Pari vuotta sitten kävin Arossa kauppoja tekemässä ja rohkeus ei silloin riittänyt Sebringin ostoon, vaan alle osui uusi 2.0 primera.
Otsikon mukainen malli alle 30.000,- on kyllä sen sortin tarjous, että siihen pakko napata jos vain väliraha osuu kohdalleen.
Aron hyvitykset ovat yleensä olleet sen verran heikkoja, että usein kaupat on tullut tehtyä jossain muualla, kuin pääkaupunkiseudulla.
Vinkkejä hyvästä kauppapaikasta maakunnissa?
Miten olette perheelliset pärjänneet Sebringin tavaratilan kanssa ja miten pienellä kulutuksella pääsee nätissä maantiejossa?
Entäpä lämmityslaitteen riittävyys ja huoltojen hinnoittelu?
Auto tulisi ihan tavalliseen 4hengen perhekäyttöön n.22.000 km vuodessa, pääasiassa työmatka-ajoa n.15-20 mökki/lomareissua per vuosi.
Anteeksi, jos aiemmin on kyselty samoja, mutta nyt on autokuume sitä luokkaa, että pakko saada vähän faktaa.
Sebring 2.7 V6 A4 Signature Edition
24
5675
Vastaukset
- Jani_
Ainakaan Hyvinkäältä on turha kysellä jos haussa ei ole varta vasten paha mieli. Pääkaupunkiseudullakin hyvitykset on toisistaan poikkeavia. Hämeenlinnassa arviolta samaa luokkaa.
Itselläni on -01 malli mutta aika samaa kauraahan se on "nenää" lukuunottamatta :)
> Miten olette perheelliset pärjänneet Sebringin
> tavaratilan kanssa ja miten pienellä
> kulutuksella pääsee nätissä maantiejossa?
Tavaratilan heikkous on pieni lastausaukko, muutenhan se on ihan hyvän kokoinen. Perheestä en osaa sanoa mutta parin hengen toiselle viikolle venyvät lomareissukamat sinne mahtuu heittämällä.
En menisi väittämään että alle kahdeksan litran kulutuksen pääsee useinkaan. Mutta melko sama - onko väliä kuluuko bensaa 7.5 vai 8 litraa sadalla? Rahallisesti ero ns. pienellä kulutuksella ja Sebringin kulutuksella on kuitenkin aika vaatimaton etenkin jos kilometrejä ei tule ihan hirveesti. Parasta on kuitenkin se, että kovemmalla nopeudella (moottoritie) bensaa ei kulu hirveästi enempää ja silloin vaakakuppi kääntyykin isomoottorisen Sebringin eduksi.
> Entäpä lämmityslaitteen riittävyys ja huoltojen
> hinnoittelu?
Lämppäri riittää oikein hyvin ainakin 25 asteen pakkasiin asti. Huollot ei ole erityisen kalliita eikä huolto-osatkaan mutta korjaaminen on eri juttu lähinnä kalliiden varaosien suhteen.
Samoin ongelma voi olla se, ettei varaosaa ole heti saatavilla ja auto pitää jättää korjaamolle esimerkiksi yön yli. Näin vaikka varaosa ei olisi jotain niveltä tai laakeria eksoottisempi. - Kekkonen
Mistäs moisen tarjouksen olet bongannut? Nettisivuilla ei moista mainita.
-K- Scy
Aro Sivula :) kirjoitti:
...tuolla alempana Sebring vs. Sonata -puinneissa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000146&posting=22000000012308470
On kieltämättä houkuttelevasti hinnoiteltu tuo uusi Sebring Signature Edition uusia asiakkaita ajatellen ja varmasti uskallan sanoa, että vuonna 2006 Sebringin myyntimäärät voivat jopa tuplaantua 400kpl --> 800kpl
Vanhoja asiakkaita ja heidän LX/Limited -varusteltujen mallien vaihtoarvoa kohtaan tuommoinen hinnoittelu on taas ihan p*rseestä, koska muutenkin arvoaan nopeasti laskevan merkin vaihtoarvo tipahtaa kerralla.
Hymy lienee vähissä varsinkin niillä, jotka ovat ostaneet juuri loppuvuonna uudenkarhean Limited-Sebringin hintaan 37 400e ja saavat huomata että saman mallin saa kaksivärinahoin tammikuussa 29 900e hintaan.
7500e on sekin sellainen määrä rahaa, että siinä tuntee moni asiakas itsensä k*setetuksi ja vaihtaa sen jälkeen merkkiä. - Kekkonen
Scy kirjoitti:
...tuolla alempana Sebring vs. Sonata -puinneissa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000146&posting=22000000012308470
On kieltämättä houkuttelevasti hinnoiteltu tuo uusi Sebring Signature Edition uusia asiakkaita ajatellen ja varmasti uskallan sanoa, että vuonna 2006 Sebringin myyntimäärät voivat jopa tuplaantua 400kpl --> 800kpl
Vanhoja asiakkaita ja heidän LX/Limited -varusteltujen mallien vaihtoarvoa kohtaan tuommoinen hinnoittelu on taas ihan p*rseestä, koska muutenkin arvoaan nopeasti laskevan merkin vaihtoarvo tipahtaa kerralla.
Hymy lienee vähissä varsinkin niillä, jotka ovat ostaneet juuri loppuvuonna uudenkarhean Limited-Sebringin hintaan 37 400e ja saavat huomata että saman mallin saa kaksivärinahoin tammikuussa 29 900e hintaan.
7500e on sekin sellainen määrä rahaa, että siinä tuntee moni asiakas itsensä k*setetuksi ja vaihtaa sen jälkeen merkkiä.Kivoja tuollaiset tarjoukset, mutta kyllähän ne saattavat sapettaa hiukan niitä, jotka ovat ostaneet pari viikkoa sitten normaalihintaisena...?
Ei ole oma lehmä ojassa, onneksi myin omani pois kuukausi sitten (2.7 LX). Nyt saisin varmaan aika paljon heikommin rahaa, kun Aro hinnoittelee tuon erikoismallin noin ;)
Eihän siitä ole kuin vuosi(?) kun Autokeskus myi kaikki 2.0:t pois aika reippaalla alennuksella. Eli itse en enää osta "normaalihintaista" uutta autoa tuolta, vaan odotan että tulee taas "tarjouksia" - Scy
Kekkonen kirjoitti:
Kivoja tuollaiset tarjoukset, mutta kyllähän ne saattavat sapettaa hiukan niitä, jotka ovat ostaneet pari viikkoa sitten normaalihintaisena...?
Ei ole oma lehmä ojassa, onneksi myin omani pois kuukausi sitten (2.7 LX). Nyt saisin varmaan aika paljon heikommin rahaa, kun Aro hinnoittelee tuon erikoismallin noin ;)
Eihän siitä ole kuin vuosi(?) kun Autokeskus myi kaikki 2.0:t pois aika reippaalla alennuksella. Eli itse en enää osta "normaalihintaista" uutta autoa tuolta, vaan odotan että tulee taas "tarjouksia"Ihan kuriositeettina: minkä ikäinen 2.7 LX sulla oli ja paljonko kilometrejä? Möitkö suoraan vai annoitko liikkeeseen vaihdossa? Paljonko sait?
- Kekkonen
Scy kirjoitti:
Ihan kuriositeettina: minkä ikäinen 2.7 LX sulla oli ja paljonko kilometrejä? Möitkö suoraan vai annoitko liikkeeseen vaihdossa? Paljonko sait?
vm. 2001, n. 75tkm. n. 18500e yksityiselle ilman vaihdokkia.
- Scy
Kekkonen kirjoitti:
vm. 2001, n. 75tkm. n. 18500e yksityiselle ilman vaihdokkia.
Melko halvalla meni, tosin olihan tuolla ikääkin. Nettiauto.com:issa lähinnä kaksilitraisia LE:itä on tuolla hinnalla, tosin vuotta paria uudempia ja enemmillä kilometreillä.
Mutta kyllä siltä vaihtoautorintamalla näyttää, ettei tuolla varustetasolla ole mitään merkitystä käytetyn hintaan vaikka ovh onkin ollut lähes kymppitonnin kalliimpi uutena.
Näissä autoissa näyttää olevan Suomessa ostajan markkinat - tarjontaa riittää mutta ostajat karsastavat ennakkoluuloisina.
Esim. 98-99 vuoden 300M:t 3.5 litran koneillakin maksavat vain jotain 15-18te luokkaa, vaikka uushankintahinta oli samaa luokkaa mitä vastaavalla 3.5 litran 300C:llä nykyisin.
Itse jos Chrysleriä enää koskaan hankin, niin varmaan muutaman vuoden päästä 3.5 litrainen 300C nahkapenkein. Semmoisen varmaan saa 15 000e:lla sitten, joten siinä ei paljon enää väliraha paina vaikka omasta Sebringistä saisikin hyvitystä vain 5000-10 000e väliin.
Uutta Chrysleriä - tai uutta autoa yleensäkään - tuskin koskaan enää hankin. Onhan se kiva tunne ajaa uudelta tuoksuva auto liikkeen hallista kotiin, mutta kyllä yksi kerta oppirahojen maksussa riittää :)
Käytettynä saa lähes saman tavaran niin paljon halvempana.
Muutenkin voi olla, että lähivuosina tuo polttoaineen hinta lähtee oil peakin vuoksi raketin lailla nousuun ja ellei biopolttoaineet ala yleistyä kilpailukykyiseen hintaan niin eipä muutenkaan millään 2.7-3.5 litran koneilla ole enää järkevää ajella.
Emännälle ostettiin kakkosautoksi näppärä Fiat Brava, josta köyhtyi 3500e. Yllättävän hyvin varustein ja napakassa kunnossa oleva, joten mietiskelin, että mitä tuota itsekään tuon parempaa autoa tarvitsisi. Ostaisi vaan jonkun kolmen neljän tonnin ritsan ja ajelisi sillä, niin ei auton arvokaan paljon voisi alentua.
Ihan mielenkiinnosta vielä: millainen kiesi tuli Sebringin tilalle? - Kekkonen
Scy kirjoitti:
Melko halvalla meni, tosin olihan tuolla ikääkin. Nettiauto.com:issa lähinnä kaksilitraisia LE:itä on tuolla hinnalla, tosin vuotta paria uudempia ja enemmillä kilometreillä.
Mutta kyllä siltä vaihtoautorintamalla näyttää, ettei tuolla varustetasolla ole mitään merkitystä käytetyn hintaan vaikka ovh onkin ollut lähes kymppitonnin kalliimpi uutena.
Näissä autoissa näyttää olevan Suomessa ostajan markkinat - tarjontaa riittää mutta ostajat karsastavat ennakkoluuloisina.
Esim. 98-99 vuoden 300M:t 3.5 litran koneillakin maksavat vain jotain 15-18te luokkaa, vaikka uushankintahinta oli samaa luokkaa mitä vastaavalla 3.5 litran 300C:llä nykyisin.
Itse jos Chrysleriä enää koskaan hankin, niin varmaan muutaman vuoden päästä 3.5 litrainen 300C nahkapenkein. Semmoisen varmaan saa 15 000e:lla sitten, joten siinä ei paljon enää väliraha paina vaikka omasta Sebringistä saisikin hyvitystä vain 5000-10 000e väliin.
Uutta Chrysleriä - tai uutta autoa yleensäkään - tuskin koskaan enää hankin. Onhan se kiva tunne ajaa uudelta tuoksuva auto liikkeen hallista kotiin, mutta kyllä yksi kerta oppirahojen maksussa riittää :)
Käytettynä saa lähes saman tavaran niin paljon halvempana.
Muutenkin voi olla, että lähivuosina tuo polttoaineen hinta lähtee oil peakin vuoksi raketin lailla nousuun ja ellei biopolttoaineet ala yleistyä kilpailukykyiseen hintaan niin eipä muutenkaan millään 2.7-3.5 litran koneilla ole enää järkevää ajella.
Emännälle ostettiin kakkosautoksi näppärä Fiat Brava, josta köyhtyi 3500e. Yllättävän hyvin varustein ja napakassa kunnossa oleva, joten mietiskelin, että mitä tuota itsekään tuon parempaa autoa tarvitsisi. Ostaisi vaan jonkun kolmen neljän tonnin ritsan ja ajelisi sillä, niin ei auton arvokaan paljon voisi alentua.
Ihan mielenkiinnosta vielä: millainen kiesi tuli Sebringin tilalle?Jos kattelee nettiautosta toteutuneita kauppoja ("myyty"), kyllä hinnat tuon tasoisesta taitaa pyöriä 18-20te.
Liikeet pyytää 29900e 19tkm ajetusta vuoden -03 LX:stä, ja Aro myy uutta hintaan 29900, kumpikohan menee ennen kaupaksi...?
Minä kyllästyin kanssa Chryslerin nopeaan arvonlaskuun. Todella mukava auto ajaa, mutta ei _ihan_ paras sijoituskohde.
Ostin tilalle auton, jolla on käyttöarvoa, mutta ei muuten arvoa paljoakaan. Eipä sitten tarvi miettiä arvonalennuksia ja mahdollisia tulevia autoveronmuutoksia, eikä Aron alennusmyyntejä. Eli 306 pösö 2000 eurolla, ja vähän huoltoa (nokkahihna, startti, suodattimia, tulppia, öljyä,...), ja jäätiin alle 2400 euron silti ;)
Vaikka merkki vaihtui, lueskelen silti vanhasta tottumuksesta tätä palstaa... - Scy
Kekkonen kirjoitti:
Jos kattelee nettiautosta toteutuneita kauppoja ("myyty"), kyllä hinnat tuon tasoisesta taitaa pyöriä 18-20te.
Liikeet pyytää 29900e 19tkm ajetusta vuoden -03 LX:stä, ja Aro myy uutta hintaan 29900, kumpikohan menee ennen kaupaksi...?
Minä kyllästyin kanssa Chryslerin nopeaan arvonlaskuun. Todella mukava auto ajaa, mutta ei _ihan_ paras sijoituskohde.
Ostin tilalle auton, jolla on käyttöarvoa, mutta ei muuten arvoa paljoakaan. Eipä sitten tarvi miettiä arvonalennuksia ja mahdollisia tulevia autoveronmuutoksia, eikä Aron alennusmyyntejä. Eli 306 pösö 2000 eurolla, ja vähän huoltoa (nokkahihna, startti, suodattimia, tulppia, öljyä,...), ja jäätiin alle 2400 euron silti ;)
Vaikka merkki vaihtui, lueskelen silti vanhasta tottumuksesta tätä palstaa...Itsekin varmaan ajelen tuolla Sebringillä ainakin ne huolettomimmat kilometrit pois ja sitten kun on ikää 5-7 vuotta autolla ja 100tkm takana myyn pois ja laitan jonkun halvan ritsan tilalle.
Halvassa hyvässä käyttöautossa ei paljon voi menettääkään.
- LX04
On tämä yhtä perkelettä!! Ite ostin pari vuotta sitten vastaavan auton varusteineen 40 000 EUR.
Aiemmin oli Neon LE kaikilla mahdollisila varusteilla, jonka hinta laski yli 65% viidessä vuodessa?.
Ei enä ikinä Chrysleriä, eikä ainakaan Aro-yhtymän autoja.
Ajatuksena oli ostaa seuraavaksi 300C, mutta taidanpa siirtyä saman konsernin eurooppalaiseen merkkin takaisin.
Sebring on kyllä yksi parhaista autoista, jonka omilla rahoillani olen ostanut ja jota olen ikinä tämän koko/ varsinkin hinta-luokan autoa ajanut. Siispä ajelen autollani seuraavat vajaa kymmenen vuotta ja vaihdan autoon, joka ei ole missään nimessä ARO-YHTYMÄn maahantuoma!!!- Scy
Näinhän se tosiaan itsellänikin menee - mietin tässä vain, että jos saisi auton vielä ennen vuoden vaihdetta jotenkin järkihintaan myytyä ja vaihtaisi tilalle jonkun halvemman pelin.
Itse olen katsellut Rover 75:sta, joita alkaa saada jo 13 000e pintaankin. Ominaisuuksiltaan ja varusteiltaan samaa tasoa kuin Sebringinkin, vähän pienempi ehkä eikä yhtä menevän näköinen, mutta laadultaan (mm. sisämelu ja sisustan viimeistely) korkeampitasoinen.
Roverit toisaalta ovat aika heikolla hapella huoltojensa ja varaosiensa suhteen, mutta Sebringkiinkin aikanaan päädyin juuri erikoisuutensa ja silloisen harvinaisuutensa vuoksi, jotta eipä tuo Roverikaan kauas poikkea. Halpoja ovat kyllä.
Kun mietin sitäkin, että sekin pääoma, joka Sebringissä on vielä kiinni, näyttää kuluvan huippuvauhtia pienempään.
Mutta LX04:lle vielä - Chryslerit kannattaa ostaa käytettynä - silloin ne ovat hyvä ostoksia verrattuna muihin vastaavanhintaisiin.
Tuskin pahasti erehdyn, jos väitän, että muutaman vuoden kuluttua 300C:täkin saa samoihin hintoihin, mitä 300M:t nyt maksavat. Siinä ei enää paljon väliraha paina, jos sellaiseen haluaa Sebringin vaihtaa. - Jani_
Scy kirjoitti:
Näinhän se tosiaan itsellänikin menee - mietin tässä vain, että jos saisi auton vielä ennen vuoden vaihdetta jotenkin järkihintaan myytyä ja vaihtaisi tilalle jonkun halvemman pelin.
Itse olen katsellut Rover 75:sta, joita alkaa saada jo 13 000e pintaankin. Ominaisuuksiltaan ja varusteiltaan samaa tasoa kuin Sebringinkin, vähän pienempi ehkä eikä yhtä menevän näköinen, mutta laadultaan (mm. sisämelu ja sisustan viimeistely) korkeampitasoinen.
Roverit toisaalta ovat aika heikolla hapella huoltojensa ja varaosiensa suhteen, mutta Sebringkiinkin aikanaan päädyin juuri erikoisuutensa ja silloisen harvinaisuutensa vuoksi, jotta eipä tuo Roverikaan kauas poikkea. Halpoja ovat kyllä.
Kun mietin sitäkin, että sekin pääoma, joka Sebringissä on vielä kiinni, näyttää kuluvan huippuvauhtia pienempään.
Mutta LX04:lle vielä - Chryslerit kannattaa ostaa käytettynä - silloin ne ovat hyvä ostoksia verrattuna muihin vastaavanhintaisiin.
Tuskin pahasti erehdyn, jos väitän, että muutaman vuoden kuluttua 300C:täkin saa samoihin hintoihin, mitä 300M:t nyt maksavat. Siinä ei enää paljon väliraha paina, jos sellaiseen haluaa Sebringin vaihtaa.> Mutta LX04:lle vielä - Chryslerit kannattaa
> ostaa käytettynä - silloin ne ovat hyvä
> ostoksia verrattuna muihin vastaavanhintaisiin.
Itse ostin -01 Sebringin pari vuotta sitten. Hinta oli jotain 26 tonnia ja ko. auto oli silloin halvin niillä kilometreillä (n.40t). Ja halvaltahan se tuntuikin kun parin vuoden ikäisestä priimakuntoisesta autosta oli lähtenyt yli 10 tuhatta hinnasta uuteen verrattuna. Nyt auton mittari alkaa lähestyä 110 tonnia ja vaihdossakin siitä saisi korkeintaan 17 tuhatta, myymällä vielä vähemmän.
Joten kyllä voi todeta että hinta pysyy aika heikosti käytetyssäkin. Tietysti se millä tuota tappiota mahdollisesti nyt saa suhteellisesti kutistettua on jatkaa tuolla ajelua vaihtamisen sijaan ja niin aion tehdäkin.
Niin kiva auto kuin Sebring onkin niin en ole järin vakuuttunut siitä että seuraava autoni olisi Chrysler. "Elämä on" mutta tässä tapauksessa rahaa tuntuu menevän jotenkin hukkaan eikä ainoastaan arvon alenemisen suhteen. - tahtoo automaatin+potkua
Jani_ kirjoitti:
> Mutta LX04:lle vielä - Chryslerit kannattaa
> ostaa käytettynä - silloin ne ovat hyvä
> ostoksia verrattuna muihin vastaavanhintaisiin.
Itse ostin -01 Sebringin pari vuotta sitten. Hinta oli jotain 26 tonnia ja ko. auto oli silloin halvin niillä kilometreillä (n.40t). Ja halvaltahan se tuntuikin kun parin vuoden ikäisestä priimakuntoisesta autosta oli lähtenyt yli 10 tuhatta hinnasta uuteen verrattuna. Nyt auton mittari alkaa lähestyä 110 tonnia ja vaihdossakin siitä saisi korkeintaan 17 tuhatta, myymällä vielä vähemmän.
Joten kyllä voi todeta että hinta pysyy aika heikosti käytetyssäkin. Tietysti se millä tuota tappiota mahdollisesti nyt saa suhteellisesti kutistettua on jatkaa tuolla ajelua vaihtamisen sijaan ja niin aion tehdäkin.
Niin kiva auto kuin Sebring onkin niin en ole järin vakuuttunut siitä että seuraava autoni olisi Chrysler. "Elämä on" mutta tässä tapauksessa rahaa tuntuu menevän jotenkin hukkaan eikä ainoastaan arvon alenemisen suhteen.Nyt kun tuntuu olevan Sebring ukkoja liikkeellä, miten ovat autonne toimineet?
Onko tyyppivikoja tiedossa? - Jani_
tahtoo automaatin+potkua kirjoitti:
Nyt kun tuntuu olevan Sebring ukkoja liikkeellä, miten ovat autonne toimineet?
Onko tyyppivikoja tiedossa?Niin tästä hinnanlaskun "vuodatuksesta" riippumatta autossahan ei ole mitään sen kummepaa vikaa. Tyypillisiä vikoja on siten paha mennä nimeämään. Itselläni on nyt 40->110 tkm välillä vaihdettu yksi pyörän laakeri (takuu), pissapojan johtosarja (takuu), molemmat ulommat raidetangon päät ja öljypohjan tiiviste. Tuo öljypohjan tiiviste olisi mennyt takuuseen muttakun itse aikailin ja sitten maksoin kalliisti. Se on myös noista vika joka ei mene normaalin kulumisen piikkiin.
Niin ja sitten on jarrupalat kertaalleen vaihdettu mutta noita nyt kuluu missä vaan.. eikä vähiten suht raskaassa automaattisessa autossa.
Se mitä aina ensiksi epäillään jenkeissä on talviset ominaisuudet. Niiden suhteen ei ole ollut mitään valmittamista. - Scy
Jani_ kirjoitti:
Niin tästä hinnanlaskun "vuodatuksesta" riippumatta autossahan ei ole mitään sen kummepaa vikaa. Tyypillisiä vikoja on siten paha mennä nimeämään. Itselläni on nyt 40->110 tkm välillä vaihdettu yksi pyörän laakeri (takuu), pissapojan johtosarja (takuu), molemmat ulommat raidetangon päät ja öljypohjan tiiviste. Tuo öljypohjan tiiviste olisi mennyt takuuseen muttakun itse aikailin ja sitten maksoin kalliisti. Se on myös noista vika joka ei mene normaalin kulumisen piikkiin.
Niin ja sitten on jarrupalat kertaalleen vaihdettu mutta noita nyt kuluu missä vaan.. eikä vähiten suht raskaassa automaattisessa autossa.
Se mitä aina ensiksi epäillään jenkeissä on talviset ominaisuudet. Niiden suhteen ei ole ollut mitään valmittamista.Se on vaan jännä juttu - Chryslerit ovat kyllä aika viattomia ja ongelmattomia autoja, mutta kun tämä pohjoinen tuulipukukansa on aivopesty ostamaan vaan niitä ylihinnoiteltuja Volkswagen Golffeja ja Tojota Corollia paikallisten autolehtien toimista, niin juuri kukaan ei uskalla ostaa tätä merkkiä jenkkiennakkoluulojensa vuoksi.
Kun kysyntää on vähän, vaihdokkien hinnat laskevat. JA kun vaihdokkien hinnat laskevat, moni omistajakin alkaa myydä hätäpäissään, koska raha palaa autossa. Kierre on valmis.
Ja sitten vielä noihin ennakkoluuloihin vedoten maahantuoja laskee hintaa järjettömästi, jotta saisi myyntiä kasvatettua kumoamalla ennakkoluulot reippaasti alemmalla hinnalla ja kierre vain syvenee.
Kyllä täytyy itsekin todeta, että raha on kyllä palanut uudessa Chryslerissä kahteen vuoteen niin pahasti että en tiedä mitä tekisi. Chryslerin sivuilla on jo julkaistu uusi hinnasto, jossa Sebring Limited maksaa enää 31ke. Käytettynä tästä olen saanut vaihtohyvityksiä parin kympin pintaan.
Eli auton arvo on pyöreästi puolittunut vajaaseen kahteen vuoteen: arvonlaskua 10 000e vuodessa.
Ihan varma juttu, että Chrysleriä en osta enää ikinä. En käytettyä enkä uutta, jo periaatteesta.
Nyt jos vielä saan tämän kiesin johonkin autohalliin jotenkin järkihintaan (esim. 25ke) niin luovun autosta ja olen tyytyväinen. Tässä palaa raha hirveetä vauhtia.
Jos en saa, niin ajelen 10-15 vuotta tämän loppuun ja pistän paalaimeen.
Tana.
- Hinnoitteluun pettynyt entinen tuleva Chrysleristi :) - Jani_
Scy kirjoitti:
Se on vaan jännä juttu - Chryslerit ovat kyllä aika viattomia ja ongelmattomia autoja, mutta kun tämä pohjoinen tuulipukukansa on aivopesty ostamaan vaan niitä ylihinnoiteltuja Volkswagen Golffeja ja Tojota Corollia paikallisten autolehtien toimista, niin juuri kukaan ei uskalla ostaa tätä merkkiä jenkkiennakkoluulojensa vuoksi.
Kun kysyntää on vähän, vaihdokkien hinnat laskevat. JA kun vaihdokkien hinnat laskevat, moni omistajakin alkaa myydä hätäpäissään, koska raha palaa autossa. Kierre on valmis.
Ja sitten vielä noihin ennakkoluuloihin vedoten maahantuoja laskee hintaa järjettömästi, jotta saisi myyntiä kasvatettua kumoamalla ennakkoluulot reippaasti alemmalla hinnalla ja kierre vain syvenee.
Kyllä täytyy itsekin todeta, että raha on kyllä palanut uudessa Chryslerissä kahteen vuoteen niin pahasti että en tiedä mitä tekisi. Chryslerin sivuilla on jo julkaistu uusi hinnasto, jossa Sebring Limited maksaa enää 31ke. Käytettynä tästä olen saanut vaihtohyvityksiä parin kympin pintaan.
Eli auton arvo on pyöreästi puolittunut vajaaseen kahteen vuoteen: arvonlaskua 10 000e vuodessa.
Ihan varma juttu, että Chrysleriä en osta enää ikinä. En käytettyä enkä uutta, jo periaatteesta.
Nyt jos vielä saan tämän kiesin johonkin autohalliin jotenkin järkihintaan (esim. 25ke) niin luovun autosta ja olen tyytyväinen. Tässä palaa raha hirveetä vauhtia.
Jos en saa, niin ajelen 10-15 vuotta tämän loppuun ja pistän paalaimeen.
Tana.
- Hinnoitteluun pettynyt entinen tuleva Chrysleristi :)Eniten tässä kaikessa ihmetyttää se, että nämä hinnan pudotukseen liittyvät asiat olisi ainakin jollain lailla maahantuojan kontroiloitavissa. Eikö ne nyt muka tajua, että tällaisella hinnoittelu yms. politiikalla voidaan saada uusia asiakkaita mutta jotka sitten vaihtavat merkkiä kun hinnan suhteen tulee "turpiin" oikein kunnolla?
Ja tämä hintapolitiikka ei liity pelkästään tähän nimenomaiseen Signature Editionin uuden auton hintaan vaan myös mm. varaosien hintaan. Korkeita hintoja puolustellaan sillä, että ameriikka on kaukana. Niin, ja vaikkapa japani tai eteläkoreako ei sitten ole? Kun vertailee Chryslerin varaosien hintoja suomessa ja muualla niin ei voi oikein muuta kuin vetää sen johtopäätökset, että suomessa maahantuoja on se joka käärii rahat taskuihinsa tai vaihtoehtoisesti on sössinyt sopimus tai logistiikka-asiansa oikein kunnolla. Osien korkea hinta ei enää selity edes Chryslerien harvinaisuudella mitä aina aiemmin tarjottiin selitykseksi.
Kolmas kiva pikkujuttu on vielä se, että virallinen merkkiliike on se joka painaa käytettyjen autojen hintoja alas - no, nehän ne parhaiten tietävät miten hinnat tippuu ja siksi on kova kiire päästä ko. autoista eroon. Kaikki tähän liittyvä logiikka ei kuitenkaan ole ihan selvillä mutta taaskin suurin haitta tästä koituu nimenomaan em. merkkiliikkelle uusien autojen menekissä pidemmällä aikavälillä.
> Jos en saa, niin ajelen 10-15 vuotta tämän
> loppuun ja pistän paalaimeen.
Itse luovuin ajatuksesta vaihtoon ja ajan nyt "toistaiseksi", eli pitkään. Sinänsä ei hirveesti harmita koska autossa ei ole paljoakaan pahaa sanottavaa ja merkittävälläkään lisäsijoituksella ei toisaalta saisi sen parempaa (vrt. joku uusi Golffi tai Corolla, ei kiitos). - takuuseen?
Jani_ kirjoitti:
Niin tästä hinnanlaskun "vuodatuksesta" riippumatta autossahan ei ole mitään sen kummepaa vikaa. Tyypillisiä vikoja on siten paha mennä nimeämään. Itselläni on nyt 40->110 tkm välillä vaihdettu yksi pyörän laakeri (takuu), pissapojan johtosarja (takuu), molemmat ulommat raidetangon päät ja öljypohjan tiiviste. Tuo öljypohjan tiiviste olisi mennyt takuuseen muttakun itse aikailin ja sitten maksoin kalliisti. Se on myös noista vika joka ei mene normaalin kulumisen piikkiin.
Niin ja sitten on jarrupalat kertaalleen vaihdettu mutta noita nyt kuluu missä vaan.. eikä vähiten suht raskaassa automaattisessa autossa.
Se mitä aina ensiksi epäillään jenkeissä on talviset ominaisuudet. Niiden suhteen ei ole ollut mitään valmittamista.Näkyy olleen jenkeissä recall ko. asian tiimoilta.
- Jani_
takuuseen? kirjoitti:
Näkyy olleen jenkeissä recall ko. asian tiimoilta.
Ei mennyt takuuseen. Tuo vika ilmeni muistaakseni 96 tuhannen huollossa, joten niillä kilometreillä väljyyttä voi toki jo olla ilman valmistusvikaakin. En tuommoisesta recall jutusta tienyt.
- Valittajat
Kaikkien autojen arvo tuon hinta luokan autojen arvo putoaa samaan tahtiin! esim. Volvo s60 v.2001 saa jo reilusti alle kahden kympin. Seuratkaa muiden merkkien hintoja ja älkää valittako.
- Scy
Valittajat kirjoitti:
Kaikkien autojen arvo tuon hinta luokan autojen arvo putoaa samaan tahtiin! esim. Volvo s60 v.2001 saa jo reilusti alle kahden kympin. Seuratkaa muiden merkkien hintoja ja älkää valittako.
Pointtihan tässä oli, että Volvo S60:n maahantuoja ei mene tiputtamaan uuden auton myyntihintaa 8000 euroa yhdessä yössä.
Kyllä siinä "vulvailijatkin" kiroilisivat partaansa. - samvirta
Scy kirjoitti:
Pointtihan tässä oli, että Volvo S60:n maahantuoja ei mene tiputtamaan uuden auton myyntihintaa 8000 euroa yhdessä yössä.
Kyllä siinä "vulvailijatkin" kiroilisivat partaansa.Aina odotetaan autojen halpenemista ja sitten kun se tapahtuu ei muuta kuin marista että putosi liian nopeasti.
- mutta minkäs teet
samvirta kirjoitti:
Aina odotetaan autojen halpenemista ja sitten kun se tapahtuu ei muuta kuin marista että putosi liian nopeasti.
sattuu käymään niin, että hinta putoaa yhdessä yössä melkein neljän kuukauden nettopalkan verran kuukausi sen jälkeen kun on uuden ostanut hintaan 37500,-
- Jani_
mutta minkäs teet kirjoitti:
sattuu käymään niin, että hinta putoaa yhdessä yössä melkein neljän kuukauden nettopalkan verran kuukausi sen jälkeen kun on uuden ostanut hintaan 37500,-
Tänään (17.12.) oli hesarissa Autokeskuksen mainoksessa Sebring Limited Edition 29900. Netissä on edelleen vanha hinnasto ja autotalli.com:issa ei vielä ole hinnat reagoineet mitenkään tuohon.
Noin kahdeksan tonnin hinnan pudotus on varmaan aika ennenkuulumatonta (?) mutta Chrysler tiputti joskus parin viime kuukauden aikana myös PT Cruiser CRD:n hintaa 4 tuhatta euroa.
Vanhoja varastojahan on myyty halvalla aiemminkin "uusien mallien" tieltä. Näin kävi silloin kun Sebringin LE ja LX mallit korvautuivat uusilla. Taisi olla niin, että LX:ää sai vähän yli 30 tonnilla (vrt. aiemmin 38th uutena). Noita tosin ei kuuleman mukaan ollut kovinkaan montaa myynnissä. Luonnollisesti myös facelift -03 lopulla aiheutti saman mutta se nyt on jo jotenkin ymmärrettävää.
Neonillehan tuli myös tuhansien hinnan alennus kun Neon LX tuli myyntiin ja aiemmat Neon mallit myytiin alennuksella. Mutta tuossakin ero vanhan ja uuden mallin välillä varustelussa oli merkittävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18211366
- 575412
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462677- 402355
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131831Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441775Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta411440Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut271413Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61366Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v371349