Tanskan keisarin yskänlääke?

rimpsessa

Kuulin jostain yskänlääkkeestä, joka olisi tehokasta, mutta en muista sen nimeä. sillä on pitkä nimi ja oli jotain "tanskan kersarin...." (?)

Tietääkö kukaan mikä sen oikea nimi olisi...?

9

7267

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenties

Muistan törmänneeni opiskeluaikanani kyseiseen nimeen.. Jotenkin on jääny mieleen nimi tanskan kuninkaan rintamikstuura, mutta en ole täysin varma. Yritin kyllä etsiä vanhoista luentomonisteista, mutta en löytänyt. Oli kuitenkin sellainen apteekissa sekoitettava ex-tempore valmiste.

• rimpsessa

kiitos :)

• ------
        rimpsessa kirjoitti:

kiitos :)

Löysin nyt jälkikäteen luentomonisteesta kyseisen aineen ja tanskan kuninkaan rintamikstuurahan se nimi oli. Latinankielinen nimi on mixtura pectoralis ja ohje löytyy Dispensatorium Fennicumista (DF-93).

• ihanalta!
        ------ kirjoitti:

Löysin nyt jälkikäteen luentomonisteesta kyseisen aineen ja tanskan kuninkaan rintamikstuurahan se nimi oli. Latinankielinen nimi on mixtura pectoralis ja ohje löytyy Dispensatorium Fennicumista (DF-93).

aah, kuulostaapa ihanalta. Tanskan Kuninkaan Rintamikstuura...
        Saako sitä nykyisin mistään? Tai sulta ohjeen?
        VOis itse pyytää apteekista.

Muistan sellaiset pastillit kuin Tanskan Kuninkaan Rintapastillit. Onkohan niitä enää olemassa. Tosi hyviä olivat.

• lemnia
        ihanalta! kirjoitti:

aah, kuulostaapa ihanalta. Tanskan Kuninkaan Rintamikstuura...
        Saako sitä nykyisin mistään? Tai sulta ohjeen?
        VOis itse pyytää apteekista.

Muistan sellaiset pastillit kuin Tanskan Kuninkaan Rintapastillit. Onkohan niitä enää olemassa. Tosi hyviä olivat.

mä ostin juuri tällä viikolla yskääni Tanskan kuninkaan rintamikstuuraa...myytiin kahdenkokoisesa pullossa. isompi pullo, sellainen normaali yskänlääkepullo, maksoi jotain 10 euroa.
        Etiketti näytti sellaiselta itsetehdyltä, eli oli varmaan itse siellä apteekissa sekoitus tehty...

Juu, ja Kokkolalaisesta apteekista löytyi ihan käsikauppatiskiltä...

• pharmaca

Ja on vieläpä tehokasta!

• I'm lovin' it!

Apteekit tekevät sitä ihan itse.
      Maistuu ihan salmiakille, voisin juoda sitä ihan pelkästään maun vuoksi. Haha :D

• Llampinen1957

Tanskan kuninkaan rintamikstuuraa saa 200 ml pullon esim Yliopiston apteekista. Ei kuitenkaan heidän verkkoaoreekista. Tosi hyvä apu.

• codeiinipoislapsilta

Muistakaa se juttu kodeiinin kanssa. Toisilla se on ongelma, toisilla ei. Codeiini on pikku annoksena hyvä rauhoittamaan kipua- yskiminen helpottuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      405
      1706
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      145
      1111
    3. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      87
      1055
    4. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      66
      1046
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      95
      958
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      142
      802
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      94
      731
    8. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      691
    9. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      50
      669
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      57
      644
    Aihe