Korvien välissä vikaa??

blondi

Osaako ja jaksaako joku hieman neuvoa: Otin
vihdoin vanhasta duunista ostamani imacin käyttöön, avasin welhon yhteydet (1 mt) ja koitin mennä surffaamaan oikotien duunipaikka-sivuille ja ties minne, MUTTA jostain syystä en näe esim. työpaikasta yksityiskohtaista tietoa jne. ikkunan kehykset ja mainokset näkyvät mutta ei varsinainen tekstisivu. Vika asetuksissa, yhteyksissä vai mun korvien välissä? Tässä on OS 9.2 onko se ihan surkea, pitäiskö päivittää tms. Olen ihan romuna kun en pääse tämän kanssa eteenpäin ja nyt harmittaa että ostin koko rakkineen, sillä viidelläkybällä olisi voinut tehdä kai muutakin..

13

1902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mäkkihöperö

      Katso onko selaimestasi uudempi versio ja vaihda siihen.
      Eräs mahdollisuus on http://www.icab.de
      Ei sekään kaikkea osaa, mutta on kevyt ja ketterä.
      Perusongelma on se että tuolle vanhemmalle käyttöjärjestelmälle ei enää liiemmälti tehdä ohjelmistopäivityksiä.
      Niitä voi etsiä Applen sivuilta tai esim tuolta:
      http://www.versiontracker.com/macos/
      Tarkempi tieto koneesta (omppuvalikon ensimmäinen komento) auttaisi myös lisäneuvoissa.

      • blondi

        Kiitos ensinnäkin asiallisesta vastauksestasi, minusta näyttää siltä että tuolla käyttäjärjestelmällä ( Mac OS )9.2.2 ei tosiaan löydy päivityksiä ja nyt menee sormi suuhun että mitä pitäisi tehdä. Päivittää käyttis?? ostaa se jostain ja maksaa siitä maltaita? tyytyä tähän rakkineeseen...
        Koneesta tietoja (onkohan nämä tiedot mitä tarvitset?) . Mac OS K 1 -9.2.2 ja Mac OS ROM 9.0.1, sisäinen muisti 128 Mt. Vai olisitko tarvinnut muita tietoja?

        Jos osaat neuvoa lisää niin olen hemmetin kiitollinen :)


      • blondi kirjoitti:

        Kiitos ensinnäkin asiallisesta vastauksestasi, minusta näyttää siltä että tuolla käyttäjärjestelmällä ( Mac OS )9.2.2 ei tosiaan löydy päivityksiä ja nyt menee sormi suuhun että mitä pitäisi tehdä. Päivittää käyttis?? ostaa se jostain ja maksaa siitä maltaita? tyytyä tähän rakkineeseen...
        Koneesta tietoja (onkohan nämä tiedot mitä tarvitset?) . Mac OS K 1 -9.2.2 ja Mac OS ROM 9.0.1, sisäinen muisti 128 Mt. Vai olisitko tarvinnut muita tietoja?

        Jos osaat neuvoa lisää niin olen hemmetin kiitollinen :)

        asentanut uudemman selaimen? Muuten ei etene ja kaikki neuvot ovat turhia.

        Netscapeakin kannattaa kokeilla:
        http://browser.netscape.com/ns8/download/archive70x.jsp
        ja siitä nappi "Mac PowerPC".

        Koneessasi olevalla muistin määrällä (128 Mt) et voi tehokkaasti käyttää uudempia Mac-käyttöjärjestelmiä kuin 9.2.2. OS X kyllä toimisi, mutta merkittävästi hitaammin kuin tuo vanhempi.

        Voisit koettaa selvittää myös koneesi mallin vähän tarkemmin. Prosessorin kellotaajuus kertoo tietävälle melkein kaiken. Löytyy omppuvalikosta muistaakseni Järjestelmän kuvaus -kohdasta.


      • blomdi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        asentanut uudemman selaimen? Muuten ei etene ja kaikki neuvot ovat turhia.

        Netscapeakin kannattaa kokeilla:
        http://browser.netscape.com/ns8/download/archive70x.jsp
        ja siitä nappi "Mac PowerPC".

        Koneessasi olevalla muistin määrällä (128 Mt) et voi tehokkaasti käyttää uudempia Mac-käyttöjärjestelmiä kuin 9.2.2. OS X kyllä toimisi, mutta merkittävästi hitaammin kuin tuo vanhempi.

        Voisit koettaa selvittää myös koneesi mallin vähän tarkemmin. Prosessorin kellotaajuus kertoo tietävälle melkein kaiken. Löytyy omppuvalikosta muistaakseni Järjestelmän kuvaus -kohdasta.

        En ole asentanut, kun olen yrittänyt hakea ja päivittää selainta niin sitten vaatimuksena on vähintään Mac OS X jne jne :((((( ...


        kellotaajuus 500 mhz
        levyvälimuisti 4096 Kt
        virtuaalimuisti pois
        Sisäinen muisti 129 Kt
        Näyttömuisti 16 Mt
        backside L2- välimuisti 256 Kt

        p.s kärsivällisyytenne (vastaajilla) on ihailtavaa, jaksatte opastaa uunoa :)


      • iiX
        blomdi kirjoitti:

        En ole asentanut, kun olen yrittänyt hakea ja päivittää selainta niin sitten vaatimuksena on vähintään Mac OS X jne jne :((((( ...


        kellotaajuus 500 mhz
        levyvälimuisti 4096 Kt
        virtuaalimuisti pois
        Sisäinen muisti 129 Kt
        Näyttömuisti 16 Mt
        backside L2- välimuisti 256 Kt

        p.s kärsivällisyytenne (vastaajilla) on ihailtavaa, jaksatte opastaa uunoa :)

        Toi on todella huono kone... suorastaan surkeuden huippu... mutta kun kerran herrasmiehia ollaan, niin tarjoan siitä 75 eur ; ))
        Vakavasti ottaen ihan ok kone, hieman lisää muistia (512 on ok) ja tiikeri (MacOsX) ja siinä on nettikonetta moneksi vuodeksi.


      • Jortsu
        iiX kirjoitti:

        Toi on todella huono kone... suorastaan surkeuden huippu... mutta kun kerran herrasmiehia ollaan, niin tarjoan siitä 75 eur ; ))
        Vakavasti ottaen ihan ok kone, hieman lisää muistia (512 on ok) ja tiikeri (MacOsX) ja siinä on nettikonetta moneksi vuodeksi.

        Koneeseen pari 256Mt:n muistikampaa ja jostain käytetty Mac OS X 10.3 käyttöjärjestelmä. Muistikammat maksavat käytettynä yhteensä ehkäpä 40 euroa ja Mac OS X 10.3 maksaa käytettynä muutaman kympin. Tällaisella päivityksellä kone on hyvä paketti nettisurffailuun.


      • Jortsu kirjoitti:

        Koneeseen pari 256Mt:n muistikampaa ja jostain käytetty Mac OS X 10.3 käyttöjärjestelmä. Muistikammat maksavat käytettynä yhteensä ehkäpä 40 euroa ja Mac OS X 10.3 maksaa käytettynä muutaman kympin. Tällaisella päivityksellä kone on hyvä paketti nettisurffailuun.

        sehän menee yleensä niin, että kun melko hyvä kone on saatu melkein ilmaiseksi, niin kaikki muukin pitäisi saada siihen melkein ilmaiseksi tai tapahtuu kauhea vääryys. Maailma ei kuitenkaan toimi näin eikä sen pidäkään toimia.

        Toivottavasti tämän iMacin kanssa ajatellaan viisaammin...


      • blomdi kirjoitti:

        En ole asentanut, kun olen yrittänyt hakea ja päivittää selainta niin sitten vaatimuksena on vähintään Mac OS X jne jne :((((( ...


        kellotaajuus 500 mhz
        levyvälimuisti 4096 Kt
        virtuaalimuisti pois
        Sisäinen muisti 129 Kt
        Näyttömuisti 16 Mt
        backside L2- välimuisti 256 Kt

        p.s kärsivällisyytenne (vastaajilla) on ihailtavaa, jaksatte opastaa uunoa :)

        Tässä on nyt jotain kummallista. Sekä iCabin että Netscapen sivuilta löytyvät 9-järjestelmässä käytettävät selaimet. Mikä vika esimerkiksi antamassani Netscapen linkissä on?

        Neuvojien kärsivällisyys ei välttämättä ole kauan ihailtavaa, jos neuvottava touhuaa omiaan eikä yritä noudattaa välttämättömiä neuvoja...;)


      • blondi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        sehän menee yleensä niin, että kun melko hyvä kone on saatu melkein ilmaiseksi, niin kaikki muukin pitäisi saada siihen melkein ilmaiseksi tai tapahtuu kauhea vääryys. Maailma ei kuitenkaan toimi näin eikä sen pidäkään toimia.

        Toivottavasti tämän iMacin kanssa ajatellaan viisaammin...

        ...että ilmaiseksi jotain pitäisi saada, ja kun en ole asiaan vihkitynyt niin en edes osaa arvioida onko koneeni edullinen tai ei...jos te sanotte että ok kone , niin sitten se varmaan on.

        Kysyn nyt sitten (ex) työnantajalta, että mitä niillä nurkissa vielä ois (käyttiksiä) ja mihin hintaan voisin ostaa... tai sitten koitan löytää täältä muistikampoja (ööh, ihan tuttu sana toi kampa mulle, muistikampa ei niinkään)..
        mä sain siinä kaupassa silloin ylimääräisen näppiksenkin messiin, ehkä voin yrittää vaihtaakin jotain... ;)

        Kiitos taas teille hyvät herrasmiehet opastuksesta ja kullanarvoisista vinkeistä!!

        -B-


      • -b-
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tässä on nyt jotain kummallista. Sekä iCabin että Netscapen sivuilta löytyvät 9-järjestelmässä käytettävät selaimet. Mikä vika esimerkiksi antamassani Netscapen linkissä on?

        Neuvojien kärsivällisyys ei välttämättä ole kauan ihailtavaa, jos neuvottava touhuaa omiaan eikä yritä noudattaa välttämättömiä neuvoja...;)

        Eläpä nyt hiilly RR, emmä tässä kyselisi jos tajuaisin kaikki tuosta vaan...jos katson voinko ladata Mac OS 9.2 tms niin en ehkä tiennyt että PowerPc onkin se oikea sana :)))) Netscapen sivuista, olin siellä, latasin selainta koneelleni, luin käyttöohjeita ja kelasin että mitä kaikkea voin sen kanssa ryssiä... enkä käynyt päivittämään tai asentamaan. Ei helvetti, pitänee kaivaa pc-painotteisesta ystäväpiiristä joku fiksu joka tajuaa maccien päälle ja pyytää sitä piipahtaan...

        ..ja mä orjallisesti olen noudattanut täällä kaikkia neuvoja, mutta mulle pitää vääntää kaikki rautalangasta... :(


      • Mäkkihöperö
        blomdi kirjoitti:

        En ole asentanut, kun olen yrittänyt hakea ja päivittää selainta niin sitten vaatimuksena on vähintään Mac OS X jne jne :((((( ...


        kellotaajuus 500 mhz
        levyvälimuisti 4096 Kt
        virtuaalimuisti pois
        Sisäinen muisti 129 Kt
        Näyttömuisti 16 Mt
        backside L2- välimuisti 256 Kt

        p.s kärsivällisyytenne (vastaajilla) on ihailtavaa, jaksatte opastaa uunoa :)

        Vanhalle systeemille sopiva iCab-selain pitäisi tulla, kun tökkää:
        http://www.susus.biz/icab/iCab_Pre2.98_English_PPC.sit

        Tuo .sit-pääte tarkoittaa että se on pakattu StuffIt:illa ja paketin avaamiseen tarvitaan StuffIt Expander, joka pitäisi löytyä vakiovarusteena jokaisessa Macissa. Normaalisti pelkkä kuvakkeen kaksoiskosketus riittää paketin avaamiseen.
        Ohjelmat on yleensä sellaisenaan suoraan käytettävissä eikä Windosessa tavallisia asennusrituaaleja tarvita. Toki on mielekästä vetäistä se Ohjelmat-kansioon, jotta se löytyisi jatkossa loogisesta paikasta.
        Tämäkin viesti on kirjoitettu iCabilla ;-)


      • Jortsu
        Mäkkihöperö kirjoitti:

        Vanhalle systeemille sopiva iCab-selain pitäisi tulla, kun tökkää:
        http://www.susus.biz/icab/iCab_Pre2.98_English_PPC.sit

        Tuo .sit-pääte tarkoittaa että se on pakattu StuffIt:illa ja paketin avaamiseen tarvitaan StuffIt Expander, joka pitäisi löytyä vakiovarusteena jokaisessa Macissa. Normaalisti pelkkä kuvakkeen kaksoiskosketus riittää paketin avaamiseen.
        Ohjelmat on yleensä sellaisenaan suoraan käytettävissä eikä Windosessa tavallisia asennusrituaaleja tarvita. Toki on mielekästä vetäistä se Ohjelmat-kansioon, jotta se löytyisi jatkossa loogisesta paikasta.
        Tämäkin viesti on kirjoitettu iCabilla ;-)

        Tässä on vielä hieman uudempi versio iCabista, tämä on tosin ns. beta versio, eli siinä saattaa olla vielä joitain ongelmia:
        http://www.speedware.at/iCab3/iCab30Beta352_PPC_E.sit


    • sivuja näkymään selainta vaihtamalla, ostan ilomielin sulta koneen viidellä ja puolella kybällä kunhan se on vähintään 350 MHz:n malli. Ei tarvitse sitten murehtia ja tulee jopa pieni voitto.;)

      Tietysti tämänlaatuisissa kysymyksissä ensimmäinen olennainen tieto on, millä selaimella surffataan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      231
      2173
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1446
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1195
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      69
      1187
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      155
      1077
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      1019
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      908
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      838
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      63
      805
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      759
    Aihe