mitä tarkoittaa

isänmaa?

esi-isien maa? Maa jonka puolesta isät vuodattivat vertaan? Isien ja äitien maa? Vai Isän Jumalan maa? Minua itseäni viehättää ajatus taistelusta vapauden ja arvojen puolesta. Siis kaikki vaihtoehdot. Nationalistisesti en kuitenkaan ajattele. Jokaisen esi-isät ovat kuitenkin joskus tulleet tänne ja hyväksyneet tämän maan arvot omikseen.

18

657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kotimaa

      se on selvää mitä se tarkoittaa. Missä sydän siellä koti.

      • jokaisen omassa päässä

        oleva ihanne. Oikeastaan lopullinen koti ei ole ilmeisesti täällä tänään vielä. Olemme matkalla kotiin. Kotiin, joka yhdistää kansat totuudella. Tämä maailma on materian maailma, kasvun ja kehityksen maailma. Joskus saavumme henkiseen kotiin.


      • kotimaahan
        jokaisen omassa päässä kirjoitti:

        oleva ihanne. Oikeastaan lopullinen koti ei ole ilmeisesti täällä tänään vielä. Olemme matkalla kotiin. Kotiin, joka yhdistää kansat totuudella. Tämä maailma on materian maailma, kasvun ja kehityksen maailma. Joskus saavumme henkiseen kotiin.

        tänään jokaisella kansalla on tämä kotimaa. Missään ei ole vielä löytynyt totuutta. Mutta voisin lyödä vetoa, että Pohjoismaat ovat sitä lähimpänä. heh


      • ei ole kotimaata
        kotimaahan kirjoitti:

        tänään jokaisella kansalla on tämä kotimaa. Missään ei ole vielä löytynyt totuutta. Mutta voisin lyödä vetoa, että Pohjoismaat ovat sitä lähimpänä. heh

        erehdys. toisten on pakko sopeutua muiden kansojen käsityksiin totuudesta ja oikeudesta. orjuuttavaa.


      • ihmisen luona

        jokut ominaisuudet tätäkin kansaa yhdistää. Silti "omia" kansalaisia on tavallaan kaikkialla jokaisella siellä täällä ympäri maailmaa.


      • että olen väärässä maassa
        ihmisen luona kirjoitti:

        jokut ominaisuudet tätäkin kansaa yhdistää. Silti "omia" kansalaisia on tavallaan kaikkialla jokaisella siellä täällä ympäri maailmaa.

        silti minulle on liikuttava asia Suomen itsenäisyys.


      • niin monille muillekin
        että olen väärässä maassa kirjoitti:

        silti minulle on liikuttava asia Suomen itsenäisyys.

        kansoille, jotka ovat toisen kansan alistamia ja huonosti kohtelemia.


      • ja niin varmaan onkin
        niin monille muillekin kirjoitti:

        kansoille, jotka ovat toisen kansan alistamia ja huonosti kohtelemia.

        että pahimmassa tilanteessa ovat juuri oikeamielisimmät ja lämminsydämiset kansat, jos sen vaikka niin muotoilisi, kuten tiibettiläiset.


      • suomalaistenkin kohtalo
        ja niin varmaan onkin kirjoitti:

        että pahimmassa tilanteessa ovat juuri oikeamielisimmät ja lämminsydämiset kansat, jos sen vaikka niin muotoilisi, kuten tiibettiläiset.

        olisi voinut päättyä kokonaan viime sotien käänteissä. Kansan karkoittamista Siperiaan harkisti mm. J. Stalin.


      • kuitenkin sen verran pahoja
        suomalaistenkin kohtalo kirjoitti:

        olisi voinut päättyä kokonaan viime sotien käänteissä. Kansan karkoittamista Siperiaan harkisti mm. J. Stalin.

        että voidaan elää suhteellisen rauhassa tässä pahassa maailmassa.


      • on parasta olla
        kuitenkin sen verran pahoja kirjoitti:

        että voidaan elää suhteellisen rauhassa tässä pahassa maailmassa.

        kiero. Tuleepa mieleen Kekkonen.


    • Nimetön

      veroja.

    • Patriootti 78

      Omasta mielestäni ei ole vaikea sanoa missä maailman maassa asuisin mieluiten. Suomi on minulle aina Suomi.

      Jos pitäisi sanoa mikä suomesta tekee minulle niin loistavan maan, niin sanoisin -kaikkien kiusaksi- progressiivinen verotus. Se on todella veemäinen asia jos sattuu tienaamaan yli 2000 Euroa kuussa, mutta se on aivan loistava yhteiskunnallinen kivijalka. Se hidastaa maan jakautumista rikkaisiin ja köyhiin. Ts. se estää meitä ajautumasta luokkayhteiskunnan ongelmiin, sillä se pitää tuloerot kurissa. Ja niinkuin kaikki tiedämme, tuloerot ovat kaiken pahan alku ja juuri.

      Kommusiti en ole, ja mielestäni tehdystä työstä pitää palkita, mutta keinot siihen palkitsemiseen keksiköön joku muu.

      Niin moni maa maailmassa julistaa olevansa tasa-arvoinen. Mutta minä väitän, että Suomen yhteikuntaluokat ovat maailman tasa-arvoisimpia. Tämä tekee minun mielestäni Suomesta maailman parhaan maan.

      Joten pitäkää mielessä:
      Suomi on hyvä maa, se on puolustamisen arvoinen.

      Hyvää itsenäisyyttä meille kaikille.

      • keksi positiivisia

        puolia niin onpahan ainakin kerran tapahtunut jotain positiivista, kun maa sai itsenäisyyden.


      • FINNI
        keksi positiivisia kirjoitti:

        puolia niin onpahan ainakin kerran tapahtunut jotain positiivista, kun maa sai itsenäisyyden.

        Niin ja menetti senkin mitä joskus sai!Mikä sellanen itsenäisyys merkitsee? kun toiset määrää mitä saamme tehdä,miettikää jos joku tulee teitä määrään että minkälaisen auton saat ostaa niin eikö laita vihaksi?Nyky eu aikana itsenäisyyttä ei ole suomella, vaan olemme määräämis vallan alla.Kuinka moni ei tätä vielä tajua? vai oletteko aivopestyt!.


    • suomalainen

      Suomessa on typerät päättäjät jotka RAHA on sokaisut.

      Suomelta vietiin ITSENÄISYYS perustuslakia rikkoen, ei ollut eduskunassa määräenemmistöä tehdä "vuosisadan puhallus" lain kirjainta noudattaen...


      Miksi muuten niin laajaan ja suvaitsevaan EU:n perustuslakikirjaan ei mahdu sanaa kristinusko?!

      sanktiot ja direktiivit kylläkin ja maata valvotaan joka neliöltä eu:n tutkasateliiteilla, asia johon alkutuotanossa ovat törmänneet...ei sitä moni duunari tiedä tästäkään asiasta. Että ottakaa selvää ennenkuin luulette jotaibn ja annatte kertoa itselenne aivan jotain muuta!

    • Isänmaa on Suomi

      Ne arvot ja perinteet joita isät on pitänyt pystyssä läpi vuosien. Siellä sijaitsee minun kotini ja kansani.

      En ole juureton vaan vaikka matkustaisin maailmanääriin, ja omistaisin sieltä maata silmänkantamattomiin, olisi kotini aina eräässä laaksossa tuolla itärajan kupeessa.

      Isänmaa on jotain jonka säilyttäminen, oman henkensä uhallakin on ainakin yrittämisen arvoista.

    • jälkeläinenkin

      Vuodatti verta, mutta minkä maan puolesta, ei ehkä sen suomen mikä on tänään, ei myöskään niden arvojen mitä nyt markkinoidaan suomalaisille, vapauden - ehkä. Ehkä se oli se arvo, jota Suomalainen arvostaa, mutta mitä on tänäään, ei mitään.

      Jaahas. "esi-isät ovat kuitenkin joskus tulleet tänne ja hyväksyneet tämän maan arvot omikseen."

      ... vähän epäilen olisivatko hyväksyneet, mistä lienevät raukat tulleet, mutta omaa yhteistä tahtoa ei varmaankaan heillä ollut. vittu syrjäkolkan olivat löytäneet ja pesivät kateelliset hyljeksityt erakot siellä minhin raahautuivat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      195
      7687
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4412
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2155
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1726
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1659
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe