Kuulin jostain yskänlääkkeestä, joka olisi tehokasta, mutta en muista sen nimeä. sillä on pitkä nimi ja oli jotain "tanskan kersarin...." (?)
Tietääkö kukaan mikä sen oikea nimi olisi...?
Tanskan keisarin yskänlääke?
9
7038
Vastaukset
- kenties
Muistan törmänneeni opiskeluaikanani kyseiseen nimeen.. Jotenkin on jääny mieleen nimi tanskan kuninkaan rintamikstuura, mutta en ole täysin varma. Yritin kyllä etsiä vanhoista luentomonisteista, mutta en löytänyt. Oli kuitenkin sellainen apteekissa sekoitettava ex-tempore valmiste.
- rimpsessa
kiitos :)
- ------
rimpsessa kirjoitti:
kiitos :)
Löysin nyt jälkikäteen luentomonisteesta kyseisen aineen ja tanskan kuninkaan rintamikstuurahan se nimi oli. Latinankielinen nimi on mixtura pectoralis ja ohje löytyy Dispensatorium Fennicumista (DF-93).
- ihanalta!
------ kirjoitti:
Löysin nyt jälkikäteen luentomonisteesta kyseisen aineen ja tanskan kuninkaan rintamikstuurahan se nimi oli. Latinankielinen nimi on mixtura pectoralis ja ohje löytyy Dispensatorium Fennicumista (DF-93).
aah, kuulostaapa ihanalta. Tanskan Kuninkaan Rintamikstuura...
Saako sitä nykyisin mistään? Tai sulta ohjeen?
VOis itse pyytää apteekista.
Muistan sellaiset pastillit kuin Tanskan Kuninkaan Rintapastillit. Onkohan niitä enää olemassa. Tosi hyviä olivat. - lemnia
ihanalta! kirjoitti:
aah, kuulostaapa ihanalta. Tanskan Kuninkaan Rintamikstuura...
Saako sitä nykyisin mistään? Tai sulta ohjeen?
VOis itse pyytää apteekista.
Muistan sellaiset pastillit kuin Tanskan Kuninkaan Rintapastillit. Onkohan niitä enää olemassa. Tosi hyviä olivat.mä ostin juuri tällä viikolla yskääni Tanskan kuninkaan rintamikstuuraa...myytiin kahdenkokoisesa pullossa. isompi pullo, sellainen normaali yskänlääkepullo, maksoi jotain 10 euroa.
Etiketti näytti sellaiselta itsetehdyltä, eli oli varmaan itse siellä apteekissa sekoitus tehty...
Juu, ja Kokkolalaisesta apteekista löytyi ihan käsikauppatiskiltä...
- pharmaca
Ja on vieläpä tehokasta!
- I'm lovin' it!
Apteekit tekevät sitä ihan itse.
Maistuu ihan salmiakille, voisin juoda sitä ihan pelkästään maun vuoksi. Haha :D - Llampinen1957
Tanskan kuninkaan rintamikstuuraa saa 200 ml pullon esim Yliopiston apteekista. Ei kuitenkaan heidän verkkoaoreekista. Tosi hyvä apu.
- codeiinipoislapsilta
Muistakaa se juttu kodeiinin kanssa. Toisilla se on ongelma, toisilla ei. Codeiini on pikku annoksena hyvä rauhoittamaan kipua- yskiminen helpottuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa1885210SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p784269Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?
Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.753000SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk2372425Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit1202208Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur801602Venäläiset varkaudessa
Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee2441327Lupajaoston esityslista
Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo49945- 62866
Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?
Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall24855