Gigantti & Philips

nenästä vedetty kuluttaja

Tervehdys kaikille,
haluaisin varoittaa kaikkia, jotka olette ostamassa Philipsin tuotetta Gigantista että ottakaa kaikki lupaukset kirjallisina (varmaan pätee muihinkin liikkeisiin).
Ostin vuosi sitten 42" philipsin plasma tv:n, jossa oli myyjän mukaan HDTV tuki. Noh ostimpa perjantaina xbox360:n ja eipä tullut kuva näkyviin. Heti seuraavana päivänä menin giganttiin kysymään mitä asialle tehdään: Myyjä muisti tapauksen ja sanoi että olivat philipsiltä kysyneet ja siinä on tuki. Ja asia etenee philipsille oli soitettu ja eipä siinä olekkaan tukea, samalla myyjä kiisti sanoneensa minulle että siinä on HDTV tuki. Onneksi en ollut yksin liikenteessä eli myyjän puhumisista on todistaja.

Että näin meitä kuluttajia huijataan. Halusin kertoa tämän tarinan siksi että ette muut menisi samaan lankaan ja ostaisi 4500€ hintaluokan plasmaa joka ei kykene edes toistamaan mitä myyjät lupaavat.

28

11426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuta vikaa

      Onkohan TV:ssä muutakin vikaa? Xbox360 toimii ihan tavallisella TV:lläkin, eli HDTV-tuki ei ole pakollinen. Onko Xbox komponentilla vai VGA kaapelilla kiinni plasmassa?

      Ootko kokeillu muilla laitteilla toimiiko noi liitännät TV:ssä?

      • nenästä vedetty kuluttaja

        Toimii 480p resolla hyvin. Kyse on siitä että mulle myytiin tv tietyllä ominaisuudella jota siinä ei ole ja se harmittaa tässä asiassa.


    • tarinan.

      Itse selvitän aina kaikki tekniset tiedot katalogeista(ennen vanhaan) ja nykyään valmistajan verkkosivuilta. Mallinumero oleellinen. Tosin nykyään on käymässä niin, että tänään kun etsin itselleni imuria netistä, niin gigantin eräät imurit ovat mallinumeroltaan ihan jotain muuta kuin valmistajan suomen sivuilla(electrolux). En taida uskaltaa ostaa ollenkaan sitä sitten. Jotain Gigantin omaa tuontia tms hämärää monopolistista pelaamista. Tiedä sitten mikä hinnan oikeasti tulisi olla? Sama malli eri numerolla jossain Cittarissa 40e halvemmalla?

      Lisäksi en voi olettaa, että myyjät tietää/jaksaa keskittyä joka ihmeen ominaisuuteen. Lähinnä kysyn myyjältä hinnan ja kuljetusehdot jne. Tekniikka muuttuu niin huimaa vauhtia, että ei joka tradenomi voi perässä pysyä!

      • öuoöuo

        syy noihin mallinumeroiden eroihin johtuu siitä, että niitä tehdään eri ketjujen myyntiin eri numeroilla. esim keskolla voi olla sama tv myynnissä kuin gigantissa, mutta niiden numero on eri.

        tuo on aika ärsyttävää lähinnä siitä syystä, että se tekee hintavertailusta monessa tapauksessa lähes mahdotonta.


      • halvimpaan
        öuoöuo kirjoitti:

        syy noihin mallinumeroiden eroihin johtuu siitä, että niitä tehdään eri ketjujen myyntiin eri numeroilla. esim keskolla voi olla sama tv myynnissä kuin gigantissa, mutta niiden numero on eri.

        tuo on aika ärsyttävää lähinnä siitä syystä, että se tekee hintavertailusta monessa tapauksessa lähes mahdotonta.

        Eikös se Gigantti aikanaan mainostanut myyvänsä halvimmalla tai, jos jostain saat halvemmalla, niin Gigantti alentaa hintaansa?
        Olisko ollut pakko ottaa omat mallinumerot käyttöön, kun on tullut "pää vetävän käteen" ?


      • on mielestäni
        halvimpaan kirjoitti:

        Eikös se Gigantti aikanaan mainostanut myyvänsä halvimmalla tai, jos jostain saat halvemmalla, niin Gigantti alentaa hintaansa?
        Olisko ollut pakko ottaa omat mallinumerot käyttöön, kun on tullut "pää vetävän käteen" ?

        edelleen voimassa.
        n. vuosi sitten käytin sitä hyväksenikin kun olin ostamassa kameraa. sain hinnan tippumaan 80€ hintatakuun ansiosta.
        myyjän kanssa tosin väiteltiin asiasta tovi, eikä hän meinannut uskoa millään. annoin sen toisen liikkeen numeron ja käskin kysymään hintaa. sen jälkeen oli pakko myöntyä ja myöntää olleensa väärässä. täytyy myöntää, että silloin jäi asioinnista hyvä fiilis kun myyjä jäi tiskin taakse naama punaisena xD


      • nenästä vedetty kuluttaja
        on mielestäni kirjoitti:

        edelleen voimassa.
        n. vuosi sitten käytin sitä hyväksenikin kun olin ostamassa kameraa. sain hinnan tippumaan 80€ hintatakuun ansiosta.
        myyjän kanssa tosin väiteltiin asiasta tovi, eikä hän meinannut uskoa millään. annoin sen toisen liikkeen numeron ja käskin kysymään hintaa. sen jälkeen oli pakko myöntyä ja myöntää olleensa väärässä. täytyy myöntää, että silloin jäi asioinnista hyvä fiilis kun myyjä jäi tiskin taakse naama punaisena xD

        Hyvä että edes joskus pieni kuluttaja voittaa.


      • VilleV
        nenästä vedetty kuluttaja kirjoitti:

        Hyvä että edes joskus pieni kuluttaja voittaa.

        dvdplazalta siellä tuntuu muutkin olevan tyytymättömiä saamaansa palveluun gigantista. Onneksi muitakin liikkeitä vielä on.


      • tyhmä numero 2
        VilleV kirjoitti:

        dvdplazalta siellä tuntuu muutkin olevan tyytymättömiä saamaansa palveluun gigantista. Onneksi muitakin liikkeitä vielä on.

        kyllä mua on huijattu muissa liikkeissä, mut ei vielä gigantissa. täytyy olla tarkkana.
        olen saanut hintatakuun jälkeenpäin, ja silloin se on isompi :)


      • ahahahaha
        on mielestäni kirjoitti:

        edelleen voimassa.
        n. vuosi sitten käytin sitä hyväksenikin kun olin ostamassa kameraa. sain hinnan tippumaan 80€ hintatakuun ansiosta.
        myyjän kanssa tosin väiteltiin asiasta tovi, eikä hän meinannut uskoa millään. annoin sen toisen liikkeen numeron ja käskin kysymään hintaa. sen jälkeen oli pakko myöntyä ja myöntää olleensa väärässä. täytyy myöntää, että silloin jäi asioinnista hyvä fiilis kun myyjä jäi tiskin taakse naama punaisena xD

        Ihan oikein teit! yes! Siinä sai gigantti maistaa omaa lääkettään, owned!


      • Anonyymi
        halvimpaan kirjoitti:

        Eikös se Gigantti aikanaan mainostanut myyvänsä halvimmalla tai, jos jostain saat halvemmalla, niin Gigantti alentaa hintaansa?
        Olisko ollut pakko ottaa omat mallinumerot käyttöön, kun on tullut "pää vetävän käteen" ?

        gigantti on aivan perseestä etenkin turun skanssi


    • Peetu

      Joopa joo, itse erikoisliikkeessä töissä. Hakekaa vaan Gigantista tavaraa kun saa 1o:n
      halvemmalla ja näin käy !

      • etktuku

        se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa...

        miksi teillä on tavara kalliimpaa kuin gigantissa?


      • nenästä vedetty kuluttaja
        etktuku kirjoitti:

        se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa...

        miksi teillä on tavara kalliimpaa kuin gigantissa?

        Varmaan siksi ovat kallimpia kun eivät osta "jämä" eriä tehtaalta ja kouluttavat henkilökuntaansa. Itse aion noudattaa jatkossa tuota ohjetta ja ostaa muualta ja maksaa enemmän.


      • Juudas
        nenästä vedetty kuluttaja kirjoitti:

        Varmaan siksi ovat kallimpia kun eivät osta "jämä" eriä tehtaalta ja kouluttavat henkilökuntaansa. Itse aion noudattaa jatkossa tuota ohjetta ja ostaa muualta ja maksaa enemmän.

        Kaverini on Gigantissa myyntityössä ja voin kertoa mm:

        - Myyjiä ei pahemmin kouluteta, eli jos ei myyjällä aktiivisuutta kouluttautua, niin kannattaa ottaa asiakkaan asioista selvää ennen ostoa.
        - Eivät juurikaan osta jämäeriä, mutta ostavat niin paljon euroopanlaajuisesti, että tehtaat tekevät Gigantille omia malleja ja tuntuu ainakin, että ne joskus sellaisia, mistä kalleimmat komponentit ja ominaisuudet puuttuu.
        - Hintatakuuseen kannattaa vedota vasta kun olet mennyt kassan ohi esimerkki: (pakastin > Gigantti 500€ > naapuriliike 400€ > saat erotuksen kertaa 1.25 takaisin ostokuitin esittämällä, eli Gigantista RAHAA 125€ jos halvemmalla sama laite muualla > jos kerrot aiemmin, niin myyvät vain alle toisen, eli 499€).
        - Muuten omakohtaisesti koettuna ja "tiedosta" kun kova tarjous jostain tuotteesta, koettavat ohjatusti saada ostamaan "kehumalla"mollaamalla" tms.. jotain muuta heille paremmin kannattavaa laitetta ja sylin täyteen isokatteisia tarvikkeita eli pitäkää päänne ja tutkikaa itse mitä haluatte!!!


      • joopa joo
        Juudas kirjoitti:

        Kaverini on Gigantissa myyntityössä ja voin kertoa mm:

        - Myyjiä ei pahemmin kouluteta, eli jos ei myyjällä aktiivisuutta kouluttautua, niin kannattaa ottaa asiakkaan asioista selvää ennen ostoa.
        - Eivät juurikaan osta jämäeriä, mutta ostavat niin paljon euroopanlaajuisesti, että tehtaat tekevät Gigantille omia malleja ja tuntuu ainakin, että ne joskus sellaisia, mistä kalleimmat komponentit ja ominaisuudet puuttuu.
        - Hintatakuuseen kannattaa vedota vasta kun olet mennyt kassan ohi esimerkki: (pakastin > Gigantti 500€ > naapuriliike 400€ > saat erotuksen kertaa 1.25 takaisin ostokuitin esittämällä, eli Gigantista RAHAA 125€ jos halvemmalla sama laite muualla > jos kerrot aiemmin, niin myyvät vain alle toisen, eli 499€).
        - Muuten omakohtaisesti koettuna ja "tiedosta" kun kova tarjous jostain tuotteesta, koettavat ohjatusti saada ostamaan "kehumalla"mollaamalla" tms.. jotain muuta heille paremmin kannattavaa laitetta ja sylin täyteen isokatteisia tarvikkeita eli pitäkää päänne ja tutkikaa itse mitä haluatte!!!

        Toi koulutus homma jota tossa vuodatit,on kyllä aika syvältä.... Taitaa kaverillas vaan olla motivaation puutetta lähtee koulutuksiin... Gigantti järjestää koulutuksia ympäri suomea ja myös Norjassa... Ja siellä kyllä saa myös nippelitiedot jos vaan osaa kysyä... Entisiin työpaikkoihin verrattuna Gigantissa on kyllä parhaat koulutukset.... Eli jos haluaa tuotteista tietoa,niin kannattaa seurata koulutuksessa,eikä keskittyä siihen ilmaisen viinan litkimiseen ;)


      • 3.Kerta.Norjassa.Tänä.Vuonna
        joopa joo kirjoitti:

        Toi koulutus homma jota tossa vuodatit,on kyllä aika syvältä.... Taitaa kaverillas vaan olla motivaation puutetta lähtee koulutuksiin... Gigantti järjestää koulutuksia ympäri suomea ja myös Norjassa... Ja siellä kyllä saa myös nippelitiedot jos vaan osaa kysyä... Entisiin työpaikkoihin verrattuna Gigantissa on kyllä parhaat koulutukset.... Eli jos haluaa tuotteista tietoa,niin kannattaa seurata koulutuksessa,eikä keskittyä siihen ilmaisen viinan litkimiseen ;)

        No ei sitä ilmasta viinaa nyt niin paljo noissa koulutuksissa oo että haittais ja ne koulutukset tosiaan on tommosia itseoppimispaskoja ja uusien laitteiden esittelyjä. Ihan turhia.. T.Giganttilainen


      • nuuhkija
        nenästä vedetty kuluttaja kirjoitti:

        Varmaan siksi ovat kallimpia kun eivät osta "jämä" eriä tehtaalta ja kouluttavat henkilökuntaansa. Itse aion noudattaa jatkossa tuota ohjetta ja ostaa muualta ja maksaa enemmän.

        "jämäeriä"? :D nyt kaveri tietää mistä puhuu.. Tietääkseni gigantti saa tavaransa ruotsista keskusvarastolta.. Sieltä tavaraa jaetaan konsernin muihinkin liikkeisiin pohjoismaissa. Tavaramäärät ovat kenties "hieman" suurempia kuin näillä erikoisliikkeillä ja juuri suurten tukkuhankintojen myötä yksittäisiä koneita voidaan myydä edullisemmin.


    • somany

      Tässä pieni GIGANTTI-OPPITUNTI.
      Olin joulukuussa 2006 katselemassa pientä LCD-TV lähetintä Gigantista. Katselin lähinnä 20" tuuman LCD televisoita ja olin mielessäni tehnyt jo ostospäätöksen mielessäni odottelin vain myyjä. Hinta oli 399 euroa
      Myyjäkin ilmestyi paikalle sanoi: " Päivää, tauluteveetäkö? Mikä tuumakoko? Jaa, että 20". Minä voin tarjota teille erinomaisen hyvää 20" LCD TVn.
      Tulkaas tänne, niin näytän sitä teille.
      On laatumerkkiä ja hyvin paljon sitä on ostettu"

      No mikäs siinä lähdin myyjän mukana katsomaan LCD TV:tä ja kaupathan siitä syntyi.
      Ostoskuitissa oli kauppasumma, takuuaika, päivämäärä ja kellonaika jolloin olin LCD TVn ostanut. Kuitissa luki 18:55
      HINTA OLI 529 EUROA.
      SEURAAVANA AAMUNA klo 7:30 koitti SUURI YLLÄTYS SANOMALEHTI-ILMOITUKSESSA: GIGANTTIN ILMOITUKSESSA MYYYTIIN SAMAA LCD TV MERKKIÄ ja TYYPPIÄ 130 euroa HALVEMMALLA!
      KÄVIN LIIKKEESSÄ OIKEIN KATSOMASSA: KYLLÄ AIVAN VASTAAVA MERKKI JA TYYPPI KUIN 12 TUNTIA AIKAISEMMIN! MUTTA NYT 130 euroa halvempi kuin edellisen päivän iltana klo 18:55.
      Luulenpa vaan, että kyllä myyjän täytyi tietää tämä hintamuutos.
      Että näin GIGANTISSA toimittiin joulukuussa 2006.

      • jotain rajaa

        Täysin törkeä myyjä.

        Gigantin myyjät ovat minun kokomuksen mukaan huonoja palvelemaan ja niillä ei ole kunnollista asiantuntemusta.
        Itse lähdin ostamaan tarjouksessa olevaa kaiutin pakettia gigantista. Menin hyllyjen kohdalle ,jossa oli kaiuttimia mutta tarjouspakettia ei näkynyt. Pyysin myyjän paikalle ja kysyin onko teillä kyseistä kaiutinpaketti sarjaa. Myyjä katsoi vain hyllyä ja sanoi: ''Onpa tainnu päästä just se tuote loppumaan, tässä ne kaikki tuotteet on''. Olin siinä vaiheessa harmissani ja jo poistumassa liikkeestä, kun huomasin että tätä kyseistä kaiutinsarjapakettia oli iso pino toisessa päässä gigantin liikkettä mutta myyjä ei tiennyt tästä asiasta mitään!! Kävin sanomassa myyjälle: ''Vai on tämä tuote loppu''? Myyjä sanoi minulle : ''Oho, ai siellähän niitä taitaakin olla''
        Eikä tälläinen esimerkki osoita jo myyjien täydellistä epäpätevyyttä? Kyse on kuitenkin ihmisten rahoista ja mahdollisista suurista sijoituksista elektroniikkaan ja kodinkoneisiin. Pitäisi hieman ammattitaitoisempi ote olla noilla myyjillä.


      • se on vaan tyhmää...

        miksi et palauttanut sitä ja ostanut sitten halvemmalla, tai helpompi, olisit mennyt sinne ja vaikka ilmoittanut myyjälle asiasta tai kassalle.. olisit saanut erotuksen takaisin, eli 130 euroa... ja joka maanantaina vaihtuu alennushinnat. Mutta ainahan voi itekseen itkeä ja valittaa täällä muille, kun se että avaisi sen suun, mikä meille on kasvoihin annettu...


    • johanna ja pena

      philips ja gigantti suomenoja.canalja digiboksi philips dtr2000.ostettu 25.9 2oo6 ,hajosi juuri ennen formuloita.yritimme vaihtaa ,ei käy.ensin
      mieshenkiö palautuksessa ei löytänyt nimellä ostokuittia tietokoneelta ei mukamas voi tehdä mitään.soitin gigantin keskukseen kas kummaa heti löytyi.ei ku takasi suomenojalle,no nyt löyty sieltäkin.jätimme koneen takuu huoltoon.kyseisissä digibokseissa ohjelmisto vikoja,sekoavat.tiesi eräs huolto liikkeessä työskentelevä kertoa.saa nähdä kauanko fileskossa korjaus kestää.
      tuli sellanen olo että yritetään kusta linssiin.
      en ole saanut missään niin huonoa kohtelua kuin suomenojan gigantissa.en halua tämän jälkeen olla gigantin kanssa missään tekemisissä.
      taitavat myydä ilman todellista vastuuta tuotteistaan.terveisin pentti ensio martikainen.

      • johanna ja pena

        taitaa tosiaan olla noi gigantin digiboksit muutaman parin sadan päivän vempeleitä.kas kun viivakoodin lukija tunnisti heti kyseisen digiboksin.
        montaakohan iäkästä ihmistä näin petetään.en olisi itse missään nimessä ottanut digiboksia kanalin ja gigantin kytkykauppana.vaan siippa erehty giganttiin.
        no lapsia kun on ei ole enäääääääää varaa ostaa paskaa.terveisin.pentti ensio martikainen.


    • Anonyymi

      Haluaisin myöskin varoittaa älkää ihmeessä ostako ainuttakaan Philipsin tuotetta eikä ainakaan Gigantista esim. Turun Skanssin gigantissa palvelu on ala-arvoista ja myyjät asiantuntemattomia. Itse ostin Philipsin 49 led television Skanssista neljä kertaa takuuaikana rikki ja kuukauden kovan tappelun, huudon ja kuluttaja-asiamiehen uhkailulla lopulta sain uuden Philipsin paskan

      • Anonyymi

        Itse ostin Powerista erittäin paskan Sonyn. Myyjä puhui suu vaahdossa kaikenlaista kuvanparannuksista jne. Mikään vekottimessa ei toimi. Myyjä ei selkeästi tuntenut tuotettaan joten menin ja palautin sen. Naapurin Gigantista Philipsin (myös Android TV) ja kaikki toimii.


      • Anonyymi

        "älkää ihmeessä ostako ainuttakaan Philipsin tuotetta"

        Olen erehtynyt ostamaaan kaksikin Philipsin tuotetta. Ensimmäinen on kahvinkeitin vuodelta 1975. Hyvin toimii yhä. Toinen on televisio vuodelta 2009, eikä siinäkään ole ollut mitään vikaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      älä koskaan osta mitään tuotetta gigantista ei ainakaan philipsiä kauhea takuukiista takana

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe