XP:n ongelmat

marjaana

Hei!!
minulla on presario 6000 ja xp. Olen saanut koneeseen valmistajalta järjestelmän asennuslevyt, mutta en halua niitä käyttää. Olenkin ajanut koneen tyhjäksi tai kaveri ajoi ja asensi pelkän xp:n. Noissa asennuslevyissä on nortonin jämät valmiina ja ne estää F-securen oikean toiminnan ja valmistaja kertoi, että norton pitää poistaa vikasietotilassa, voisitteko kertoa miten? Toinen asia kun olen nyt opetellut alustaamaan biosissa ja asentanut uudelleen pelkän Xp:n mieheni levyltä, helpompi kuin noi monta asennuslevyä, pitääkö produkt key:n laittaa se miehen levyn tunnus vai oma? ja voiko aktivoinnissa käyttää omaa oem?

18

1546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei onnistu

      >pitääkö produkt key:n laittaa se miehen levyn tunnus vai oma? ja voiko aktivoinnissa käyttää omaa oem?<

      -Saat aktivoitua vain silloin kun asennat sen omilta asennusrompultasi.
      Ei miehesi koneen levykkeiltä asennettua xp:tä pysty aktoivoimaan kahteen koneeseen.

      • pystyyhän

        Kyllä vain pystyy jos se on "full packet product" tai vastaava (ei oem versio).

        Pystyy asentamaan niin moneen koneeseen kuin haluaa mutta ei ole laillista, sillä kaikkiin tulee sama product key.


      • marjaana
        pystyyhän kirjoitti:

        Kyllä vain pystyy jos se on "full packet product" tai vastaava (ei oem versio).

        Pystyy asentamaan niin moneen koneeseen kuin haluaa mutta ei ole laillista, sillä kaikkiin tulee sama product key.

        Tavallinen OEM versio, mutta jos ei onnistu niin miten se nortoni poistetaan tai sen jämät, koska alunperin kone on kaatunut 2 kertaa sen takia, koska F-secure ei toiminut täysin ja päästi kököt sisään. Tämä kaveri asensi silloin kun tyhjensi kokonaan minun koneeni, oman Xp-home editionin omalla produkt Keyllä minun koneeseen ja minä aktivoin sen puhelimitse, miksei se onnistuisi nyt?


      • sivuilta
        marjaana kirjoitti:

        Tavallinen OEM versio, mutta jos ei onnistu niin miten se nortoni poistetaan tai sen jämät, koska alunperin kone on kaatunut 2 kertaa sen takia, koska F-secure ei toiminut täysin ja päästi kököt sisään. Tämä kaveri asensi silloin kun tyhjensi kokonaan minun koneeni, oman Xp-home editionin omalla produkt Keyllä minun koneeseen ja minä aktivoin sen puhelimitse, miksei se onnistuisi nyt?

        löytyy removal tool. Lähtiskö sillä.


      • lähtee
        sivuilta kirjoitti:

        löytyy removal tool. Lähtiskö sillä.

        Poista Norton Ohjauspaneelin Lisää tai Poista sovelluksella niin saat sen kokonaan poistettua.


      • niinniin

      • marjaana
        lähtee kirjoitti:

        Poista Norton Ohjauspaneelin Lisää tai Poista sovelluksella niin saat sen kokonaan poistettua.

        Sepä se, ei riitä. Sinne jää kuitenkin jotain jämiä, niin ovat securelta kertoneent.


      • marjaana
        marjaana kirjoitti:

        Sepä se, ei riitä. Sinne jää kuitenkin jotain jämiä, niin ovat securelta kertoneent.

        kävin nortonin sivuilla, pikkasen kallis puheluhinta.......
        Ja useat sivut englantia, en saanut apua siitä.


      • soittaa
        marjaana kirjoitti:

        kävin nortonin sivuilla, pikkasen kallis puheluhinta.......
        Ja useat sivut englantia, en saanut apua siitä.

        Eihän sitä puhelimella poisteta. Lataa ohjelma ja aja se.


    • marjaana

      siis kertokaa jos tiedätte, miten vikasietotilassa poistetaan norton? Itse ohjelman poistaminen lisää ja poista osasta ei riitä poistamaan jämiä siitä. Jos joku olisi joskus poistanut vikasietotilassa, olisin kiitollinen vähästäkin tiedosta, ennenkuin laitan koneen alas.

      • Timo

        Norton-ohjelman poistaminen SymNRT-ohjelman avulla:

        http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/fi_docid/20050411155204924?Open&src=&docid=20040622135741928&nsf=SUPPORT\INTER\nisintl.nsf&view=56dad88e0a687b3b88256dfa005b994d&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=


      • marjaana

    • Onhan se nyt aloittelijalle paljon helpompi asentaa imagelta (=monta asennuslevyä). Sen jälkeen kone on täysin samassa kunnossa kun se oli uutena kaupasta ostettaessa.

      • marjaana

        Olen kuullut että image levyt on helpoin, ne kannattais tehdä ja nyt kerroit että noi alkuperäiset ovat niitä, en tiennyt. Kiitti tiedosta. Niissä ei ole todellakaan muuta vikaa kuin se peevelin Norton. Mutta olen saanut hyviä neuvoja sen poistoon. kiitos edelleen kaikille ja vielä sellainen asia, että kaikki levyt joista on ollut puhe, ovat täysin laillisia. sellainen ihme juttu on toi pelkkä XP home edition levy, että jos mieheni kone on hajonnut, niin hänkään ei sit saisi käyttää omaa levyään esim. mun koneeseen joka on ainoa toimiva (vielä) tai asentaa sitä tulevaan uuteen koneeseen, ainakaan montaa kertaa. Minusta tämä on rahastusta, pitäisi olla lupa käyttää perheen kesken samaa levyä, samassa osoitteessa, mutta ip on tietenkin koneilla eri.


      • asennettaessa
        marjaana kirjoitti:

        Olen kuullut että image levyt on helpoin, ne kannattais tehdä ja nyt kerroit että noi alkuperäiset ovat niitä, en tiennyt. Kiitti tiedosta. Niissä ei ole todellakaan muuta vikaa kuin se peevelin Norton. Mutta olen saanut hyviä neuvoja sen poistoon. kiitos edelleen kaikille ja vielä sellainen asia, että kaikki levyt joista on ollut puhe, ovat täysin laillisia. sellainen ihme juttu on toi pelkkä XP home edition levy, että jos mieheni kone on hajonnut, niin hänkään ei sit saisi käyttää omaa levyään esim. mun koneeseen joka on ainoa toimiva (vielä) tai asentaa sitä tulevaan uuteen koneeseen, ainakaan montaa kertaa. Minusta tämä on rahastusta, pitäisi olla lupa käyttää perheen kesken samaa levyä, samassa osoitteessa, mutta ip on tietenkin koneilla eri.

        Lisä-ohjelmat jää asentumatta jos ei anna lisä-levyjä, kun asennusohjelma pyytää. Asensin recovery levyltä tuttavani koneeseen xp:n. Ensin laitettiin recovery levy, sitten xp ja lopuksi lisälevyjä jos on. Kun ei ollut, en laittanut ja asentui pelkkä xp.


      • marjaana
        asennettaessa kirjoitti:

        Lisä-ohjelmat jää asentumatta jos ei anna lisä-levyjä, kun asennusohjelma pyytää. Asensin recovery levyltä tuttavani koneeseen xp:n. Ensin laitettiin recovery levy, sitten xp ja lopuksi lisälevyjä jos on. Kun ei ollut, en laittanut ja asentui pelkkä xp.

        levyjä on 5 kpl. levyissä ei ole nimettyjä osia, jokaisessa vain lukee Compaq järjestelmän uudelleenasennus windows xp home edition ja levy1..jne. olisiko sitten niin, että ensimmäisellä levyllä on xp ja mitä noissa lopuissa olisi? ja mihin kohtaan sijoittuu norton?


      • marjaana
        marjaana kirjoitti:

        levyjä on 5 kpl. levyissä ei ole nimettyjä osia, jokaisessa vain lukee Compaq järjestelmän uudelleenasennus windows xp home edition ja levy1..jne. olisiko sitten niin, että ensimmäisellä levyllä on xp ja mitä noissa lopuissa olisi? ja mihin kohtaan sijoittuu norton?

        mulla ei ole recovery levyä ollenkaan tai omaa pelkkää yksittäistä xp home levyä vaan vain noi 5 levyä ja mitä olen sivuilta lukenut, muutkaan ei halua noita valmistajan omia asennuksia, koska niissä on paljon tyhjää..sillä nyt kun kone on aiemmin putsattu just noista compaqtin pölyistä ja ollut pelkkä xp, mietin, että käynkö ostamassa uuden xp:n (OEM) levyn vai olisiko mahdollista käyttää miehen levyä sittenkin? En mielellään laita noita 5 levyä, tulee vain ongelmia kun täällä on kirjoitettu myös nortonin poistovaikeuksista ja sitä joutuu putsaamaan eri ohjelmilla, veemäistä.


      • systeemit
        marjaana kirjoitti:

        mulla ei ole recovery levyä ollenkaan tai omaa pelkkää yksittäistä xp home levyä vaan vain noi 5 levyä ja mitä olen sivuilta lukenut, muutkaan ei halua noita valmistajan omia asennuksia, koska niissä on paljon tyhjää..sillä nyt kun kone on aiemmin putsattu just noista compaqtin pölyistä ja ollut pelkkä xp, mietin, että käynkö ostamassa uuden xp:n (OEM) levyn vai olisiko mahdollista käyttää miehen levyä sittenkin? En mielellään laita noita 5 levyä, tulee vain ongelmia kun täällä on kirjoitettu myös nortonin poistovaikeuksista ja sitä joutuu putsaamaan eri ohjelmilla, veemäistä.

        Voi olla eri juttu sitten. Siinä oli eka levy "recovery" ja toisessa ihan luki "xp". Recovery pisti kovalevyn sileäksi, yhdeksi osioksi, muttei tarvinnut aktivoida. XP-levyltä asennus onnistui suoraankin, mutta aktivointi puhelimella ja ajurit xp haki recovery levyltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe