Mun mielestä

hapuileva

En tiedä oonko juntti tai jotain, mutta ok niille jotka eli SILLON ja tappeli ja kuoli ja sai meille tään itsenäisyyden. Mutta se oli niitten aikakautta ja jotenki niitten tehtävä tai vaikka kohtalo. Nyt tapellaan ja ehkä kuollaankin uusista asioista, kuten vaikka työpaikoista, ikuisesta laman yli pääsystä, yt-neuvotteluista, irtisanomisista ja yleensäkin kaikkeen rahaan ja ihmisten toimeentuloon liittyvästä tai siltä se ainakin tuntuu. Nyt eletään nyt ja tietty Suomessa eikä esim. Venäjällä, mutta silti täytyy elää tätä nykyhetkeä ja aivan ku "sotia" jotain näkymätöntä vastaan, ko ei vaan oikeen tiedä, että mitä. Kai mä yritän sanoa, että Suomi on ok, mutta tää Suomessa eläminen ei.

2

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöpö

      perskele britit haluaa meidät nettomaksajaksi. aikovat jopa viisinkertaistaa tuon summan, jota ollaan EU:hun maksettu.
      Sillon ku liityttiin EU:hun niin lupailtiin yrityksiä Suomeen.. yhtäkään yritystä en oo nähnyt ja kaikki ne suomalaisetkin on lähtenyt ulkomaille. Globalisaatio sitä ja tätä. Vanhanen "fiksuna" sanoi, että meidän täytyy alkaa markkinoida Suomea Kiinalle, että sieltä saadaan osaavaa ja hyvää työvoimaa. Talousihmiset varoittavat lainanottajia ja kasvattavat pikkuhiljaa korkoja lainoissa (mistä muualta saatais rahat EU:n maksamiseen). Leikataan ja leikataan Suomen tuesta. Suomi ei ole enää hyvä paikka asua. Kouluttautukaa ja muuttakaa pois.. pahalta näyttää. Tästä tulee samanlainen banaanivaltio kuin Kreikasta. Rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät. Sen siitä saa rehellinen kansa, mutta rehellinen sanan kääntöpuoli on sinisilmäisyys.

    • poeka

      Ukko vois sanoo hauarassa, ettei olis kannannu, mut paha sanoo. Haavottukkii pari kertoo ja kyl sillo luvattii vaik maat ja taivaat sit ku sivllii pääsöövät. Mutku sivilli ku koit, oli mont muutakkii asiaa hoirettava, ol sotakorvaukset, kansanhuoalto ja kaik. Soker ja kaffe ol kortil. Ny ne vaa nostaat noit optiovoittoit. Kannattiks toi sit iäukol ku ei saant ees kunnon eläket loppuvuosill. Joskus ukko sano, ett ku men parhaat nuoruus ja miehuusiät sovas, tiä sit sit mit tarkoit.

      Mualima muuttuut, mikä oli eilispäinvånä tärkeetå ei ookkaa sitå tänään. Tänään on tarkeää mitä tänään tekee ja alistuminen ei ole kovinkaan hyvä kannanotto!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      499
      5123
    2. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      237
      2052
    3. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      410
      1923
    4. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      57
      1372
    5. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      88
      1281
    6. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1073
    7. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      1039
    8. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      99
      999
    9. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      38
      972
    10. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      73
      955
    Aihe