Hirttosolmu

juuso

Luulisi täällä olevan solmu-osaajia . . . eli löytyisikö jostain ohjeet hirttosolumn tekemiseen. Todettakkoon vielä, että tulee ihan somistukseksi :-)

10

7714

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuuliainen

www.google.fi

Älä teetä työtä muilla kun helpompikin vaihtoehto on...

• juuso

Niin, näistä nyt on turha kinastella, mutta en malta olla vastaamatta. Hakusanalla "hirttosolmu" Google löytää rakkausrunoja, partiolaisten keskustelusivuja jne, ei ainuttakaan ohjetta solmun tekoon. Toki voisi laajentaa hakua, käyttää muita kieliä jne, mutta todistetusti Google ei automaattisesti ole yhtään sen helpompi kuin kysyä täältä. Google on loistava, mutta ei täydellinen:-)

• vaikkapa
        juuso kirjoitti:

Niin, näistä nyt on turha kinastella, mutta en malta olla vastaamatta. Hakusanalla "hirttosolmu" Google löytää rakkausrunoja, partiolaisten keskustelusivuja jne, ei ainuttakaan ohjetta solmun tekoon. Toki voisi laajentaa hakua, käyttää muita kieliä jne, mutta todistetusti Google ei automaattisesti ole yhtään sen helpompi kuin kysyä täältä. Google on loistava, mutta ei täydellinen:-)

Kokeile englanniksi

noose

johtaa esim sivulle

http://www.realknots.com/knots/noose.htm

http://www.stren.com/knot7.htm

• löytää
        juuso kirjoitti:

Kirjoita vaikka "pölyharja" niin löytyy asiallinen vastaus heti ensimmäiseltä riviltä

• helppo

Ohjeet löytyy Hangman's knot tai Gallows knot.

Periaatteessa tehdään S-muotoinen kuvio köyteen ja aletaan myötäpäivään kiertämään irtonainen pää sen ympärille (aloitetaan keskeltä). Kierroksia pitää olla 9 (symboolisesti tärkeää, vastaa kissan yhdeksän henkeä). Lopuksi työnnetään irtonainen pää muodostetun silmukan läpi ja kiristetään solmu.

Ja sitten vaan hommiin!

• .

kierroksia kuuluu olla 6-8 ei yheksän. nii ja tosta mää en ymmärrä yhtään mitään.

• 18+1
        . kirjoitti:

kierroksia kuuluu olla 6-8 ei yheksän. nii ja tosta mää en ymmärrä yhtään mitään.

N. kolkyt vuotta sitten kun tuon opettelin (helppo), niin yhdeksän ainakin sillo niitä lenkkejä piti olla. Sitä en tiennyt miksi, jokin symbolinen juttu varmaankin, kuten tuossa edellä tiedettiin.
        Ja hamppuköysi pitää muistaa rasvata AINA siltä luistavalta osuudelta ennen käyttöä.

• ???

Ovatko giljotiini, peukaloruuvi ja ironmaiden hankittu. Luovat myös kivaa ja somaa tunnelmaa. Arvaan, että Jollyroger löytyykin jo saalingista.

• madness of world

Ihmisillä on vaan eri maku "somistamisessa".

Ittellänikin on hirtettyjä sätkynukkeja huonessa, ja olen täysn terve koulussa menestyvä 15v tyttö jolla on ihan ystäviäkin. :P
        Hirtetyt sätkynuket antaa mulla inspiraatiota mun taiteeseen, joka yleensä on kuvaa vertauskuvallisesti nykymaailman kieroutta. :3

• 123asd

www.animatedknots.com

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe