Kuulin jostain yskänlääkkeestä, joka olisi tehokasta, mutta en muista sen nimeä. sillä on pitkä nimi ja oli jotain "tanskan kersarin...." (?)
Tietääkö kukaan mikä sen oikea nimi olisi...?
Tanskan keisarin yskänlääke?
9
7168
Vastaukset
- kenties
Muistan törmänneeni opiskeluaikanani kyseiseen nimeen.. Jotenkin on jääny mieleen nimi tanskan kuninkaan rintamikstuura, mutta en ole täysin varma. Yritin kyllä etsiä vanhoista luentomonisteista, mutta en löytänyt. Oli kuitenkin sellainen apteekissa sekoitettava ex-tempore valmiste.
- rimpsessa
kiitos :)
- ------
rimpsessa kirjoitti:
kiitos :)
Löysin nyt jälkikäteen luentomonisteesta kyseisen aineen ja tanskan kuninkaan rintamikstuurahan se nimi oli. Latinankielinen nimi on mixtura pectoralis ja ohje löytyy Dispensatorium Fennicumista (DF-93).
- ihanalta!
------ kirjoitti:
Löysin nyt jälkikäteen luentomonisteesta kyseisen aineen ja tanskan kuninkaan rintamikstuurahan se nimi oli. Latinankielinen nimi on mixtura pectoralis ja ohje löytyy Dispensatorium Fennicumista (DF-93).
aah, kuulostaapa ihanalta. Tanskan Kuninkaan Rintamikstuura...
Saako sitä nykyisin mistään? Tai sulta ohjeen?
VOis itse pyytää apteekista.
Muistan sellaiset pastillit kuin Tanskan Kuninkaan Rintapastillit. Onkohan niitä enää olemassa. Tosi hyviä olivat. - lemnia
ihanalta! kirjoitti:
aah, kuulostaapa ihanalta. Tanskan Kuninkaan Rintamikstuura...
Saako sitä nykyisin mistään? Tai sulta ohjeen?
VOis itse pyytää apteekista.
Muistan sellaiset pastillit kuin Tanskan Kuninkaan Rintapastillit. Onkohan niitä enää olemassa. Tosi hyviä olivat.mä ostin juuri tällä viikolla yskääni Tanskan kuninkaan rintamikstuuraa...myytiin kahdenkokoisesa pullossa. isompi pullo, sellainen normaali yskänlääkepullo, maksoi jotain 10 euroa.
Etiketti näytti sellaiselta itsetehdyltä, eli oli varmaan itse siellä apteekissa sekoitus tehty...
Juu, ja Kokkolalaisesta apteekista löytyi ihan käsikauppatiskiltä...
- pharmaca
Ja on vieläpä tehokasta!
- I'm lovin' it!
Apteekit tekevät sitä ihan itse.
Maistuu ihan salmiakille, voisin juoda sitä ihan pelkästään maun vuoksi. Haha :D - Llampinen1957
Tanskan kuninkaan rintamikstuuraa saa 200 ml pullon esim Yliopiston apteekista. Ei kuitenkaan heidän verkkoaoreekista. Tosi hyvä apu.
- codeiinipoislapsilta
Muistakaa se juttu kodeiinin kanssa. Toisilla se on ongelma, toisilla ei. Codeiini on pikku annoksena hyvä rauhoittamaan kipua- yskiminen helpottuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463108Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462911Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo532584100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es512525Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322106Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581860- 451789
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä441645- 481582
- 261381