Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Triptyl ja seksuaalinen halukkuus

Fibromies

Hei, onko kellään kokemusta triptylin aiheuttamasta seksuaalisen halukkuuden alenemisesta. Seksi ollut aina tosi tärkeä asia allekirjoittaneelle, mutta triptyliä syötyäni tuntuu ettei oikein enää pelitä. Meitä miehiä taitaa tosin aika vähän olla fibroissa, mutta olisi mukava kuulla onko kohtalontovereita ja voisiko ko. ongelma johtua triptylistä. Kipuihin seksi on ollut oiva lievittäjä..... Tylsää, kun toimivin lääke ei enää toimi :)

15

13184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eve 37

      No lukeehan siellä Triptylin sivuvaikutuksissakin, että aiheuttaa seksuaalisuuden muutoksia eli haluttomuutta. Kaikki masennuslääkkeet aiheuttaa haluttomuutta tai kyvyttömyyttä.

    • Marjatta

      Vastaan miehelle joka epäili Triptylin alentavan
      seksuaalista hulukkuutta.
      Samaan ongelmaan ajautuu Triptylin(kipukynnyslää-
      keeksi tarkoitettuna) myös nainen.Aiemmin rakaste
      lu oli iso ilonaihe ja elämänsuola, mutta muuta-
      man vuoden käytön jälkeen seksuaalinen halukkuus
      on kadonnut.
      Valitsen kuitenkin kipulääkityksen, koska minulla
      on krooninen selkävaiva joka ajoittain vaatii ran
      kankin kipulääkityksen ja myös Triptylin, sillä
      muutoin elämästä ei tule yhtään mitään ja elämän-
      laatukin kärsii.
      Täytyy kai siis luopua seksistä kokonaan ja repiä
      ilonaiheet jostain muusta, ellei Triptylin sijal-
      le löydy mitään muuta vaihtoehtoista kipukynnys-
      lääkettä?

      • Fibromy

        Kuulostaa kyllä kamalalta, mä en enää uskalla niitä syödäkkään.

        Oisko tosiaan sitten jotain muuta unenlaatua parantavaa?????

        Kertokaa viisaammat!?


      • lääkettä käyttänyt
        Fibromy kirjoitti:

        Kuulostaa kyllä kamalalta, mä en enää uskalla niitä syödäkkään.

        Oisko tosiaan sitten jotain muuta unenlaatua parantavaa?????

        Kertokaa viisaammat!?

        Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää, että kaikkien lääkkeiden vaikutukset ovat yksilöllisiä. Itselläni ei ollut mitään ongelmia kyseisen lääkkeen kanssa.


      • blaaaaa
        lääkettä käyttänyt kirjoitti:

        Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää, että kaikkien lääkkeiden vaikutukset ovat yksilöllisiä. Itselläni ei ollut mitään ongelmia kyseisen lääkkeen kanssa.

        eikä taida olla seksielämääkään minkä menettämisestä ois pelkoa...


      • Karhu_8855
        Fibromy kirjoitti:

        Kuulostaa kyllä kamalalta, mä en enää uskalla niitä syödäkkään.

        Oisko tosiaan sitten jotain muuta unenlaatua parantavaa?????

        Kertokaa viisaammat!?

        Itselläni on Vasen käsi ja jalka, on sellaiset hermosäryt, mutta kun sain Triptyl 10mg niin säryt melkein kokonaan lähti. En ole vielä kokeillut kahta pilleriä vaikka lekuri sano että voin kokoni puolesta ottaa, mielestäni en ole mikään iso 177/96. Väsyttäähän se mutta kun tarvii lähteä johonkin niin voi olla ottamatta tai hieman siirtää pillerin ottoa Hih. Eikun menox


    • no1__

      Ei kokemusta triptylistä, mutta seksistä kipulääkkeenä kylläkin. Seksin aikana kivut unohtuvat totaalisesti ja vaikutus voi kestää useamman tunninkin. Mistäs tämä johtuu? Jostain mielihyvähormoneista vai? Vastatkoon ken tietää.

      • lääkettä käyttänyt

        Seksuaalinen kiihottuminen saa aikaan kipua ja tulehdusta ja kipua lievittävien aineiden erittymisen. Asiasta on ollut maininta useammassa lehdessä viime aikoina. En muista tarkemmin, kun luen lehtiä kirjastossa.


      • Haluja kaikkia
        lääkettä käyttänyt kirjoitti:

        Seksuaalinen kiihottuminen saa aikaan kipua ja tulehdusta ja kipua lievittävien aineiden erittymisen. Asiasta on ollut maininta useammassa lehdessä viime aikoina. En muista tarkemmin, kun luen lehtiä kirjastossa.

        Enpä huomannut vaikutusta seksihalukkuuteen, tai sitten sitä ei ole ollut ikinä ;)
        Kun lopetin triptylin käytön, en saanut unta enää ollenkaan. Lääkärin kanssa käymän neuvottelun jälkeen aloitin uudelleen. Mielestäni on tylsää kun kaikkia sivuvaikutuksia ei kerrota lääkettä aloittaessa. Tosin syön sitä migreenin estolääkkeenä.
        Ole huoletta ap haittavaikutuksset ovat yksilöllisiä...


      • Maijuli

        vähän aikaa kroonisiin kipuihin Triptyliä mutta en saanut juurikaan apua mutta tuo seksistä nauttimisen kyky heikkeni. Siis halusin seksiä mutta orgasmi katosi, eli siinä vaiheessa kun normaalisti orgasmi tuli ja tuotti nautintoa, tuo orgasmi oli tunnoton, siis ei tuntunut miltään. Ei kiva juttu:(( Nykyään syön MSM:ää ja olen tyytyväinen saamaani apuun ja saan nukuttuakin hyvin. On kaikenlisäksi luonnon oma tuote joten ei rasita elimistöäkään:)


    • Sopimaton

      Hei!
      Voin sanoa et halut vie todella.
      Siksikin että se vaikuttaa aivojen kautta, riippuen lääkkeeen voimakkuudesta.Itse ainakin vaihdan lääkettä, vaikutuksia on muutakin, välinpitämättömyys asioihin mm. ja ei hyvä, teke laiskaksi.

    • viikon käyttänyt

      ei vähennä halukkuutta eikä nautintoa ennemmin päinvastoin

    • viikon käyttänyt

      Tää tuli vahingos reuma osastolle vaikka mulle ei raumaaa oo vaan nikamansiirtymä.

    • tttttm

      Voi itselläni meni vuosia400mg päivässä joo jälkikäteen ajateltuna vaikutti vähän..nyt menee120mg. Ihan hyvin lipido ja halut toimii...jos vaihdatte lääkkeitä srri takaisinpäin estäjiin kuten serotoniini haluuttomuus voi jäädä pysyväksi niillä. Visualisoikaa päässä ne mikä todella naisessa tai miehessä kiihottaa...voi käyttää nettiä.fantasioita..kyllä se alkaa toimia liikunta ulkona on tärkee..ssri ym..seksuaalisuuden aleneminen täysin pois häviäminen taitaa olla netin massa hysteeriää ihmiset haluaa syyn masentua, myös minä. Mutta asialle kun tekee jotakin uskon että sieltä ytyä löytyy

    • kenken

      mulla alotettiin noin 1,5kk sitten triptyl ja annos nyt 75mg ja mulla o noussu seksihalut ihan sairaasti ja tuntoherkkyyttä tullu paremmaksi eli seksi tuntuu paremmalta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe