Mitä on onnellisuus?

Onnetonko?

..On niin helppoo olla onnellinen ja tyytyy siihen mitä on..
Tuo lausahdus pyörii mielessä ja sen tarkoitusta on vaikea tietää, koska juuri silloin kun kuvittelee olevansa onnellinen tapahtuu jotain joka vie sen kaiken pois.
Onko ihmisen väärin olla onnellinen?
Minusta tuntuu, että on muutenhan mitään kamalaa ei edes tapahtuisi.
Onnellisuus on vaikea käsite, koska kuka muka osaa sanoa järkevästi sen mitä oikeastaan on onnellisuus ja miksi ihmisen pitäisi olla onnellinen..

14

5765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jolla on korva . .

      Onnellisuuten kuuluu iso skaala.
      Voihan olla onnellinen, ku vaeltelee metsäs ja löytää (vaikka nyt tähänaikaan) autiotuvan suojakseen ja vaik löytää sitten tulitikun raapastavaksi, että saa lämmön. Ja jos ei löydä tulistatikkua saa kuitenkin tuulen suojan ja jos ei löydä tupaa voi lähtee kotiin ja ja ja . . .
      Eipähän tarvitse sunkaan tuntee kipuja siitä' jos onnellisuutta tavoitanet.

      Elämänvarrella tupsahtelee ihan inhimmillisiä onnettomiakin tapahtumia .

      Makusteleppa esim.tästä . On ihmisiä yli kaksikytvuotta sokeanna ja kirjoittaa syvällisemmin laulua näkemisestä. Samoin kauaa-kauon jalattonna ja sanoittaa ilosanoman viennistä ja Kuuro taivuttaa sävelen kuulemiseen
      ja jos vammat syntyessään iloitsee onnellisuudesta enemmän kuin ns.terve osaa (silloinhan hän on oikeestikki terveempi).Onnellisuutta saat kokea siin jotta pystyit naputteleen viestis ja kun toimii jokin viidestä aististas, että jos viellä toi kuudeski aisti tahtoo kimppaan.

      Minä kuitenkin ymmärrän, et kun odotat päivän postia ja jos lasku on pienemi tai ei tullutkaan
      ...mut JOS et sitten omistakkaan postilaatikkoa-
      oo onnellinen sen kimppuun ei voi joku onneton
      käydä . .
      Otahan nyt posiitiivinen asenne ja onnellisuutta voit myös levittää. JO TÄNÄÄN !
      Onnellinen juttu SINUAKIN RAKASTETAAN . . . .

    • se menee näin

      Onnellisuus on minulle tasapainoinen olo itsessäni. Elämän osa-alueet ovat tasapainossa ja harmoniassa keskenään. Helpolla tämä ei ole tullut, mutta nykyään hymyilen keskellä päivää ja joskus vain siitä että näen pienen koiran heiluttavan häntäänsä.

    • analyysi

      Nuo biisin sanat ovat vähän nurinkuriset, kuten sanoit. ..Jos tyytyy siihen mitä on.. Menettäminen ja omistaminen ovat yksi akseli jonka varassa ihmiset onneaan mittaavat. Sillon kun saadaan tunnetaan vähän aikaa onnea, jos taas menetetään, se koetaan epäonnena ja suruna.

      Mitä olisi täysin riippumaton onni, sellainen onni, jota ei riepottelisi menestykset ja menetykset?

    • onnellinen

      kun on onnekas. Mitenkäs sitä sanottiinkaan; "Ei ole temppukaan olla rohkea jos ei pelota"

      • blondi-72hki

        minulle on että olen sinut itseni kanssa,lasteni onnellisuus,se että jaksan urheilla ja nautin siitä,on kiva kun lasteni kavereita tulee yökylään,kuuma kesä ja kylmä lonkero,uuteen ihmiseen tutustuminen ja se kun heti synkkaa,rakastan tanssimista ja olen onnellinen musiikista,siskoistani joihin hyvät välit... ym ym


      • Onneton onnellinen

        Kovin moni onnekas ei osaa olla onnellinen. Moni hyvin onnekas on onneton. Parasta onnea on olla onnellinen siitä huolimatta, ettei ole onnekas.

        Dalai Laman kasvoista paistaa mielestäni onnellisuus. Mies on tietenkin onnekas, mutta toisaalta, kuinka moni tavallinen ihminen todella haluaisi elää hänen elämäänsä?

        Onni on olotila pään sisällä!


      • suhteelista
        Onneton onnellinen kirjoitti:

        Kovin moni onnekas ei osaa olla onnellinen. Moni hyvin onnekas on onneton. Parasta onnea on olla onnellinen siitä huolimatta, ettei ole onnekas.

        Dalai Laman kasvoista paistaa mielestäni onnellisuus. Mies on tietenkin onnekas, mutta toisaalta, kuinka moni tavallinen ihminen todella haluaisi elää hänen elämäänsä?

        Onni on olotila pään sisällä!

        ihmiset jotka ovat onnellisia pienistä asiosta,osaavat olla onnellisia myös suurista asioista,toisinpäin on vaikeampi olla.


      • ajatuksissa
        suhteelista kirjoitti:

        ihmiset jotka ovat onnellisia pienistä asiosta,osaavat olla onnellisia myös suurista asioista,toisinpäin on vaikeampi olla.

        Olen samaa mieltä kanssasi.


    • juuliannah

      Onnellisuus on sitä, että on tyytyväinen elämäänsä/olotilaansa juuri sillä hetkellä. Jokaisella ihmisellä on oma määritelmänsä onnellisuudelle.

      Minun onnellisuuden reseptiini kuuluu:
      YSTÄVIÄ ja LÄHEISIÄ, joille kertoa ilot ja surut ja joiden kanssa voi olla oma itsensä.
      HYVÄ TERVEYS, jotta jaksan olla iloinen ja toimittaa "velvollisuuteni" sekä työpaikalla/koulussa ja yksityiselämässäni.
      HENKINEN HYVINVOINTI, joka tulee kahdesta edellisestä.

      Hetkittäin voi tuntea onnellisuuden tunteen esim. kun saa hymyn tai kauniin sanan palkinnoksi auttaessaan lastenrattaita työntävää äitiä pääsemään sisälle postin ovesta, tai kun katselee pientä lasta syöttämässä sorsia lammen rannalla.
      Mutta jotta elämä kokonaisuudessaan olisi onnellinen, täytyy taustalla olla jotain mikä pohjimmiltaan tekee onnelliseksi, jossa huomaa ja osaa arvostaa elämän pienkiäkin ilonaiheita, joista siis saa onnellisuuden tunteen itselleen.

      • Joulupukkina 2000-2005.

        on usein helpompi hengittää ja kausittain olla ns.onnellinenkin?Jossakin yhteisöissä välitetään vielä toisista,mutta talouden arvot:raha,valta,voittot vievät ihmisiltä hyvän elämän?Ja kuitenkin me kaikki haikailemme rahan perään,minä,minä ensin ja sitten muut,myöskin oman onnen "maksimoinnissa"!Kliseitä;sanoo kyynikko?mutta katsokaapas tarkkaan mammonan-temmppeleitä Joulun alla,ahdistuneita,hamuilevia katseita tavaroiden perään ja ehkä joillakin hetken illusio onnesta..


    • olet sinä

      Onni...
      ...se ei ole tasainen tie vaan erikoinen kyky edetä miellyttävällä tavalla "erämaassa".

      Jospa tietäisit kuinka vähän tarvitset tullaksesi onnelliseksi, et koskaan olisi levoton.

      Onnellinen on se, joka voi tehdä toiset onnellisiksi.

      Mutta joka ahneesti säilyttää onnen itsellään, mennettää sen...

    • tou

      Ihmiselle pitäisi riittää onnellisuuden saavuttamiseen, luonto ja vuodenajan vaihtelut. se siitä millä sen saavuttaa, se on ainut tie.

    • onni

      tässä järkevä ja todellinen käsite onnellisuudesta;onni on sitä kun on tyytyväinen elämäänsä ja itseensä.


      ikuiset valittajat ja täydellisyyden tavoittelijat eivät ole koskaan onnellisia.

      onni ei ole kauneutta ja rikkautta,vaan ja anoastaan tyytyväisyyttä.

      ja tyytyväisyys on viisautta.

    • Jussi-paita

      Onhan se varmasti hankalaa määrittä mitä se on. Mutta ei kai semmonen pieni ryppy tee ihmistä kokonaan onnettomaksi... ei ainakaan saisi tehdä. Ei kai se mitenkään väärin ole mutta eikö elämä olisi tylsää jos ei koskaan tapahtuisi mitään odottamatonta tai pahaa!? Eihän se tuntuisi miltään jos koko ajan olisi kivaa. Onnellinen tulisi olla lähinnä kai oman mielenterveytensä takia!=) Minä ainkaki tyydyn vähään ja olen kaikin puolin onnellinen.

      Tuli mieleen A.A. Milnen Nalle Puhista tämmönen aika hauska pätkä:
      "on hankalaa olla urhea, kun on vain hyvin pieni eläin"

      Disney on pilannut Nalle Puhin... alkuperäiset on miljoona kertaa parempia!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1947
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1336
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe