa tarvittu flektiä on asuntovaunun kanssa kun maantie vauhdista pysähtyy niin lämmöt pomppaa.


      • Eurocub

        Vika löytyi.
        Liittimet jotka ovat imusarjan alapuolella(2kpl) joista piuhat jakaantuu suuttimille ja antureille oli toisessa juuri puhaltimen johtimet sulaneet(palaneet) poikki. Päällepäin ei näkynyt mitään mutta kun otti liittimen auki niin eipä ollutkaan lankoja tolpanvälissä.Liitin oli kaikenlisäksi sulanut yhteen joten aukisaaminen oli pienen työn takana... Nyt pelaa hyvin kun ohitti sen liittimen. Ilmeisesti aikojen saatossa oli hapettunut ja kun olisi tarvittu niin eipä enää kestänytkään kuumentumatta. Lämpömittari on yleensä OOn ja R:n välissä eli puolessavälissä. Mittarien näytöissä tosin on erojakin...
        Syy kyllä taitaa olla sun tapauksessa juurikin bilteman anturissa...Yleensähän ei kone lämpiä kovin korkealle mutta kuumalla ilmalla kaupungissa ja pitkään tyhjäkäynnillä seistessä nousee lämmöt. Flekti yleensä on lähtenyt siinä valkosen ja punasen rajamailla päälle.Ja jos ei auta ensimmäinen ropelli niin sitten kun viel vähän löämpiää niin lähtee se alempikin pyörimään. Eli on 2-vaiheinen.


      • Tepetsu91
        Eurocub kirjoitti:

        Vika löytyi.
        Liittimet jotka ovat imusarjan alapuolella(2kpl) joista piuhat jakaantuu suuttimille ja antureille oli toisessa juuri puhaltimen johtimet sulaneet(palaneet) poikki. Päällepäin ei näkynyt mitään mutta kun otti liittimen auki niin eipä ollutkaan lankoja tolpanvälissä.Liitin oli kaikenlisäksi sulanut yhteen joten aukisaaminen oli pienen työn takana... Nyt pelaa hyvin kun ohitti sen liittimen. Ilmeisesti aikojen saatossa oli hapettunut ja kun olisi tarvittu niin eipä enää kestänytkään kuumentumatta. Lämpömittari on yleensä OOn ja R:n välissä eli puolessavälissä. Mittarien näytöissä tosin on erojakin...
        Syy kyllä taitaa olla sun tapauksessa juurikin bilteman anturissa...Yleensähän ei kone lämpiä kovin korkealle mutta kuumalla ilmalla kaupungissa ja pitkään tyhjäkäynnillä seistessä nousee lämmöt. Flekti yleensä on lähtenyt siinä valkosen ja punasen rajamailla päälle.Ja jos ei auta ensimmäinen ropelli niin sitten kun viel vähän löämpiää niin lähtee se alempikin pyörimään. Eli on 2-vaiheinen.

        Siis itselläni on myös dokki sierra jossa vain yksi rupelli pyörii kun se ohittaa sen valkorjajan tai on siinä valkorajan lpulla niin yksi alkaa pyörimään mutta toinen ei. eli onko kyseessä siis vuorottainen puhallus vai kuuluuko niiden pyöriä yhtäaikaa?


    • jomppa3

      Katso sulake joka siaitsee kun otat hanskalokeron irti niin vasemmalla on sulake ja rele

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe